{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Armani fik stor ros :) {{forumTopicSubject}}

I dag skulle vi til dyrelægen og ha fjernet sting efter han var blevet kastereret og efter de har fjernet hans hudtumor. Han tog det SÅ flot og fik stor ros fra dyrelægen smiley Så bliver man lidt stolt smiley Og endnu gladere bliver man der dyrelægen fortalte at han synes at den slags race var ´den dejligste race og de sidste tre hunde han lige har aflivet, var en shefer (staves), en gravhund og en lille terrier fordi de var gået til angreb og bidt andre. Den ene pige så slem at hun endte på rigshospitalet. Hold kæft det gør en glad at en dyrelæge fortæller sådan noget. Så dejligt og positivt. Altså at det for engangs skyld ikke er muskelhunden, bare syndt at sådan noget aldrig kommer i aviserne. Det undrede dyrelægen sig også lidt over smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Armani fik stor ros :)
  • #1   12. nov 2009 Jeg bliver også vildt glad hver gang min dyrlæge fortæller at de har aflivet andre racer pga overfald og at der ligger folk på sygehuset pga bid. Jeg klapper også i hænderne hver gang enhver anden race end min får dårlig omtale i pressen eller på HG for det er så positivt at det ikke var en sheltie.

• #2   12. nov 2009 Jow jow... man skal glæde sig over de små ting i livet

Det er så skønt når nogen kan glæde sig over andres ulykke

• #3   12. nov 2009 Ja, det er godt nok positivt må man sige!!!! Det er SÅ skønt, når andre racer bider og sender folk på sygehuset...

• #4   12. nov 2009 venner - rolig nu - sådan tro jeg ikke at hun mente det .-))

• #5   12. nov 2009 Måske ikke, men jeg kan kun læse hvad skrevet står og forholde mig til det... Man skal passe på med at antage at andre mener andet end skrevet står, det kommer man i klemme ved..

• #6   12. nov 2009 Jamen fed oplevelse da.. jeg glæder mig allerede til på manag når joey skal ned og kigges efter.. mon så min dyrlæge også kan fortælle sådan nogle gode positive historier? Mon jeg endda er så heldig at han lige har aflivet en mini pudel som har skambidt en fem-årig?

• #7   12. nov 2009 Uh, Amicus, så må du huske at dele historierne med os. Du kunne måske også være så heldig, at han har aflivet en aggressiv labrador - DE er jo storslemme efter, hvad man kan se i diverse debatter smiley

• #8   12. nov 2009 Øhhhh.
    Hvad har du at være glad over ??
    Hvor er det positive i historien ?

Jeg syntes sku det af lavmålet, at glæde sig over andres ulykke.....total egoistisk holdning at have. "Godt det ikke var min hund/race"
    Jøsses

• #9   12. nov 2009 Tsk Tsk

Måske skulle man se historien fra den side at det ikke er en kamphund der er tale om. At der rent faktisk også er små racer der kan være bidske. Vi kender alle de debatter der har været om lige netop dette emne.
    Jeg synes at Camilla N har udtrykt sig forkert i dette indlæg, måske man skulle fortælle hende det i stedet for at høvle hende ned med dumme kommentarer....
    Tillykke med rosen fra dylle, flot af Armani at tage det så pænt :o)

• #10   12. nov 2009 Jeg har endnu til gode at opleve andet end muskelhundeejere glæde sig over at andre racer også laver ulykker..

Det er virkelig en dybt besynderlig måde at fjerne fokus på. Fy for pokker....

• #11   12. nov 2009 Christina og Henrik: Og det er så positivt, at andre racer også bider?? Ligefrem noget at blive glad over??

• #13   12. nov 2009 Karin

Måske ikke, men tænk hvis nogen her på HG kender vedkommende på hospitalet eller måske er den meget ulykkelige ejer af de hunde der på meget ansvarlig vis er blevet aflivet efter at have overfaldet nogen.

Hvor fedt er det at der sidder nogen og klapper i hænderne hver gang der sker noget forfærdeligt for andre, fordi man i kraft af den kollektive offerrolle man har påtaget sig ikke behøver udvise nogen form for hensyn til andres følelser.

Vi har fattet at uanset hvad der sker i hundeverdenen så er det synd for muskelhunde, på et eller andet tidspunkt må folk kunne nøjes med "Vi havde en god dag ved dyrlægen. Det er jeg glad for" uden at det skal blive til "vi havde en god dag ved dyrlægen fordi jeg har en [indsæt race] og alle andre racer er slemme. Hurra for det" for det har ikke noget med sagen at gøre.

Trådopretter har ret til at skrive præcis hvad hun vil og have den mening hun vil, men jeg har dælme også lov at udtrykke min harme over det. Og jeg er harm over at man i den grad er så dedikeret til offerrollen at man ligefrem kan glæde sig over noget så tragisk.

Alle

Hvorfor gør folk det? Ofre vinder alligevel aldrig, det er kun dem der rent faktisk gør noget ved sagen der får resultater. Respekt til den del af muskelhundeejerne der gør en aktiv indsats for at kontrollere avlen og ejerskabet, samt udbrede kendskabet og forståelsen af disse hunde. Resten af jer (tudemarierne) burde købe en kat i stedet og glemme alt om hundeverdenen, for vi er SÅ trætte af jer.

Camilla

Jeg synes at det er dejligt at du havde en god oplevelse og at din hund tog det som en champ, men det her er mig der officielt fortæller dig at jeg blev rasende over sidste del af dit indlæg. Hvis det var en person jeg kendte der lå på hospitalet ville jeg have svinet dig direkte til med bandeord og grimme gloser. (og det ville jeg uanset hvilken race du ejer, forresten)

• #14   12. nov 2009
    Jeg siger jo at jeg syntes hun har udtrykt sig helt forkert, det er absolut ikke noget at glæde sig over. Men synes bare at man skal fortælle hende det i stedet for bare at save hende ned. Tonen i disse debatter bliver til tider utrolig grim...

• #15   12. nov 2009 God bedring til pigen på sygehuset smiley

• #16   12. nov 2009 Christina og Henrik: Det er jo også det, vi gør.. Selve startoplægget kalder altså ikke på den store sympati - sorry! Jeg kan ikke - selv med min bedste vilje - se noget positivt i indlægget.

Søster: Du har SÅ meget ret mht offerrollen. Placerer man sig dér, så er man passiv og der sker ingen udvikling overhovedet. Og selvplacerede ofre bliver man SÅ træt af. Jeg deler din respekt for dem, der vitterlig gør noget for at komme ud af offerrollen - DET er udvikling. Og i sidste ende positivt for dem selv.

• #17   12. nov 2009 Jeg snakker ikke om sympati overhovedet... Jeg prøver bare at se den mening hun havde med det. Og noget positivt kan jeg heller ikke se nogen steder, det er tragisk det der er sket.

• #18   12. nov 2009 Tror i har misforstået emnestarteren ...
    Tror hun mener at hun er glad for at "muskelhunden" for en gangs skyld får positiv omtale..(altså at hende dyrlæge synes hendes hund er en dejlig basse)
    Tror bare hun har formuleret sig lidt skævt som kan misforstå..
    Tror da bestemt ikke hun glæder sig over andres ulykke, og synes tit og ofte at folk blive "overfaldet" herinde, og folk generelt er super negative så snart nogen åbner munden.
    Smil for søren da smiley

• #19   12. nov 2009 Er det positiv omtale af muskelhunden, at andre racer bider og folk ender på sygehuset? At fryde sig over, at det i disse tilfælde ikke var en muskelhund? Det er altså ikke KUN uheldig formulering.

Og det har intet med overfald på trådstarter at gøre, men en reaktion på det, der står skrevet. Skal vi sidde og fortolke og gætte, når folk skriver? Nej, hun/han mente nok i virkeligheden dette eller hint? Jeg forholder mig til det, der står... Og jeg synes ikke, der er meget at smile af..

• #20   12. nov 2009 DEN røverhistorie må du længere ud på landet med!
    Der er ingen dyrlæger i kongeriget Danmark der kommer med så tåbleige udtalelser!
    De taler for det første ikke om andres hunde - og da slet ikke det vås der bliver skrevet her!

• #21   12. nov 2009 Har dyrlæger egentlig ikke tavshedspligt?

• #22   12. nov 2009 Jo, Mette, det har de!

Følgende er sakset fra Danmarks Journalisthøjskole:

Tavshedspligt efter straffeloven gælder desuden for personer, der arbejder under offentlig beskikkelse (straffeloven § 152 b). Det drejer sig f.eks. om læger, tandlæger, sygeplejersker, fodterapeuter, dyrlæger, apotekere, advokater, revisorer, ejendomsmæglere, translatører og tolke, kloakmestre og skorstensfejere.

• #23   12. nov 2009 Det er det jeg siger - ren løgnhistorie det her :o(

Kommentér på:
Armani fik stor ros :)

Annonce