{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

Børn der lufter familiens hund {{forumTopicSubject}}

Børn og hunde er en fantastisk kombination! De kan opnå enormt meget sammen og det er da en god ide at lade børnene og hunden tilbringe en gåtur sammen smiley

MEN hvor er de forældre som skal lære børnene HVORDAN man lufter hund?!
Øv jeg møder tit børn som har hundene fri uden at have det mindste styr over dem, har hundene i lange flex liner så de er ud over det hele og hen til mine hunde (som er i kort snor når der er andre hunde). Flex liner så hundene er ud over vejen med risiko for at blive kørt ned! (dette gælder også voksne mennesker!).

Får jeres barn lov at lufte hund alene? Har i lært jeres børn hvordan det foregår og hvad der er i orden?

pt har jeg en hundelufter til min gamle hund (kunne ALDRIG drømme om at sende et barn afsted med min unge vildbasse). Jeg har gået med de første par ture og vist hende hvordan hun skal gøre på gåturene, hvad hun skal være opmærksom på osv. Og både barn og hund nyder det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn der lufter familiens hund
  • #1   2. nov 2009 min datter lufter gerne vores små hunde, hun er vant til at gå med mig, og ved at de skal ha kort snor når vi se andre hunde komme ,og at de ikke må hilse på andre,når hun går med dem,hun har altid snor på,når hun går alene med dem,hun er meget ansvarsbevist.og rigtig god til dyr

• #3   2. nov 2009 Nu har jeg ikke selv børn, men da jeg var barn, var reglerne, at jeg ikke måtte lufte vores hund før jeg blev 10 (tror jeg det var)
    Lige meget hvor meget jeg tiggede og bad var det no go. (De ville være sikre på, at jeg kunne holde hende, og styre hende)

Da jeg så endelig fik lov, foregik det altid med en fast, kort snor. Dvs ingen flexiliner eller andet..

Hunden var en retriever blanding.

Jeg syns det er vigtigt, at man er sikker på, at barnet kan holde hunden, før man giver lov, og at barnet ved hvordan man reagerer i forskellige situationer. Derudover kommer det nu også meget an på hvor der luftes syns jeg.

• #4   2. nov 2009 Jeg træner allerede min nevø på 2½ til at lufte hundene. En af hundene får to liner på, og så får han den ene og jeg har den anden, og så går han tur med hundene.

Men der går mange år endnu før han får lov til selv at lufte. Kunne slet ikke tilgive mig, hvis der skete noget imens. Selvom han skulle have helt styr på vores hunde, kunne der jo sket noget, de kunne møde nogen der ikke havde styr på deres hund. Det ville jeg aldrig kunne tilgive mig selv.

• #5   2. nov 2009 Der er ingen børn som får lov til at lufte Lia, med mindre de kan håndtere hende fysisk og det er på grusvejen lige udenfor hvor jeg VED at der ikke kommer andre hunde og hvor jeg kan holde øje med dem fra vinduet.

Problemet er jo, at man ikke kan kontrollere omgivelserne. Man kan have jordens mindste, mest stille og velopdragne chihuahua, men kommer der en løs, aggressiv hund og angriber den, så mener jeg ikke at børn er i stand til at håndtere sådan en situation og det er bestemt heller ikke noget de skal. Det vil være et alt for stort ansvar og alt for traumatisk.

• #8   2. nov 2009 Karina og Dan... sådan var det også da jeg var barn.. jeg skulle lufte vores store rottweiler hanhund, og jeg har været melem 7-10 år.. jeg var dødsens ræd nogen gange, han var jo meget stærkere end mig..jeg elskede ham højt, men 7-9-13 å skete der ikke noget nogensinde, men tænk hvis der havde gjort smiley Uansvarlige forældre jeg havde smiley

så nej børn og hunde hører ikke sammen.

• #9   2. nov 2009 Her går børnene kun tur med hunde "alene" hvis det er i en lukket have, og som regel når jeg kommer tilbage fra gå-tur så hunden er godt træt. Ungerne synes de er super seje fordi de "kan selv" og jeg er fint tilfreds fordi jeg ved at der ikke kan ske andet end at de ryger på næsen, hehe...

Har sagt til de små, at hvis han trækker skal de slippe snoren. Den store er ved at lære hvordan hun skal håndtere hund og snor.
    Mine er 4, 6 og 8 år...

Går vi på offentlige steder, eller bare steder hvor der Kan komme andre hunde, så foregår det med dobbelt-line hvis ungerne gerne vil holde hunden.

• #10   2. nov 2009 Jeg har to piger, en på 14mdr og en på 7år, jeg ville aldrig lade børn lufte min hund, en ting er jeg kan stole på min 7årige og mille, men jeg kan ikke stole på andres hunde.

• #11   2. nov 2009 jeg ville aldrig lade hverken mine eller andres børn gå alene med min hund.
    mine børn får lov at gå med ham i skoven og lign. hvis jeg går sammen med dem. andres børn får aldrig lov.
    jeg synes for det første at det er alt for stort ansvar at give børn, tænk på alle de ting der kan gå galt.
    den kan slippe fra dem og blive kørt over, den kan blive overfaldet af en anden hund osv osv
    for det andet vil jeg ikke udsætte min hund for det (men jeg er også hys med ham, jeg tror dårligt jeg vil lade andre voksne mennesker gå med ham)

• #12   28. maj 2013 Jeg har fået lov til det men jeg måtte ikke i starten fordi de ikke havde tid til at vise mig hvordan og så fik vi en ny stor hund og nu er jeg begyndt at gå til dyrskuer med min lille hund og jeg står selv for træningen næsten eg få selvfølgelig hjælp men min mor spørger tit kan du ikke lige lære hundene det her trick og så næste dag står hundene og spiller fandango med alle de tricks de har lært

Kommentér på:
Børn der lufter familiens hund

Annonce