{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

Andre der lufter din hund? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Da jeg var barn, før vi fik hund i familien, gik jeg rigtig meget med andre folks hunde.
Ikke nogen mennesker jeg kendte eller noget. Der var en hel masse børn som rendte rund i kvarteret og gik med folks hunde, så det var ikke svært at finde ud af hvem der var okay med at man luftede deres hund.
Vi fik ikke penge for det eller noget, vi kunne jo godt lide det.
Det var heller ikke sådan at jeg kendte hundenes ejer, eller havde aftale med dem, eller overhoved snakket med dem.

Så er det jeg tænker:
Er der nogen af jer som har andre til at lufte jeres hund? og hvordan er forholdene så omkring det?

Jeg har selv noget familie som ikke bor langt fra mig, og hvis jeg skal være længe væk, går de med glæde en tur med Oscar. Så det er dejligt, men jeg kender dem jo også. Ville aldrig bare aflevere min hund til en der lige kom og bankede på døren.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andre der lufter din hund?
  • #1   12. feb 2008 Nej det er der ikke. Jeg tør ikke lade andre gå med Uno. Han er lidt sur når han har snor på. Og folk skal ikke snakke med ham og der skal heller ikke komme andre hunde hen til ham. Så derfor tør jeg ikke overlade ham til andre.
    Julle tør jeg godt. Men det skal være nogle jeg kender.

• #2   12. feb 2008 Ja det er det jeg mener. Man ved jo ikke hvad en fremmed ville gøre, dem kan man jo ikke bare stole på.
    Nu er Oscar let nok at gå med, men tænk hvis en fremmed gik med ham, og så slap ham fri.... det er altså ikke alle han gider høre efter....

• #3   12. feb 2008 ja der sker jo mere og mere så man ikke kan stole på folk. Engang turde man sætte sin hund og barn ude i barnevognen imens man handlede. Nu tør man ikke stille hund eller barn uden foran en forretning.

• #4   12. feb 2008 Ggg.. Der ramte du et emne hvor jeg er totalt dobbeltmoralsk,. Fy jeg sku skamme mig..hihi..Som barn rendte jeg rundt og tjekkede alle hundes skilte, når de f.eks. sad udenfor butikkerne, for så senere at gå op og spørge om jeg måtte lufte hunden, hvilket jeg sjovt nok altid fik ja til, men dengang blev hunde heller ikke stjålet, men jeg ville ALDRIG selv lade nogen gå med mine hunde..Ret pinligt syntes jeg egentligt. Men gud hvor jeg dog elskede de hunde, jeg fik lov til at lære at kende dengang.

• #5   12. feb 2008 Jeg hører også til dem, der gik rundt og luftede byens hunde som barn - det var sku tider den gang :-))

Men nej, ingen får lov til at gå med mine hunde - tiderne er jo også meget anderledes nu - der er flere hunde og mennesker i byerne og meget mere trafik på vejene nu.

• #6   12. feb 2008 tilslutter mig skaren

jeg luftede også byens hunde. men ville absolut sige nej, hvis nogen kom og ringede på.

hvorfor?

den er svært. Jamen jeg ville nok være nervøs for hvad de kunne finde på at gøre med hunden. jeg tror det er sådan noget.

• #7   12. feb 2008 Og her er der endnu en ;0)
    Vi havde hund hjemme indtil jeg var ca 4 år, Så derefter fik jeg afløb for min hundelidenskab ved at lufte andres hunde og senere gå til træning med nogle af dem..
    Hvis vi skal noget hvor frk. Dinafis ikke kan komme med så er det oftest svigerfar som lufter hende, da han alligevel skal ned og gå igennem stalden og tjekke høsene har det godt ;0)

• #8   12. feb 2008 godmorgen.. jo der var da enkel af familliens venners hund jeg luftede engang imellem...

jo min svigerfar går tit med vores to, men nu bor mine sviger forældre jo også lige i den anden ende af huset hehe, så det er meget praktisk hvis man skal være ude mere end 4 timer.
    men skal nu lige siges at han gør det helt af sig selv, og skriver enda op hvor mange gange de har været ude og hvad de har lavet og hvornår. hehe lidt sødt..

• #9   12. feb 2008 Stavefejl uddeles ganske gratis idag ;0)
    Høsene= hønsene :0)

• #10   12. feb 2008 men ville ikke lade hvem som helst gå med dem.. også pågrund af alle de tildfælde med stjålne hunde og så at buffy stadig er lidt utilregnlig i en snor,

• #11   12. feb 2008 Det sker sjældent, men så er det vores gen-gen-bo, som også er kærestens kammerat.

Ellers står jeg selv for lufteture.

Der er også mange søde børn i byen her, men jeg ville ikke lade nogen af dem lufte Mickey.

• #12   12. feb 2008 nu er det så børn jeg mener, når jeg siger der ikke er nogen der går med mine hunde.
    vores naboer har da været hundelufter indimellem og andre familiemedlemmer

• #13   12. feb 2008 Jeg gir dig ret Connie og i andre der også mener ukendte børn, jeg mente også tilfældige børn der kom og ringede på døren, som jeg selv gjorde som barn. Voksne må da også godt lufte mine, hvis de da gad, hundene altså..;o) men det er kun min søn de vil gå med..Ggg..GOSH hvor er jeg blevet pylret jo ældre jeg er blevet.
    Men ok hundene er stærke, og så er de jo 2, og når jeg selv har svært ved at styrer dem nogle gange, så tør jeg slet ikke tænke på et barn, som vil hænge som et vimpel efter mine 2 slædehunde blan. der bare ræser derud af..Men synet ville sikkert været morsomt hvis det var en andens hunde og det f.eks var i Søndermarken eller et sted hvor der ikke kunne ske noget hvis barnet måtte slippe snorene..

• #14   12. feb 2008 Ja jeg trak da også rundt med gadens hunde da jeg var barn.........kan specielt huske en gammel hund jeg gik med hver dag. Det var en total rund pølse af en terrie blandning som hed Teddy. Han gad bare ikke gå særlig langt så ofte sad vi bare ude på fortorvet og delte min madpakke........han var sku så sød :o)

Men nej.......ingen får lov at lufte Emma....ikke engang min egen datter på 12. Emma er for speciel og skal læses nøje i mødet med andre hunde, så det tør jeg ikke. Det er ligefør manden heller ikke får lov :o))
    Mine forældre passer hende nogle gange og så lufter min far hende med strenge formaninger om, at holde hende fra alle andre hunde og det overholder han 100 %, så han er godkendt :o)

• #15   12. feb 2008 Jeg var selv en af de børn som gik med andres hunde som barn! fik dog 5 kr pr gang. Jeg har en kollega's datter til at gå med min Bailey , hun er helt vild med ham , og derfor lufter hun ham og leger med ham (dog nøjes hun ikke med 5 kr) Jeg giver hende ca. 40 kr pr gang.

• #17   12. feb 2008 Nej, der er ikke andre der går med min hund. Det er højest dem i min familie.

Kommentér på:
Andre der lufter din hund?

Annonce