{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Han bliver forvirret {{forumTopicSubject}}

Jeg går til hvalpetræning med min hvalp, og samtidig går vi også til ringtræning.
Til hvalpetræning træner vi jo plads, hvor hunden skal sætte sig. Hvorimod den til ringtræning skal blive stående.
Det lader desværre til, at det forvirrer min hvalp.
Til ringtræning får vi at vide, at hunden kan skelne imellem hvad det er man forventer, den skal gøre, ved at man træner med forskellige snore på.
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan i får jeres hund til at skelne?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han bliver forvirret
  • #1   1. nov 2009 Det kan han allerede:) Problemet opstår når han pludselig skal omstille sig til at sætte sig.
    Det kan godt være at det bare er et spørgsmål om at træne det noget mere. Det er først nu vi er begyndt at træne plads hvor de skal sætte sig

• #2   1. nov 2009 det kan godt forvirre en hund rigtig meget. jeg ville have den ene ting på plads før jeg lære min hund den anden.
    derfor har jeg også til lydighed sagt til trænerne at min hund skal stå istedet for sætte sig, indtil videre.
    når Fanny så er helt sikker i kommandoen stå, så bygger vi det andet på.

og det er vi så småt begyndt på

• #3   1. nov 2009 Connie- Det prøvede jeg at snakke med min træner om, men hun mente ikke at det er noget problem.

• #4   1. nov 2009 nej det ved jeg godt de siger.
    men for mig er det vigtigt at den stå er på plads hurtigt. og at hun kan holde den i lang tid.
    hvis man øver alle de andre ting oveni, vil hun begynde at gøre dem, når jeg trækker stå-tiden ud

så det har jeg slet ikke spurgt dem om, men sagt at sådan gør jeg.
    det er også nemmere når det er ens 4 hund og alle hundene bliver trænet samme sted

• #5   1. nov 2009 Ja det kan godt være at det er det jeg skal gøre:)

• #7   1. nov 2009 Det er ikke så meget stå der er problemet. Vi er først nu gået i gang med, at indlære at plads betyder, at man skal sætte sig på rumpen når vi stopper. Min hund bliver fint stående:) Når jeg så prøver at lokke ham i sit, er det han bliver forvirret.
    Vi bruger håndtegn til ringtræning:)

• #8   1. nov 2009 Carina- Indlæring af plads lærte vi også en af de første gange. Men det er først nu vi er begyndt også at gå, og lære hunden at slå rumpen i jorden når vi stopper.
    Jeg træner meget lineføring herhjemme, men det er mest hvor han står når jeg stopper.
    Vi går til hvalpetræning om lørdagen, og når vi så kommer til ringtræning næste gang skal han lige påmindes om, at nu skal han stå.
    De første gange til ringtræning satte han sig også ned konstant.
    Men nu er det faktisk omvendt

• #9   1. nov 2009 da fossi gik til hvalpetræning blev vi opdelt i udstilling og familiehunde. udstillingshundene trænede stå /stille sig op når familehundene trænede plads og sit.

Kommentér på:
Han bliver forvirret

Annonce