Hund der bliver utålmodig/forvirret under træning. {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Vi har et "problem" med vores store Huslamute (husky, lab og malamute blanding). Han er lige over et år
Når vi træner tricks herhjemme virker det til at han bliver utålmodig??. Især hvis jeg har en godbid i hånden.
Jeg kan f.eks. sige "sit" og han kvittere med først at sætte sig og så lige bagefter række mig begge poter og ligge sig ned..
Han kender både kommandoerne "giv pote", "den anden pote" og "dæk" så overvejer om det er fordi han bliver.... ivrig?? og gerne vil vise hele sit repertoire?
Hvordan træner man fokus? Han kigger jo på mig, og venter spændt på hvad jeg vil have ham til. Han skal så "bare" lade være med selv at gætte på hvad det er jeg vil have ham til?
Det skal lige siges at det ikke gør nogen forskel om han er frisk eller træt/rolig.
Til gengæld gør det nogen gange en forskel hvis jeg undlader godbidden når vi "træner".
Vil meget gerne lærer ham at blive mere fokuseret. Han ville nemlig være en rigtig skøn sporhund
Og PS: Ros til alle på HG forummet, har fulgt mange tråde og synes der er rigtig mange gode emner og svar
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 260
aug 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 84
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 260
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 210
Som Bettan siger giver klikkeren altså en god mulighed for at belønne den rigtig adfærd i samme sekund hunden gør det. Når hunden høre klikket ved den at den har gjort det rigtig og så gør det ingenting at der går 2-3 sek før der falder en godbid.
Jeg foretrækker i hvert fald at arbejde med klikker. Du kan jo prøve at give det et forsøg
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
Håber du finder en løsning.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Jeg klikker forøvrigt og det gør det MEGET nemmere at ramme, når han gør noget godt
dec 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 145
hvis han så bliver siddende efter at du har givet ham godbiden så klik + godbid og fortsæt så længe han sidder Hvis han rejser sig siger du intet men venter til han sidder roligt igen, så fortsætter i, det lærer ham også at være tålmodig
Klikkeren gør virkelig meget for mig når jeg træner Tyson, han fanger det lynhurtigt så ville helt klart anbefale det
koncentration er ved at han ser på dig, så belønner du, der er klikkeren virkelig god da han ellers måske tror at du "Bare" giver ham en godbid. så klik så snart han ser på dig. Hvis han stresser for meget op, så afbryd og begynd igen lidt tid efter
aug 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 84
Den med "det en tysker" lyder også rigtig god. Tror jeg vil prøve den. Herhjemme hedder det så bare "det' mors" :b
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Hund der bliver utålmodig/forvirret under træning.