Lad hunden få fred? Eller?. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Min kæreste og Jeg, har købt en voksen Rottweiler for 5måneder siden ca.
Hun er blevet mishandlede og derfor er hun meget bange osv.
Jeg ved, at en hund som hende, kan blive en 'farlig' hund, fordi hun har det som hun har? Og har vi også fået afvide af andre. Altså f.eks hvis vi får gæster, så løber hun hen til personen og gør og knurre af dem, på en voldsom måde, når hun ligger og ''slapper af'', så slapper hun alligevel ikke af? Hun spænder i kroppen og hun skal være ved os hele tiden. Hun går altid med halen mellem benene, det er så sjælden, at halen er oppe.
Jeg mener, at det vil være det bedste for hende og få fred? Men det er selvfølgelig en meget svær beslutning )':
Det jeg vil spørger dig/jer om er: Hvad ville i selv gøre, aflive hende, eller hvad?.
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 5 Emner: 14 Svar: 640
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 3
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.106 Svar: 39.856
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 68
Hun er 2år. Jeg tørre bare ikke tage nogle chancer med hende, altså hvis hun nu får bidt nogen. Det ville være forfærdeligt. Vi har snakket med en der har forstand på hunde og hun siger, at hun har fået nok chancer, hmmm.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Den var 5 md. da jeg fik ham, og jeg var hans 4. hjem.
Han var både blevet fysisk og psykisk mishandlet.
Han havde meget seperations angst i starten, og havde også en adfærd der gjorde, at jeg ikke kunne stole på ham med andre.
Han kunne finde på at logre med halen, hvis fremmene talte til ham, men så snart de satte hænderne ned til ham, så kunne han finde på at snappe efter dem.
Han blev dog bedre med årerne, men blev desværre kørt ned i en alder af 5 år. Jeg vil ikke selv påtage mig sådan en opgave igen. Det er ikke rart med en hund man ikke stoler på.
Jeg syntes dog i skal give hunden en chance. I skal gøre noget der øger hendes selvtillid, samt tillid til jer. Når det er på plads, så begynd at øve med hendes tillid til andre mennesker. Det er et kæmpe arbejde der måske ikke lykkes, men syntes i skal prøve.
I bliver dog nok nød til at tage nogle forholds regler, så hun ikke en dag skader en person, fordi hun har angst.
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
er hun glad for livet ????
hvorfor er hun bange ???
hvorfor knurrer hun ad andre mennesker ??
hvis al det skyldes at hun har mistet tilliden til mennesker fordi de har gjort hende ondt...............ja så behøver I nok proff hjælp til hende eller også lade hende få fred..............hvis hun hele tiden er angst er det jo ikke et lykkeligt liv for hende. Den dag hun bider, ja så får hun skylden, selvom det er mennesker der i hendes fortid har ødelagt hende.
stakkels hende og jer.................
maj 2007
aug 2009
Bare man kalder på hende stille og roligt, så kommer hun kravlene hen til en, med halen mellem benene. Hun er en hund som ikke lader til, at have det godt, desværre?.
aug 2009
Det spørgsmål har jeg også haft?.
Men det er nok mest min kæreste der har det svært med, at give slip på hende?. Jeg mener, at hun skal have fred.
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
åh nej det skære mig dybt i hjertet..........stakkels lille hund. hun må virkelig lide i sit indre..........
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
maj 2007
Det spørgsmål har jeg stillet mig selv hver gang jeg har været i tvivl om, hvad jeg skulle gøre emd mine hunde.
Hvis svaret har været: "For MIN skyld", så er beslutningen ikke så svær.
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 134
Hvis i bestemmer jer til at give hende en chance, synes jeg uden tvivl at i skal starte med at få hende tjekket ved dyrlægen for evt. gamle skader der kan give smerter, og så få noget proff hjælp til at få hende rettet op. Find ud af hvad der gør hende glad - og gør de ting overdrevet meget! Er det at blive nusset på maven, lege med visne blade, kaste pind, svømning - whatever! Gør de ting så meget at hun er glad størstedelen af døgnet.
Pøj pøj med det!
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 242
Hvis I ønsker at beholde hunden, synes jeg at I skal gribe det rigtigt an.
Det kan sgu også være svært at stå med det selv, med diverse råd fra et internetforum.
Få en der har styr på sagerne til at se og arbejde lidt med hunden.
Så kan vedkommende komme med sin vurdering. Enten kan det lykkes eller også er det bedst for alle parter at afslutte det.
Lad hunden få fred? Eller?.