{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

At smide hunden i åen... {{forumTopicSubject}}

Manden havde fødselsdag og vi fik gæster eftermiddag.
Da vi har indtaget de respektable fødevarer går vi en tur i sommeren. ( ved 16:30 tiden )
Laura ( hunden ) er med og hun er en hund der hurtigt sveder da hun er meget aktiv og ikke tager hensyn til varmen når hun har det sjovt..

Da vi kommer ned til åen smider jeg hende i åen så hun kan blive kølet ned.. Hun går selv kun ud til haserne og det er ikke nok afkøling.
Nogle af gæsterne synes at det er en lidt brutal behandling kan jeg mærke, men det er også ok..

Men de kan jo samtidigt også se at hunden er meget mere frisk og glad da hun kommer op ad vandet og drøner afsted på ny.

Min mor kom også i formiddags for at gå en tur med hende, inden at gæsterne kom og jeg sagde til hende at hun altså skulle kyle hende i åen hvis hun virkede sløv og besværet af varmen.
Min mor syntes at det lød "ondt" men hun stoler på min evner som hundeejer og sagde at det skulle hun nok *G* ..
Da hun kom hjem fortalte hun at Laura var røget i åen to gange for hun kogte meget.. Første gang havde min mor stået og overvejet det noget men til sidst røg Laura i..
Og da hun kom op kunne min mor godt se hvad jeg mente med at det var godt for hunden, for hun livede totalt op !

Hvad er jeres mening ?

Man skal gå med hunden, går ikke i de varmeste timer på dagen, men alligevel døjer hunden i varmen.

- Smid hunden i åen og få en hund der er frisk, glad og klar til at gå turen færdig uden ubehag.. ?

- Lad hunden svale sig selv med poterne i vandkanten og se den lunte afsted med tungen langt ud af halsen.. ?

( Og vi tvinger hende ikke ud på timelange ture hvor hun er lige ved at bukke under når det er varmt.
Hun er en korthårshund der bliver våd til skindet med det samme )

+ At det gælder ikke at svare at man selv har en vandhund der frivilligt hopper i smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At smide hunden i åen...
  • #1   28. jun 2009 Min vaps hopper os altid selv i smiley
    Han elsker det !

• #2   28. jun 2009 Hmm ja, du kender selv bedst din egen hund, men jeg synes måske også det er lidt voldsomt...

MIn egen hund er ikke så glad for vand, og jeg lokker hende også gerne i.. Men så smøger jeg bukserne op, og lokker hende ud på den måde..
    Har engang smidt hende i noget vand, og hun kom hurtigt op, og nægtede at nærme sig det vand igen.. Så den bruger jeg ikke en anden gang..

• #3   28. jun 2009 Tja, jeg ville nok ikke gøre det men lære hunden selv og gå i vandet.
    Når du smiden den i vandet risikere du den nægter og gå i nærheden af vand.

• #6   28. jun 2009 Tjaaah, jeg synes det er voldsomt at smide hunden i åen.... Tror, at hvis hunden synes at det er fantastisk dejligt at blive kølet ned over det hele, så hoppede hun nok frivilligt i.
    Men, men... du kender jo bedst din egen hund..((o:

• #7   28. jun 2009 Vil da forøvrigt tilføje at en hund ikke sveder gennem huden og vand fordamper i heden.... Så det har ikke nødvendigvis den ønskede effekekt.
    Den bedste måde at afkøle en hund på er at lade den soppe, give den vand at drikke og ellers at lade den gå mest muligt i skyggen...((o:

• #8   28. jun 2009 Jeg synes det er fint at lade hunden køle af i vandet og når hun ikke selv vil i (eller kun soppe) synes jeg det er fint at "smide" hende i. Men nu har jeg også set hvordan hun egentlig nyder vandet når hun først er i.

• #9   28. jun 2009 tja, det er sådan lidt dobbelt sidet, for på den ene side lyder det måske lidt voldsomt, men du kender jo bedst selv din hund og ved om hun tager skade af den måde du gør det på.. Omvendt syntes jeg også at det lyder til hun for det bedre efter en tur i åen, så du ville jo nok ikke gøre det hvis hun var virkelig skræk slagen for vand..

• #10   28. jun 2009 Er sikker på at du vil Lauras bedste og at du ved hvad det er.

Jeg ville ikke gøre det med min hund. Hun lærte at elske vand i sit eget tempo og ville ikke respondere godt på sådan en oplevelse :o)

Men nu er problemet heller ikke så stort for mig, mit problem består i at få køteren til at komme op af åen for hun synes at det er såå dejligt at svømme i den at hun helst slet ikke vil med hjem igen :o)

• #11   28. jun 2009 Jeg har en gang skubbet Daisy i vandet fra en bådebro fordi hun ikke turde hoppe ud fra den, men hun ville rigtig gerne.
    Da hun kom op fra vandet, sprang hun selv ud fra broen :oD

• #12   28. jun 2009 Når man ikke må sige noget om hunde, som slet ikke er til at få OP af vandet igen, tier jeg bare stille......*GGGGGG*

• #14   28. jun 2009 synes det lyder lidt voldsomt...
    hvis hunden vil i vandet går den vel selv ud..
    det andet er da total vildt a gøre:O

• #16   28. jun 2009 Sørem:

Jeg kan jo bare henvise til mine fotoalbums....*GGGGG*

• #17   28. jun 2009 Har du ikke mulighed for at gå ned til åen og sætte hunden ned i vandet - stille og roligt? Det lyder lidt vildt når du skriver "smide hunden i åen" smiley Hvor langt kaster du den:)

• #19   28. jun 2009 Jeg ville umiddelbart tro at hunden selv ville gå ud i vandet, hvis den lider af varmen.. så hvis den ikke er en vandhund ville jeg nok ikke vælge at smide den i vandet, men bare holde mig til skyggen. Min egen hund trækker mod vandet og hopper ivrigt i, så han trænger helt sikkert til det på varme dage.

• #20   28. jun 2009 Hmmm nu tænker jeg så lidt.. Hva med de folk der hiver deres hunde med til svømning og smider dem i poolen der? Er de så også "dyremishandlere" eller vil de blot det bedste for deres hunde???

• #21   28. jun 2009 Camilla:
    Min gamle hund gik til hundesvømning efter en skade. Den blev absolut ikke "smidt" i poolen, men der i mod hjulpet af en instruktør, der var i poolen de første par gange.

• #22   28. jun 2009 Tror du at trådstarter tager hunden i snuden og halen og kaster den hårdt ned mod vandet i håb om et kæmpe plask?????
    Måske skal man ikke tage alt lige bokstaveligt.....

• #23   28. jun 2009 Camilla:
    Næh det tror jeg bestemt ikke.. men jeg tror heller ikke at tådstarter selv er ude i åen og har sværtved at se at de er 2 sammenlignelige ting...
    Jeg kan bare ikke se pointen i at tvinge hunden til at bade når den af sig selv kun vil vælge at soppe....

• #24   28. jun 2009 Laura er ikke en vandhund, hun er en semi-vandhund. Hun går max i til næsten brystkassen...

Hun er så også på trods sin korte pels en af de hunde der f.eks "sveder" mest når vi er til hundetræf.. Altså hendes læber er krænget helt tilbage og munden er meget åben når hun halser efter vejret.
    F.eks så er en Sheltie med kæmpepels tit med og den har bare en lille diskret tunge-halsning for at regulere varmen..

Hvis jeg skulle lade være med at gå med hende hvor hun var påvirket af varmen på de varme dage så skulle jeg gå inden kl 9 og efter på 21.. Det er altså ikke altid at det lige er sådan at jeg lader hunden blive inde fordi at hun får det for varmt på turen. Så går hun glip af alt for meget !

Men jeg synes godtnok at HG viste sig fra sin gode side hertil aften smiley .. Dejligt at i kom med jeres mening uden at råbe bål og brand..
    Ville bare høre om der er så mange der synes at det er voldsomt som jeg lidt går og tror..

Men vil stadig gøre det på varme dage hvor hun koger over og får det der forpinte udtryk i hovedet når hun halser, for hun liver totalt op bagefter..
    Og jo jeg kunne da godt gøre det på en lidt mere pædagogisk måde, men Laura lider ingen traumer og er glad bagefter smiley

• #25   28. jun 2009 Tibetansk -
    Jeg hyler hende ikke i åen for at tvinge hende til at bade, hun er nok i åen sammenlagt 5 sekunder og så er hun oppe. Det er kun for at køle hende ned smiley
    Hun bliver bare ikke nedkølet nok ved at stikke en pote i.

Men hun er faktisk blevet bedre til at gå længere i vandet denne sommer, for da vi var ved stranden i sidste weekend , gik hun helt ud til brystet, så der er faktisk fremskridt smiley

Kommentér på:
At smide hunden i åen...

Annonce