{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

At cykle med hunden.. {{forumTopicSubject}}

Ja, hvor langt kan en hund trænes op til at kunne løbe ved siden af en cykel?
Vi regner nemlig med at sælge bilen her til jul, når vi begge skal studere, så er der kun off transport, gang og cykling når vi skal nogen steder.. Og det er jo noget hurtigere at cykle.. hvad burde de kunne klare?
Det er en golden og en sheltie.. den lille kunne jeg smide i en cykel trailer, men jeg har hverken råd eller plads til sådan en.. Og, jeg får næppe en der er stor nok til Nova, som hun ikke ville bryde ud af..

Er det noget i har nogen erfaring med? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At cykle med hunden..
  • #1   17. okt 2011 cykel trailer kan du købe brugt på g&g - fandt en til 200 kr,

Hvis begge hunde er gamle nok, tror jeg fint det med noget træning kan komme op og løbe omkring 10 km. i hvert fald den golden, sheltien kender jeg ikke så meget til.

• #2   17. okt 2011 Jeg er startet ud med en rute på 2 km også arbejder jeg opad. Men husk at have sådan en dims til at sætte på cyklen eller et cykelbælte til at sætte hunden i. Man kan nemlig godt komme til skade når man ikke har begge hænder fri og ingen fodbremser. Har jeg prøvet og endte da lige en tur på skadestuen.

• #4   17. okt 2011 Ulla - jeg kunne ikke nå at slippe snoren da ulykken skete. Måtte tage forbremsen og røg en tur ud over styret.

• #5   17. okt 2011 Kender ikke så meget til de racer du nævner, men vores dansk-svensk gårdhund kan uden problemer løbe 7 km. ved siden af en cykel. smiley

• #7   17. okt 2011 Jeg plejer at bruge en tynd line, og så har jeg den inden i hånden mens jeg har hånden på styret, så kan jeg nemt lave et hulrum under hånden så snoren glider ud hvis der sker noget.. Jeg tør ikke sætte nogen af dem rigtigt fast når vi cykler det virker lige farligt for både mig og hunden syntes jeg..

TuT- det løser stadigt ikke at den store ikke kan være der i OG at jeg ikke har plads til den nogen steder, jeg bor i lejlighed og vi har ikke nogen form for opbevarings rum..

De er knap 3 begge to, og pt kan de løbe knap 2 km før de bliver trætte..:)

Kommentér på:
At cykle med hunden..

Annonce