{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

Lad mig dog gå tur i fred!! {{forumTopicSubject}}

Kender I det når folk får ens blodtryk til at stige meget højt & meget hurtigt??

Jeg er lige kommet hjem fra en gå tur med Dia, og sidder stadig og ryster.
På vores rute møder vi først en dame med hendes hund, der er ikke særlig meget plads og jeg ed godt at Diva kna reagere lidt voldsomt ed møde med en anden hund. Derfor er jeg begyndt at sætte mig ned og holde ned og holde hende i selen(sender et dårligt signal-I know)
Nå men da damen kommer tæt på spørger om om jeg ikke kan holde hunden, og jeg tænker bare "øhh jo ellers gik jeg sku da ikke med hende", men siger bare jo self.
Lidt efter kommer et ægtepar gående med noget jagthund i kort snor og kvæler. Jeg gør det samme igen, denne gang spørg manden om jeg ikke kan styre min hund og jeg siger pænt "jo men jeg forsøger at få hende til at slappe af". Fedt- lige efter de er passeret begynder tøsen self at "hyle" og forsøger at komme hen til hunden, hvilket hun jo ikke kan da jeg har ved hende! Og der skulle det så gerne ende, men NEJ! Manden kigger på Diva og vender sig så om og begynder at svine mig til mens han griner! Jeg ble så hidsig jeg rystede og sagde til ham, at his han skulle snakke grimt om mig ille jeg gerne have chancen for at forsvare mig selv!!

Hvorfor er det lige at folk ikke kan respektere hinanden og vores forskellige valg af racer! Jeg kunne ALDRIG finde på at svine en person til fordi personen forsøger at opdrage på sin hund!! Sys godt nok det er helt utroligt hvor ubehøvelede folk er blevet!!

Lige et surt opstød herfra!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lad mig dog gå tur i fred!!
  • #1   5. apr 2010 Stavefejl er helt gratis:o)

• #2   5. apr 2010 Det er jo ikke første gang du oplever det og sikkert heller ikke sidste.... Så hvorfor dog bruge energi på at blive hidsig? Du kan jo ikke ændre det alligevel... og da især ikke når du reagerer som du gør *SS*

• #3   5. apr 2010 sørgeligt.. Men hvis jeg var dig ville jeg bare lukke helt af for det!
    Det er jo dem der er noget galt med hvis de ser det som et problem at du sætter din hund ned ! Det er jo en god og sund ting at lære den!
    Jeg ville personligt blive glad for hvis jeg mødte dig og du satte den ned frem for at jeg skulle forsøge at liste mig uden om, uden at min hund sprang rundt som en tosse smiley

• #4   5. apr 2010 DsG: tak skal du have:-) Fik sku helt ondt i maven efter mødet med ham.. Synes det var SÅ ubehageligt:-( Men jeg er desværre os en person der tager tingene meget nært og ikke bare kan tænke "fuck ham, jeg ved bedre"..

• #5   5. apr 2010 Lise: jeg ved godt at jeg lige skulle have talt til 10, men har desværre et værre temp:-(

• #6   5. apr 2010 Kender det problem så godt!

Får faktisk det svar hver gang jeg går med Tasso ! - Ærlig!

• #7   5. apr 2010 Elsker min prinsesse.... ja jeg kan sagtens forstå dig. Jeg prøver virkelig at ignorere disse mennesker, men hvor er det svært. Min hverken hopper, knurrer eller opfører sig på en forkert måde, men det ændrer ikke på, at jeg også får kommentarer på min tur.

Jeg kan som dig ikke forstå folks trang til at kommentere min hund, da jeg aldrig selv kunne finde på at være så uhøflig....

Håber du bare glemmer disse fjolser.. og nyder din hund.

• #8   5. apr 2010 Team Tasso og Tanja.. får du kommetarer når du går med din Schæfer?? Troede kun det var os med de farlige muskelhunde, som fik det!!

• #9   5. apr 2010 Synes bare du skal ignorere det : )
    - Vi har også nogle uheldige typer her i området, der skal blande sig i alt og har en mening om alt..
    Bl.a. er der en fransk bulldog der ejes af en gammel dame, og min Paya fungere ganske enkelt ikke med den hund - Vi har før prøvet at slippe dem løs sammen, og så viser Paya absolut ingen interesse. Ikke en hund for hende med andre ord, og er Paya i snor giver hun gerne en lille sang.
    Da min kæreste så var ude og gå med hundene kom denne dame gående med hendes hund.
    Min kæreste sætter sig på jorden og prøver at få Paya's opmærksomhed, det går rigtig fint. Men så vil damen tilsyneladende lige irritere. Hun går over på den anden side af vejen, så hun skal forbi min kæreste og hundene på fortorvet, hvilket resultere i at Paya begynder at gø af hendes hund når hun er nogle meter fra. Så råber damen ''Hysteriske møghund!'' og går videre. Min kæreste var noget forbavset!
    Synes det var en upassende opførsel når denne dame ved at Paya og hendes hund ikke fungere sammen, og hun tilmed kan se at min kæreste sidder og ''arbejder'' med hende? Hmm..
    Blot endnu et eksempel på at man bare skal lukke ørene nogle gange : )

• #10   5. apr 2010 Umuli: Jeg gør det ALTID ved små passager, da jeg godt ved hun kan reagere lidt voldsomt. Men så får man bare en sviner!! Altså... Det bedste var at inden jeg mødte ham manden havde jeg lige mødt et ældre ægtepar som smilede og var rigtig venlige, 10min efter mødet med manden kom de kørende forbi og smilede og vinkede:-) det hjalp lidt!
    Og så var min mormor og morfar på besøg idag, og det er 1år siden min mormor har set Diva, men tror I ikke hun lader hunden kravle helt op på hende og slikke hende i ansigtet.. Og hun er altså 75år:-)

• #11   5. apr 2010 Kan du ikke bare gaa vidre og tage din hund helt ind til dig istedet for at saette dig hver gang?

men forstaar heller ikke hvorfor folk skal kommentere paa andres valg a hund..

• #12   5. apr 2010 Anne: jeg går normalt os bare forbi, men hvis der ikke er mere end et par meter imellem plejer jeg at sætte mig!

Men nu er jeg os tilpas provokeret til at give den en ordentlig skalle mht træning! Men hvad ville I gøre hvis I havde en hund som skaber sig når den møder andre hunde?? Det er lige meget om vi skal passere dem eller de går foran os eller bagved, det eneste fokus hun har ligger hos den anden hund!!
    Dog vil jeg lige sige at jeg kommer ikke kvæler på hende, gir hende et knæ i brystet eller andre ting som påføre hunden smerte!

• #14   5. apr 2010 DSG: Jeg har desværre mange "ar på sjælen" og er virkelig blevet trådt på, så når folk træder på min hund eller min opdragelse af hende går jeg helt i selvsving! Det er det eneste jeg ikke vil finde mig i, mig kan de svine til, men hunden-fandme nej!! Opdragelsen af Diva er en ting jeg aldrig går på kompromi med, og synes jeg har gjort det godt, så det gør SÅ forbandet ondt når folk skal sige det modsatte:-( Desværre at vi ikke bare kan vende det døve øre til:-(

• #15   5. apr 2010 Elsker min prinsesse: Jeg synes det er rigtig fedt du sætter dig ned hver gang, det vil gøre mig meget mere tryg!
    Jeg synes heller ikke du skal forsvare dit valg af race, MEN medierne har fortalt om så mange sager med bla. din race, så folk som mig er blevet rigtig bange for jeres racer... Jeg er en af dem der nærmest kaster mig over mine hunde hvis jeg møder hunde af bestemt udseende (hvilket sker max. 2 gange om året)- ikke fordi jeg har lyst, men frygten får mig ganske enkelt til at handle ubevidst!
    Så hvis du møder en kvinde med to retrievere der kaster sig over sine hunde, er det slet ikke personligt, men bare en dum måde at reagere på!
    At de kommentere hvad du gør negativt, er selvfølgelig ikke ok - og det må være smadder frustrerende! Men som de andre siger - vend den anden kind til, og lad dig ikke synke til samme lave niveau!
    Håber det gav lidt mening.

• #16   5. apr 2010 Krumme: jeg ved det os godt:-( Skal bare være bedre til at tage godbidder med:-)

Trine: jeg forstår dig godt! Og jeg forstår os godt folk der lige trækker deres hund lidt mere til dem, eller spørg om jeg har styr på hunden! Men dem der sviner en til bagefter, det er bare slet ikke i orden! Synes bare desværre generelt at folk er blevet så grove overfor hinanden:-(

• #17   5. apr 2010 A.C: det er PRÆCIS sådan at Diva reagere. Hun skaber sig helt vildt! Men ja, jeg må vende den anden kind til:-)

• #18   5. apr 2010 Ja præcis, man skal bare lukke ørene overfor sådanne kommentare!
    - Men er glad for det var min kæreste og ikke mig damen sagde det til, for jeg havde ikke holdt mund. Hehe! Netop fordi dén slags genere mig - Og synes ikke det høre nogen steder henne! : )

• #20   5. apr 2010 krumme: hehe det må jeg gøre.. plejer os altid at smile og sige pænt hej, også selvom folk bare går videre! Men kan sku godt blive helt frustreret nogle gange over den måde tøsen reagere på!
    men hvad har du gjort med "huset" så, for at lære ham at være rolig når I møder andre hunde??

• #21   5. apr 2010 Jeg ved sku ikke helt hvad Diva vil med de andre hunde:-) Vi bor i Hobro:-)

• #22   5. apr 2010 Jaa det kunne ha været genial:-P

• Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
    #23   5. apr 2010 Hej.Jeg kender af alle det problem. Jeg har selv en Engelskstaffordshire Bullterrier på næsten 2 år. vi møder tit dit problem og folk fejer sku tit foran andres dør før deres egen. jeg møder tit folk der går i en stor bue udenom fordi han bare er den hund han er.. os der ejer muskelhunde må efterhånden se i øjnene og sande at det er MEGET svært at være ejer af en muskelhund, og alt det medie drama og dårlig omtale af div muskelhunde har ikke gjort det bedre.. vi må bare vise os der er seriøse ejere, som går op i vores hunde og træner dem, vi kan godt styre vores hunde.. og at de ikke skal lide under at der findes et mindre tal af komplet idioter der bruger hundende helt forkert om det så er gravhund, labrador eller pit bull er fuldstændigt ligemeget.. bare en menning herfra.. Mvh Emil stolt ejer af en muskelhund

• #24   5. apr 2010 Jeg har en veninde med en Ambull Tæve som er ½år yngre end Diva. vi træner tit det at passere andre hunde med hinanden, og Diva finder sig i alt fra den anden tæve af! Hun må bide hende i ørene og jeg ved ikke hvad. Sidst vi var afsted var den anden i løb og de gik klods op ad hinanden og der var intet! Men hendes reaktion på andre hunde er bare meget mere voldsom:-(

• #25   5. apr 2010 Emil - det ER altså ikke kun "jer" med "whatever-hunde" der møder den reaktion..... det er vi faktisk en del der gør...

T

• #26   5. apr 2010 Elsker min:

Det er rigtig ærgeligt at du ender i disse situationer, men når tiderne er som de er, så burde du måske bare lukke af og respektere at folk har deres meninger om de omtalte M-hunde...

Du har taget valget om at have Diva og så må du jo tage kommentarerne med på vejen.

Jeg siger slet ik at det er okay at folk kommenterer Diva og at manden sviner dig til. På ingen måde! - Jeg ville som dig ønske at vi alle bare ville respektere hinanden og hinandens hundevalg...

Men sådan er Danmark år 2010 bare ik skruet sammen desværre...

• #27   5. apr 2010 Nu har jeg lige siddet lidt og tænkt, eller forsægt.. GG.. Men Diva kan sagtens gå tur med andre hunde uden problem! Der går altid lige lidt tid før hun falder til ro, men hun gør det med sikkerhed. Hun er bare ikke god til at gå direkte imod andre hunde. Så lægger hun sig ned og når de så kommer forbi forsøger hun at "kaste" sig ud efter dem!! Det synes jeg er ret træls, faktisk!! Hvad kan man gøre ved det??

• #28   5. apr 2010 Et eller andet sted ved man også godt at der er stor sandsynlighed for disse reaktioner når man anskaffer sig muskelhunde, eller andre større hunde... Derfor har man om ikke større så i hvertfald et stort ansvar i at opdrage sin hund ekstra meget, så den går pænt, og ikke gør andre bange - og også bare for at modbevise fordommene - der findes jo mange derude, der er bange for hunde generelt, og dem skal der også være plads til...

• #29   5. apr 2010 Laura: Det er egentlig ikke de sædvanlige kommentare om "muskelhunde" dem er man ved at være vant til. Det er mere det at få en sviner helt uberettiget!! Men ja sådan er DK vist bare:-( Sørgeligt, men sandt:-(

• #30   5. apr 2010 Hvis det er et problem at gå direkte mod andre hunde, hvad så med at undgå det... Kan du ikke ændre retning og så gå meget langsomt til hunden har passeret jer, og så gå i den rigtige retning igen?

• #32   5. apr 2010 krumme: hvad sker der så når I vender rundt og den anden hund passere jer bagfra??

trine: jeg ved ikke om det ville virke! Hun vender bare rundt og er ikke til at slæppe med videre!!

• #33   5. apr 2010 Går du til en masse socialt træning med hende?
    Var det min hund ville jeg virkelig skælde hende ud, så hun forstår det bare ikke er ok og det altså er dig der bestemmer hvem hun skal snakke med - men kender ikke nok til racen til at sige om det er det rigtige at gøre.

• #34   5. apr 2010 Trine: jeg har ALDRIG brugt det at skælde en hund ud! Jeg tror meget mere på at bruge en positiv forstærker!

• #35   5. apr 2010 Jeg taler ikke om at slå hunden eller noget i den stil.. Men det er da nødvendigt at vise hvem der bestemmer nogen gange. jeg går også meget ind for at lege tingene ind, og det gør vi også 9 ud af 10 gange, men en hund skal også vide hvor den høre til i hakkeordenen!

• #36   5. apr 2010 Elsker:

Men den positive forstærkning virker jo tydeligvis ikke i denne situation? smiley

• #38   5. apr 2010 Trine: jeg "leger" ikke med tingene, jeg bruger godbidder:-) Der er ikke en hakkeorden, det er noget gammelt sludder:o)

Laura: hehe nej for glemmer altid at tage godbidderne med! Blondine kalder de mig:o)

• #39   5. apr 2010 Hvad er forskellen på at lege det ind og på at give godbidder? Det synes jeg bestemt ikke det er, jeg vil nødig have at min hund ikke ved hvem der bestemmer. Men som sagt kender jeg ikke racen godt nok til at sige hvordan du skal håndtere det...

• #40   5. apr 2010 Elsker:

Så er du også en lille klaphat når det kommer til stykket *GG*

- Men alt i alt så må du lære at ignorere folks kommentarer og svinere.
    Kan godt forstå at det ik er sjovt, men i stedet for at svare igen, så smil venligt tilbage og ha ondt af den tumpe som føler at han skal svine dig for at gøre sig selv til en bedre hundejer.

Diva er en muskelhund og ikke alle bryder sig om hende. På den anden side kan man jo ik bebrejde folk med al den optale de kære hunde har fået på det sidste.

Men huske godbidderne på gåturen. Sæt dig ned foran hende og få hende opmærksomhed med guffere indtil hunden har passeret smiley

• #42   5. apr 2010 Jeg tror altså at alle hunde-ejere på et eller andet tidspunkt har fået nogle dumme kommentarer når de har været ude og gå tur.
    Om det er en lille hund, stor hund, muskelhund.. whatever.
    Har oplevet at en kvinde kaldte min store hund for en HEST i forbindelse med at hun blev spurgt om vores hunde måtte hilse på hinanden.. så sagde hun at hendes hund bestemt ikke er glad for heste ?!?!
    Det værste var at kvinden helt seriøst virkede som om at hun troede det var en hest.
    jaah..og den lille har folk omtalt som paris-hilton-hund og rotte..

Selvom det kan være svært, så bid tænderne sammen og tæl til ti.
    Jeg har selv haft lyst til at svine nogle mennesker til, men man er bare nød til at ignorere det. Man får absolut intet ud af at svine andre til..

• #43   5. apr 2010 Laura: haha jeg det er jeg sku:o) jeg tager dem med fra imorgn:o)

Krumme: nå oki så! Men vil du så undgå at møde hunde med ham, resten af hans liv??

• #44   5. apr 2010 Rasmussen: tak for rådet:-)

• #46   5. apr 2010 Min schæfer saner ikke legetøj eller godbider når der er andre hunde, og han også virke voldsom.. Jeg tager det også altid nært når folk kigger skævt til en, men er begyndt at lære det, for de kan jo ikk se hvor dejlig jeg synes han er.. Men hvis nogen siger noget grimt, ville jeg også gi igen.. Kan ikk lade vær.. Hehe...
    Du har gjort det rigtige, tænk på det smiley

• #48   6. apr 2010 Krumme og cult: hørt hørt, jeg råbte også engang helt vildt når folk sagde noget til mig...men ikk nok med alderen man hører også meget når man er kvindelig ejer af sådanne hunde, og jeg kunne heller ikk styre mig i starten indtil der var en mand der lige "lærte mig lektien" og nu selvom jeg stadig høre ting når jeg også trækker bumo til mig, må man sku bide det lidt i sig , og især i disse tider, la heller folk mærke at du er en ansvarlig ejer der har styr på din hund jeg smiler fx altid til folk får de når at sige noget, ha et positivt kropssprog overfor sådanne folk for folk bliver sådan lidt "øøhh" -agtig når de ser én stå/sidde, der er smile til dem, så kom dem i forkøbet med en postiv kropsholdning det har næsten virket hvergang på mig...;0)

• Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
    #49   6. apr 2010 T - Ja det gør i garanteret jeg ser heller ikke noget sted at jeg har skrevet det kun er muskelhunde, men nu var det lig den type der var i debat her, "what-ever" hunde er da ikke pænt og skrive, fordi du ikke deler samme holdning, om racer og ikke kan li de sammer racer, kalder jeg heller ikke din race for skod hund. Der er sikkert mange der har det problem T men fru hansen er ikke bange for naboens labrador, men derimod er hun bange for naboens Pit Bull.

Kommentér på:
Lad mig dog gå tur i fred!!

Annonce