{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
489 visninger | Oprettet:

Kamp om status! {{forumTopicSubject}}

Felix vores yngste er utrolig magt syg overfor Freya bl.a. vogter han over maden og han nægter hende adgang til køkkenet.. Hvis hun kommer for tæt på ham når vi sidder og snakker med ham kan han finde på at knurre af hende, hvis hun ikke skal tage den opmærksomhed han får.. Han bestemmer om hun skal ligge i kurvene og hvilken!!

De har til tider kommet op og slogs for alvor hvor vi har bleven nødt til at skille dem ad og som straf er der ingen kælen eller hygge i sofaen et par min. efter..

Vi har prøvet selv at lade dem finde ud af det og bryder kun ind hvis han knurre eller snapper af hende når han nægter hende adgang til de forskellige steder, så skælder vi ham ud og lader Freya komme i køkkenet f.eks. og Felix må gå sin vej.. Er det helt forkert?

Jeg spørg fordi vi venter barn og jeg vil ikke risikere at Felix tror at han kan behandle den lille på samme måde på Freya (selvom barn og hundene jo ikke vil komme til at være alene på noget tidpunkt) og derfor vil jeg gerne hvis jeg kunne får nogle råd om jeg håndtere det rigtig med ham og Freya eller om jeg skal lade ham have sin plads over Freya eller om han skal have den laveste status og hvordan?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kamp om status!
  • #1   14. okt 2009 Er ikke hverken ekspert eller noget, men jeg kunne forestille mig, at han ser hende som konkurrent. Hun tager hans plads i køkkenet, tæt på jer osv... Prøv at "tvinge" dem til at være der samtidig. Lad ham komme i køkkenet, dæk ham af og kald hende ind også. Han skal vel se at der ikke går noget fra ham selvom hun også er der...

    Det samme med maden. Bed dem sætte sig begge to (med ryggen til hinanden) og giv dem mad samtidig. Den der er først færdig, må gå ud i haven, op i kurven, ind i stuen eller hvad ved jeg. Der skal være ro til at spise færdig for den langsommere hund smiley Bare min holdning, er jo som sagt ikke ekspert på nogen måde smiley men forstår sagtens din bekymring!

    Kh Line


  • #2   14. okt 2009 Vi har ladet dem være i køkkenet samtidig og nogle gange er der ingen ting og andre gange kan jeg mærke på Freya at han sender signaler som gør at hun nærmest ikke tør sig rundt derude..

    Jeg har da aldrig lige tænkt på at den der bliver først færdig ud, så den anden(Freya) ikke behøves at sluge maden eller føle sig truet..

    Tak sys da helt sikkert at det var nogle brugbare råd/ideer du kom med smiley


  • #3   14. okt 2009 Tusind tak.. Det vil jeg da med det samme gå i gang med at træne os alle sammen i.. smiley

    Jeg sys selv jeg har været med konsekvent med Felix og især Kenny er meget "hård" ved ham når han ikke er sød både omkring Freya, men det at snakke til døve ører m.m. Han har været en rigtig strid banan i forhold til Freya som man kun behøves at kigge på hende også forstår hun hvad hun skal..

    Jeg ønsker at vi får gjort noget ved det nu så længe vi kun er os - også må vi lærer når barnet kommer at træne omkring barnet også.. Så hundene ikke bliver jaloux omkring mad og legetøj og opmærksomhed..


Kommentér på:
Kamp om status!

Annonce