{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

hvad synes i om dette billed med tekst {{forumTopicSubject}}

jeg har lavet dette billed med tekst, for at få hundeejere, til at forstå at, hunden er ikke det den bliver født til men det du gør den til, og det er jo sandt du kan gøre en muskel hund den perfekte famillie hund, og samtidig en lille gravhund, til en bidsk lille kamphund, en muskel behøver ikke være en kamp hund, den hund der er på billedet, er en boxer, også kendt som en muskel hund, også en af de bedste famillie hunde,
http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/70263-en_hund_er_ikke_hvad_du_goer_den_til?status=1#_=_
sådanne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad synes i om dette billed med tekst
  • #1   6. aug 2012 Billedet kan ikke se´s her....

  • #2   6. aug 2012 har rettet det

  • #3   6. aug 2012 Da du har lagt billedet på din egen facebook er det kun dine venner der kan se billedet og eftersom du ikke er venner med os, så kan vi ikke se dit billede smiley Håber du finder en måde så vi kan se billedet smiley


  • #4   6. aug 2012 Nu kan det ses smiley

  • #6   6. aug 2012 Jeg kan godt se billedet. Men der er jo ikke noget nyt eller fængende over det og teksten, Den samme smøre igen og igen.

    Ville godt nok være ked af, hvis min nyindkøbte malinois ikke var udstyret med de racespecifikke egenskaber fra fødselen af og jeg selv skulle trylle det hele frem.


  • #7   6. aug 2012 Altså nu har jeg ikke en hat forstand på boxere, så det kan godt være, at jeg er helt ved siden af. Men er du sikker på, at det der er en boxer??

  • #11   6. aug 2012 Så vil jeg da lige smide det link Martine lavede i en tråd forleden.... omkring det med "en hund er hvad man gør den til"

    http://www.youtube.com/watch?v=BP9ZT5YGBNY&feature=player_embedded


  • #17   6. aug 2012 Maj-Britt og Isabelle m
    Det har jeg spurgt om, men der kommer vist ikke noget svar..... *suk*


  • #19   6. aug 2012 Det er da bare en af de famøse boxerblandinger smiley

  • #21   6. aug 2012 ***René** *


    Go griner! smiley


  • #22   6. aug 2012 Jeg er målløs over, at man bliver ved med det vrøvl om, at en hund er, hvad man gør den til.

  • #24   6. aug 2012 Meget uenig. Og den hund på billedet har aldrig været en boxer.

  • #25   6. aug 2012 Jeg er fuldstændig uenig i den tekst - en race har visse egenskaber og fornægter man det kommer man ud i store problemer, så ja en stor gang vrøvl det der står på billedet.

  • #27   6. aug 2012 hehe....nej de har ingen drifter, de skal bare være "klappe-kage" hunde smiley

  • #28   6. aug 2012 *WHAT*


    Boxeren er ikk på listen så du kan da bare få dig en, det kan da ikk være hendes skyld du ikke ..... ja hvad er det egentlig du brokker dig over? Du ikk kan købe en boxer fordi nogle tror det er en listehund?
    Come on



  • #29   6. aug 2012 Åh jeg er så træt af de kvalmende beskeder. Og det der er da ikke en boxer.

    En familiehund går ikke ud og overfalder en anden hund ud af den blå luft. For derefter at fare i hovedet på en voksen mand. Det gør den altså ikke.. Og ja, jeg taler af egen erfaring...


  • #30   6. aug 2012 *WHAT *

    Kan du ikke bare svarer på spørgsmålet eller ? Hvorfor vil du ikke have en hund, folk(der jo tydeligvis ikke har forstand på det) - tror er en listehund? er det ikke bare en positiv mulighed for at åbne øjnene på folk?

    Ja ærligt talt så er det da faktisk gået meget godt hvis man kigger på bidstatistikkerne kontra andre hunderacer? Så hvor er det du vil hen?
    Helt generelt er det jo ikke hvordan folk behandler muskelhunde som "klappekage"(som du så flot ka kalde det) hunde, men hvordan folk generelt behandler hunde..
    Folk har det GENERELT med at tillægge hundene mange menneskelige egenskaber, hvor den i bund og grund bare handler på instinkt - og det er her det bliver farligt. og det ligemeget hvilken hund man har.



  • #31   6. aug 2012 Jeanette og Luna *

    Konkluderer du bare at familiehunde ikke overfalder hunde og mennesker? Fik vidst ikk helt fat i pointen


  • #32   6. aug 2012 Din skrift på billedet modsiger din skrift lige under.. smiley

  • #33   6. aug 2012 *Savner ejere der står ved deres valg af race *

    Aah så la gå, så lader jeg jeg køllen og staven blive hjemme idag ^^
    Ku aldrig finde på at angribe nogen men en god diskussion det skal man ikk stå i vejen for smiley

    Jeg har desværre ikke andre bidstatistikker end de der er udformet af fair dog som du jo garanteret har læst(ellers havde du vel ikk spurgt), men kan da refererer til en artikel i Politiken;

    ".......... "siger politikommissær Gert Nielsen, leder af dyreværnsenheden i Midt- og Vestsjællands Politi til Jyllands-Posten.

    »Dels er det jo alverdens racer, som bider. Fornemmelsen af, at det kun er de farlige hunde, holder ikke«, fastslår han.

    »Fuldstændig tåbelig«
    Lotte Brink, dyrlæge og dyreinspektør ved Dyrenes Beskyttelse, mener, at loven er »fuldstændig tåbelig«.

    »Den har kun betydet, at borgerne er blevet trygge på et falsk grundlag, og at hundredvis af sunde og uskyldige hunde og hvalpe bliver aflivet«, siger Lotte Brink, dyrlæge og dyreinspektør ved Dyrenes Beskyttelse.





    Det giver jo et meget godt billede af hva jeg prøvede at pointere smiley

    P.S. du siger: "Jeg synes ikke det er gået skide godt, for de bidstatistikker der er blevet lavet kan ikke bruges til noget som helst."

    Må jeg hører hvorfra du ved at "det ikke går skide godt", på nogle faktuelle grundlag?


  • #34   6. aug 2012 *Savner ejere der står ved deres valg af race *

    Lige en tilføjelse
    Jeg forstår heller ikk det du mener med:
    "Men jeg vil da heller pådutte folk noget fordi JEG godt kan lide en race, dermed ikke ensbetydende med alle andre skal..."

    Så du vil ikke have en boxer, fordi du ikke vil pådutte den folk, der eventuelt ikke kan lide racen? Er det ikke dig der skal have hunden og ikke "folk"? smiley

    Du bliver simpelthen nød til at forklarer mig hvordan det virker?
    Så inden du får dig en ny hund, så smider du lige en annonce i lokalsprøjten for at hører hvad folk syntes om racen ?


    Igen, det er altså ikk for at angribe - men nu bliver det lidt spøjst syntes jeg


  • #35   6. aug 2012 flot hund- dog er det overhovedet ikke en boxer- men nok nærmere en amr bulldog, som flere nævner.
    teksten- jaaa til et vis stykke er je ening- men hunde har forkellige egenskaber og mantalitet, uandset hvad.


  • #36   6. aug 2012 *Savner ejere der står ved deres valg af race *

    Du er jo ikke til at diskutere med, du tager den hele tiden ned på et niveau der ikke vil være en folkeskole elev værdig.
    Det giver jo absolut ingen mening det du skriver.

    Men bare for hurtigt at se hvor koldt der er på bunden, svarer jeg lige på den her;

    Det er vel til dels de ejere(af alle hunderacer) der ikke kan finde ud af at holde hund og som er skyld i diverse ulykker -
    til dels politikerne i og med de ikke har lyttet til eksperternes råd og dermed lavet en lov der er ineffektiv og ikke løser problemet(oplysning fungere i de fleste tilfælde bedre en kriminalisering)



    Hvem er det overhovedet du bebrejder? det virker som om du bare spytter galde i form af ekstrem dårlig grammatik, overdrevet brug af udråbstegn, spørgsmålstegn, smarte ordsprog og i det hele taget bare skælder ud i Øst og Vest - bare for at være en sur gammel dame..



  • #37   6. aug 2012 *Savner ejere der står ved deres valg af race *
    Jeg har absolut ingen fine fornemmelser men jeg blev træt af at se på din infantile måde at fører en diskussion på - med overdrevet brug af forskellige tegn og "smart i en fart"-attitude .. Hvis nogen trænger til et attitude skift er det vidst dig...

    Haha nej jeg gør ikk, du lyver jo, man kan jo bare læse mit indlæg smiley Jeg har aldrig sagt det er politikernes skyld, jeg skrev at det TIL DELS er politikerne og TIL DELS hundeejerne - ...
    Og politikernes ansvar ligger ved, at de i stedet for at løse problemet - kriminalisere det med aflivning af hunden som konsekvens, hvorefter ejeren kan gå ud og få sig en ny hund han så igen kan behandle på samme måde..
    Det er jo forkert..

    Det er jo et kendt faq at medierne periodisk kaster sig over et emne, som i det tilfælde du nævner var listehunde, som politikerne så gør til mærkesager.. men mener du helt seriøst, at bare fordi en eller anden politiker har sat sig det for som en mærkesag så skal alt faktuelt viden sættes til side og loven laves på uvidenhed?

    Jeg har på intet tidspunkt sagt at politikerne har noget som helst med avl/opdræt af ulovlige hunde at gøre, udelukkende at de har udformet loven imod det forkert..! Så hold dig nu for søren til emnet og lad vær at ligge ord i min mund!



  • #38   6. aug 2012 jeg går mere ind for dette udtryk: "du kan tage tigeren ud af junglen, men du kan ikke tage junglen ud af tigeren"

  • #40   6. aug 2012 Udenfor pædagogisk rækkevidde

    Enig!

    selvom når man kigger på en show pekingeser fx er der vidst ikk meget jungle udover pelsen tilbage smiley


  • #41   6. aug 2012 TS, vil du gerne fortælle mig hvordan jeg tryller min border collie om til en malamute så =) Hvis gener ikke har noget at skulle have sagt...

  • #42   6. aug 2012 Og du må kunne gøre det, for du har da tryllet en boxer om så den ligner en listehund fuldkommen ;o) Uden at ligne en boxer det mindste :b

  • #43   6. aug 2012 *Savner ejere der står ved deres valg af race *

    Jeg beklager, men klokken er omkring 13:00 og jeg har altså også et arbejde jeg skal passe. hvilke ord skulle jeg slå op og hvorfor? du er altså en lidt sjov en...

    Jeg syntes nu ikke jeg er decideret ond, men hvis du syntes jeg er lidt spydig kan det skyldes man hurtigt bliver træt af din måde at fører diskussioner på, du snakker i højre og venstre og det ene passer ikke sammen med det andet - derudover ligger du konstant ord i munden på mig, siger jeg har sagt ting jeg ikke har..

    Og så siger jeg det lige sidste gang, bare i et spinkelt håb om at du faktisk kan læse og forstår dansk:

    Jeg har på intet tidspunkt sagt at politikerne har noget som helst med avl/opdræt af ulovlige hunde at gøre, udelukkende at de har udformet loven imod det forkert..!



    Forklare mig lige hvad jeg har gjort, der retfærdiggøre at du siger jeg opfører mig om en utilpasset teenager? Når jeg kigger beskederne igennem syntes jeg sådan set jeg har fremført mine pointer rimeligt retorisk klarer og i en sober tone.

    Utilpassede teenagere er vidst mest kendetegnede ved måden du fremfører dig selv på med fuldstændig utilpasset brug af diverse tegn.

    Dette har allerede trukket alt for langt ud. Er ked af diskussionen ikke var med en nogenlunde fattet person, så kunne det måske være en af os havde fået noget ud af det.


  • #44   6. aug 2012 Jeg forstår ikke helt forbudslisten. Nogle af hundene er der så få af i DK, at det kan tælles på én hånd. Og nogle af hundene er slet ikke avlet til kamp. Og samtlige eksperter har udtalt, at det var en rigtig dum idé med listen.
    Nøglen til hundehold er, at vide hvad man har med at gøre. Har man en amstaff, behandler man den ikke som en chi. Man går heller ikke på jagt med den. Man tager sine forbehold, og derfor har ejeren netop meget at sige. Man kan fremprovokere kamp-generne hos visse racer, ja dér er de farlige og dér er ejerne nogle klaphatte.


  • #45   6. aug 2012 Gud fader i skuret hvor er jeg skide træt af alle de såkaldte boxer blandinger!!
    Gad vide hvor mange af dem der virkelig har boxer i sig??


  • #46   6. aug 2012 Endnu en med skyklapper på som tror at hunden ikke besidder de egenskaber som den er avlet frem med.

  • #47   10. aug 2012 jeanette og luna*
    jo en Familie hund kan altså også ud af den blå luft overfalde andre hunde,
    det kommer an på opdragelsen af den.
    er man en ældre kvinde på nogen og 60, har dårlig ryg og i forvejen har 3 hunde skal man IKKE anskaffe sig en schæfer fx. hvis man ikke gider bruge den tid på den som den behøver,
    det har jeg oplevet hvad der så kan ske,
    folk som anskaffer sig en hund bare fordi den gøer af alt og alle og det sys man er fedt.. det gør altså at den bare bider løs...
    så jo en familie hund kan godt bare overfalde ud i det blå....


Kommentér på:
hvad synes i om dette billed med tekst

Annonce