brok over hunde som sælges ! :o( {{forumTopicSubject}}
Hva er det for nogen mennesker som nedhakker folk der har det svært og samtidig også skal af med ders kæledyr, hvis folk er kommet i en svær sittuation, hvor de er nødsaget til at sælge, hvorfor så ikke støtte folk og evt. hjælpe dem til at forstå det at have hund eller evt. prøve at være gode mod dem, prøv at forstå hvor svært det måske er for dem at skulle sælge deres elskede dyr. !
EKS:
en ellers lykkelig lille familie har købt hus været sammen i et par år og har så anskaffet sig en hund/kat/et eller andet/ så sker det at deres forhold falmer og de skal flytte fra hinanden, damen og hendes dyr bliver smidt ud og hun har ikke mulighed for at kunne have hunden i den lejlighed hun havde tid til at finde ?? så hunden skal desværre sælges, da hun grundet udd. ikke har penge til at bo alene og udd. sig og have hund.
Hun er så ked af at skulle sælge sit elskede kæledyr og håber på at nogen herinde fra denne hjemmeside kan give hendes dyr et dejligt og trygt nyt hjem, så dyret kan leve resten af sine dag i et godt hjem, nu hvor hun uheldigvis ikke længere kunne klare det ! hun har det svært med det men får indrykket annoncen, men så istedet for at sige ej hvor synd for dig og trist, så dømmer personer hende og siger ting som kan såre hende endnu mere..
Folk kan faktisk gå sygisk ned efter et brud ! og det er ikke lige det som hjælper herinde. !
så prøv lige at tænke jer om én gang ekstra før i dømmer folk og siger ej det er for dårligt osv ! det er sku synd nok for dem i forvejen.. dermed sagt er det ikke alle som har disse problemer. men de fleste !
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 449
jun 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 211 Svar: 2.109
A-L: Enig.... den kører også her.
(link fjernet)
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 54 Svar: 307
fatter det ikke mere... det er et S T O R T minus ved dette fora !
det er sku synd for folk !
Im OUT....
god dag til jer også ;o)
feb 2006
feb 2006
jun 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 211 Svar: 2.109
Om jeg så skulle bo på gaden fordi jeg ikke måtte have min hund med mig... så gjorde jeg hellere det end at sælge/omplacere eller aflive den !
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 51
feb 2006
feb 2006
feb 2006
jeg vil gøre mit bedste for at give min fremtidige hund et godt og trykt hjem, derfor spørger jeg så meget på dette fora og hos div. opdrættere osv..
jeg vil vide så meget som muligt før jeg erhverver mig en tæve. !
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.276
MEN, jeg synes alligvel ikke det er ok at svine nogen til inde i fx annonce trådene..
Jeg prøver at forstå, eller at forholde mig afventende og tavs når hunde sættes til salg - nogen gange er det sikkert og vist, at det er til hvalpens/hundens eget bedste at få et nyt hjem - men derfra og så til at forstå hvordan nogen kan vælge den fra, der ofte langt for mig..
Håber ikke det lød som volapyk..
nov 2004
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 1.427
Men der findes lige så mange derude, der virkelig ikke har andre udveje, end at prøve og give dyret en ny chance i en ny familie. Og jeg synes faktisk, det er synd, at sådanne mennesker skal dunkes i hovedet i de s.... annoncer!
Jeg har selv i efteråret været i en situation, hvor jeg overvejede, om Luna var bedre tjent et andet sted, pga. neresammenbrud. Men heldigvis har jeg et godt netværk der bakker op og hjælper, hvor de kan. Havde jeg ikke haft det, så var hun kommet til nogen, der kunne give hende, hvad hun har brug for. Og ikke alle menneske har de muligheder, jeg har!
Og står valget en dag ml. mine børn og Luna, ja så er Luna den der ryger. Jeg går ikke på gaden med to børn for hundens skyld.
okt 2004
feb 2006
hva skal man så gøre ?? så er man nede og trist og ved ikke hva man skal gøre ! hva med hunden så.. de hurtige lejligheder er ofte uden lov til dyr...
feb 2006
forsat god dag
okt 2004
Det skal stå direkte i den enkelte lejekontrakt eller regler for lige den ejendom, at der overhovedt IKKE må forfindes hund i lejemålet på noget tidspunkt!
okt 2004
nov 2004
Det var bestemt heller ikke ment i nogen negativ mening.
Det sidste , jeg skrev, var til alle, ikke kun dig *s*.
okt 2004
nov 2004
Og kender godt den følelse. Man bliver nemt misforstået!
okt 2004
ILM AnLO - skal oz snart ud og gasse op for cyklen og tøsen, i dette pragtfulkde solskins vejr :-))
okt 2004
jun 2005
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 101 Svar: 886
Fostår godt hvad du mener..
Der er ingen grund til at træde på
folk der ligger ned.
Der er pænt mange på disse sider
som er pænt grove i munden. (Eller ved tastaturet)
Men jeg står oz i en lidt dum situation i øjeblikket.
Bor i en lejlighed hvor man kun må ha en hund,
og jeg har selvfølgelig to.
Jeg har det af helvedes til, for der er nogen der
har klaget til boligselskabet over jeg har to.
Men jeg kan SIMPELTHEN ikke gå af med nogen af dem.
Så jeg er ved at søge efter et andet sted at bo så jeg kan beholde dem begge.
Men kan godt forstå hvis der er nogen der ikke har overskudet til det.
Men jeg føler bare at hvis jeg aflevere èn af dem et eller
andet sted, så aflevere jeg også halvdelen af mit hjerte.
Puuha, det er svært.
Men jeg KAN IKKE gå af med nogen af dem, lige meget hvad.
jun 2005
I må endelig sige til hvis i kender et sted
hvor man må ha 2 hunde!
Har desværre bare ikke råd til et hus. :o(
He he...
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.979
Jeg vil give jer ret i at der ikke er nogen grund til at træde på folk der ligger ned - men derfor jeg alligevel mene at mange ikke overvejer købet af hund og ser det som den nemmeste løsning at sætte den til salg. Man har jo i værste fald også mulighed for at sætte hunden i pleje indtil man finder et sted hvor man kan være SAMMEN med sin hund.
jun 2005
De er jo mine hjerte-børn! :o)
Sandy 33: Eej... Jeg har faktisk oz gået og drømt
om et kolonihavehus. Har været ude og kigge på
nogle stykker, men de har kostet 400.000,
og det har jeg desværre ikke haft råd til. :o(
Ku godt tænke mig lige at høre nærmere,
hvis det er okay...?
Prøver lige at søge om venskab med dig. :o)
nov 2005
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 96 Svar: 2.118
Christina G.... DU har et sted at bo men VIL gerne flytte til byen.... NOGEN har måske ikk et sted at bo, (måske er deres kontakt udløbet, måske er man gået ud af forhold) og KAN IKKE finde et sted at bo hvor man må ha hund (det er vist ingen hemmelighed det er svært at finde, og slet ikke i kbh)
Hvorfor er det er dårlig undskyldning??? Det syns jeg faktisk ikke det er (hvis det da er rigtigt) andre har børn og må sætte dem først.... sådan er det, og dem der ikk kan se det, er da syge i bolden (altså ikk møntet på dig)
okt 2004
Nu smutter jeg, cyklen og gåturen med hunden kalder
Kan i alle have en fortsat god dag og god debat
nov 2005
jun 2005
Det var absolut ikke menigen at jeg skulle have to hunde.
Men min lille prinsesse fik hvalpe og jeg havde aldrig prøvet at være med til sådan en fødsel før.
Så det var sku forbundet med meget større følelser end
jeg havde regnet med.
Da den første lige pludselig hang ud af hende og sad fast, var jeg ved at gå i panik, fordi jeg var så bange for at den ville dø. Så jeg åbnede foster hinden og troede jeg blev nød til at hive i ham fordi han sad fast.
Og da han endelig kom ud, og jeg sad med ham i mine
hænder (og han trak vejret)
Ku jeg simpelthen ikke gå af med mit lille mirakel.
Og da han blev lidt større og sad imellem de andre små
vapser følte jeg bare han kiggede på mig som om han vidste at vi skulle være sammen altid.
Ja... Kald mig bare åndsvag, eller svag-pisser.
Men jeg KUNNE bare ikke sælge ham.
Min nabo lovede mig, da hun ingen hund havde selv, at hvis der skulle blive nogen problemer ville hun skrive ham på inde hos hende.
Men da jeg så fik en klage 9 måneder senere, havde hun ombestemt sig. :o(
Men inderst inde har jeg hele tiden tænkt at hvis det kom så langt ud, var jeg klar på at flytte.
Hold da op en roman var! gg.
Håber du havde tid til at læse det hele.. He he.
nov 2005
Der kan du da ikk bare flytte rundt på må og få, fordi mor og/eller far vil beholde deres hund/hunde, de går også i inst/skole og kan ikke klare at flytte rundt på den måde... men det er ikk lige altid folk tænker på det... De tænker bare "hvis jeg kan klare det, kan alle andre vel også" og det er da noget underligt noget.... syns squ det er synd at folk skal svines til, midt i en skilsmisse/brud fordi de ikk har overskud/mulighed for at beholde deres hund...
nov 2004
Men de folk, der ikke har nogle børn at tage hensyn til, kan jo i princippet vælge som de vil, om de vil bo på gaden, eller i telt eller hvad det nu måtte være!
Jeg synes, det er flot, og det mener jeg virkelig, intet ironisk idet, at der findes mennesker, der går gennem ild og vand for deres dyr, der er parate til at ofre alt, for at beholde dem! Jeg har også lavet mine garderinger, i tilfælde af brud, er Luna min, det er hun altid! Men jeg kan ikke ofre alt til fordel for hende. Jeg har to små børn at tænke på, det ene er handikappet, så dem er jeg nødt til at sætte først!
Det hele afhænger vel egentlig lidt af den enkelte persons situation?
nov 2005
Men du kører lidt den der stil "hvis jeg kan, så kan de også" Du fatter ikk at folk kan vælge det anderledes end du gjorde... jeg prøver så bare at forklare dig, at det kan der være mange grunde til... feks børn, som altså er vigtigere at tænke på (for de fleste forældre... heldigvis) end en hund, som altså sagtens kan få det perfekt i andet hjem... Man kan altså ikk som mor, flytte rundt i sommerhuse, hoteller osv, børn har brug for stabilitet og en normal hverdag, og jeg ville da ikk vente på en lejlighed med boligtilladelse, i flere måneder ja måske år, på bekostning af mine børn's trivsel.
Derfor syns jeg folk skulle tænke sig om inden der blir svinet til i de forskellige annoncer.... eller for den sags skyld tænker at det er nogen dårlige mennesker, det er ikke alle som er så heldige at de har andre muligheder (Sandy den var ikk møntet på dig)
nov 2005
Men det er jo lidt svært at se ud fra en annonce, og derfor syns jeg ærlig talt folk skulle holde deres kæ** rent ud sagt.
Den annonce der er blevet svinet til i dag feks, der var et billede af hunden, og lige omme bag i hunden, kunne man se nogen barnevognshjul feks (den var indenfor), gad vide om det så ikke er for at tænke mere på deres barn, at de har taget den beslutning at gå af med hunde *ss*
Kan bare ikk snuppe folk der slynger den slags lort ud i annoncerne som de pågældene gjorde, uden at vide noget som helst....
feb 2006
men lad os ende denne debat nu.. det fører ingen vejne.. hver person har sin side af sagen.. !
Forsat god dag til alle- og lad nu være med at bære nag.. :o)
nov 2005
Du skrev "jeg FORSTÅR dem bare ikke", og så var det jeg prøvede at spørge ind til om du så ville forstå hvorfor nogen folk valgte anderledes feks fordi de har børn.... og grunden til jeg spurgte om du havde børn var at så FORSTOD jeg ikke dig *ss*
nov 2005
Kenneth... tror og håber da ikke nogen her (på denne tråd) bærer nag.... det er der vist ingen grund til, folk har bare forskellige meninger og det skal der også være plads til
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.710
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.979
Men bare rolig, jeg fandt tid til at læse dit svar. Jeg kan godt følge din tanke, ville også selv have svært ved det med sådan en hvalp. Og det er også lige præcis derfor jeg har en meget ambivalant holdning til det med at "skaffe sig af med" sin hund. Man må tage hver enkel situation, og se på detaljerne i denne.
Er det fx en hund, som allerede har været i tre andre hjem? Er det en hvalp som alligevel ville have bedst af at flytte? Er årsagen "holdbar" - læs skifter årsagen til salget ved hver ny annonce sælgeren opretter? Osv osv...
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Nu kan I så fortælle mig hvor dårkig jeg er osv.
Men hunden vil altid komme i sidste række her hos mig, selv om man holder af kræget mm.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Min sidste hund måtte vi f.eks af med fordi:
1. Min stedfar fik kræft og mistede brugen af sine ben
2. Han og min mor gik fra hinanden
3. Jeg flyttede hjemmefra
4. Hunden var kun 9 måneder gammel og når familien blev splittet på den måde var der ingen der havde tid til den mængde aktivitet den krævede (og ham der havde tid kunne ikke gå)
Altsammen indenfor en måned. Den der fortæller mig at det var et dårligt valg at finde et godt hjem til hende har ikke meget at bygge en sådan udtalelse på.
Nu er det sådan at jeg er rimelig åben med det, men det er ikke alle mennesker der har det på samme måde. I virkeligheden burde man støtte op omkring det og evt hjælpe med omplacering. For hundens skyld.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
Jeg har svært ved at tage et opdræt som dit seriøst....Og for hundenes skyld.....
Men vi ville aldrig blive enige for så var du ikke begyndt på opdræt uden stambog...
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
Mine hunde ligger selv i den dyre ende... Og stambogen koster ikke ret meget, men den bedste garanti på hunden, derfor stambog.... Købsaftale er tit nul og niks værd, da hunde betegnes som en brugsgenstand..
Prisen er jeg nu ligeglad med hvis stambogen var med... Hvem bedømmer dine hunde ? Dig!!!
Ja, i er kloge nok til at starte egen klub..
brok over hunde som sælges ! :o(