{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

Brok over dovne hundeejere!!! {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg lige haft aftenturen med mine to hunde - vi gik over på legepladsen da det er Kiyoh's "normale" sted at besørge stort på. Jeg kan godt sige jer at jeg var heldig jeg havde de to med, for ellers havde jeg trådt i sindssyg mange lorte. Jeg lyver ikke hvis jeg sagde jeg så mindst 15, og det var kun dem jeg kunne se fordi mine hunde stoppede op og snusede! Sneen er jo næsten tøet helt op - så her blev det klart hvor dovne hundeejere er til at samle op efter sine hunde når der ligger sne. Øv hvor er det træls - og så endda på en legeplads, det er da for ulækkert at børn skal løbe og træde i dem smiley
Og ikke nok med det kan folk heller ikke komme med undskyldningen: "Jamen jeg havde ikke lige en pose med...." fordi der ca. hver 200 meter er en boks med gratis hundeposer som vores ejerforeningen sponsorer.

Lige et surt opstød fra mig - havde brug for at brokke mig da jeg er i gang med min eksamensopgave, SSO, som stresser mig helt vildt! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brok over dovne hundeejere!!!
  • #3   11. dec 2010 Maj-Britt
    Jeg bor i Høje Taastrup og med mine 160 i højde og 45 kg er jeg ikke meget for at gå længere ud om aftenen end højst nødvendigt.
    Derfor bliver aftenturen gjort rundt i Gadevang smiley - Det skal lige siges legepladsen ligger midt i det hele, så det er skam ikke fordi jeg har lært ham at besørge der smiley

Er helt enig med jer andre - DKK Tavlesnob jeg gjorde PRÆCIS det samme her den anden dag da jeg sjovt nok ikke kunne se der lå en kæææmpe lort! ØV

• #4   11. dec 2010 Jeg tror mange tror, de forsvinder sammen med sneen. og ikke tænker på man jo lige kan lave en sne boldt, i sær på en lege plads, mums hvad med en sneboldt hundelorte vasker !!!

Og så vil jeg gerne indrømme at jeg er en af de hunde ejere, som til tider ikke får samlet op, selvom jeg gør mit bedste, nogen gange så synes man bare man har taget poserne og så har man alligevel ikke, eller det er mørkt, og så er lorten bare blevet væk, og man kigger og kigger, og så kommer man hjem så sidder den under skoen, men så fik man da samlet den lidt op : (

• #5   11. dec 2010 Synes også det er ringe! Er folk ikke klar over at lortene er store smittebærere?! Det er egentlig mest det jeg selv tænker på.

• #8   11. dec 2010 Camilla H
    Det kan jo ske man glemmer poserne i farten - nogen gange glemmer jeg godbidderne. Men her hvor jeg bor skal folk allerhøjst gå 100 meter eller sådan så står der gratis poser til rådighed og skraldespande er også højst 50 m væk fra hinanden.. Så her er der altså ingen undskyldning - kun ren og skær dovenskab! smiley

Irene
    Det er rigtig irriterende - har egentlig ikke haft så meget i tankerne omkring smittebærere - men nu hvor du siger det er det jo bare endnu mere uansvarligt og irriterende smiley

• #9   11. dec 2010 Kira
    Super smart - ja så skal der i hvert fald meget til for at glemme poserne smiley

• #10   11. dec 2010 Kira he he smart, men vi kan nu bedst lide at have dem i lommen : ) Jeg tror jeg ville blive vanvittig af at have den på snoren : )

• #13   11. dec 2010 Kira - Tja, det er jo meget smart, men hvad med os med læderliner? Jeg har ingen tingeltangel på mine liner. Så den kan ikke hænge nogen steder smiley Jo i halsbåndet - men så risikerer jeg jo den ryger ned i andres lorte GG Men klarer mig nu også fint med poser i tøjet hehe. smiley

Jeg oplever faktisk af og til "de seje smarte drenge" stå og grine, når jeg samler op efter min hund. Tsk tsk!

• #14   11. dec 2010 Maria ja jeg forstår dig godt : )
    Vi har også sådan nogen det er genialt, men hos os tager de dem ned om vinteren, og jeg forstår bare ikke hvorfor. Man lufter da også hund om vinteren, forstår Heller ikke hvorfor poserne er hvide, jeg kan nu bedst lide de sorte : )

• #15   11. dec 2010 Maj-Britt
    Det er også det vi gør, og så går vi op imellem blokkene på vej hjem smiley - det er der den store legeplads ligger..

Irene
    Uha ja du har jo anskaffet dig et dyr du skal samle op efter - TOTALT til grin siger jeg bare smiley :D smiley

• #16   11. dec 2010 Måtte også gå slalom i dag nu når sneen er tøet op. Det er squ for sløvt/ulækkert at folk ikke samler op smiley

• #17   11. dec 2010 Camilla H
    Ja det lyder da super mærkeligt - poserne her er også hvide. Det gør nu ikke mig så meget, helt gennemsigtige er de heller ikke. Mener faktisk der er en anvisning på dem der viser hvordan du samler lorten op - rimelig komisk smiley

• #18   11. dec 2010 Maria - Ja ikke? ;o)
    Og ja, man kan undre sig over hvem der fandt på at skrive det på og hvorfor!

Camilla - Ej hvor skørt :s vores er oppe hele året. Og jeg er også mest til sorte! Synes ikke om når man kan se den. Der bliver det lige ulækkert nok haha.

• #19   11. dec 2010 Hmm... lader man sin hund besørge på en børnelegeplads eller er det en hundelegeplads?

• #20   11. dec 2010 Maria hi hi det med der er en brugsanvisning på posen det har jeg aldrig tænkt over, det skal jeg se til sommer, hi hi. lige nu har vi kun de sorte.

Irene ja det kan jeg heller ikke så godt lide, og så man går der, og venter på der kommer en skraldespand.

Ja har også overvejet at skrive til kommunen og spørger hvorfor de piller dem ned. For forstår det ikke.

• #21   11. dec 2010 Sus m. Sakki
    Det er en børnelegeplads, men jeg synes ikke det er noget problem når jeg netop samler op efter mig... Men jo kan fortælle der også er mange andre der lader deres hund besørge der og IKKE samler op.

Jeg har haft store problemer med at Kiyoh ikke gad at besørge når der lå sne, så bare det at han gør det nu er en stor lettelse for mig. Legepladsen ligger bare på den normale "aftenrute" og det er ikke altid han besørger der - men jeg ved at hvis han ikke har gjort det inden gør han det på græsset ved legepladsen.

• #22   11. dec 2010 DKK
    Der er en indhegnet legeplads lige ved siden af hvor hunde ikke har ret til at komme ind på, så alle grønne arealer er frit for alle smiley
    Derfor er jeg stadig 100% enig i at folk skal samle op efter sig, legepladsen er da heller ikke det mest ideelle sted at lade sin hund besørge - og jeg forsørger altså også på at få ham til at gøre det noget før. Men så hellere at han endelig besørger og jeg glædeligt samler op efter ham smiley

• #23   12. dec 2010 Jeg ville ikke lade min hund besørge på en børnelegeplads uanset jeg samler op - der må findes andre mere passende steder!

• #24   12. dec 2010 Sus m. Sakki
    Det er jo så også fint nok smiley - har skam helt respekt for din mening. Som jeg skrev besørger han også andre steder, men at jeg ved at hvis han af en eller anden grund ikke gør det før er det der han gør det smiley

• #26   12. dec 2010 Maria D

Det er så sjovt nok derfor mange folk bliuver trætte af hundeejere, hvorfor H... Skal de besørge på ungernes legeplads? Det må de sgu gøre andre steder.
    Vil han ikke tjaaa så bliv ude indtil han er færdig..

Det er sgu for klamt med lort på legepladsen hvad enten det bliver samlet op eller ej, det vil stadig udgøre en smittefare (for tvivler stærkt på at man alt tid for alt 100% samlet op)

At andre gør det og ikke samler op kan man ikke bruge til en dyt, jeg må heller ikke køre 110 på landevejen fordi nogen andre gør det .

Og helt ærligt du ville få det største møgfald hvis jeg gik forbi når din hund bruge børnenes legeplads til wc

Den er til BØRN ikke afføring

• #28   12. dec 2010 Fald nu ned. Hum har jo ikke sagt, at hun lufter hunden mellem gyngerne. I har faktisk ingen ide om, hvilken slags legeplads der er tale om.
    Hvis det er ude i kanten af legepladsen, ja, så har jeg ikke noget problem med det (hvis man samler op). Jeg synes det er langt værre, at der ofte bliver smadret flasker af kåde teenagere de steder hvor børnene leger.

...og med hensyn til bakterier? Hvis man ikke lærer sine børn at vaske deres hænder inden de stikker dem i munden, så har man i den grad fejlet i sin opdragelse.

• #29   12. dec 2010 ja det er noget svineri ''Rigtige hundeejere samler op efter sig.''

• #30   12. dec 2010 Vil så lige sige at i Gadevang har man mange andre muligheder, end at lade sine hunde skide på legepladsen. Samtidig skal det også siges, der bor rigtig mange børn i Gadevang, og legepladserne bliver brugt flittigt.

TS:

Du har både stien, du kan gå ad og ende ved Kommunens stor arealer, eller gå langs volden, der støder ud mod vejen. Du har hakkemosen ikke overdreven langt fra dig heller. Samtidig har i et indhegnet område, hvor hundene kan skide osv. Kan slet ej se, hvorfor man vælger at lufte mellem bygningerne. Samtidig har du en stor sø, med græsarealer lige ved Netto, måske 5 min fra hvor du bor, hvis det er den fjerneste ende?

Jeg bor ikke selv i Høje-Taastrup, men har en søster i Gadevang. For h* det er irreterende, hvis vi er på besøg, og skal ud på legepladsen. Ikke nok med der er lort alle steder, så har folk også deres hunde løse når de går forbi dem, og jo lige skal lufte deres hund på legepladsen!!!

• #31   12. dec 2010
    ja hundelort er sgu en træls en..især hvis man træder i en.

Her hvor jeg bor er der en sti der bliver kaldt hundelortestien .....hvorfor mon?? om sommeren hvor vinden står stille er det ikke lige den vej man går for stanken kan være slem.
    De hundeejere jeg kan blive forarget over er dem der bukker sig ned for at putte lorten i en pose , men smider så posen på gaden eller i græsset og går videre???? ved sørme godt hvad der er værst.....ja hvor lang tid tager det ikke for en plastikpose at forsvinde i naturen i forhold til en lort??? og hvorfor lægge den i en pose men ikke i en skraldespand?

Hunde der skider på fortovet er jo ikke hunden der har et problem, men ejeren der ikke har opdraget hunden ordentligt.

• #32   12. dec 2010 Det ser ud til vi er delt i 2 her, nemlig på den ene side unge mennesker, der tilsyneladende ikke har erfaring med børn og derfor rent ud sagt vil skide på den uskrevne og indlysende lov, at man selvfølgeligt IKKE lader sin hund besørge på en plads, der er specielt tiltænkt legende børn....I blir klogere, men tænk da lige over det nu venligst smiley

• #33   12. dec 2010 Jeg går da også forbi en legeplads på min tur for at komme ind i skoven. Legepladsen ligger bogstavelig talt lige op ad skoven, og han har åbenbart lært sig selv at det er der man skal skide, han gør det dog halvt inde i skoven halvt inde på legepladsen, i sådan ét krat og det gør han næsten altid når vi går den tur. Hvis hunden skal skide så skal den skide, vi kan ikke stå og sige nej til at den skider?? så længe man samler op er det vel okay?
    - og det med smittefare? der er alt mulig andet som et barn også røre ved f.eks på vej over til legepladsen, alt er jo bakteriefyldt..

• #34   12. dec 2010 Hvad så med fodboldbanerne, busstoppestederne... Jesus Christ, der er jo børn alle steder. Så længe man samler op efter sig selv, kan jeg da godt nok ikke se noget problem...

• #35   12. dec 2010 Så spørger jeg, hvorfor en legeplads? Fordi man ikke gider gå andre steder hen?

• #36   12. dec 2010 Chalotte k

Fordi der er alt muligt andet der udgør en smittefare - så er det ok at der kommer mere?

Mange andre køre for stærkt er der så ok at jeg gør det?

Nogen folk slå hunde - er det så ok jeg gør det?

Nej det er det ikke synes vi alle er forpligtet til at gøre vores for at gøre verden et rarer sted at være, at minimere de risikoer vi kan.

Langt de fleste hundeejere vil gerne have at andre ser velvilligt på deres hunde, hvorfor så ikke gøre hvad man kan for at folk ser på jer med lige netop de øjne i gerne vil have.
    Som mor synes jeg netop at hundeejere der lufter på legepladsen er noget svineri, og det ville bestemt ikke få mig til at se velvilligt på det.

Har da heldigvis være velsignet med at bo nogle steder hvor det ikke har været praksis at hundene blev luftet på legepladsen.
    Ja forældrene skal da holde øje med ungerne, men vi vælger jo netop legepladsen som er indrettet til ungerne , for at vi ikke skal være over dem 100% hele tiden, da det burde være et sikkert miløj for dem at færdes i.
    Men vil våge den påstand at man ikke kan holde 100 øje med ungerne hele tiden hvis man har mere end 1, og uanset om man holder konstant øje med dem vil de stadigvæk kunne nå at putte hånden på i munden.

At de kan møde smittefare på vej derover - det kan man så ikke forhindre, men det er vel derfor ungerne ikke sidder på stien/vejen derover og leger, det er ikke indrettet til leg.

Hunden kan sagtens lære at den ikke skal skide på legepladsen, der er da flere muligheder .
    Ros og beløn for at gøre det andre steder
    Sig nej og gå videre til i kommer ind i skoven
    Sørg for den er færdig inden man kommer til det område

• #37   12. dec 2010 " Sørg for den er færdig inden man kommer til det område "
    Netop Sabrina !
    Det er ikke vanskeligt dels at lære hunden faste passende steder og dels at vente med at passere upassende steder til hunden er færdig med at besørge.
    Jeg kan forstå hvis en hvalp kommer til at gøre det på fx fortorvet, men ligefrem at trække den hen på en legeplads før den er færdig ?
    Jo, har da af og til måtte gå omveje med Sakki og været lidt utålmodig efter at få den sag klaret, inden vi har bevæget os hen ved fx legeplads, fodboldbane, busstoppested mv. Sådan er det jo at være hundeejer smiley

• #38   12. dec 2010 WOOOW
    Der blev lige pludseligt skrevet meget, som skrevet før er der rigtig mange grønne arealer i Gadevang og dem benytter vi selvfølgelig også! Det er IKKE i mellem gyngerne der bliver skidt - det er lige ved siden af skraldespanden han plejer at gøre det. Som skrevet før igen gør han det jo ikke KUN på det grønne areal på legepladsen, og vi går langt tid ude før vi når dertil! Jeg siger bare at hvis han af en eller anden grund IKKE har skidt før vi når dertil - så "plejer" han at gøre det der.

Det er slet ikke for at "beskytte" mig selv - for jeg ved da godt det ikke er super smart. Men som andre har skrevet har vi jo også andre grønne områder hvor børn OGSÅ render rundt og leger... Det var slet ikke for at starte et hysteri omkring at lade sin hund besørge der. Jeg har ikke tænkt over smittefaren - det må jeg ærligt indrømme. Det er selvfølgelig noget jeg har vidst - men ikke har strejfet mig før det blev nævnt herinde.

SÅ hvis det kan glæde alle vil jeg fremover UNDGÅ legepladsen og så lade ham besørge på de andre græsområder smiley

• #39   12. dec 2010
    Marie D
    jeg sytnes du skal lade din hund besørge sig hvor den vil ..så længe du samler det op kan det ikke udgøre nogen farer for nogen.
    Min ene hund har også tendens til at ville gøre det på legepladsen ,det kræver jo kun et regnskyld og resterne er væk.
    Hvad med dem der smider posen med lorten...det tager flere år.

• #40   12. dec 2010 Maria, så vil jeg da være den første til at gi dig Thumps up ;D

• #41   12. dec 2010 Jeg kan godt se hvorfor folk bliver forarget over at hundeejere lader deres hunde besøge på legeplads områder.

At man samler op fjerner nemlig ikke de bakterier der nu er på jorden fra lorten. Der vil altid være lidt af lorten tilbage på jorden, med mindre man også lige samler jorden/græsset op lorten lå på.

Dog vil jeg så også mene at man ikke altid kan gøre for hvor hunden besøger, nogle hunde - især de helt unge - vil kun besøge hvor de føler sig sikre, og det kan jo være at det netop er lige der - men så bør man i hvertfald arbejde for at det sikre sted flytter sig!

• #42   12. dec 2010 Da jeg fik min jagthund som stor hvalp trænede jeg ham i ikke at besørge sig på fortovet eller i folks hække og lign , men måtte vente til vi kom ned i skoven. En hund kan sagtens vente man kan jo bare gå lidt stærkere hvis den er trængende..de gør vi hehe

• #43   12. dec 2010 Jean....er det samme person, der skriver fra din profil??
    Syns nemlig du modsiger dig selv en smule i dine indlæg ;))

• #44   12. dec 2010 En ting er smittefare, men hvad skal en hund på en legeplads? Det er ski da børnenes område.

• #45   12. dec 2010 Sus m. Sakki
    mange tak - jeg indrømmer at jeg ikke har tænkt over følgerne desværre.

Ina T
    Det er fordi vi plejer at gå rundt nede ved stien - så nede ved nettoområdet med søen og så går vi igennem blokkene på tilbagevejen. Så det er ikke fordi jeg gå helt hen ved legepladsen - han besørger kun lige ved græskanten til stien... Men som skrevet tidligere vil jeg da gå andre aften-veje - for som du selv siger kan man jo gå flere veje rundt om i Gadevang. Det var bare lige "nemmest" for mig at gå igennem blokkene hvor legepladsen så også ligger smiley

Wolfcub
    Nej der er ikke mange der snupper jorden med også smiley
    Kiyoh bliver 2 her til februar, så han er jo stadig en unghund - dog er det ikke nogen undskyldning da han sagtens kan "styre" det.

• #47   12. dec 2010 stig - og hvem siger det er for 14 dage siden?

Problemet er jo netop at forældrene ikke kan vide der har lagt en lort og om det er for 25 minutter siden eller 14 dage siden..
    Det er sku da en arrogant holdning at have at hunden bare skal have lov at skide hvor børnene leger fordi den jo bliver samlet op, og ja det regner måske inden, men måske regner det ikke og så går kommer lille fie på 1½ sammen med hendes mor og hendes bror på 3 for at lege på græsplænen og de har måske legetøj med som de kører i græsset .. og har hunden orm så kan de sku da ikke se det uanset når lorten ikke er der.. det synes jeg sku ikke er fair over for hverken børn eller forældre.

Når nu legepladen er forbeholdt børnene så er det ikke andet end respektløst at lade hunden gå og skide på den uanset om man samler op eller ej, det samme er sku for at gå og pisse på legepladsen.

Når nu hundeejere har andre steder hvor deres hunde kan besøge hvorfor skal det så accepteres de gør det hvor børn leger?

• #48   12. dec 2010 I øvrigt vil jeg mene det er et større problem i forhold til små børn om sommeren, men til gengæld risikerer man at børn kaster med snebolde osv. med lort i når nu folk ikke kan finde ud af at samle det op..

Jeg kan bare ikke forstå det er så svært for det første at samle op, og for det andet ikke at lufte hunden hvor børn leger.

• #49   12. dec 2010 Er ganske enig Wolfcub....og forstår det heller ikke?
    Og ja, ser gerne at vi hundeejere generelt gør ALT hvad vi kan, for ikke at forulempe andre mennesker - ikke så underligt vi til tider er et hadet folkefærd smiley

Tja... Kira, kunne en af årsagerne til manglende brug af legeplads evt. være den, at der er for ulækkert af den ene eller anden grund?
    Havde jeg set en hund besørge dér, ville jeg nok lige betænke mig i at sidde i græsset med mine små børn...
    Fortorvet? Hmm..det er.ikke alle der syns det er rart at se på....underligt nok....elller? Heller ikke altid det kan samles op og når der nu er så mange andre passende steder, hvorfor så lige der hvor folk typisk går?

Et er at man ikke lige har tænkt over, at det kan genere andre - et andet er så at man holder hårdnakket på, at hunden har ret til at besørge diverse offentlige steder og selv på en legeplads indrettet til børn !

• #50   12. dec 2010 susi

jeg har 2 hunde så jeg modsiger ikke mig selv...den ene ynder desværre legepladsen og jeg samler gerne op , har kun haft hende i 6 mndr og hun er 5 år så hun er lidt svær at rette ind på.
    den anden har jeg haft siden hvalp..

• #51   12. dec 2010
    Kira

hold da op hvor bor du lige henne med det misbrug af kommunens penge til så mange legepladser hvor ingen børn er?? haha nej det var bare for sjov...

Selvfølgelig må hunde også gerne pølse den på fortovet, men som du skriver så skal den også samles op...alt andet er uden respekt for andre..

• #52   12. dec 2010 Stig, ved ikke hvorvidt der er 57 legepladser der ikke blir brugt pga. hundeejere - syns heller ikke jeg ser din påstand i tråden?
    Dog mener jeg det er et problem vi skal ta alvorligt og at det både er synd for børnene og deres forældre samt andre der evt. har lyst til at ta børnene derhen.

Læs venligst nogle af sagerne her - også hvis I samler det meste op http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=1G1GGLQ_DADK344&q=hundelorte+p%C3%A5+legepladser&btnG=Google-s%C3%B8gning&aq=f&oq=...

• #53   12. dec 2010
    Stig

haha ja...det er nok derfor de ikke bliver brugt, men tror nu der stod 47 men pyt med det...

Her hvor jeg bor er vi mange med hund der godt kunne tænke sig en hundepark ..her ville alle hundeejere jo med sikkerhed samle lorten op hver gang ikk....

• #54   13. dec 2010 Det er da meget lettere at samle op når der er sne, end når der ikke er. Man kan jo se lorten, når sneen ligger der, jeg stod længe i morges og ledte efter Kiwis efterladenskaber i morges.. Sne kom tilbage smiley

• #56   13. dec 2010 Maj-Britt DKK Snob - alle hunde kan få myldrebæ, det kan min Charlie også hvis han f.eks har spist lidt sne, så må jeg ærlig indrømme så samler jeg ikke op smiley

• #57   13. dec 2010 Jeg tænker bare lidt - Jer med børn, som er så meget imod at hunden sætter sig på legepladsen, må Jeres hund heller ikke prutte i haven? Der leger Jeres børn vel også.

Jeg lufter ikke selv på legeplads, der jeg har SÅ mange andre muligheder, men skulle det en dag ske, at man går forbi en legeplads og hunden skal prutte - så hiver jeg den altså ikke videre. Skal den, så skal den. Men skal da til enhver tid nok samle op efter den.

Står der derimod et skilt ved legepladsen, der viser hunden ikke skal prutte der - så skal jeg skam nok holde min hund derfra

• #58   13. dec 2010 Hej Jonas - dette vil jeg da gerne svare på smiley
    Da Sakki var hvalp, gjorde han det i haven, men det fik vi hurtigt ændret blot ved at smide foderet overalt i haven.
    Skulle det ske, gør han det som andre steder også, et privat sted = væk fra steder, hvor mennesket færdes meget....tror jeg er så heldig, at det enten ligger naturligt for ham eller også er det min prægning af ham, der har givet pote smiley

• #59   13. dec 2010
    jonas S

Jeg tror ikke helt det ligger som en naturlig ting at en hund skider på sit eget teritorium, min ene hund gør ihverttilfælde ikke , den anden gør men hun har så altid været vant til bare at blive lukket ud i haven

• #60   13. dec 2010 Enig Jean, såvel som det heller ikke er naturligt for en hund at besørge på så hårdt et underlag som et fortorv og så åbent et sted - det er så os mennesker, der mer eller mindre tvinger vores hunde til denne unaturlige adfærd smiley

• #61   13. dec 2010
    sus...
    nemlig....
    Jg er i fuld gang med at træne min nye hund til ikke at besørge i haven og hun er også så småt holdt op men dr sker lidt endnu og det er også ok..hun er jo ikke vant til andet.
    Hunde der har behov for at besørge på et fortov er helt forkert...min jagthund ynder at sætte basgen i en busk hvor man ikke kan se ham....tror han :O)

• #62   14. dec 2010 Du kan skam godt træne dine hunde til ikke at skide i haven smiley

Men kan ikke helt sammenlignes. DU bestemmer selv, om du vil have lort i hele din have, og dine børn render rundt. Men på legeplkadsen er det dine og alle andres børn der render rundt. Skal de også finde sig i, du har hund, og ikke gider gå et andet sted hen, end legepkadsen, grundet den ligger tæt??

Har hunden tynd mave, og man ikke går hen til legepladsen, kan hunden umuligt skide der.

Kan ski ikke se nogle undskyldninger for, hunden skider på en legeplads, eller overhovedet er der. For den har intet at gøre der. Men er derimod børns territorie. Og der skal de ski have lov at lege i fred, uden hunde og lorte.

• #63   14. dec 2010 Jeg træner mine hunde til at besørge sig hvor jeg mener de kan og skal.
    og som jeg skrev før er vi i fuld gang med det udenfpr haven med den ene, men hendes ide om teritorium skal lige på plads også, da hun er nyankommen til hjemmet og stadig ikke har samme følelse.
    Hunde der bliver tvunget til at besørge sig i haven eller i gården hvor de går er unaturligt, men er så heldig at bo ved siden af en stor voldgrav så det er gået ret let med at være renlig på den fede måde

• #65   14. dec 2010
    Kira

enig....:O)

Kommentér på:
Brok over dovne hundeejere!!!

Annonce