7. nov 2005 Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
Brok over hundeloven!! {{forumTopicSubject}}
Nej dette er ikke endnu et indlæg om hvor forfærdelig hundeloven er.. Jeg har ikke brug for min helt egen tråd hvor jeg forklarer hvorfor det lige netop er ekstra synd for mig og mine hunde.. Derimod er det en bøn til alle jeg MH-ejere der bliver ved og ved og ved i samme rille...
Det er helt forståeligt at i er kede af loven, og frustrerede over mundkurv osv.. Det er jeg ret sikker på at vi alle er..
Men for pokker altså.. Det hjælper da ikke på sagligheden i debatten, at smide om sig med skældsord, svine folk der ikke har samme holdning og nægte at følge loven..
Jeg syntes det er pinligt at I er med til at vise DK hvad vi er for nogle mennesker..
Jeg forstår efterhånden bedre og bedre folk der tager afstand, og syntes at MH-ejere er "dumme at høre på"...
Så please.. Overvej lige hvilket bræk du lukker ud?? Det skader virkelig vores racers omdømme mere end i aner!!
SUK fra en meget frustreret hunde-ejer...
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Drop tuderiet og tag dit ansvar alvorligt..
Ja gu er det surt, men nu er det en gang sådan det er blevet
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Bla at alle hunde skal være mærket ( chippet ) og registreret i dansk hunderegister når de er 8 uger.. Dvs at fremover er det opdrætterens ansvar at få hundene mærket og registreret...
Jeg har et naivt håb om at det kan dæmme op for ulovlig import og hvalpefabrikker
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.878
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 129 Svar: 2.654
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
Da jeg hørte lovforslaget stejlede jeg da også fuldstændig.. Men nu hvor det er blevet en realitet er der jo ikke så meget andet at gøre end at følge loven - hvor tåbelig den end syntes at være...
Så vidt jeg har forstået, skal loven revurderes om 3 år, men hva nytter det hvis folk opfører sig så tåbeligt som de giver udtryk for herinde?? Så vil politikerene da ikke engang overveje at skrotte loven igen...
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 129 Svar: 2.654
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 27 Svar: 155
Dermed må man bare rette sig efter det , ja det er super ærgeligt .
& ja jeg har stor sympati for MH-ejerne .
Men tag jeres ansvar , det ville vi andre også gøre hvis vores race var på listen.
nov 2005
Hva fanden er det nu for en holdning af have?? Det er jo børnehave-opførsel så det gør en ting.. "bah bah, hvis min hund skal være på listen, så skal din også" - gerne efterfulgt af "gravhunde/pudler/lab har også tænder, og kan også bide" !!!
Det er da mere end rigeliget med de 13 racer der er på listen.... Selvfølgelig skal der da ikke flere på denne liste??
Jeg håber da bestemt ikke der kommer flere på listen.. Dels fordi jeg syntes det er en "hul-i-hovedet" lov/liste, men da også fordi jeg gerne vil have nogle hunde at vælge mellem når dem jeg har nu engang går bort.. Hvis alle hunde der "måske-engang-har-bidt-eller-ihvertfald-kunne-finde-på-det" skal forbydes bliver udvalget pludeslig ret sørgeligt ikke??
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Folk er frustreret, og det kan jeg også godt forstå.
Folk reagerer forskelligt, alt efter hvordan de bliver påvirket af den nye lov.
Jeg tror nok bølgerne skal falde lidt, når der går noget tid.
Selvom jeg også er træt af hele det her virvar omkring den nye hundelov, så vil jeg alligevel give plads til dem der vil af med nogle frustrationer.
Men enig i, at det bedste at gøre, er at arbejde hen imod at få den lov afskaffet igen, eller ændret. Og den bedste måde at gører det på, er ved at få en ny regering ved næste valg, samt selv gå forrest og udvise ansvar, med sin "farlige dræber hund", og så lade andre hunde racer stjæle overskrifterne i fremtiden.
Jeg er sikker på, at der er klaphatte nok, som nu kan finde nogle andre racer at få i overskrifterne. Spørgsmålet er bare om de så også bliver forbudte, eller man kan se at raceforbud ikke er vejen frem..?
Mit råd er, at give folk plads til at komme af med deres frustationer, og lad være med at sparke på nogen der ligger ned. Mange kommer ind i debatterne og kommer med hånlige kommentarer, generaliserende bemærkninger, samt masser af stik piller, og disse debattører er lige så belastende som de Kamphunde/vogter hunde ejere, som brokker sig over den nye lov.
Og så må alle se fremad.
Vi er alle hunde ejere, og burde kunne være fælles om det at have hund, samt ville det bedste for hunde ejere i Danmark.
Er uenig i den nye lov, men vil selvfølgelig efterleve den, og så må vi se hvad der kommer ud af den.
Hvis nogen tråde ikke interesserer mig, eller har et indhold jeg er træt af, så hopper jeg bare over dem.
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 27 Svar: 155
Men det giver dem lige præcis ikke ret til at vende deres vrede mod andre racer & deres ejere .
Er fuldstændig enig i at det er mere end rigeligt med de racer der allerede er på listen , hvorfor ønske flere på ?
Hvis man har en listehund , så må man da vise den & ikke mindst de andre MH respekt , netop ved at tage sit ansvar .
Jeg kender op til flere som slet ikke lader sig påvirke af , at deres MH nu skal bære line & mundkurv .
Det er ikke synd for en hund at bære mundkurv , hvis den trænes således den bliver vant til at bære den.
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.432
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 259
nov 2005
Men man kan godt ytre sin utilfredshed uden at blive grov/egoistisk/svinsk osv. osv...
Folk der opretter tråde, KUN for at hive andre racer med i faldet, fortælle hvor ekstra synd det er for netop deres hund eller for at fortælle at de på ingen måde vil rette sig efter loven - har jeg absolut ingen synpati for..
Det er fair nok at fortælle at man syntes loven er en gang ævl, men længere behøver den vel så reelt ikke at være? Hvorfor blive personlig og svine andre der ikke deler ens holdning? (ikke myntet på nogen speciel!!)
Jeg er også møg-hamrende ked af den lov.. Vi taler om det hver dag herhjemme.. Men ALDRIG om jeg kunne drømme om at give andre skylden for at loven er kommet eller andre af de ting jeg har skrevet ovenfor.. Næ man er sgu nødt til at tage ansvar og vise at man er en fornuftig hunde-ejer!! - Selvom det er sur røv i øjeblikket!!!
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Det jeg vil sige i forbindelsen med den nye lov er, at det er fuldstændig hul i hovedet. For det går mest ud over dem, der faktisk laver et seriøst stykke arbejde, altså dem der opdrætter med tavle, f.eks AST skal mentaltestes inden avl, dvs at man ved, hvordan hundene er mentalt inden de bliver sat i avl, altså bliver der ikke bare avlet på revl og krat, som nogle gør uden tavle.
Dertil har undersøgelser vist at det største parten af gangene, hvor der har været problemer rent faktisk er hunde uden tavle, der udgør problemet. Derfor siger jeg at det er de forkerte det går ud over. De kunne have sagt, at de ville forbyde disse hunde uden tavle, og resten måtte kun anvendes til kontrollerbar avl.
men ja. selvfølgelig skal reglerne følges nu der er her. Dog synes jeg at der lidt uheldigt mht mundkurv, ikke så meget at det er synd for hunden, men hvis der var fokus på de hunde førhen, så bliver der det da i hvert fald nu, fordi nu bliver det jo ganske tydeligt(via mundkurven) at identificere dem på gaden. det er altså lidt uheldigt i mine øjne...
Men ja, det er så bare min mening
nov 2005
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 606
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 60
Du skriver
Så please.. Overvej lige hvilket bræk du lukker ud?? Det skader virkelig vores racers omdømme mere end i aner!!
Er det løb ikke kørt ? (desværre).
Men ok på med mundkurven og remmen strammet op det skal jo nok gå alligevel
Brok over hundeloven!!