Hunde parken. Brok !! {{forumTopicSubject}}
Jaah, idag tog vi i hundeparken for Trille kunne få rørt sig lidt..
Men der kom så denne store hund over til os, og Trille begynder at gø af den, (Det gør hun af store hunde.) men pludselig begynder den at snerre af Trille og begynder at vise tænder og gøer. Så rejser jeg mig op og tager den i halsbåndet og den bliver aggresiv. Jeg tror hvis jeg ikke havde gjordt det, havde den nok bidt hende. Og det skete 3 gange. Synes jeg bare er for dårligt. to af gangene tog jeg den i halsbåndet fordi ejern ikke lige var til stede. og 3. gang tog hun den og sagde "slut". Men efter det her tager jeg så trille i snor, for jeg var bange for den skulle bide hende imens jeg ikke var til stede. Men ejern af den hund, sagde bare, bare slip hende. JA det kan hun sku sagtens sige. For min hund kan være i hende hunds mund.
IKKE nok med det, så kom to han hunde op og slås pga. at en anden havde taget sin hun hund med, som skulle til og i løbetid. De to han hunde kommer op og slås, og det er voldsomt, den ene begynder at bløde. og de gik sin vej med den.
Men hvem tager sin hund med i en hundepark når den skal til og i løbetid. Det synes jeg ikke er så smart.
Undskyld HG. Ville lige ud med det. (:
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
For som du selv meget ærligt siger starter din hund med at gø - som mange små racer gør, og som min mops også gør, det bliver der arbejded meget med præcis for at ungå situationer som den !
Noget andet er at selvom man er i en hundeskov/inhegning betyder det da ikke at man ikke skal holde styr og have øjne på sin hund - kan godt forstå hvis du er sur over at den anden hunds ejer ikke er ved den !!
Men det er vigtigt at arbejde på at hvis du siger "go" for en hund til Trille så skal hun stole på at hunden er god nok, jeg sætter mig ned ved siden af den anden hund ( selvfølgelig efter at have fået lov af ejer) og snakker med den i en rolig stemme, viser hermed Zoe at der ikke er noget at være bange for og at hun roligt kan hilse
Håber du forstår, det er Ikke for at slå dig i hoved - for jeg kan godt se hvor du kommer fra
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.394
Den store hund har jo altså ikke forståelse for at din lille hund måske ikke kan tåle samme irettesættelse som en større hund havde kunnet
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 192
Men den hund kom så også op og slås rigtig med en anden hund også. Så jeg er slet ikke tryk ved den hund.
Men det har hun altid gjort det med at gø, men hvis det er en hund på hendes ejen str. er der intet problem.
feb 2008
jul 2008
Men ellers er det jo dit Job at være ledende og vide din hund at det er okaii og at der ikke er noget at være utryg ved !!
jul 2008
Det ligger såmen også til mopse racen - og gal en kamp vi har haft med hende, men det bliver bedre og bedre for hver dag !
Du kommer nok aldrig til at venne hende helt af med at gø - men så længe det er kontroleret.. .:)
Held og lykke med det i hvert fald !"
jan 2007
Jeg er helt på det rene med at man BURDE have godt nok styr på sin hund, til at den ikke går hen til din hund før du giver lov. Men men, DU ved vel ligeså godt som vi andre, at det sjældent er tilfældet. SÅ hvorfor sætter du overhovedet din hund i den situation?
Du kan jo netop se at din hunds opførsel altså udgør en fare for den selv, fordi en større hunds modsvar på din hunds gøen, altså vil kunne gøre alvorlig skade på din hund.
At den anden hund kom op at slåsse senere, gør i mine øjne ikke den til "den skyldige" i situationen med din hund.
-den svarer jo altså bare på din hunds opførsel.
jan 2007
-det samme gælder så i øvrigt hvis man blot, som nogen af os andre, ikke vil udsætte sin hund for diverse uheldige møder, fordi hundeskovene lader til at være tilholdssted for mange af de der ikke har styr på deres hunde overhovedet, og derfor tror de så skal slippe dem i hundeskoven, og lade dem genere andre der.
feb 2008
Hundeskovene lader til at være tilholdssted for mange af de der ikke har styr på deres hunde overhovedet, og derfor tror de så skal slippe dem i hundeskoven, og lade dem genere andre der.
Det passer jo så ikke lige vel. For har folk ikke styr på sine hunde tager de ikke sådan et sted.
Man skal have styr på sin hund hvis de kommer sådan et sted.. Hunden skal kunne komme og sættes på plads hvis det skulle opstå noget.!
jan 2007
Den regel kender de fleste jo. Men vi ved jo, de fleste af os, at sådan forholder det sig ikke. Mange tager i hundeskoven fordi de IKKE har styr på deres hunde, og derfor synes det er smart at området er indhegnet, så er det et fedt om hunden lystrer.
I langt de fleste hundeskove er det jungleloven der hersker (og derfor kommer jeg der så heller ikke).
Men men -der er altså ingen regler om at andre skal kunne sætte ens hund på plads for at man må komme der. At hundens ejer burde have grebet ind, er vi enige i. Men du stoppede jo heller ikke din hund gjorde du?
-så det er vidst ikke bare den anden hunds ejer der skal bebrejdes.
Det er ikke ment som et surt opstød, jeg synes bare man skal være realistisk. Din hund har et problem (du siger selv dens gøen skyldes usikkerhed/utryghed), og det problem kan altså sætte den i farezonen. Så må du jo gøre op med dig selv om du synes det er værd at tage chancen og sætte den i de situationer igen.
feb 2008
Men jeg har styr på min hund.
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 288
utrolig som nogle folk tror at selvom de har en lille aggresiv hund, så gør det ikke noget at de gør og snerrer af andre
feb 2008
jan 2007
Hvorfor have så travlt med at placere skyld -jeg kan ikke se at den anden mere mere "skyldig" end din egen hund.
De to brød sig ikke om hinanden. Havde den anden villet æde din, så havde den såmænd nok gjort det. Det holdt sig til at den sagde tydeligt fra istedet, og så går man vel bare hver til sit, og så er den vel ikke så meget længere.
Din hunds opførsel KAN altså bringe den i farezonen, så det ville jeg å styr på og indtil da, sørge for at udvælge dens hundekammerater med omho (hvilket så vil udelukke tilfældige møder i hundeskove)
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 288
Hunde parken. Brok !!