Online Tilmeldt:
7. aug 2007 Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.439
Suk. Hvorfor tænker folk ikke? {{forumTopicSubject}}
Godmorgen....
Ja, så er det vist min tur til et surt opstød.
Da jeg var ude at gå tur med hundene i går (på fritløbsområdet), mødte jeg to personer, som også kom med tre hunde, bla. noget der lignede en lab-blanding, og så en stor mastiff-type. Muligvis en Cane Corso.
Jeg beholdt Lanka henne ved mig, for hun er ikke altid flink ved hunde, hun ikke kender, men drengene fik lov at løbe hen og hilse. Og SÅ var det ellers ved at gå grueligt galt. Så snart Aqui nærmede sig lab´-blandingen, så RØG den store mastiff på ham. Gudskelov blev han stående helt stille, og ejeren fik hurtigt fat i halsbåndet på den.
Jeg kaldte Aqui hen med det samme, og i det øjeblik vi passerede dem siger manden så smilende "Ja, den bliver lidt overbeskyttende, når tæven går i løbetid"!
WHAT? Hvad laver man med en løbsk tæve og en 80 kg overbeskyttende mastiff-han på et fritløbsområde?
Hvis det havde været Qimmit, der var løbet hen mod tæven, så var det gået HELT galt. Han er ikke nær så selvsikker som Aqui, så han ville med det samme have forsvaret sig - og så tror jeg også VI var havnet i overskrifterne i dag... Suk.....
maj 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 78
Giv hunde sine faste og kendte legekammerater under kontrol.. fritløbsområde eller ej..
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Tænk hvor meget opmærksomhed den tæve skaber sig fra andre hanhunde omkring hende, som jo finder hende MEGET interessant. Og så en stor bestyttende løs hund ved siden af hende.
Ja det kunne sku godt have gået galt - Godt det ikke gjorde!!
... Nogle mennesker tænker ikke ud over sin egen næsetip desværre.
God weekend herfra
KH Ann-Sophie
feb 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 33
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Helena,
hvert fritløbsområde har sin egen kutume. Jeg kommer da også steder hvor hunden får lov at hilse, da jeg bare antager at den anden er flink og gerne vil..
Karina er nok vant til at hundene gerne må hilse der..
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.439
Hos os er det kotume, at hvis man kalder hundene ind til sig (eller tager dem i snor) så gør modparten det samme. Men generelt er alle derovre flinke, og så får de selvfølgelig lov at hilse. Det skal tilføjes at jeg har mødt dem før, hvor der ikke har været problemer, så der var ikke nogle som helst alarmklokker, der fik mig til at tage andet end Lanka ind til mig. Som udgangspunkt har jeg nemlig ikke det mindste problem med, at mine drenge hilser på muskel-hunde derovre, for jeg går ud fra, at hvis de kommer der, er de flinke og velfungerende.
maj 2008
aug 2007
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Derfor burde de mennesker jo selvfølgelig have snor i deres hunde når tæven er i løb, så der netop ikke kom et slagsmål..
Synes personligt ikke Karina har gjort noget galt, men meningerne kan jo være delte? :')
KH Ann-Sophie
aug 2007
Må da indrømme at det heller ikke vil få mig til at ændre adfærd. Jeg har altid været imod at folk luftede deres løbske tæver på fritløbsområdet - både for tævens skyld, og for alle hanhundes. Men når man så ligefrem har en kæmpe hanhund med, der beskytter tæven, så synes jeg det går helt galt.
maj 2008
Så derfor synes jeg at vi som hundeejere må tænke at de andre måske ikke er venlige og har " ansvarlige " ejere.. er bare bekymret over den udvikling tingene er ved at tage og synes der er en stor vigtighed i at der ikke kommer flere avisoverskrifter..
Men jeg er jo ikke dig og du gør som du finder rigtig..
maj 2008
Men god dag alligevel til alle.... hopper ud af tråden nu.. jobbet kalder..
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt de hunde har en ret til at blive luftet frit, men at man godt selv ved at det kan gå galt og ignorerer risikoen for at holde på denne ret.
aug 2007
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Suk. Hvorfor tænker folk ikke?