{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Suk suk fra mig.. {{forumTopicSubject}}

Ja.. min kæreste og jeg kender et par, som har en skøn rottweiler/labrador blanding tæve på 1 år.. Vi har snakket med dem om, at vi evt skulle overtage dem fordi de er trætte af den..

Nu har de så skrevet om vi vil have den, ellers bliver den aflivet..

Jeg bliver så trist over det.. Hvorfor bruger man ikke tid på sin hund, når man anskaffer sig den.. Pigen går hjemme, men gider ikke lave noget med den.. Og de kan ikke styre den..

Snøft.. er så ked af det på hundens vejne.. ´Har ikke forståelse for at man køber hund bare fordi den så sød ud som hvalp, og ikke tænker over hvad der er af arbejde i den.. også lige to racer som er aktive..

VI snakker om vi skal tage imod den... Men tænker også bare, hvor meget arbejde der mon ligger i den.. De bruger ikke tid på den overhovedet.. Vi har dog mødt den, og kan fint med vores egen, og de havde det sjovt sammen, men ja pyha.. da...

Vi har spurgt om ikke det var en ide, at bruge noget tid på den, og aktivere den.. gå til træning med den.. De gider ikke.. :S

Suk fra mig..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suk suk fra mig..
  • #1   14. aug 2010 Hader den slags mennesker! Og så når hun endda går hjemme! Helt ærligt. Håber hvalpen får et godt hjem hvis det ikke bliver ved jer

• #2   14. aug 2010 Ja jeg er også dybt ulykkelig over det.. Hun har så meget tid at bruge på den.. smiley De skulle slet ikke have haft hund i første omgang.. og tænkt over hvad det kan tage af tid.. De har en lmeget lille have.. Tror da klart den vil ødelægge ting, når den ingen steder kommer.. Vi har sagt at de meget gerne må komme og lege med vores tæve.. Men ja det gider de vidst heller ikke.. ihh altså.. hvorfor..

• #3   14. aug 2010 Maria. Tja det ved jeg ikke, så godt kender jeg dem ikke til det.. Men sidst snakkede de om, at de var så trætte af den, fordi de ødelægger deres lille have.. men det da klart når den har så meget energi den skal have brændt af..

• #5   14. aug 2010 Det er sq utroligt som unge mennesker bare anskaffer sig hun uden at bruge hjernen først.. Kan sagtens forstå du er frustreret og hvor er det egentlig også urimeligt at de stiller jer sådan et ultimatum, det synes jeg virkelig er lavt gjort af dem..

Det er utroligt så forskelligt folk ser på det at holde hund. F.eks. min kæreste og jeg ejer en border collie og han er en rigtig hygge/familiehund, vi leger med ham hver dag og jeg går til hundetræning med ham og han er en lydig og velfungerende hund.. Vi har ligesom jer også et vennepar der har verdens dejligste amstaff, men deres måde at holde hund på, fatter jeg ikke.. De træner den ikke, laver ikke som sådan noget sammen med den for dens skyld, den får tit rigtig meget skæld ud når den ikke gør som de vil have, hvilket jo er klart når de ikke har trænet den ordentligt.. Nogen gange så virker det som om de ser den som værende en pestilens, som bare er i vejen.. Men hvorfor så overhovedet have en hund?? smiley

• #6   14. aug 2010 jaa.. jeg ved ikke helt om vi skal tage imod den.. Altså den virker rigtig sød. men den er på alder med vores egen tæve, Ved ikke om vi kan styre to piger på samme alder hehe.. Har heller ikke forstand på omplacering af en hund.. Men altså af sind og temperament og ja af energi, lader de til at passe fint sammen.. De tumlede selvfølgelig i noget tid sammen, med derefter var de også rolige.. de er begge lidt tunge i det.. hehe.. Men ja pyha syns det er svært.. og jeg er så ked af det på hunden vejne.. Men man kan selvfølgelig heller ikke tage imod alle hunde, som ejererne er trætte af.. Men nu må vi se..

• #7   14. aug 2010 Unge og unge.. Hun er 26 år tror jeg nok, han er 40 eller sådan noget.. Så de burde være voksne nok og modne nok til sådan en opgave at passe og opdrage sådan en hund

• #8   14. aug 2010 og ja alexsandra, det er lige præcis sådan de er overfor den her hund.. Jeg lavede et andet indlæg med hunden, første gang de spurgte os ad. Min kæreste spurgte hvad problemet var, og det er at den bider ting i stykker. og at de skælder den meget ud og vidst også er hård ved den.. Men jeg kan skam godt forstå hunden, den keeeeder sig..

• #9   14. aug 2010 Kan man tillade sig evt, at sige vi kan prøve at tage den på prøve, for at se hvordan det overhovedet går med hundene sammen, eller kan i anbefale mig, hvordan en god omplacering kan forgå hvis det er? vores egen hund, skal jo ikke sættes i en krog, bare fordi en ny hund skal til..

• #11   14. aug 2010 Mener du vores skal til det andet par?? Det kunne jeg ALDRIG drømme om.. Hun skal bliver her hos os..

Hvis det ikke lykkedes at rette op på hunden.. så er sidste udvej aflivning ja.. Ville aldrig sælge en hund videre på den måde.. Det er for synd for sådan en hund.. Har det sådan, har man anskaffet sig en hund, så skal den også forblive hos ejeren til dendag den ikke kan mere.. Selvfølgelig kan der ske uheldige ting i ens liv.. Men ja der skal meget til før jeg bare giver et dyr fra mig..

• #12   14. aug 2010 og har en meget stor stædighed og tålmodighed.. så jeg er da sikker på jeg nok skal få en god hund ud af den.. Men om vi kan overkomme to hunde på samme alder er jo spørgsmålet. For begge hunde skal jo trænes med.. Jeg satser stærkt på at melde vores egen hund til træning igen her efter sommerferien.. og det er da også tanken, at tager vi imod den nye, så skal den også med til træning, når den engang kan magte det.. Men ja.. vi må overveje det hele nøje..

• #15   15. aug 2010 Martin. Ja altså hvis vi tager imod den, så for de også besked på at de Aldrig SKAL anskaffe sig en hund igen.. For det der er helt hul i hovedet efter min mening.. De burde have læst om racerne inden, og ja ville aldrig nogen sinde lade nogen racer leve hos dem, hvor den har en lille firkant til have, og aldrig bliver aktiveret, der er ikke noget at sige til at hunden bliver urolig og ja kan ødelægge ting.. Den keder sig jo..

Jeg tror ikke der bliver problemer mellem hundene, vores egen er typisk en pige der giver plads til andre hunde.. Vi passede min brors lab på samme alder i næsten 2 uger.. og det er gået meget fint med dem.. de var selvfølgelig lidt vilde hehe, men de fandt hurtigt ud af at inde, slapper vi af, og ude må man tumle og lege vildt... så gik det også fint..

Pia k. nååå okay hehe, så misforstod jeg dig bare.. Troede du mente de skulle have vores.. det kunne jeg ALDRIG drømme om.. Hun forbliver at være vores, og sådan er det hehe.. smiley Men ja det kunne man selvfølgelig gøre.. Jeg er den der har mest tålmodighed vedr træning, så det er også mig der skal stå for træningen af den nye.. Det er også mig der har trænet vores nuværende tæve, da det er mig der har mest tålmodighed hehe.. smiley

Noget helt andet, hvornår begynder en hund at vise sit rigtige jeg.. Jeg tænker hvornår de ændre sig temperament mæssigt?? Nu kender jeg ikke så meget til rottweiler.. men hvordan er de der fra 1 år.. Hvordan kan man forvente sådan en race bliver? Nu er der jo også lab i den, og på nuværende tidspunkt, har den labbens sind, men ligner rottweiler..

Kommentér på:
Suk suk fra mig..

Annonce