700 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Spørgsmål til opdrættere. Spørgsmål til opdrættere.

Jeg vil gerne lige høre jeres mening om det her.

I går var jeg lige oppe for at købe noget mad på en grill og der står så en dame der lige skal have noget flæskesteg med til sin hund i bilen, ja hun havde jo 9 hunde der ude men det var kun den ene der skulle have det.. Så havde kvinden valgt at slæbe sin tæve og 8 hvalpe på 2½ uge med i bilen for at køre op og spise mad på grillen, de havde fjernet bagsædet i bilen og lagt et tæppe om bagi og så fes de bare løst rundt deromme med moren...

Altså jeg må jo indrømme at jeg blev lidt foraget, selvfølgelig skal hvalpene vænnes til bil og lyde osv, men at slæbe dem med ud i bilen kl.20 om aften i meget klamt og fugtigt vejr og tage dem ud 1 efter 1 for at vise dem frem til alle dem der nu ville se dem... Ja det var i mine øjne ikke ansvarligt...

Men hvad mener i er det mig der er pylderet??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til opdrættere.
  • #1   19. jul 2009 aj da ikke som 2½ uge gamle??

Der ville jeg også være forarget

• #2   19. jul 2009 Hvalpe der kun er 2½ uge gamle har jo ikke mere end lige lukket øjnene op og efter min mening er det alt for tidligt at jufle sådan rundt med dem, hvad sagde tæven?

• #3   19. jul 2009 Ja jeg var chokeret, de var mellem 2½ og 3 uger sagde hun og det var lab hvalpe... Jeg synes det var noget undeligt noget

• #4   19. jul 2009 Britta hun fes rundt mellem dem i bilen og kunne ikke helt finde ud af om hun skulle tage sig af dem eller spise sin flæskesteg... Hun virkede glad men noget stresset.

• #5   19. jul 2009 Jeg ville ikke byde hverken min tæve eller hendes hvalpe den behandling. Jeg synes det er helt fint senere i deres opvækst, men der skal de altså stadig være i boks eller kasse, så de ikke rasler rundt bag i en bil det går slet ikke.

• #6   19. jul 2009 Nej, det er i mine øjne ikke særligt ansvarligt, prøv at tænke sig hvilket stress moren må bilve udsat for også. Nej, hvalpene skal da være noget ældre inden de skal med ud at køre.....

• #7   19. jul 2009 Hvor er jeg glad for det ikke kun var mig der havde det på den måde, jeg synes også det var dybt uansvarligt af dem. Da vi havde hvalpe var de da 6 uger før de kom med ud og køre bil osv og 4 uger før de kom i haven (det var vinter)

• #8   19. jul 2009 Jeg ser ikke noget forkert i at have dem med i den alder hvis tæven ellers affinder sig pænt med situationen, men jeg ser meget forkert i måden denne dame gjorde det på..

Jeg ville aldrig have så små hvalpe rendende rundt i bilen og jeg ville da slet ikke præsentere dem for fremmede nysgerrige hænder.

Jeg kunne selv finde på at have dem i bilen hvis det var nødvendigt (læs: hvis ikke jeg havde nogen der kunne passe dem) men ikke for at køre en tur på grillen, så hellere undvære aftensmad eller tage et stykke rugbrød

• #9   19. jul 2009 Jeg vil nu mene de kan være alene med tæven i 1 time når de er så gamle, så hvis de virkelig skulle have den mad så lad da hundene være hjemme imens.

• #10   19. jul 2009 Min race skal ikke være alene med hvalpe i den alder.. derfor er det også vigtigt for mig at jeg havde nogen til at passe hvalpene hvis jeg absolut skulle ud af huset..

Men i dette tilfælde hvor det er labber så er vi enige - lad dem dog blive hjemme eller lav aftensmad selv *S*

• #11   19. jul 2009 *Everything taste better with doghair in it *: hvad sker der så, hvis du lader din tæve være alene med hvalpene i den alder?

• #12   19. jul 2009 Jeg ville frygte at hun skulle komme til at træde på en.. Det kan også ske selvom jeg er der, men jeg har det bedst med at være der til at hjælpe hende ud af kassen.

Min tæve vejede 70 kg og hvalpene vejede 2500 g... hun kan gøre utrolig stor skade hvis hun træder på en af dem,

Jeg lod ikke mine hvalpe være alene med deres mor før de var 3½ uge gamle og selv der havde jeg dårlige nerver

• #13   19. jul 2009 Ok:-) ja, det er jo trist hvis sådan noget sker...

• #14   19. jul 2009 Især hvis det sker fordi man er kørt hen efter grillmad - så ville jeg sparke mig selv i røven... Hvis det sker mens jeg er hjemme så ved jeg at jeg har gjort hvad jeg kunne for at undgå det

• #15   19. jul 2009 Hold da op, sikken en ongang.

Jeg ville aldrig nogen sinde tage så små hvalpe udenfor huset.

Nu tør jeg godt lade mine være elene hvalpene en kort stund, men så er det kun i nødstilfælde.

Kommentér på:
Spørgsmål til opdrættere.

Annonce