16. maj 2009 Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 65 Svar: 366
Sparkede hunden. DÅRLIG SAMVITTIGHED!! {{forumTopicSubject}}
I går var vi i skoven med vores amstaff på 11 uger. Min kæreste gik med barnevognen hvor vores tvillinger på 7 mdr sad og hyggede sig og jeg gik med hunden. Da vi kommer ud af skoven og er på vej hjem, holder der en rigtig "smart" gut i sin bil med nedrullede vinduer. Pludselig springer en gal amstaff ud af vinduet og løber direkte mod os. Mens "manden" kalder og kalder på sin hund forsøger jeg at få min lille hund taget op, men han er fuldstændig i panik og render rundt om sig selv og den fremmede hund når hen til os. Inden ejeren får lettet sin bagdel og får indfanget sin hund har jeg i min forvirring og forskrækkelse sparket hans hund i hovedet 2-3 gange for at få den væk, men den var fuldstændig kold! Den blev bare stående og kæftede op...
Nu har jeg SÅ dårlig samvittighed over jeg sparkede det stakkels dyr, men jeg følte mig magtesløs og frygtede både for min hund og mine børn... Ejeren fik selvfølgelig en kæmpe smøre da han havde sat sit hund i snor, men jeg tror desværre ikke det rørte ham..
Hvad skal man gøre i sådan tilfælde??
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 211 Svar: 1.239
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Om jeg havde sparket, aner jeg ikke, panikhandlinger kan man ikke lige forudse
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 65 Svar: 366
***René** * Jeg bor i brøndby....
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
maj 2009
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.817
ja sorry men nu er det jo ikke hunden skyld a dens latterlie ejer ikke havde snor på den ..
-ved ikke hvad du skulle gøre
men klart jeg havde IKKE sparket en hund og da SLET IKKE i hovdet ..
det er muligt a hunde kommer løbende hen men den bed jo ik vel!!:O
hvis det gjorde havde sagen nok været en anden
maj 2009
Jeg går heller ikke ind for fysisk afstraffelse af dyr, OVERHOVEDET! Jeg mener at man kommer meget længere med ord og kropssprog. Det er nok også derfor jeg har det så skidt med mig selv nu.. Jeg fik virkelig ondt af hunden. Det er jo ikke dens skyld at ejeren er en idiot og burde få en chihuhua i stedet...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.395
I situationen, er man jo nødt til at gøre hvadend der er nødvendigt for at beskytte ens egen hund (og ja, hvis hunden havde angrebet, havde jeg nok osse sparket den eller hvad jeg nu lige kunne komme til).
Når så det ER overstået, havde ejeren fået en overhaling han sendt ville glemme, samt en anmeldelse.
Hvis hunden "bare" kommer farende, men uden at angribe, ja så er spark o.l. nok lidt overdrevet.
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.817
hunden kommer løbende hen og så spaker hun den i hovdte ... for mig a se er der klart noget galt med HENDE...
hvis hunden havde været sur (bidt eller lignede ) kunne jeg forstå men det er jo IKKE tilfældet her.. hvis jeg var i skoven med min hund og den løb hen for a ville SNAKKE med en hvalp (som i dettet tilfølde)også pigen som har hvalpen sparker min hund i hovdet 2-3 gange ville jeg gå pænt amok...
MAN SPARKER IKKE EN HUNDE I HOVDET . det skulle an nok overveje hvad for en hundejer man er..
jeg turde sku ikke overlade min hund til en der sparker en hund i hovdet
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.395
Det lyder jo ikke på trådstarter som om den bare ville snakke -i så fald går jeg da ikke udfra at nogen som helst hundeejer reagerer ved at sparke.
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 412
Hvis hunden ikke ville gøre hvalpen noget, skulle ejeren have sørget for at gøre opmærksom på dette, inden den nåede så langt hen til familien... For man går sgu i panik, når man føler sig og sine kære truet. Synes heller ikke du skal have dårlig samvittighed... det er svært at overskue panik-situationer.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
A) hund i bur i bilen
hund i sele i bilen
C) hund i snor i bilen
D) luk vinduet
E) træn indkald
F) løbe hunden op i stedet for at stå og kalde
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 542
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.239
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Jeg har oplevet løse hunde komme farende i hovedet på min hund før, men de var ikke fjendtligtstillede og det kunne jeg sagtens se. Der satte min hund dem bare på plads selv og jeg behøvede ikke at blande mig..
Jeg vil aldrig kunne tage hensyn til om det er synd for den fremmede hund at jeg losser den i hoved eller på kroppen. Det er groft sagt ikke mit problem !
Jeg vil altid beskytte min familie og der indgår min hund selvfølgelig også !
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.307
Jeg har en gang ved et uheld kommet til at sparke en amstaff(mulig pitt, da den har blå næse) klokkerent i hovedet med træsko på *rødmer*
Vi sad mange rundt om en spisebord og holdt møde hos hundens ejer, og pludselig gik mit ben i krampe, og jeg jog virkelig kraftfuldt min fod forud, fordi det gjorde hammer nas...hvorpå jeg hørte et hult *klonk* nedenunder bordet og mærkede, at jeg ramte noget hårdt....løftede forsigtigt på duen og der lå hunden og sov sødt...den ikke engang reagerede
Fik vildt dårlig samvittighed(elskede den hund), men ejeren træk bare på skulderen og sagde, at det skete tit, fordi han altid lagde sig de mest mærkelige steder !!
Tror derfor der skal viiildt meget til at få en angrebslysten amstaff til at reagere !!
Sparkede hunden. DÅRLIG SAMVITTIGHED!!