{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

Sparkede hunden. DÅRLIG SAMVITTIGHED!! {{forumTopicSubject}}

I går var vi i skoven med vores amstaff på 11 uger. Min kæreste gik med barnevognen hvor vores tvillinger på 7 mdr sad og hyggede sig og jeg gik med hunden. Da vi kommer ud af skoven og er på vej hjem, holder der en rigtig "smart" gut i sin bil med nedrullede vinduer. Pludselig springer en gal amstaff ud af vinduet og løber direkte mod os. Mens "manden" kalder og kalder på sin hund forsøger jeg at få min lille hund taget op, men han er fuldstændig i panik og render rundt om sig selv og den fremmede hund når hen til os. Inden ejeren får lettet sin bagdel og får indfanget sin hund har jeg i min forvirring og forskrækkelse sparket hans hund i hovedet 2-3 gange for at få den væk, men den var fuldstændig kold! Den blev bare stående og kæftede op...
Nu har jeg SÅ dårlig samvittighed over jeg sparkede det stakkels dyr, men jeg følte mig magtesløs og frygtede både for min hund og mine børn... Ejeren fik selvfølgelig en kæmpe smøre da han havde sat sit hund i snor, men jeg tror desværre ikke det rørte ham..

Hvad skal man gøre i sådan tilfælde??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sparkede hunden. DÅRLIG SAMVITTIGHED!!
  • #1   6. jun 2009 'jeg havde godt nok også sparket hunden, for at beskytte min hund, så kan udemærket godt forstå din reaktion...

• #2   6. jun 2009 Som hundeejer må man jo vurdere situationen... Virkede hunden agressiv, som om den ville angribe jer eller var den i virkeligheden bare legesyg?

• #3   6. jun 2009 Hvor bor du med alle de oplevelser ?

Om jeg havde sparket, aner jeg ikke, panikhandlinger kan man ikke lige forudse

• #4   6. jun 2009 Den virkede bestemt ikke legesyg, men ret hidsig!

***René** * Jeg bor i brøndby....

• #5   6. jun 2009 man forsvarer jo dte man har kær,,,og tænker bagefter

• #7   6. jun 2009 Jeg havde lyst til det ihvertfald!!

• #8   6. jun 2009 omg:O
    ja sorry men nu er det jo ikke hunden skyld a dens latterlie ejer ikke havde snor på den ..

-ved ikke hvad du skulle gøre

men klart jeg havde IKKE sparket en hund og da SLET IKKE i hovdet ..
    det er muligt a hunde kommer løbende hen men den bed jo ik vel!!:O
    hvis det gjorde havde sagen nok været en anden

• #10   6. jun 2009 Lovely: nej nej, du har forstået det helt rigtigt. det var ren reflaks...

Jeg går heller ikke ind for fysisk afstraffelse af dyr, OVERHOVEDET! Jeg mener at man kommer meget længere med ord og kropssprog. Det er nok også derfor jeg har det så skidt med mig selv nu.. Jeg fik virkelig ondt af hunden. Det er jo ikke dens skyld at ejeren er en idiot og burde få en chihuhua i stedet...

• #11   6. jun 2009 Lisa -antaget at hunden rent faktisk VAR agressiv, så nytter det jo ikke noget lige i situationen, at give ejer af hunden skylden. Det bliver din hund jo ikke redet af.
    I situationen, er man jo nødt til at gøre hvadend der er nødvendigt for at beskytte ens egen hund (og ja, hvis hunden havde angrebet, havde jeg nok osse sparket den eller hvad jeg nu lige kunne komme til).
    Når så det ER overstået, havde ejeren fået en overhaling han sendt ville glemme, samt en anmeldelse.

Hvis hunden "bare" kommer farende, men uden at angribe, ja så er spark o.l. nok lidt overdrevet.

• #12   6. jun 2009 michelle
    hunden kommer løbende hen og så spaker hun den i hovdte ... for mig a se er der klart noget galt med HENDE...
    hvis hunden havde været sur (bidt eller lignede ) kunne jeg forstå men det er jo IKKE tilfældet her.. hvis jeg var i skoven med min hund og den løb hen for a ville SNAKKE med en hvalp (som i dettet tilfølde)også pigen som har hvalpen sparker min hund i hovdet 2-3 gange ville jeg gå pænt amok...

MAN SPARKER IKKE EN HUNDE I HOVDET . det skulle an nok overveje hvad for en hundejer man er..

jeg turde sku ikke overlade min hund til en der sparker en hund i hovdet

• #13   6. jun 2009 Lisa -jeg må indrømme at jeg udfra indlægget her ikke kan læse mig til hvad den fremmede hund gjorde.
    Det lyder jo ikke på trådstarter som om den bare ville snakke -i så fald går jeg da ikke udfra at nogen som helst hundeejer reagerer ved at sparke.

• #14   6. jun 2009 Jeg synes måske at det med at vente kunne have gået helt galt, hvad nu hvis den havde knækket ryggen på hvalpen i første bid? Så havde man nok haft det pænt dårligt med ikke at have reageret... Jeg ville nok ikke sparke hunden, men nok bare have råbt lidt højt...
    Hvis hunden ikke ville gøre hvalpen noget, skulle ejeren have sørget for at gøre opmærksom på dette, inden den nåede så langt hen til familien... For man går sgu i panik, når man føler sig og sine kære truet. Synes heller ikke du skal have dårlig samvittighed... det er svært at overskue panik-situationer.

• #15   6. jun 2009 Panikhandlinger. Dem kan man ikke rationalisere. Du blev bange reagerede du instinktivt og der er det nemt for os andre at sige at vi ALDRIG ville sparke en hund i hovedet, men vi ved reelt ikke hvor truet du har følt dig (det vil også altid være subjektivt), og under alle omstændigheder har hundeejeren selv ansvaret for sin hund. Idioten havde rig mulighed for
    A) hund i bur i bilen
    smiley hund i sele i bilen
    C) hund i snor i bilen
    D) luk vinduet
    E) træn indkald
    F) løbe hunden op i stedet for at stå og kalde

• #16   6. jun 2009 jeg kan godt forstå dig ...jeg havde godt nok heller ikke ventet på at se om den bed eller ej...man kan som regel godt følge hvad humør hunden er i

• #17   6. jun 2009 Jeg havde nok gjort det samme. Især når man har små børn med. Jeg er rædselslagen for store løse hunde. Specielt schæfer og rottweiller. Og ville også gå i panik hvis sådan en kom løbende mod mig. Det er sket en gang og der tog jeg aya op og løb alt hvad jeg kunne og hoppede over hegnet ind i min have.

• #18   6. jun 2009 Hvis en hund kommer farende og prøver at angribe min hund, så får den altså også et spark, og bliver den ved, så skulle det ikke røre mig at give den flere..

• #19   6. jun 2009 Kommer der en hund farende mod mine børn og/eller hund så losser jeg efter den og gør hvad jeg kan for at få den væk !! Og det vil jeg aldrig ha' det dårligt over ...

Jeg har oplevet løse hunde komme farende i hovedet på min hund før, men de var ikke fjendtligtstillede og det kunne jeg sagtens se. Der satte min hund dem bare på plads selv og jeg behøvede ikke at blande mig..

Jeg vil aldrig kunne tage hensyn til om det er synd for den fremmede hund at jeg losser den i hoved eller på kroppen. Det er groft sagt ikke mit problem !
    Jeg vil altid beskytte min familie og der indgår min hund selvfølgelig også !

• #21   6. jun 2009 jeg havde gjort det samme....

• #22   6. jun 2009 Synes ikke du skal have dårlig samvittighed, selvom jeg ikke selv ville gøre det samme...forklaringen får du lige her :

Jeg har en gang ved et uheld kommet til at sparke en amstaff(mulig pitt, da den har blå næse) klokkerent i hovedet med træsko på *rødmer*

Vi sad mange rundt om en spisebord og holdt møde hos hundens ejer, og pludselig gik mit ben i krampe, og jeg jog virkelig kraftfuldt min fod forud, fordi det gjorde hammer nas...hvorpå jeg hørte et hult *klonk* nedenunder bordet og mærkede, at jeg ramte noget hårdt....løftede forsigtigt på duen og der lå hunden og sov sødt...den ikke engang reagerede smiley

Fik vildt dårlig samvittighed(elskede den hund), men ejeren træk bare på skulderen og sagde, at det skete tit, fordi han altid lagde sig de mest mærkelige steder !!

Tror derfor der skal viiildt meget til at få en angrebslysten amstaff til at reagere !!

Kommentér på:
Sparkede hunden. DÅRLIG SAMVITTIGHED!!

Annonce