Øv - Murphy overfaldet : ( {{forumTopicSubject}}
Øv - ja
Jeg er så mega sur og irriteret på mig selv lige nu!
Jeg havde ikke købt ind til noget til aftensmad og kæresten er ude til polterabend i dag, så jeg besluttede mig for at gå en tur ned til pizzeriaet nede på hjørnet af vores vej - det var ved at være tur til Murphys aften tur, så jeg tog ham med og bandt ham udenfor mens jeg gik ind og bestilte...
Med til historien hører - at min veninde som også har Cavalier og som bor på samme vej som mig ( lang vej) bor næsten helt nede ved pizzeriaet - hendes hund Canis blev overfaldet af en sort amstaff for en måneds tid siden.
Ejeren var meget ked af det - en ung fyr af anden etnisk oprindelse - som gik løs med sin hund.
Majbritt som hun hedder kom ud af opgangsdøren med Canis forrest og inden hun selv er nået helt ud, sidder den her amstaff ind i nakken på Canis.
De får dem fra hinanden og Canis ser umiddelbart ok ud - dog er Majbritt blevet bidt og bløder fra hånden og halsbåndet er bidt i stykker.
Ham hjælper hende ind i lejligheden og vasker hendes hånd og de udveksler navn og nummer.
Jeg var sammen med dem senere den dag og jeg opdager at Canis pludselig bløder fra nakken - ik meget men nok til at vi tager ind på KVL (selvfølgelig en søndag) og får ham tjekket og han får noget pencilin.
Nå men så i dag - nede på pizzeriaet - har jeg lige betalt og vender mig om for at gå ud til Murphy - så ser jeg en ung fyr komme gående med sin sorte amstaff og de runder et hjørne lige der hvor Murphy sidder og den hopper på ham lige med det samme - Murphy sidder jo bundet og den hiver ham helt op så han hænger vandret i luften
Hunden har dog heldigvis snor på så den er lynhurtigt hevet af Murphy som står og ryster af skræk.
Det var ligesom en dårlig film - lige da jeg vender mig om ser jeg den, men inden jeg har råbt "neeeeej" - er den på ham
Øv øv æv altså
Murphy har en del problemer omkring usikkerhed ved fremmede hunde - og så bliver han i den grad svigtet af sin mor - og udsat for en dybt traumatisk oplevelse
Heldigvis ser han ud til at være sluppet uden skrammer - han bløder ikke men har bare savl på ørene og i nakken.
Ham fyren står og skælder og smælder på hunden og den får et los eller to mens den kryber hen af jorden. Han undskylder mange gange - siger at den bare ikke kan tåle synet af andre hanhunde, da den har fået tæsk da den var lille
Vi udveksler numre og da han siger sit navn, er jeg udemærket godt klar over at det er ham den samme...
Han går så videre og går ind 20 meter oppe af vejen. Jeg lyver ikke når jeg siger at han nok sparkede den hund 20 gange mindst - den fik et los for hvert skridt op af vejen
Jeg er bare så ked af det nu - jeg er drøn ærgerlig over min usikre unghund er blevet udsat for det - men jeg har samtidigt også ufatteligt ondt af den stakkels hund, som sikkert får tæv hver eneste dag - øv øv
Jeg turde ikke sige noget til ham - han var en bestemt type og jeg var helt chokeret og min hjerne kørte bare ikke rigtigt rundt endnu.
Jeg melder ham helt sikkert til politiet - af flere grunde:
Andre hunde skal ikke ende i gabet på den - plus at den hund har bedre af at få en sprøjte - den må have et lorteliv og man skylder den at få fred...
Men jeg frygter bare hvad der sker - da han giver mig sit nummer, siger han - ring lige op så jeg er sikker på at jeg har husket mit nummer korrekt - så han har også mit nr - så han kan hurtigt finde ud af hvor jeg bor...
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 513 Svar: 4.891
Men det er ikke noget du skal bebrejde dig selv, overhovedet!
At andre folk ikke kan styre deres hunde, kan aldrig blive ens egen skyld. Det kunne ligeså godt have sket mens i var gået på gaden.
Har sku ondt af begge hunde!
Ville helt sikkert også melde det..
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Men godt at der ikke skete noget voldsomt.
Synes det er flot at du melder det!
Kan godt forstå du er bange for ham... Puha for en dum situation :o(
Held og lykke med det ihvertfald.
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 234 Svar: 1.155
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
jeg snakkede med dem den anden dag, og de tager det virkelig seriøst når folk ringer ang hunde som angriber andre.. de sagde også at der desværre er for få der anmelder når det sker..
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
Kan godt forstå at du er nervøs idet han har dit nummer.. Du kender ham jo ikke og ved ikke hvad han ville kunne finde på.. Vil blot sige, vær forsigtigt.. Det skulle nødigt ske dig noget.. Og selvom du er anonym over for politiet vil han jo garanteret vide at det er dig.. Det er jo din hund hans hun lige har overfaldet..
Håber det hele løser sig til det bedste, selvom det er svært at finde ud af hvad det vil være lige nu..
Håber stakkels Murphy kommer sig hurtigst muligt.. Han lyder nu ellers til at være flink nok til at undskylde (hvilket mange ikke gør), men han må ikke have meget hjerne siden han ikke putter en mindkurv på den hund..
Masser af tanker herfra til dig og lille Murphy..
/ Dina.
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
Så det bliver anmeldelse nr. 2 inden for kort tid - det mener jeg absolut må være nok...
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.030
Dog kan jeg ikke undsige mig noget sympati med den sorte amstaff. På mange måder er det sgu synd for den. Med alle de tæsk den får, er det næsten ik mærkeligt at den er aggressiv. I det mindste rendte ejeren ikke bare sin vej.
Jeg synes han skal anmeldes.
nov 2004
Tænk at tæve en hund på den måde - jeg fatter det ikke...
Derfor mener jeg også at den ville have bedre af at blive aflivet - for den har det sku ik godt
nov 2004
nej melder det helt sikkert til politiet
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 113 Svar: 2.449
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Hvis du vil ringe til ham for at checke tlf.nr. så ring fra en telefonboks - det giver ham ingen spor. Men selvfølgelig skal han meldes. Står og siger at den fik tæsk som lille - hva' fand.. får den så lige nu. Han burde aldrg have hunde, for mig lyder det lidt som en potensforlænger og hunden betaler for hans dumheder. Føj siger jeg bare.
Håber han kommer sig hurtigt over det, den lille søde fyr.
Gitte
nov 2004
jan 2006
nov 2004
Men nu læser jeg jo jura - så henvender mig med hundeloven i hænderne og så må de jo se hvordan de kan smyge sig uden om...
jan 2006
Nicola - Havde han også nummeret til din veninde ? For hvis hun ikke er blevet kontaktet af ham på nogen ubehageligt/dårlig måde, kan man håbe du heller ikke bliver
nov 2004
Men om jeg så skal kime dem ned hver eneste dag - så gør jeg det!
nov 2004
jan 2006
Håber du får krammet godt og grundigt på ham, hvis du sætter gang i noget Nicola.. Mange søde tanker til dejlige Murphy
jan 2006
sep 2004
Følger: 57 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 643 Svar: 3.041
Synes klart den fyr skal meldes.
Knus Bolette
feb 2006
Følger: 53 Følgere: 51 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 1.140
Enig i at han skal meldes og det kan kun gå for langsomt.
Håber at Murphy har det bedre. Du må endelig sige til hvis Luna og jeg skal stille til lidt træning af lillemanden.
nov 2004
Det kan da være vi siger ja tak til det en dag!
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 357
jun 2006
jun 2006
Øv - Murphy overfaldet : (