Muskelhund(IGEN) bidt lille hund ihjel {{forumTopicSubject}}
Nu må det simpelthen have en ende.
Skal der et barn på bordet før folk forstår at hunde ikke er "legetøj", og visse racer kræver en stor portion erfaring og viden.
Her er et link til en pige som fortæller at hendes hund idag blev bidt ihjel af en muskelhund, som var løs, hendes var i snor
http://www.heste-nettet.dk/forum/1/1920611/1920611/
Her er link til BT som har skrevet en artikel og efterlyst en kronraget mand omkring de 30 i glostrup området
http://www.bt.dk/article/20090521/krimi/90521039/
Jeg ved godt at jeg skære stort set alle over een kam efterhånden, men mit syn på visse af disse muskelhunde racer, bliver mere og mere negativt. Afliv dem.
Og det gør mig faktisk ondt for de mennesker som rent faktisk forstår at sætte sig ind i hvad det vil sige at eje sådan en race, og som gør det rigtig godt. Det er i sidste ende dem man straffer hårdest.
Og ikke mindst, de hunde som er totalt misforstået af unge talentløse uvidende mennesker...
Øv, det er en skidt dag for muskelhunde idag!
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
dec 2005
Følger: 35 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 29 Svar: 927
stakkels lille hund og ejer det må være en forfærtelig oplevelse.
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Hollie.... hm...hvor har du læst dét henne ?
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
For så skal du måske til at vågne en lille smule op
jul 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 86 Svar: 413
Vi får ofte "muskelhunde" ind på det dyrehospital, hvor jeg arbejder. Ikke fordi de har bidt nogen eller er agressive, men fordi de skal gennemgå en eller anden rutine operation, kastration fx. De er simpelthen så nemme at arbejde med! De piver ikke over at skulle have lagt venekateter, de går pænt ved siden af os i snor og de er så hengivne overfor os medarbejdere. Deres problem ligger jo i, at de engang (og nogle steder stadigvæk, desværre) blev trænet til hundekamp. Derfor har de en meget kortere lunte end fx en basset hound har, sådan er det bare. Hvis man som ejer bare er opmærksom på det og kan håndtere det, så er det simpelthen verdens bedste hund.
Jeg har ikke selv nogen muskelhund og jeg forsøger ikke at retfærdiggøre din forfærdelige oplevelse - jeg synes bare at det er synd at racerne gang på gang bliver udskældt. Ja, de er super farlige i de forkerte hænder - det har du selv oplevet på egen krop. Men det kunne nu ligeså godt have været en chow chow der havde været gerningsmanden
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
jan 2005
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 196
min mors euraser fik lige en golden li i flæsket efter den sprang ud fra haven og ud på vejen.. Hov Golden.. ska den nu os være en kamp hund?!! det er 2. gang en golden springer på hendes eurasier! men neeeej det er slet ikk godt læsestof..
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 208 Svar: 836
FÅ NU DE HUNDE I SNOR...
nov 2006
Arme ejer og stakkels lille hund
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 311
Men jeg vil så også sige at vi for endel år siden, oplevede det samme med vores gravhund.. Det var bare en scæfer der kom farende lige pludselig ind på vores grund, og tog fat i vores lille hund.. Men de havde heller ikke styr på deres hund.. og det er ofte der det går galt...
Nogle folk burde ikke have store og stærke hunde, som de alligevel ikke kan magte at opdrage på.. og som tror det bare er skøde hunde.. og "muskelhunde" skal jo opdrages..
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.307
Har kæmpe respekt for den slags hunde.....når man møder en fremmed hund på gaden, ved man jo heller ikke, hvordan ejeren er, vel ??
- langt mindre hvordan den er opdraget !!
Tror desværre ikke et forbud er løsningen, da der bare vil være en masse der holdes i hemmelighed og som følge deraf får lov til at leve en kummerlig tilværelse, men gid det dog bare var en brugbar mulighed for så var vi ude over den slags problemer.
Og der er altså kæmpe forskel på hvilke skader en lab. eller lignende kan påføre i forhold til en muskel-/kamphund, så synes slet ikke man kan sammenligne !!
Sorry.....men jeg er ret frustreret *rødmer*
dec 2005
jun 2006
SÅ ENIG!!
jul 2008
mar 2009
- hver gang jeg ser hendes ar, gyser det i mig ved tanken om, hvad hun har oplevet !!
jul 2008
sep 2007
jun 2006
jul 2008
mar 2009
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 131 Svar: 1.082
Helt enig!!!
Tyson er 2 gange blevet overfaldet ......... begge gange af tæppetisser, men det er der sgu ingen der piver over, nej nej .... det var vel Tyson´s egen skyld ... ja eller min!
1. gang strøg en lille hund ud inde fra en have, over vejen og i hovedet på Tyson mens konen stod i haven og råbte at "Han vil bare snakke".
Fint nok, men det vil Tyson så ikke under ingen omstændigheder nårdet foregår på dén måde!
2.gang var vi på vej ned mod et kryds og ser først en lille hund (allerede dé tog jeg fat i Tyson´s halsbånd) i flex-line .... og 5 meter bagefter kommer konen der måbende så til da hendes hund farer hen imod Tyson. Som forøvrigt sad pænt ved min fod ... og brummede.
Han bryder sig bestemt ikke om hanhunde og især ikke dem der fare lige hen mod ham.
Det kræver OMTANKE af ALLE parter at ha´ hund uanset race, størrelse og temperament. Og det gælder ISÆR avlerne. Det nytter sgu ikke noget de sælge til alle uden pardon!.
maj 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 6
Det gør ondt helt ind i hjertet når man læser om sådan noget, især fordi det altid er uskyldige hunde/børn det går udover, desværre splitter de aldrig deres ejer ad...
Håber aldrig nogensinde jeg vil komme i en situation hvor en anden hund ryger på en af mine, men skulle det ske, så ville jeg uden tvivl hamre den angribende hund en med hvad jeg nu end kunne finde.
Når det er sagt, kunne man passende hamre de personer som ejer disse hunde som de ikke kan styre, en med et brædt, for umiddelbart er det da næppe studenterhuen der trykker...
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
jun 2006
nov 2006
En hund låser ikke kæberne fordi den vil dræbe. Den gør det af frygt! Den gør det fordi den ikke er sikker på den kan magte det den er i!
sep 2007
Jeg vil ikke købe en amstaf.. Jeg ved jeg ville ikke kunne magte kampen med sådan en hund.. Jeg har tit hørt at der tit kommer nogle ting når de når 1/ 1,5 års alderen at de prøver grænser af.. Så det jo ikke sjovt længere..
nov 2006
Men til forskel,fra så mange andre,ser du ikke rotte folket gi labben eller gravhunden skylden..
Eller ikke vil erkende at,ikke alle er kompetente til at håndtere den selvstændighed og dominans som racen kan besidde..
Jeg ved godt og har set,når min race tænder.. Grimt syn og ønsker det bestemt ikke for nogen..
Derfor man skal være klar til at det negative og det positve med,når man vælger en hund !
nov 2006
sep 2007
Linda*Nej til mundkurv ja til ansvar.* T
Ja.. men det gør jo heller ikke sagen bedre jo.. Er hun nervøs og ikke ved om den kan magte det, så bliver det jo også farligt.. den anden hund i gabet har jo ikke en chance for overlevelse...
og ja er hel enig i, at mange glemmer at opdrage de små hunde.. Det ser man jo også tit i "mig eller hunden" programmet... og ja der er mange bid af de små.. Men det er jo også fordi de ikke bliver opdraget, og at de ofte er dominerende..
nov 2006
Ganske enig dér.
Begge madammer der ejede de der tæppetisser fik begge en yderst udførlig forklaring på, hvor galt det kunne være endt, hvis ikke jeg havde haft styr på Tyson. Jeg spurgte dem ydermere om de ikke kunne lide deres hund siden de var så tanketomme i deres behandling af deres hunde. Hende med hund nr. 1 fattede så bare intet ... hun var klar til at ringe efter den blå vogn til mih for jeg måtte jo være sindsyg når jeg havde sådan en hund der brummede?? Hende med hund nr. 2 kunne derimod godt se fornuften i det jeg sagde og de efterfølgende gange jeg har set hende har flex-linen ikke været mere end en ½ - 1 meter lang.
Jeg VED de fleste mennesker er bange for Tyson alene pga han´s størrelse og det respektere jeg altid ... jeg skifter ALTID fortov når jeg møder andre med hund, sørger altid for at jeg er imellem Tyson og gående vi møder (uden hund), men der er "sjovt" nok altid lige den ene idiot imellem som også skifter fortov når jeg gør det eller som absolut skal vælge dén vej fordi og, hvor de er tættest på Tyson. Det er sgu ikke nemt at passe på sine omgivelser når de gør alt for at modarbejde en.
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 474 Svar: 2.356
når det så er sagt... jeg ejer en muskelhund jeg er ked af vi er i lyset jeg er gal på de modbydelig ligeglade ennesker der kun får den fordi den er feeed jeg er selv bange for a møde visse hunde her i min by selvom jeg er ejer af en muskelhund . jeg er mindst ligeså bange som i der har de "alm" racer som er bange for vores hunde... det bunder i man måske har oplevet grimme ting eller set og det er fair!! jeg respektere dig hvis du respektere mig! jeg slipper ik min hund løs ergo skal du heller ej! påbud om snor jov tak!
emma blev selv angrebet af en ast forleden det var bar heldigt jeg var hurtig!!!! ellers havde hun nok fået skrammer!
jeg er fuldt ud bevidst om mit ansvar...
*bukker og takker af*
nov 2005
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Kæft, hvor er det synd for den lille hund og dens ejer. Hvor er det dog unfair at folk skal være nervøse for at lufte hund fordi andre ikke kan finde ud af at holde deres lortehunde (altså, hunde der dræber andre hunde - ikke racebestemt) i snor
sep 2007
Jeg skriver bare at mange ikke magter opdragelsen.. og tage kampen op med hunden, hvis det skulle komme..
Jeg er udemærket godt klar over at enhver hund kan finde på at bide, og gå amok.. og slå klik.. Nogle hunde er altså bare mere farliger end andre..
nov 2006
Jeps .... vi har så lav en IQ at det er et vidunder at vi selv kan trække vejret.
mar 2009
MEN nu er hundene jo oprindeligt fremavlet til KAMP, hvilket gør dem farligere end andre hunde, når det går galt...vil hellere møde en klikket "almindelig hund" end en af muskelhunderacerne., hvilket betyder at de lister der laves ikke rigtig kan bruges til sammenligning. Måske man skulle lave en liste over skadernes omfang og hundens type, men ved ikke hvordan man skulle kunne stille det op, så det blev brugbart :-S
HVIS man skulle lave et forbud, hvilket jeg som sagt tidligere ikke tror er løsningen, da folk så bare holder dem ulovligt(hvilket er synd for hundene og potencielt meget farligere), synes jeg heller ikke ALLE nulevende hunde skal aflives...mener mere der i så fald skal være krav om registrering/neutralisering af ALLE nulevende hunde(samt ejere...altså registrering af ejerne ikke neutralisering), samt inførselsforbud/anskaffelsesforbud(på den måde vil racerne ligeså stille uddø).
OG så skal der være en lov, der siger, at man afliver ved første forseelse !!
nov 2006
nov 2006
JaTyson har da ellers nogle fine ar på den ene side af hovedet efter et par fastlåst kæber så, hvor meget myte der er i det ved jeg sgu ikke !
nov 2005
sep 2007
Syntes det er rart at du selv, syntes det kan være skummelt med de hunde, selvom du selv ejer en.. Det skal heller ikke lyde sådan at jeg HADER.. de hunde, for det gør jeg ikke.. Jeg har bare en vis respekt for dem.. og det har man jo lov til at have.. Jeg har en veninde som har en amstaf, hun er sgu god som dagen den er lang.. Men den kender man jo også.. det er også tit det, det handler om..
jul 2007
hvis den låste kæberne ville den teori stride imod naturen.. den ville ik ku spise eller drik hvis kæberne lige pludseig låste...
nov 2006
nov 2005
jul 2007
mar 2009
Det ved jeg sådan set godt, men der er skrevet så mange gange nu, at de bare skal aflives...og da jeg er en af dem, der nok skal betegnes som IMOD muskel/kamphunde, synes jeg lige jeg ville slå fast, at jeg ikke synes, man bare skal lave et forbud og aflive hele striben.
Jeg elsker hunde....ingen tvivl om det, men synes desværre ikke at disse hunde burde være tilladte,
- ved godt det lyder selvmodsigende med det jge tidligere har skrevet, men selvom jeg ikke mener de burde være tilladte, mener jeg heller ikke et forbud vil blive respekteret af de mest hårdnakkede ejere !!
Håber det gav bare lidt mening !!
jun 2006
kan ikke lide den og den men min venindes jeg så kender /muhammed naboen ja den er skøøøøn!!
sep 2007
Ja det har du hel ret i.. Det er jo det der gør det hele farligere.. Man er ikke i spor tvil når man ser nogle skumle typer med disse hunde.. Der er sgu mange af dem, som bruger dem til forlænger arm, og truer med dem..
Men ja kan man bare få nogle love igang med hundene, så er problemerne jo ikke slemme.. Mener da heller ikke at racerne skal forbydes.. Men der skal da regler til, så der ikke sker flere skader og problemer rundt omkring... Men jeg tror generalt at mange ikke kan finde ud af at opdrage på deres hunde... da jeg boede hjemme ved mine forældre, da havde vores tidligere naboer også en scæfer.. den havde de sgu aldrig styr på.. og vores gravhund led desværre skæbnen... Der kom scæferen pludselig farende ind på vores grund og ruskede den stakkels hund rundt.. den døde dog ikke af det.. Men havde mange, mange smerter og var blevet lammet i ryggen... vi fik også scæferen aflivet.. den hoppede faktisk også på min far, da han forsøgte at få vores hund redet..
Så ja andre hunde kan gøre lige så mange skader..
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 126 Svar: 724
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13609
Lille ven, håber du er et dejligt sted nu..
jun 2006
mar 2009
Som jeg også skrev tidligere, synes jeg der skulle være en lov, der sagde, at de skulle aflives ved første forseelse(bid/overfald), hvilket nok er den største mangel idag.
Tror seriøst at mange ejere af den slags hunde er i dyyyb fornægtelse.
- sad og så en udsendelse i TV på et tidspunkt, hvor der blev snakket om en dame der var blevet overfaldet og ejeren af hunden havde sagt : at sådan plejede den ikke at gøre....
Nogle dage efter hørte hun ejeren sige præcist det samme, da hunden sprang på en anden...og ja, ved nærmere undersøgelse var det åbenvart standard reaktionen på hundens aggressive adfærd
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
Jeg fatte fandme ikke hvorfor der ikke er nogen medier der forstår at dette IKKE handler om små børn der bliver ædt. Muskelhunde/kamphunde er avlet til at elske mennesker og aldrig vise agressivitet overfor mennesker. Der hvor problemet ligger er hos omgang med andre hunde. Der er nok en grund til at alle der arbejder professionelt med disse racer siger at man aldrig aldrig kan slippe en kønsmoden muskelhund/kamphund.
Forstår ikke at debatten konstant drejer over på at vi skal beskytte os selv og vores børn osv. osv. Det er slet ikke det, der er omdrejningspunktet her.
jul 2007
sep 2007
Misforstå mig ikke - jeg mener der skal gøres noget og det i en vældig fart. Jeg er skide bange (for at sige det ligeud) for at der skal ske min egen hund noget.
Men når medierne (og folk herinde) begynder at dreje problematikken overpå angreb på mennesker - så synes jeg vi er ude på et sidespor.
mar 2009
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
sep 2007
Hvis vi snakker angreb på mennesker, så tror jeg vi skal kigge på de vogtende hyrdehunde for at se problemet.
sep 2007
sep 2007
Jeg er sgu også meget meget påpasselig med hvor jeg lufter min hund. Det er jo kun en mundfuld. Altså jeg får det helt fysisk dårligt af at læse sådan en artikle, som den der linkes til her. Tænk hvis det var ens egen hund!
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Desværre for dem der har rigtig gode muskelhunde at de øvrige ødelægger det for dem. Men "vi" kan bare ikke blive ved med at være vidner til hvad der sker når en hund bider et andet dyr ihjel. Det kan jo på et tidspunkt blive så alvorligt at det er et menneske det også går ud over. Det er forfærdelig nok at det sker for andre dyr, men at tænke tanken videre..... det er næsten ikke til at holde ud.
mar 2009
mar 2009
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 3.831
Hun siger der bor en gut i noget der bliver kaldt slummet, eller sygeplejeboligerne, som har to kamphunde, og som hun altid har tvivlet meget på. Måske man kunne lede derovre.
Men det ved de nok allerede godt, for det er der mange af "skæbnerne" bor.
dec 2007
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Hvad er det for en "race" når der ikke er stambog på?
Og hvor mange har lige oplevet fru Hansen labber slagte en kamphund så den døde af det?
Eller naboens Chiér?
Fatter ikke man kan være SÅ blind - og slet ikke VIL se at folk incl er bange for jeres hunde.
Der er utallige eksempler på disse kamphunde pludselig er gået amok med døden til følge - ud af den blå luft..... hvor mange link vil I have?
Her er mit personlige møde med en af dem - og det var 3. gang en af mine blev overfaldet!
http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9234
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
Det er trist at det skal gå ud over de seriøse ejere af disse racer hvergang
MEN det er den under lyneme alle de snotskovle der fatter hat af hvad det er for en hund de har, der er skyld i alt det her.
Det er alle de spader der ikke tror deres lille kampkøter ikke har det i sig, fordi de kysser den ti gange om dagen og giver den masser af kærlighed, der har den store del af skylden
Det er alle de tåber der avler løs på alt der kan kravle, og sælger hvalpene for billige penge til Boliner og Brianer der kun har dem fordi det er smart - og fordi vennerne har en af samme slags
Det er alle de totalt egocentrerede glatnakker der ikke fatter at deres hund er potentiel farlig - fordi det ligger i generne - og ikke kan kysses væk
Hvis for pokker alle disse hjerneforladteindskrænkede personer bare ville holde op med at holde hund - og det evt blev på mode at have kamp hamster - ja så ville vores lille land igen være helt fredeligt at være i
Det var det fame dengang jeg havde min pit - dengang var der ingen der kiggede skævt til os, for dengang var alle tåberne fame nærmest ikke født
Længe leve friheden til selv at vælge - men det er frihed under ansvar
FÅ de hunde i snor - FAT hvad det er for racer i har derude - OG lad os igen få et land der er til at holde ud at være hunde ejer i - om det er muskelhunde eller andre
jun 2004
Er totalt enig.
dec 2007
Kunne folk bare have deres hund i snor, og have kontakt til deres hund, så ville så mange ting kunne undgåes.
okt 2007
Det var altså ikke noget problem før - jeg oplevede aldrig nogen der var bange for min dreng dengang - oplevede aldrig at nogen gik over på modsatte fortov - eller trak børnene ind til sig for at være sikre på de ikke blev ædt
så problemet er dælme ikke hunden som sådan - men avlen på uheldige elementer samt tåbelige ejere
jun 2004
dec 2007
Men kan kun give dig ret, for jeg er ikke blind for hvad der sker rundt omkring i landet.
Kan kun tage til takke for at jeg bor et sted, hvor det er mig der takker nej til at andre hunde skal have lov at hilse på Emma, og håbe at jeg ikke møder løse pågående hunde.
jun 2004
Synd man ikke kan sige det om særlig mange
dec 2007
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 72 Svar: 634
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 465
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Måske fordi vidnet gik en tur med hunden indtil hun fandt ejeren og snakkede med ham (inden han stak af)? Aner det ikke
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.218
Det er med garanti bare kamphunde der har lavet legebuk overfor andre hunde.
Men det sælger jo ikke aviser, så derfor laver alle de løgnagtige journalister legebukket om til et overfald med dødelig udgang.
jan 2007
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
mar 2009
Nu var det tilfældigvis en Amerikansk Bulldog, der næsten dræbte min hund, så helt så uskyldige er de jo nok heller ikke bare, fordi de ikke er kamphunde !!
De har stadig psyken og styrken til at gøre rigtig grimme ting ved en anden hund, hvis de beslutter sig for at den skal dø !!
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 536
Min egen blanding er blevet overfaldet 2-3 gange af disse "kamphunderacer" (jeg skriver sådan da jeg ikke kan svare om de har været med stamtavle), og min hund er den dag i dag bange for disse typer af hunde, han går i forsvarsmode med det samme.... Den jeg husker er rigtig slem, var til træning hvor det var afsluttende prøver med karaktergivning... Vi gør os klar til at det er vores tur næste gang, min er i snor og sidder pænt ved min side og venter..... Pludselig ryger denne kamphund i flæsket på vores (den stod bundet til et jordspyd og wiresnor), jeg drejer rundt om mig selv og trækker Baloo væk fra den, for han var jo stadig i snor.... Han fik et hak i øret og mere nåede den anden hund ikke lave mere ravage.... Men hvad nu hvis..... Ja den tanke har strejfet mig mange gange..... Det skal lige siges hundene havde IKKE kontakt overhovedet til hinanden under træning, de blev altid holdt i snor.... Denne kamphund havde bare over en lang periode set sig sur på vores Baloo.... Og den dag da kamphunden angriber Baloo, ja der var det ikke manden der var med hunden, som udemærket vidste hvad hans hund var, men det var hans kæreste der havde hunden med,og hun var ikke på forkant med hendes hund.....
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 200
Mange ejere af disse hunde (hvor det går galt) er uvidende omkring deres racer, og hundehold i det hele taget.
Mange af de mennesker der ønsker disse racer aflivet og forbudt, er uvidende.
maj 2008
maj 2008
dec 2005
maj 2008
Det er en naiv kommentar at komme med: "...men den dag i dag er jeg da bare blevet mere "voksen" oven i hovede og kan godt se at der er et eller andet helt galt oveni hovede på mange af disse hunde..."
- Problemet er ikke at der er noget galt oven i hovedet på disse hunde, problemet er at folk ikke forstår at håndtere disse hunde, og forstår ikke deres arv. Det er nogle fantastiske hunde med rigtig gode familieegenskaber og brugsegenskaber. Men du skal ikke anskaffe dig en Amerikansk Staffordshire terrier, hvis du vil rende i hundeskoven hver dag med den og har et brændende ønske om at lave "playdates" med andre hunde, resten af dens liv. Folk skal forstå hvad det indbærer at holde hund, og hvilke ansvar der følger med. Både over for hunden, og over for andre mennesker, dyr osv.
Der er mange "uheldige" personer, der anskaffer sig disse hunde. Men tror du at det hjælper af forbyde racerne? Hvilke sindssyge blandinger vil vi ikke få, og hvilke andre (måske mere uhåndterbare og farlige) racer vil der ikke komme som erstatning?
Det er blevet vurderet at der er omkring 20.000 af disse hunde i DK, men vi hører ikke om 20.000 forskellige overfald af 20.000 forskellige hunde?
Der blev lavet en statestik, som sagde at "kamphunde" angreb hver 14. dag - den "statestik" var lavet over 2 måneder. Det giver jo ikke noget reelt billede. Det kan ikke bruges til andet end at skabe mere frygt, baseret på uvidenhed.
Det var ikke min mening at genere dig, men jeg mener personligt at det hele bunder i uvidenhed.
dec 2007
dec 2007
maj 2008
Ja, forbud er den nemme løsning. Men jeg tror at lige netop denne løsning, vil give bagslag og/eller bivirkninger, som man overhovedet ikke ønsker.
Der er nemlig mange der ikke burde have hund, men jeg tror vi skal ramme dem andre steder, end at gøre hundene illegale.
jun 2004
Før - kunne hun være med OVERALT - kunne med andre hunde - var rolig og velafbalanceret.
DET ER HUN IKKE MERE! Når jeg er hos venner må jeg ofte sætte hende i bilen og køre hjem hvis der kommer fremmede hunde. Hun knorrer og stresser - og ja - det er sgu til at tude over.
Og DET tilgiver jeg ikke!
dec 2005
jun 2004
Er enig
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Emner: 376 Svar: 3.645
(link fjernet)
jun 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 11
Denne tragedie kunne havde været undgået hvis hunden havde været i snor.
Jeg har mistet alt for muskelhunde, det er farlige hunde, der intet gavn har i vores samfund!
Dyrlægen sagde til os, at samtlige muskelhunde kan klikke uden grund. Og at de er farlige pga. deres bid.
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 65 Svar: 366
Åh nej hvordan kan jeg dog finde på at anskaffe mig en muskelhund når jeg hor 2 små børn i huset? Tjaah, mine børn kan rive den i ørerene eller i halen uden den så meget som rynker på næsen. Ville den fantastiske familiehund af racen labradore finde sig i det? Jeg tvivler!
Istedet for at mentalteste hundene burde man mentalteste ejerene! En muskelhund er hvad den bliver opdraget til og intet andet... Jeg ville hellere sætte mine børn på 7 mdr ned på gulvet hvor der var en muskelhund, fremfor et sted hvor der var en gravhund...
Men selvfølgelig i tilfælde som disse, hvor andre må lade livet, så skal hunden aflives, for den bliver aldrig til andet end en "dræber" (DESVÆRRE), men please, straf ejeren, ikke hunden. Den har blot været loyal og trofast overfor sin ejer og gjort hvad den blev bedt om...
jun 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 11
Nej for ejeren var slet ikke i nærheden.
Hunden angreb udelukkende for at dræbe.
Muskelhunden så udelukkende Maxiu som et bytte der skulle nedlægges!
En anden hund havde ikke dræbt ham på stedet.
Men jeg har altid vidst, at mødte min hund en muskelhund, ville den blive dræbt på stedet.
De hunde er modbydelige, og avlet til at holde tyre nede (dyrlægens ord)
aug 2007
Problemet med disse hunde er jo de pludselig tænder af over for andre hunde, Bemærk det er andre hunde, IKKE MENNESKER, at de hunde fungere 100% er jo bare dejligt, men mange af dem har en så kort lunte at det sker, og det sker, flere herinde har aflivet deres elskede hunde fordi der skete noget som aldrig er sket før
aug 2007
Jeg føler rigtig meget med jer hvor er det forfærdligt - Alle mine tanker til dig og din familie
mar 2009
Kamphunde kan altså godt finde på at gå på mennesker...
Sidste sommer blev jeg til en byfest efterladt med en fremmed pittbull i snor, som blev mere og mere stresset.
Efter at have bedt hans "passere" om at lade hunden komme hjem i fred og havde fået afslag, og de blev ved med at efterlade ham hos mig endte det da også med, at han gjorde et udslag mod først en flok legende børn og siden mod min nevø.
Heldigvis vejer jeg et godt stykke over 100kg. og er derfor svær sådan lige at smide rundt med. samtidig havde et godt tag i hans halsbånd ved andet udfald, så han var ved at blive kvalt, ellers er jeg sikker på at han ville have fået fat i min nevø !!
Det var først flere dage efter jeg kom til at tænke på, hvor heldig jeg var, at han ikke i bar irritation ikke vendte sig mod mig istedet.
Jeg havde desuden hammer ondt i min arm og ryg flere dage efter !!
Så JOW...de kan godt finde på at gå på mennesker !!
sep 2007
mar 2009
- her skrives om stigning i kamphundes overfald af både hunde og mennesker !!
mar 2009
- pointerer bare at det kan de så godt finde på !!
dec 2007
Jeg er virkelig ked af det, på dine vegne.
mar 2009
Hælder mere og mere til et absolut forbud og STORE straffe(bøder a la det dobb. af hvad sådan en hund normalt købes/sælges for) + fængsel !!
- kan godt være der stadig vil være folk der vil holde dem ulovligt, men man kan jo håbe at folk i så fald er villige til at angive hinanden, så disse individer kan rammes seriøst på tegnebogen eller fratages deres frihed !!
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 191
Forbud og kæmpe bøder. Jeg kan efterhånden slet ikke se, at NOGET som helst taler for ved disse hunde.
De har haft fået mange chancer, og kors i røven det er frækt over for de mennesker, som har en tilgang til hunden med fuld respekt og en baggrundsviden som gør de kan tilbyde hunden et godt liv.
Der er ingen vindere i dette her "cirkus"... Kun tabere..
Jeg får tårer i øjnene når jeg ser billedet af Maxiu, det er fanme ikke fair. Og intet kan gøre det bedre for Julia, det er kun ringe trøste som kan mildne.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Hold dog op, hvor jeg dog bare hader den sætning.
Ligesom sædvanlig kommer den fra en person, som har en muskelhund, som ikke en gang er blevet kønsmoden endnu.
okt 2007
Det er en meget brugt sætning - og jeg ser rødt når jeg ser den gang på gang
okt 2007
jan 2007
Hvis de samme folk havde haft rottweilere, schæfere, dobberman, eller store vogter racer, så havde man samme problem.
Muskel/kamphunde racer er som udgangspunkt ikke farlige for mennesker mere end andre hunde.
De er lige så stabile sammen med børn osv.
Problemet er andre dyr, og især hunde.
Der er mange misforståelser omkring muskelhunde, og det gælder både for ejere og for modstandere af disse racer.
Man hører igen og igen, at godt det ikke var et barn det gik ud over, eller det kun er et spørgsmål om tid, hvornår et barn bliver angrebet. Der er over 20.000 af disse hunde i Danmark, og mange af dem holdes af personer, som ikke er egnet til at holde hund. Hvis de var så farlige for børn/mennekser, så ville vi også høre om flere overfald på mennesker og især børn, da selv den mindste rift fra disse hunde vil blive nævnt i aviserne.
Modsat, så skal ejere af disse hunde også forstå, at bare fordi ens muskelhund kan ligge på gulvet og lege med små børn, så er det ikke ensbetydende med, at den ikke kunne finde på at angribe en tilfældig hund. Mennesker og hunde er 2 forskellige ting, når vi snakker om muskelhunde problemet.
Der er jo ingen tvivl om, at vi har et reelt problem med disse hunde i Danmark, eller rettere de ejere der holder dem. Den simple løsning er naturligvis forbud mod visse racer, men medmindre man vil forbyde over 50 racer og blandinger her af, så ser jeg ikke man kan løse problemet med det.
Hvis man feks. lavede et forbud mod amstaff, staff, bullterrier, ambull mm, så er jeg bange for, at disse ejere ville kaste sig over andre racer.
Forestil jer feks, at de 20.000 nuværende muskelhunde blev byttet ud med 20.000 andre hunde af racerne Kangal, Fila, mastino, og andre store vogter racer. Så ville vi nok ikke have så mange hunde overfald, men i stedet flere alvorlige overfald på mennesker.
Der vil altid være dumme og naive hunde ejere til, og der vil altid være nogen, som føler de har et behov for at puste deres ego op, så mit foreslag skal være en lovændring der gør, at det skal være meget besværligt og dyrt, at være en dårlig hunde ejer uanset hvilken race man vælger.
-Det kunne feks. være ved, at man skulle godkendes af politiet til at holde visse racer.
-Lovpligtig snor
-Alders grænse for ejer på visse racer
-lovpligtige kurser, før man måtte købe/lufte visse racer
-Alle hunde der skal bruges i avl skal mental testes, og man må ikke avle på disse racer uden godkendelser.
-Alle hunde skal registreres i dansk hunde register inden hunden er 4 md. Overtrædelse = bøde på 10.000, og direkte til dyrlægen for at registrere hunden ejers regning.
- Og sidst , men ikke mindst, så skal der kæmpe bøder til ved overtrædelser. 10.000 kr for ikke at holde sin hund i snor feks.
20.000 kr anden gang og aflivning 3. gang.
Der er mange andre foreslag man kan bruge, men min holdning er, at der skal være dyrt og besværligt at være en dårlig hunde ejer, uanset hvilken race man vælger. Tror mange dumme Brian´er dropper disse racer, når det skal være så "besværligt" og dyrt at holde dem.
Modsat så kan dem der brænder for muskelhunde, og vil holde dem på en forsvalig måde, stort set have dem på samme måde som de har nu.
Det vil sige en forsvarlig indhegnet have, bruge snor og bare udvise en normal respekt for andre mennesker og hunde
jun 2004
Vås! Hvordan pokker er det lige man omgåes genpuljen?
Det er INSTINKTER!
Totalt tåbeligt at prøve at "bortforklare"
*Casio og Mike *
Hvor mange link vil du have om overfald på uskyldige mennesker?
Små børn til gamle der er slagtet?
mar 2009
"Og tviler meget stærkt på a polititet gider a bruge rescurser på at sende en patrulje ud fordi der går en hund uden snor, du kan se bare nu når man rigner og melder nogen der har pittbulls hvalpe så gør de ik en skid."
Passer ikke altid !!
Kan fortælle, at en bekendt sidste år blev besøgt af på sin bopæl af 2 betjente, fordi de havde fået en anmeldelse om, at hun havde en pittbull.
Først troede hun, det var en joke og begyndte at grine, men fik en sur balle og besked om, at de gerne ville ind og se hendes hund. Dette fik de lov til, og de endte da også med at kigge forvirret på hinanden, mens den ene udbrød :"Jamen, det er jo en boxer-hvalp".
- så jow, de tager sig tiden...ind imellem !!
jan 2007
En hund uden snor kan alle se, og hvis bøderne var store nok, så kunne de bruge dem til at "chikanere" den gruppe de er ude efter. Ligesom de gør med SKAT mod visse personer.
mar 2009
dec 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 594
Det du har gået igennem, og din veninde, er ganske forfærdeligt. Jeg håber at i kan finde trøst i noget godt og huske den dejlige hund for det han var.
For det andet, jeg GLÆDER mig til hvad folketinget kommer frem til her den 3. juni. Jeg, selv ejer af en muskelhund, frygter selv for min hunds liv hver dag. Kan godt være alle jer der sidder herinde mener det hele er instinkt og ligger dybt i dem,men jeg tror så der er noget i min hunds hjerne der er gået galt fordi han ville aldrig kunne beskytte sig selv ved et angreb. Og dette ved jeg efter han er overfaldet 4 gange.
Alderen ville ikke kunne sætte en stopper på dette. Ham der er eftersøgt er i 30´erne. Jeg fik min hund da jeg var 23 år, så jeg ville da mene at alderen ikke kan stoppe disse uhæmmede angreb.
Snor og mundkurv må gøres til en hverdag ved ALLE hundetyper. Ligesom bæ posen også burde være for os alle nu.
Hundeskole indtil hunden fylder 4 år burde også være et must. Her har hunden været igennem alle sine "prøvelser" og pubertetsperioder.
Dette ville være mine forslag til en del af en læsning, fordi det jeg foreslår er ikke omfattende nok.
Der skal simpelthen sættes en stopper for alle dem der ødelægger det for alle os andre, og sådan en idiot der ikke er indstillet på at opdrage sin hund med den faste og kærlige og givende hånd, burde få en skovl i hovedet og hunden frataget og ind i et register der viser personen ikke må have hund.
SÅÅÅ ærliget andre skal lide før folketinget gør noget ved dette.....
jan 2007
Vær lige sød at rette jeres skyts mod de hundetyper der er ballade med gang på gang, og hold os andre udenfor. Tak.
jun 2004
dec 2006
Mundkurv på min hund når den ikke har gjort noget. Det vil du jo heller ikke have på din. Det burde være ens...
jan 2007
Jeg synes jeres lad-os-trække-alle-andre-med-i-faldet-holdning er kvalmende
dec 2006
Og kradse er ikke det samme som et bid i hovedet.....Men det kræver jo lidt inteliigens ikke at drage paralleller der...
dec 2006
INTET retfærdiggøre et dødeligt angreb...INTET...UANSET race...
dec 2006
jun 2004
Det er immevæk ikke og ingen andre typer hunde der står for så forfærdelige overfald og drab af andre hunde.
Dertil kan så også lægges jeg ved ikke hvor mange overfald på mennesker med døden til følge.
Og for mig at se er den del af befolkningen dem der står med l**** importer/blandinger ingen aner hvad er i.
Tak dem og ret vreden imod dem - de er det reelle problem - ikke os andre der har stiftet dyrtkøbt bekendtskab med disse hunde.
nov 2005
Er ikk engang sikker på, jeg går ind for mundkurv til samtlige ´muskelhunde`...
jan 2007
Det vil sige, at man skal føre sin muskelhund i snor, og hvis man vil lufte den uden snor på grønne områder eller i hundeskoven, så skal den have mundkurv på.
Hvis de regler/påbud kom på mine hunde, så ville jeg have det fint med det.
Jeg ville dog være træt af at gå med både snor og mundkurv på mine hunde, da det også ville sende nogle utrolige negative signaler, når jeg lufter mine hunde.
Over 90 % af alle hundeangreb sker fra muskelhunde uden snor.
jan 2007
De historier folk er kommet med herinde, når deres hund er blevet overfaldet bakker det også ret godt op.
Jeg er også sikker på, at tallet er nærmere 100% end 90%, men hvor det helt nøjagtig ligger er umuligt at sige.
Løse hunde der bider er det helt klart alt overskyggende problem i mine øjne.
Mundkurv eller snor ville i begge tilfælde kunne reducere antallet af alvorlige bidskader meget, men kun hvis de blev fulgt op af kæmpe bøder ved overtrædelse, da folk ellers ikke vil respektere det.
nov 2005
Burde ALDRIG ha været sket...fejlen ligger udelukkende hos DCH.
mar 2009
Problemet tror jeg stadig ikke ville være løst...små "barbiedykkepiger" kan jo ikke holde en muskelhund, der ikke gider blive holdt, og jeg har mere end en gang set en mundkurv blive flået af og så er vi jo ligesom "slået hjem igen".
Forbud(med reg./tilladelse til de eksisterende hunde/ejere) med kæmpebøde og/eller fængselsstraffe ved brud på loven vil være en bedre løsning tror jeg...og så skal der naturligvis sættes resourcer af til at folk rent faktisk vil blive stoppet af politiet.
- og så en "first strike"-politik
Kan stadig ikke forstå at folk farer sådan op ovrefor sådan en løsning.
- de vil jo ikke miste deres nuværende hund, men kun få forbud mod at købe en ny af slagsen ??
jan 2007
De hunde der er her nu, vil stadig være her i mange år, og uanset hvad der kommer af forbud, vil der altid være nogen der vil være ligeglad.
Der hvor vi skal hen, er en holdningsændring af dem der ønsker at eje disse hunde, men desværre er det også noget af det sværeste at gøre.
Ja vi har et kæmpe problem med muskelhunde i Danmark, men jeg ser ikke et forbud mod racer som en løsning, men blot en måde at flytte problemerne videre. Dumme Brian og muhammad vil stadig holde disse hunde, eller gå videre til andre racer, som måske ikke er nær så farlige for hunde, men så er mere farlige for mennesker.
Syntes allerede man kan begynde at se en voksende trend inden for store vogter racer. En Race som kangal, var feks. næsten total ukendt af alle for 5 år siden. Nu er det mere og mere almindeligt at se den herinde i markedet. Før i tiden var det også kun tyrkere der holdte denne race, da den er en del af deres kulturarv, men nu er alm. daskere og indvandrer og begyndt at kigge mod denne race.
Der er mange store vogter racer som kan være ekstrem farlige i de forkerte hænder. Forestil jer at Dumme Brian eller Muhammad har brug for at puste deres lille ego op, og køber hunde som kangal, fila og mastino. Hunde på 60-80 kg, og træner dem til at være aggressive og på vagt. Så kan jeg godt love jer, at der kommer flere og mere alvorlige overskrifter i aviserne end nu.
Med mindre man vil forbyde op mod 50 hunderacer, så ser jeg hellere man går direkte efter roden af problemet og det er ejerne.
Det skal være rigtig dyrt og besværligt at være en uansvarlig hundeejer uanset race.
I mine øjne hjælper et forbud ikke, da man så bare vil flytte problemet rundt til andre racer. De dårlige hunde ejere vil stadig være der, selvom man forbyder visse racer.
Jeg kan godt forstå dem som har en hund som er blevet overfaldet, eller dem som går rundt i frygt for disse hunde, at de vil have et forbud. Det er forstålig, men ikke den rigtige løsning, hvis i spørger mig.
dec 2006
Fætter Karin: Du har måske ikke hørt om den episode i Nordsjælland hvor en Politihund helt umotiveret angriber??? Den skal ikke have mundkurv på fordi det har den aldrig gjort før, udtaler de. Jamen Fint kan vi andre så også sige det?? Skal der først mundkurv på før det er for sent og de har bidt en ihjel??? Jeg frygter for min egen hund...og han skulle jo være så farlig for alle andre og mine 2 niecer som leger med ham dagligt...
Tonny og Maja: jeg går selv altid med min hund i snor. Han får ikke lov til at smuse rundt fordi han selv er blevet overfaldet....så snor og mundkurv ville jeg ikke være imod overhovedet....Hvor det skal være, altså om det skal være i by og hovedstads områder mht mundkurv er jo ikke noget jeg har en ide om, men det ville da være fornuftigt.. Folk har ødelagt det for andre, og nu skal vi betale prisen...Fordi dem så står for det her, vælger ikke selv at aflive deres hund på stedet, eller sætte mundkurv på...Men hvem skal holde øje?? Der kan jo ikke stå en politimand på hvert hjørne...
M&S: Din lille taskehund er nu altså ikke heeelt så ufarlig alligevel. Et møde med en i dens egen højde og drøjde eller et barn, kan den også sagtens forvolde skader på....og som regel er det dem du ser der står eller sidder og skaber sig. Muskelhunde ser bare (for nogen) meget frygtindgydende ud.
dec 2006
Og den med Kengal....ENIG!!!!! Sindsyg voldsom hund....
dec 2006
COME ON!!! Det er jo ikke et problem for KUN muskelhunde det her. Der er en stigende tendens til at tage en race og gøre dem så konfus og stikke dem med steoider som bare fanden..... Det er jo ikke KUN min race der står for skud....det er MANGE....
nov 2005
Du er 25 år ser jeg og har allerede afviklet ikke mindre end 2 rottweilere og 1 Amstaff...hva er der blevet af dem ?
Tonny.... er ret enig med dig, og frygter også for disse store vogtende racer i fremtiden....og her hjælper en snor efter min overbevisning ikke en døjt !
dec 2006
M&S: Jamen siden du nu er så klog at høre på, så fortæl hvor jeg har nægtet der er et problem?? Tværtimod har jeg jo netop skrevet at der et problem. ALLE kan se problemet, jeg er slet ikke uenig i der er et problem, og vælger selv at tage mine forhldregler overfor andre hunde. Om de har overbid eller ej. Så læs lige endnu engang tak..
dec 2006
Jeg hader selv som pesten, når der kommer en hund løbende og der bliver kaldt og kaldt og hunden reagere ikke og tilsidst råber personen, BARE ROLIG DEN GØR IKKE NOGET!!..... Hader det....ergo ingen kontrol...og der frygter jeg for både min hunds reaktion samt min egen...
dec 2006
Jeg er så med meget med på at ALLE hunde skal bære snor....ALLE. Ingen hundeejer har 100% styr på deres hund. Uanset hvor meget træning du har gjort ud af det med din hund. Du kan kende din hund lad os sige ca. 89%. Og stole på ham/hende. Men de resterende procenter vil være situationer du ikke har oplevet din hund i før det sker. Og hvordan reagere hunden så?? Det ved ikke engang du som ejer er Chihuahua.
Jeg håber de kommer frem til snor på alle hunde, samt mundkurv i visse områder....Og tager man i en hundeskov er det på eget ansvar....Forbud ville hjælpe ingen her, hvad med dem der allerede er her???
dec 2006
Du må selv om hvordan du vender og drejer den, uvidende folk mht de begreber giver jeg ikke en meter for. Det med snoren har jeg ikke henvist til at du skulle have sagt, det med stole på hunden var også noget jeg sagde, igen, ikke et engreb på dig....
Og jeg slutter herfra, idet der intet konstruktivt kommer fra dig...
mar 2009
- når de nulevende hunde så dør(forhåbentlig af alderdom), så må deres ejere ikke anskaffe sig en ny hund af denne type.
Derudover skal "first strike"-politikken håndhævet med hård hånd !!
mar 2009
Medmindre overfaldet ligefrem sker på hunden eget område(på en indbrudtyv fx.)
jan 2007
Amstaff, ambull, staff og blandinger her af er problemet i det nye årtusinde.
De næste "problem racer" tror jeg bliver Kangal, fila, mastino og andre store vogter racer.
Fælles for alle disse "problem hunde" gennem de sidste 30 år er ejerne og moden. Når en Race kommer på mode for visse typer mennesker, så følger der lynhurtigt dårlig avl og import med, og alle de problemer det giver.
Der vil altid være narkomaner, dumme Brian, Muhammad og blonde naive tøser, som vil drages mod disse typer af hunde, og vi vil altid have et hunde problem i Danmark, så længe de har hunde. Det skal være for dyrt og besværligt for disse typer mennesker, at have en hund de ikke har styr på, eller planlægger at anskaffe af de forkerte grunde.
Som nævnt ovenfor, så har der gennem tiderne været mange forskellige "problem" racer, så medmindre man er klar til at forbyde feks.
Staff, amstaff, bullterrier, ambull, kangal, fila, mastino, bullmastiff, mastif, rottweiler, dobberman, schæfer, OEB, OVB, broholmer, cane corso, central asiatist ovcharka, dogo argentino, doge carnio, dogue de bordeaux, kaukatisk ovcharka, malloca mastiff, blandinger heraf, samt en masse mere eller mindre ukendte store vogter racer,
Så tror jeg bare man flytter problemet rundt.
Antallet af muskelhunde er eksploderet de sidste par år, men også antallet af helt unge og uerfarende muskelhunde ejere er eksploderet.
Hvilket jeg også ser som en stor del af problemet.
jan 2007
Der er et hav af muskelhund blandinger derude, og hvem af dem skal neutraliseres/aflives/forbydes...?
Der er masser af amstaff og labrador blandinger der ligner labrador.
Hvad med en blanding af staff, westi chihuahua som ender på 7 kg, skal den også neutraliseres.
Faktisk så skal alle hunde uden tavle så neutraliseres, da man ellers ikke kan bevise hvilken race man har...?
Husk på, at når der kommer forbud mod en race, så dukker der også nye blandinger op, som kan omgå forbud.
I Brazilien laver man feks mange blandinger imellem bullterrier og bokser, de har allerede fået et race navn, og man vil prøve at få dem fci godkendt.
jan 2007
http://www.nordvestnyt.dk/artikel/24286:Debat--Er-det-fornuftigt-at-forbyde-kamphunde
nov 2005
Ligeledes bør der strammes op omkring ulovlig import...ser ud til, at det er alt for nemt....også at snyde med stambog.
Mht. både snor og mundkurv hvis det blir aktuelt, mener jeg at det bør være muligt at gå op til en test /eksamen og få en attest på, at man har ´100%´ styr på sin hund og at den på ingen måde er agressiv overfor levende væsner.
Kørekort til alle tror jeg næppe på kan effektiviseres grundigt nok.
Har ikke læst dit link endnu - venter i spænding på, hvad de kære politikere kommer frem til ;o)
nov 2005
Der findes rigtigt mange velsocialiserede muskelbasser og seriøse folk, der lægger et stort arbejde i træning, udstilling mv.
Ikke rimeligt, at deres hund bærer mundkurv.
jan 2007
Problemet med blandinger er jo lige netop, at ingen ved hvad de indeholder.
Som skrevet før, så er der masse af amstaff blandinger, men som ikke ligner amstaff blandinger. Hvordan vil du finde ud af hvad de forskellige blandinger indeholder.?
Et andet problem med de her blandinger er, at der flere tusinde hunde registreret som amstaff i hunderegisteret, men der er vel under 1000 med stamtavle.
Dvs at der er masser af hunde derude, som man ikke aner hvad de indeholder,. selvom de står oprettet som amstaff.
Og som nævnt før, så dukker der andre "racer" op, når nogle bliver forbudte. Man kan feks blande foxterriers og gravhunde med rottweilere eller mastiff hunde, og få en stor muskuløs hund med terrier sind. Disse hunde vil ikke være forbudte, og kan lynhurtig dukke op. Det er set i andre lande. Skrev så sent som for få dage siden med en tysk kennel omkring de problemer de har efter forbud mod diverse racer.
Og tro mig, et forbud mod nogle få racer løser ikke problemet.
Man skal gå efter ejerne og ikke racerne, medmindre man vil forbyde eller lave restriktioner for over 50 racer.
mar 2009
I skrev - "Som nævnt ovenfor, så har der gennem tiderne været mange forskellige "problem" racer, så medmindre man er klar til at forbyde feks.
Staff, amstaff, bullterrier, ambull, kangal, fila, mastino, bullmastiff, mastif, rottweiler, dobberman, schæfer, OEB, OVB, broholmer, cane corso, central asiatist ovcharka, dogo argentino, doge carnio, dogue de bordeaux, kaukatisk ovcharka, malloca mastiff, blandinger heraf, samt en masse mere eller mindre ukendte store vogter racer,
Så tror jeg bare man flytter problemet rundt."
Kender ikke alle ovenstående racer, men i princippet ser jeg ingen hindring for at forbyde disse også(forudsat at det forudsete problem opstod)
nov 2005
Hvor meget ka vi sikre os selv ? Obligatorisk cykelhjem ? Totalforbud mod alkohol ? Unge mænd forbydes at få kørekort ? Kvinder må ikke gå på gaden efter mørkets frembrud ? Osv.... er det dér vi er henne ?
jun 2004
Nej det gør jeg heller ikke som udgangspunkt.
Jeg ser problemet hos alle dem der kalder deres hund "denne race" og ikke har papirer på dem!
Det er dæleme ikke en race - det er en blanding.
Andy - du skriver din hund leget med dine niecer.
Ja og? Det gør mine hunde også.
Men til forskel tænder de ikke totalt af over for en fremmed hund - ej heller på at myrde den - deri ligger forskellen - og det er der problemet er - så hold den venligst der som udgangspunkt.
Så skriver du: "SM&S: nu har jeg ikke nogen kamphund, og det at holde en kamphund er allerede ulovligt i DK. Så måske du skulle få styr på termerne inden du kaster dem rundt."
I følge dansk retskrivnings ordbog er der ikke noget der hedder "muskelhunde" - kun ordet "kamphund" er opført.
Og hvorfor "benægte" en hund er af jagthunde typen? Hyrde gruppen?
Vagt - eller kamphunde?
Det er deres oprindelser uanset hvad man bruger dem til.
mar 2009
Jeg hedder Heidi O, men det er kun en mindre detalje*lol*
- ja, jeg mener, at....hvis der viser sig et mønster, hvor en af disse hundetyper(race+blandinger af denne)umotiveret går til angreb på mennesker eller dyr.....så ville det være oki for mig med et forbud.
Et forbud går jeg stadig kun ind for hvis der tilføjes resourser så det kan håndhæves(og de resourser går jeg ind for tilføjes, men uden er loven ligegyldig).
mar 2009
- så hellere forbyde hele striben + blandinger, så man ved at den type hunde er forbudt !!
Tror at meget ødelægges af, hvis der kom ekstra resourcer, og de igen og igen blev brugt på at tage ud og tjekke op på Sofie's og Mads' stambogsførte og derfor lovlige hunde...så ville jeg, hvis jge var betjent, sg* nok køre lidt træt af det !!
I forbindelse med et evt. forbud, synes jeg egentlig at mna skulle oprette det længe ønskede dyrepoliti, som blandt andet kunne hjælpe med håndhævelsen af et evt. forbud !!
dec 2006
Nu er det sådan at det er korrekt der er noget der hedder Kamphud (dette nægter jeg ikke)og slår du dette op i Gyldendalsordbog får du raceTYPER op. Men det er ikke deffinationen af min race men dens opringelse. Din var feks en Jagthund men jeg bruger ikke min hund som KAMPHUND da den type er ulovlig som udførelse i DK. Og jeg vil meget gerne se hvor du har den defination ud fra retstavningsordbogen, det kunne da være spændende...Min hundetype er nemlig ikke nævnt der i det jeg finder....
Fætter Karin: Du er da fuldstændig væk fra tasterne... ;o) "tænder de ikke totalt af over for en fremmed hund - ej heller på at myrde den - deri ligger forskellen -" Dvs du påstår at HVER gang min hund møder en anden så vil den KUN æde den og ÆDE og DRÆBE. Du er virkelig godt hevet med af Medierne. Så er det sgu da pudsigt min hund har nogen den kan lege med af andre racer.....UDEN han har taget en luns af dem...hhmmm...
dec 2006
Snor og en MASSIV bøde ville trække mange væk fra dette marked.
dec 2006
jun 2004
Hvor skriver jeg at din gør : Dvs du påstår at HVER gang min hund møder en anden så vil den KUN æde den og ÆDE og DRÆBE. ?
M&S - sorry - der manglede vist et "til"
jun 2004
dec 2006
Fætter Karin: Jeg mistede din mening med en besvarelse af min henvendelse...Du forklarer at forskellen er at din hund ikke angriber for at dræbe........Så forklarer jeg blot at min hund har andre venner end mennesker og her fungere han fint...Uden at æde af dem....
dec 2006
jun 2004
Jeg behøver ikke medier eller andet til at forklare mig hvor farlige de hunde er.
Pt har vi en ikke langt herfra jeg bor - skrup skør kugle der prøver med vold og magt at komme igennem hegn og hæk - og det er sgutte for at kysse!
2 andre er lige indfanget efter folk havde måtte barikerer sig i deres eget hus....
En af mine venner har fået gennemtygget sin hund.
Og her er "mit" ene møde med en kamphund:
http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9234
Så jeg behøver såmænd kun gå til nærmeste købmand som du ser.
jun 2004
(ironi kunne forekomme)
dec 2006
Du skriver selv "Ganske som de 2 andre der overfaldte Ditto - papirløse lortehunde - dårlig avl! Føj for fanden!". Dvs at du så mener at muskelhunde på papir IKKE angriber??? Og det kun er dårligt avl??
Fordi endnu engang kan jeg da kaste hænderne i vejret....Min hund er skam på ganske gode papir....Så han er ikke typen der kun møder andre hunde for at æde eller flå.....
Ja køb du bare en Kangal....de er nemlig helt nede på jorden...;o)
mar 2009
Brrrrrrhhhh...det var en kold fornøjelse *rødmer*
Mht. hele denne debat har jeg indset at vi kan debatere fra nu af og til dommedag....bliver ikke enige alligevel !!
- håber bare, der bliver vedtaget en ny lov der tilgodeser ofrene !!
jul 2007
men men men og folk ved udmærket jeg er ansvarlig med emma så dette er ik en muskelhunde ejers pylren..... noget jeg personligt godt kan være ved at være træt af at folk i alt sin enhed sir til os med disse racer at vi ik ved hvad vi har i hænderne at vi skal tag vort asnvar seriøst og vi skal styre vore hunde, vi skal vide a det er vor hunderace der altid angriber... osv ja er enig slet ik noed der men hvor i Hel..ed står det skrevet at en labrador ik ahr dræbt ved sine angreb? for det er da totalt fornægtelse a sin hund! i sir vor hunde er aggresive? jeg mener bar ja sorry at chier, gravhunde, pudler osv er meget værre til at udvise aggresivitet og dem der har disse er de derres asnavar bevidst?? nej.. jeg kender utrolig mange grimme tilfælde a labben som os har slået ihjel os et barn! så at sige til os at vi skal ik fornægte vor race? gælder det ik alle? jeg har endnu ik mødt en ejer af en chier som har bidt et barn uden grund... og det sker dagligt!
jeg kan ik blive mer enig om a vi skal gøre noed at dette ik kan accepteres i dk men blir altså llidt jaah harm når i står overfor os som egentlig prøver alt hvad remmer ogtøj kan holde på at styre vor hunde og udvise respekt for vore medmennesker ved a vise ansvarlighed osv at i ik tør indrømme at jeres hund faktisk selv har en aggresiv natur overfor enten børn eller andre.... jeres lam dk familiehunde...
for så mig vidt ved møder jeg dagligt labber der knurre a emma mens vi går gorbi eller en chier der gakker heelt af i sin have eller en puddel jeg nødigt ville lade mit barn hilse på! og min hund går såmænd bar forbi uden a værdige dem et blik.. ja hun kan måske en dag knurre igen men hun er i snor og vil aldrig lade hende få muligheden til at bide... men hvorfor har de andre det så?
lig et surt opstød-.... sorry:)
nov 2005
Dette er jo din historie og KUN din.
Min historie mht. andres hunde, kender du ikke, for det ville ikke ændre på helheden.
Når det så er sagt, er jeg glad for at du ligeledes er en ansvarlig hundeejer, så lad oz klappe os selv på skulderen :O)
Muskelhund(IGEN) bidt lille hund ihjel