{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Muskelhund eller ej?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Nu hører man jo så meget om alt det med muskelhunde og at der skal vedtages nye love ang. dem.
Vi er de heldige ejere af en bullmastiff og vi er lidt i tvivl om racen bliver klassificeret som en muskelhund. Er der nogen der ved med sikkerhed om det er tilfældet?
Er det sådan at der er en liste over de såkaldte "muskelhunde"? (synes det er et lidt åndsvagt begreb, men sådan er det jo)

Tak for hjælpen.

Mvh Jacob og Majken


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskelhund eller ej??
  • #1   20. maj 2009 Bullmastiffen går ind under muskelhunde men det er en molosrace, desværre er den med på mange lister i boligforeninger hvor den er forbudt, men jeg ved at DBK de kæmper for at få den væk fra de lister, jeg håber virkelig ikke at den ryger inde under en af de racer der bliver forbudt, jeg kan selt ikke se hvad den laver på de lister, de racer er på den liste er helt anderledes en bullmastiffen er, jeg tror det er navnet der gør at den ryger ind på de lister.

  • #2   20. maj 2009 Den har jo aldrig været brugt til kamp, så det er da totalt mærkeligt. Hvor kan man se den liste??

  • #3   20. maj 2009 problemet er at man ikke kan få fadt den liste det er lister boligforeningerne selv laver, hvis man spørg DKK om det er en l,iste de har lavet er svaret nej, så det er rigtig svært, nej bullmastiffen er ikke en kamphund, det er der ingen hunde der er, men en molos, jeg bliver rigtig ked af det når jeg ser vores dejlig race kommer i BT hvor den er i selskab med Amstaffen, dogoen, og filaen, hvad laver den der, kan slet ikke se hvordan de kan samligned bullmastiffen med de racer.

  • #4   20. maj 2009 nej det forstår jeg heller ikke. Plejer ellers at have rigtig meget held med at overbevise folk nede i byen om at det er verdens bedste og mest rolige hund, men hvis hun skal stå ved siden af med mundkurv bliver det jo helt håbløst. Hvis det bliver vedtaget med mundkurv, så kommer min hund aldrig med ind til byen igen. Det skal hun ikke udsættes for.

  • #5   20. maj 2009 mine kommer heller ikke til at bære mundkurv, hvis det bliver en lov eller et eller andet sinsydt så flytter jeg til Sverige INGEN skal fra tage mine dejlige race fra mig, eller gøre det umuligt at færtes med dem.

  • #6   20. maj 2009 Det er også billigt at bo og leve i Sverige. Så god vind.

Kommentér på:
Muskelhund eller ej??

Annonce