{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Definér *muskelhund* {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte egentlig på.. Muskelhund... det udtryk.. er det baseret på hundens brugsegenskaber, sind, temp, udseende eller noget helt andet? For når jeg tænker på *muskelhund* er det altid ejeren der er pumpet når jeg forestiller mig det (JA, det er en fordom, men sådan forestiller jeg mig det.. at muskelbasser = hunde der stereotypisk ejes af bodybuilderbøffer)

Jeg synes hellere ikke at de beskrivelser/lister af *hvad en muskelhund er* ikke er ens på to sider når man surfer nettet, så det er vist ikke kun mig der er forvirret, ligesom det er genstand for meget debat herinde hvilke racer der hører ind under kategorien.

Hvad synes i.. Hvad er en muskelhund i jeres personlige øjne, fremfor hvad div hjemmesider fortæller?
Jeres definition kunne måske vøre lige så dum (eller er det?) som min?

Jæs.. dette er IKKE en debat om hvorvidt de er farlige eller ej, og er hellere ikke ment som negativ omtale af disse hunde. Den diskussion må gerne tages i en ny tråd, mens denne har til formål at *opklare* hvor definitionerne ikke er i overensstemmelse.

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Definér *muskelhund*
  • #1   28. mar 2007 Morn søster Særling...

    hehe må lige reagere på denne her
    < at muskelbasser = hunde der stereotypisk ejes af bodybuilderbøffer >

    GGGGG såå mangler jeg godt nok noget et eller andet sted *GGGG*


  • #2   28. mar 2007 Jooo.. men nu mener jeg ikke at alle der ejer dem er bodybuildere... blot at det vel er de færreste bodybuildere der lusker rundt med sådan én som min.

    Jeg har nok formuleret det lidt forkert, så.. smiley


  • #3   28. mar 2007 .. men jow.. jeg indrømmer at det er en fordom, og at jeg godt er klar over at den ikke helt holder stik... er skam ikke ude på at fornærme folk

    (klokken er slet ikke nok til den slags.. hæ hæ)


  • #4   28. mar 2007 Aniika

    der tror jeg også at du har fat i noget, men (og ikke som kritik) kunne en labbe og GD måske også falde under den kategori?


    Til alle

    Nu ved jeg at der ikke er helt enighed, men er SBT, EB, Fransk Bulldog og Boston Terrier muskelhunde?
    Hvad med Schweizer hundene (st bernhard, berner og grosser sennen)?
    Mastifferne?
    GD'en?
    Kan langhårshunde være muskelhunde (leonberger, newf, nogle af schweizerhundene)?


    Jeg spørger fordi jeg ikke ved det, ikke for at angribe kategorien.


  • #5   28. mar 2007 Min definition på en muskelhund er hunde hvor man kan se musklerne på, så som:
    SBT, EB, Fransk Bulldog, Amstaff, mastiff og den slags hunde...

    Men dette er jo bare min forestilling af det... For som du selv skriver så er der en masse forskellige definitioner af hva en muskelhund er, set med mine øjne...


  • #6   28. mar 2007 Tja.. kalder hundene det de hedder,altså racenavn.. så i min verden popper der ikke noget op smiley

    Har da set brugsschæfere der har været trænet meget op i deres muskler og har store lårbasser.. er de så osse en muskel hund ?

    Hvis man bruger deres racenavn, er der ingen racer der blir sat forkert i en lidt negativ lydende bås smiley


  • #7   28. mar 2007 Reese .. det lyder lidt "bjæf bjæf" agtig.. gg Men heller det end de andre navne de blir kaldt smiley

  • #8   28. mar 2007 Mødte en gammel dame forleden og hun stoppede mig og spurgte hvad er hun for en *S*
    Hun er blanding mellem en labrador og en terrier svarede jeg igen.
    Hun var ved at ligge flad af grin kan jeg fortælle jer og måtte så uddybe overfor hende hvad for en det var.
    Hendes eneste kommentar var: " Flot og stærk hund hun længe havde set".
    Spørg lige om mor her var pavestolt ?? *GGG*


  • #9   28. mar 2007 Jeg fik sgu af vide igår til træning, at min race var en muskelhund..... ? der måtte jeg altså grine lidt...
    Det var en Amstaff ejer som havde læst at berner og Newf også betegnes som muskelhund... smiley
    Den var sgu ny....

    / Lykke


  • #10   28. mar 2007 en muskelhund.. tja.. jeg forbinder det bare med en hund der har gode stærke muskler man kan se lidt tydeligere end normalt. Det kan sådan set lige så godt være en dværg pincher i mine øjne *lol*

  • #11   28. mar 2007 I mine øjne, er en muskelhund kraftige hunde som, rottweileren. Boxere osv..

  • #12   28. mar 2007 Muskelhunde er en ikke difinerbar betegnelse som har erstattet kamphunde betegnelsen.

    HVorfor ikke som STine og Reese er inde på give hver hund en korekt betegnelse, terrier, mollos, hyrde osv osv??

    Tænk hvis medierne gjorde det samme... så ville forvirringen være en del mindre...


  • #13   28. mar 2007 Miss

    Jæs.. og jeg synes at besvarelserne i tråden peger på at det du skriver i hvert fald ville være langt mere konstruktivt. (fordi de er så vidt forskellige.. ikke fordi folk herinde er dumme)


  • #14   28. mar 2007 Nemlig Søsser!!

    Hvis man vil melde et overfald dutter det ikke at sige det var en mand med tøj på der gjorde det. Beskrivelsen må gerne være mere præsis.

    Det samme gælder beskrivelsen af hunde, for min Monique er altså også muskuløs og flot diffineret endda, det samme er mange andre hunde.

    Så lad os kaste muskelhunde betegnelsen ud og i stedet kalde hundene for det de er!!


  • #15   28. mar 2007 Miss

    Jeg er enig med dig.. men kom lige til at tænke på at det jo ikke er alle der ved hvad alle racerne hedder, og blandinger kan også være svære at se hvad indeholder... Det falder måske de færreste ind at spørge hvad racen hedder efter de er blevet overfaldet af den?


    Og det ville måske være kedeligt at chihuahua'er blev kaldt dræbere fordi en flok polske rottehunde blev gale... (ekstremt eksempel)


  • #16   28. mar 2007 Det er muligt jeg ikke lige kan forlange at hele den danske befolkning skal kende/genkende enhver hunderace, men når DKK går ud og bruger betegnelsen muskelhund så er det sku da misvisende, især fordi de ikke selv kan eller vil diffinere HVAD en muskelhund er og hvilke racer det omfatter!

    Her i min bitte lille landsby var der i december en mand ude og gå med hans lille tibitansk/cocker spaniel blanding da den lille stakkel blev overfaldet af en AST, ejeren er nu rædselsslagen for alle hunde der minder om den, bortset fra at han kalder det for en muskelhund og er overbevist om at min også hører under den kategori, og det er ved gud at hun ikke gør det, un er en boxerblanding påstår jeg jo hårdnakket hver gang vi mødes.
    Men alle i denne snævertsynede by er jo nu overbevist om at Monique også er en af de hersens MUSKELHUNDE/KAMPHUNDE.

    Den betegnelse kan ikke bruges til en hujende hattefis, og det burde DKK være de første til at indse, i stedet for at hoppe med på dillen om muskelhunde... FØJ DKK!!

    Og føj til alle hundeejere der godkender og bruger den intetsigende betegnelse.


  • #17   28. mar 2007 Lettede det, Tanja?! *GG*

    Og så har du evigt ret!!


  • #18   28. mar 2007 * Miss Fich *

    Ja.. det var så et eksempel på at den går begge veje.. hm.. ja..

    Det virker ikke umiddelbart som om der er en ligetil løsning på det her


  • #20   28. mar 2007 i mit hovede er en muskelhund en lidt bred, lav hund der er korthåret med synlige muskeler... de skal gerne have et lidt bredt hovede uden en alt for lang næse... os så forestiller jeg mig at det er nogle møgunger (læse unge fyre) der har hunden for at tiltrække duller...



  • #21   28. mar 2007 Jakob og Mathine

    nu skrev Pia bare at nogle gør det, ikke alle


  • #22   28. mar 2007 He he......tjaaa.......muskelhunde er vel hunde, som har noget power bag sig.......nogle som kan yde noget ekstra............tjaa.......det er egentlig en åndsvag betegenelse.

    Men jeg kan høre, at de skal være korthåret og have synlige muskler.......og helst være ifølgeskab med et muskelmand eller hans dulle.........så jeg kan ikke rigtig passe ind der.....og Emma ville aldrig falde ind i den kategori.........det eneste hun kan fremvise er et bredt hoved..........og det er der jo så mange der har ;o)


  • #23   28. mar 2007 Jakob og Mathine

    ja masser af fordomme og der er mange flere *gg*

    men nu var spørgsmålet jo bare hvad jeg tænkte en muskelhund var


  • #24   28. mar 2007 min boxer er ikke en muskelhund.. syntes ligesom nogle af de andre at det er et forsøg på at finde en bedre måde at omtale de racer der er avlet til kamp.

  • #25   28. mar 2007 Vil lige tilføje at selvom at man er en mand og træner meget og er lidt bred over skuldrene, så kan man godt ha en lille hund. Vi startede med at få en chihuahua og har senere hen fået en amstaff/amerikansk bulldog. Og når vi går tur med de to er det mig som går med den store og min kæreste der går med den lille. Og den størreste grund til det er at der desværre er mange som dømmer folk udfra at man ha lidt muskler også skal man også være smart med sin store hund.
    Ja, det var lige lidt fra mig.. Ha, en rigtig dejlige aften alle sammen...


Kommentér på:
Definér *muskelhund*

Annonce