{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kamphund/Muskelhund???
  • #2   20. maj 2009 begge mine er vovhunde

  • #3   20. maj 2009 Jeg har en Amerikans stadfordshire terrier og den høre under muskelhunde/kamphunde..

    Men hun har aldrig gjort nogen eller noget fortræd hun er alle tiders familiehund


  • #4   20. maj 2009 muskelhund er der jo i princippet ikke noget der hedder, og går man efter FCI grupperne er der heller ikke noget der hedder kamphund.

    nu er am. bull så ikke i FCI men vil tro den ville gå under molosser


  • #5   20. maj 2009 Min lille hund har også muskler.. og jeg har set den i vild kamp med en medister.. smiley

  • #6   20. maj 2009 mia ja det er også sådan jeg fordeler det..

  • #7   20. maj 2009 Din hund høre nok ind under Kamp/muskelhunde vil jeg mene...

    Så hold øje med hvad der sker, og ja hold hunden i snor ;O)


  • #8   20. maj 2009 Jeg har en miniature kamphund og en kampster smiley

  • #9   20. maj 2009 Altså, jer som skriver jeres hunde også har muskler, så prøv lige at tag det lidt seriøst. Jeg har jo en hund som folk helt sikkert vil holde øje med når hun bliver stor, og derfor tager jeg disse ting meget seriøst og holder mig orienteret med beslutninger om hold af disse hunde.

    Der kan jo ikke laves regler for hvordan man skal håndtere muskelhunde/kamphunde, hvis der ikke kan skrives konkrete racer.
    Og hvordan man så gør med blandings hvalpe.
    Det bliver serøst et problem at lave sådanne regler, for uanset hvor de vil skærpe på hold af sådanne hunde så vil man "støde" nogle.
    Man burde lave fælles regl for alle hunde ejere, samt hunde.


  • #10   26. maj 2009 kamphunde: dem som oprindelig er avlet til kamp med andre dyr. De har det liggende i deres gener og derfor kan de være meget farlige. Amerikansk bulldog er eks. brugt til at dræbe tyrer og er derfor en kamphund. De kan, selv i gode hænder, ende med at blive farlige! de reagerer på instinkter (som alle andre dyr) og det betyder at de kan tænde af på 0,5, og angribe uden varsel da det ligger så dybt i deres gener!

    Muskelhunde: dem som ikke er avlet til kamp, men som er alvet til kvæg, vogterhunde osv. Rottweiler er eks. en muskelhund som er brugt til vogtning af kvæg. De har en et stort vogter gen og kan i de forkerte hænder være meget voldsom og aggresiv.

    Håber det var med til at opklare lidt af misforståelsen mellem kamp/muskelhunde - der er altså en verden til forskel!!


  • #11   26. maj 2009 ups, glemte lige at rotten i de rigtige hænder som regel er den kærligste og lækreste hund smiley

    og så er der altså forskel på om en rotte bider eller om en amstaff bider! skaden er uendelig meget større ved kamphunden end muskelhunden. Muskelhunden bider og holder fast, mens kamphunden tit bider flere gange for at skade "byttet" mest muligt!
    desuden er trykket større fra en kamphund, end fra en muskelhund.


Kommentér på:
Kamphund/Muskelhund???

Annonce