{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.527 visninger | Oprettet:

kamphund?muskelhund? {{forumTopicSubject}}

nu vil jeg bare lige høre jer ejere hvad i vil have jeres hunde bliver kaldt, når det nu er sådan et problem at de bliver kaldt kamphunde eller muskelhunde..
Jeg mener personligt ikke noget negativt med det..
Jeg gør det bare nemmere for mig selv hvis jeg skal snakke om de slags hunde eller hvad man kan sige:o)

og dette er ikke et ondt indlæg.. blot et simpelt spørgsmål:o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kamphund?muskelhund?
  • #1   21. jan 2008 jeg foretrækker racenavn, eller korrekt gruppe (terrier/moloss)

  • #2   21. jan 2008 Dansk Terrier Klub har understreget at de Amstaff´s med DKK tavle hedder Amerikansk Staffordshire Terrier eller Amstaff, og ikke andet.

  • #3   21. jan 2008 moloss har jeg aldrig hørt om.. men hvis man sigger en terrier tænker jeg mere på de små hunde.. f.eks. netto hunden og andre i den størrelse:o)

  • #4   21. jan 2008 ja. men hvis nu man skal kategorisere dem...skal nok lige staves:o)

  • #5   21. jan 2008 Jeg trives helt fint med at de fleste kalder Pips for en kampkøter *sss*

  • #6   21. jan 2008 mine er doug de bordeauxér, eller kald dem muskelhunde

  • #7   21. jan 2008 ... men nu skal det også nævnes at jeg HAR set hende flænse en sagesløs bamse, med frygtelige konsekvenser til følge...

  • #8   21. jan 2008 jeg synes da bare det er lettere med muskelhund.. så kan man da sætte sig et nogenlunde billede i hovedet:o)

  • #10   21. jan 2008 Jeg fortrækker Bullterrier........

  • #12   21. jan 2008 jeg har en terrier

    men er faktisk ligeglad med hvad folk kalder ham

    det er deres problem og ikke mit


  • #13   21. jan 2008 Muskelhunde er mange racer, og hvis du vil hentyde til en bestemt race er det klart at du skal skrive hvilken hunderace du hentyder til.
    "Kamphunde" er et fyord som VI har opfundet, og vi ved alle at en hund er som ejeren vil have den.
    Ingen får mig til at bebrejde en hund for noget den har gjort det er ejeren.

    Villy


  • #16   21. jan 2008 Vi har hverken kamp eller muskelhunde her.
    Vi har amerikansk staffordshire terrier - og intet andet.

    Vi ønsker ikke at blive identificeret med ovenstående grupper og tager afstand fra begge betegnelser


  • #17   21. jan 2008 man vænner sig efterhånden til begge udtryk, da de i omtale aldrig blir kaldt for andet ind muskel/kamphunde,

    de burde lære og siger deres race navn fordi så lyder det ikk så galt der meget stor forskel på muskel(kamphund i forhold til amstaff ell bulldog :O)



  • #18   21. jan 2008 Jeg har en Papillon og en Cavalier King Charles. Skal vi kalde dem tæppetissere? Jeg kalder dem ved deres navn og håber da at folk bruger deres racenavn, selv om Cavalier'en ikke er så kendt en race hvor jeg bor, så siger de den sorte, klart vi ved hvad for en der så snakkes om.

    Villy


  • #19   21. jan 2008 mine hunde er hverken kamp eller muskelhunde ...det er amerikanske bulldogs

  • #20   21. jan 2008 Kald hunden ved dens race, eller evt den gruppe den tilhører iflg. FCI/DKK f. eks. terrier, dogge, mastif, vagt- og gårdhund, brugshund etc. alt andet er det samme som at kalde en chihuahua eller pekingeser en tæppetisser - de er små selskabshunde.
    Kan godt forstå ejerne af f.eks. amstaff nogengange bliver stødt eller iriterret.
    Hov det var vist kun ejere der skulle svare - undskyld! smiley


  • #21   21. jan 2008 fåborg : en hund fødes da ikk som kamphund, fødes mennesker også som mordere?

    alle hunde kan trænes til det eller blive meget aggresiv hvis ikk den rigtige opdragelse finder sted...

    aggresive gener kan føres videre fra forældre men en hund føder sku da ik blodtørstige kampmaskiner...



  • #22   21. jan 2008 Jeg er den lykkelige ejer af en BULLDOG

  • #23   21. jan 2008 No Name - hvorfor forbinder du amstaff med noget negativt

  • #24   21. jan 2008 Mie L: Tror vi alle har en mening om hvad vores hunde kaldes!
    Mine er ikke "tæppetissere" og vil føle mig lige så stødt over det, som ejere af de hunderacer der hentydes til i dette indlæg.

    Villy


  • #25   21. jan 2008 jeg synes at det er helt fint, hvis det altså var min hund, at den bliver kaldt kamphund eller muskelhund.. hvis du siger til en at du har en amstaff og personen ikke ved hvad det er og du så siger at det er en muskelhund, så ved personen med det samme hvilken slags hund det er..

    vi har lidt af det samme problem med vores.. hun er en samojede men ingen ved hvad det er, men når man så siger at det er en slags slædehund så har de en idé om hvad det er..


  • #26   21. jan 2008 Jeg har heller ikke noget imod at mine pølser bliver kaldt kamphunde:-))))

  • #27   21. jan 2008 Jeg har en Amstaff og har ikke noget imod betegnelsen muskelhund, da det jo rent faktisk er en muskelhund smiley Kamphund vil jeg ikka have ham kaldt - han bliver ikke trænet til kamphund og syntes det virker som et meget negativt ord i mine øre...

  • #28   21. jan 2008 Synes også selv Keesha er lidt af en muskelhund smiley Hun kan f.eks bide fast i et tov el.lign og blive slynget rundt eller løftet højt fra jorden, og når hun har sele på kan hun i mudder eller sne trække mig op ad en stejl skrænt, se DET kalder jeg en muskelhund *GG* ...og når hun er sammen med andre hunde - især hvalpe - går der virkelig en kamphund op i hende ....(not smiley ) indtil de ligger og slikker hinanden i ørerne

  • #29   22. jan 2008 Amstaff er ikke en massebetegnelse men en helt almindelig forkortelse også i racens hjemland

  • #30   22. jan 2008 Kalder dem ved race.. Har samme mening som Lars..

    Hvilket jeg meget ofte er.. GG


  • #31   22. jan 2008 Når folk spørger om hvad Naja er for en fortæller jeg hvad hun er blandet af.. Nemlig labrador og amerikansk staffordshire terrier.. Nogle spørger så om det ikke er det er også er kaldet en kamphund.. Kigger så på dem og siger " nej.. hende her er muskelhund.. kan du ik' se det ? " " Hun har aldrig været kamphund da hun ikke er opdraget til kamp " og som regl får jeg lukket munden på folk.. hehe..
    Men sjovt nok.. så er det ældre damer og små børn der skal hen og sige hej til Naja når vi har hende med til byen...


  • #32   22. jan 2008 Iben Amstaff har aldrig været avlet med henblik på kamp. Faktisk det komplet modsatte. Racen er skabt af Amerikansk Pit Bull Terrier enthusiaster der netop var træt at kamphunde ryet.

    Derfor skabte de deres egen race Amerikansk Staffordshire Terrier, men familie og udstilling som mål. Dette blev gjort gennem meget kritisk og streng avl på hunde og linier der netop ikke havde et enormt drive og var venlige over for både menneske og andre hunde.

    Til alle der siger at de ikke har noget imod at folk kalder deres Amstaff for muskelhund fordi det er den jo.....vrøvl. En Amerikansk Staffordshire Terrier hedder kun dette fordi den er blevet godkendt i Amerikansk Kennel Club under dette navn, der er den blevet katogoriceret under gruppen Terrier/moloss. Så at påstå at en Amstaff er en muskel er simpelthen noget vrøvl.

    Amstaff har aldrig været og bliver aldrig en muskehund, det er og bliver en Amerikansk Staffordshire Terrier, præcis som beskrevet i FCI race standarden.

    Dette gælder naturligvis kun Amstaff med FCI godkendt stamtavle, alt andet er og bliver blandings hunde som intet har med Amstaff at gøre.


  • jacob h
    jacob h Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 7
    #33   22. jan 2008 Kald hundene ved deres racenavn - amerikansk staffordshire bull terrier, staffordshire terrier, bullterrier, amerikansk bulldog, engelsk bulldog, ect.

    Men er det nødvendigt at kommentere på mediernes og ensporet mennesker hetz mod disse racer så kald dem muskelhunde - det er ikke så nedladende som kamphund.

    Men der er så stor forskel på racerne, at det er en meget lidt dækkende beskrivelse af hundene.


Kommentér på:
kamphund?muskelhund?

Annonce