Hunden i bad- hvor tit ? {{forumTopicSubject}}
bær lige over med mig, for her kommer et måske lidt dumt spørgsmål. :
Hvor ofte må hunden komme i bad.. nu har har en hund som ELSKER at være i bad, han elsker det dejlig varme vand og han ligger helt og drømmer med lukkede øjne.. så snart jeg tænder bruseren når jeg selv skal i bad så er han ikke til at få ud af badeværelset igen
så hvor ofte kan hunde tåle at komme i bad, for kan det ikke gi hud problemer hvis det er for ofte ? det skal lige siges at det er uden sæbe, og ikke hver dag, måske 1 gang hver 2 måned. men er det for meget ?
det er godt nok et mærkeligt spørgsmål. men jeg ville jo ikke have at hans hud bliver tør af det.
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 167 Svar: 632
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Nogen sværger til det ene, andre til det andet.
Jeg selv har en race, der har god brug for sit fedtlag på huden, så han bliver vasket så sjældent som muligt.
Han har prøvet det en gang med schampoo... ellers bliver han skyllet, hvis der er noget.
jul 2008
men jeg skærer det nok ned til i gang i kvartelet, men mange tak for alle jeres svar !
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
Men som mange skriver, så skader rent vand i hvert fald ikke! Vil du bruge shampoo en gang imellem, så find en god beskyttende hundeshampoo - ikke den fra supermarkedet! Du kan få nogle gode milde shampoo'er hos dyrlægen.
Og så er der også forskel på racerne. Går ud fra, at det er din chi du snakker om. Den tåler sagtens at være i bad! Og jeg synes nu også at en skødehun er rarest, når den er ren :o)
Før i tiden sagde man maks en gang om året og sådan noget, men med de gode shampoo'er der er på markedet i dag, kan man bade så tit man vil.
jul 2008
jeg har en shampoo stående jeg har købt hos dr. dyr. en minkolie-shampoo eller hvad det hedder, men har aldrig brugt den...
mange tak for dit svar !:-)
apr 2008
Følger: 51 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 228 Svar: 1.176
men min bailey kommer da i bad oftere.. bruger bare ikke sæbe. det er kun når de er blevet ulækre at røre ved så med sæbe er det hver2-3 måned
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.239
Hunden i bad- hvor tit ?