{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Hunden i bad- hvor tit ? {{forumTopicSubject}}

bær lige over med mig, for her kommer et måske lidt dumt spørgsmål. :

Hvor ofte må hunden komme i bad.. nu har har en hund som ELSKER at være i bad, han elsker det dejlig varme vand og han ligger helt og drømmer med lukkede øjne.. så snart jeg tænder bruseren når jeg selv skal i bad så er han ikke til at få ud af badeværelset igen

så hvor ofte kan hunde tåle at komme i bad, for kan det ikke gi hud problemer hvis det er for ofte ? det skal lige siges at det er uden sæbe, og ikke hver dag, måske 1 gang hver 2 måned. men er det for meget ?

det er godt nok et mærkeligt spørgsmål. men jeg ville jo ikke have at hans hud bliver tør af det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden i bad- hvor tit ?
  • #1   18. maj 2009 det er jo heller ikke fordi jeg skrubber ham, men han elsker at ligge i bruseren når vandet lige så stille løber ned på ham... mærkelig hund smiley

• #2   18. maj 2009 Det er slet ikke et dumt spørgsmål... Desværre er svarene mangfoldige.

Nogen sværger til det ene, andre til det andet.

Jeg selv har en race, der har god brug for sit fedtlag på huden, så han bliver vasket så sjældent som muligt.

Han har prøvet det en gang med schampoo... ellers bliver han skyllet, hvis der er noget.

• #3   18. maj 2009 jeg har aldrig brugt sæbe til ham... han kan godt ligge og nærmest sove derude.. og så kan jeg stille mad frem til ham og alt muligt, han vil hellere ligge under det varme vand...

men jeg skærer det nok ned til i gang i kvartelet, men mange tak for alle jeres svar !

• #4   18. maj 2009 Mine hunde bader i hvert fald en gang om måneden med shampoo og har ingen problemer med hverken pels eller hud.

Men som mange skriver, så skader rent vand i hvert fald ikke! Vil du bruge shampoo en gang imellem, så find en god beskyttende hundeshampoo - ikke den fra supermarkedet! Du kan få nogle gode milde shampoo'er hos dyrlægen.

Og så er der også forskel på racerne. Går ud fra, at det er din chi du snakker om. Den tåler sagtens at være i bad! Og jeg synes nu også at en skødehun er rarest, når den er ren :o)

Før i tiden sagde man maks en gang om året og sådan noget, men med de gode shampoo'er der er på markedet i dag, kan man bade så tit man vil.

• #5   18. maj 2009 ja det var nemlig også det jeg havde hørt at det MAX var en gang om året.

jeg har en shampoo stående jeg har købt hos dr. dyr. en minkolie-shampoo eller hvad det hedder, men har aldrig brugt den...

mange tak for dit svar !:-)

• #6   18. maj 2009 har fået af vide af 3 dyrlæger at man gerne må bade dem hver 2-3 måned smiley
    men min bailey kommer da i bad oftere.. bruger bare ikke sæbe. det er kun når de er blevet ulækre at røre ved smiley så med sæbe er det hver2-3 måned smiley

• #7   18. maj 2009 Mine kommer stort set aldrig i bad, trænger de, så tager vi en tur til stranden..

Kommentér på:
Hunden i bad- hvor tit ?

Annonce