{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.220 visninger | Oprettet:

Løbetid hver 3. måned ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Har lige et lille spørgsmål ang. løbetid. Min ene tøs Ayla kommer i løbetid hver 3. måned eller oftere. Det er startet efter at hun fødte i februar sidste år.
Efter hun fik hvalpene kom hun i løb i juni som hun plejer,( samtidig med min 2. tæve.) så igen allerede i sep. I dec. kom de begge i løb (som de plejer).
I sep. tog jeg hende til dyrlæge da jeg frygtede livmoderbetændelse eller lignende,,der var intet i vejen med hende, heldigvis sund og frisk :o)
I marts i år var hun så igen i løb,,,suk,,og nu er hun lige kommet det igen ???

Er der andre der har oplevet det samme med deres tæver, eller hørt om noget lign. ??
Jeg synes det er vildt underligt, men tænker det er noget hormonelt ? Overvejer måske en sterilisation som udvej,,

Håber at høre jeres erfaringer :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid hver 3. måned ?
  • #1   15. maj 2009 min brors tæve er også i løb 4- 6 ganger i året ,

hun har ikke haft hvalpe , men det begynte når jeg flyttet hjem med min tæve , tror nok hun prøvet at komme i løbetid samtidig som min tæve..

nu har jeg sterilisert min tæve og håber på at min brors tæve får " normale " løbetid...

• #2   15. maj 2009 Din brors tæve,,havde hun normal løbetid inden hun mødte din ?

Det har Ayla nemlig altid haft,, dec. og jun. samtidig med Uba

• #3   15. maj 2009 ja og min har ikke været det i et lille års tid, mon ikk hunde er lige så uforsigelige som kvinder :-)))

• #4   15. maj 2009 ja som jeg ved hadde hun normal løbetid før jeg kom med mine hunder..

før var min brors tæve den dominerende tæve på gården , så kom jeg med min og hun overtok denne " rollen " og var den mest dominerende tæve...

min tæver hadde altid normale løbetid 2 ganger i året , men så fik hun problemer med indbilds dræktighed så jeg bestemte min for at sterilisere hende , hun ble sterilisert her i april...

jeg mærket meget til min brors tæve løbetid , det startet for ca 1.5 år siden at hun kom til min hanhund når hun var løbetid , hun gjorde alt for at komme ind og hvis ikke stod hun med numsen til hegnet . hun stod og pev udenfor , så da viste jeg at nu skulle ikke mine hunder ud... men nu har jeg sagt at nu skal hun være i snor og holde sig langt fra min hanhund når hun er i løb da det stresser ham og irriterer mig som må høre på hendes piving ( hadde ingen problemer når min engen tæve var i løb) , så håber de respekterer mig nu...

men tal med din dyrlæge og finde ud om det er nogen løsning så din tæve ikks stresser så meget...

• #5   15. maj 2009 Dumt spørgsmål måske, men er det ca. hvert halve år, de normalt er i løbetid?

• #6   15. maj 2009 ja normalt har hunder løbetid 2 ganger i året og det er ca 6 mnd imellom hver gang...

• #7   15. maj 2009 okay, tak for svar smiley

• #8   15. maj 2009 Tak for jeres svar :o)

Jeg tror også jeg ender med at sterilisere hende,,better safe than sorry ;o)
    Men havde dog også lidt i tankerne om det måske kan ha noget at gøre med at hun nu bor sammen med en han, hendes søn, selvom han dog er kastreret ?
    Der er ihvertfald tydeligvis noget hormonelt indblandet da hun vil parre ham ret tit. Det skal lige siges at det ikke er noget der skaber splid imellem nogen af dem :o)

Kommentér på:
Løbetid hver 3. måned ?

Annonce