{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Hvalpe i hver løbetid ..!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Føj..! Jeg er SÅ rasende at jeg har lyst til at slå dem ned!..

I starten af året, måske ved februar/marts månede, mødte jeg min kærestes forældres venner. En polsk mans og en polsk kvinde. Min kærestes forældre er også polske men kan snakke dansk og ahr boet i DK i 25 år, så det har intet med Polen at gøre..
Dette vennepar til forældre har 2 Shih Tzu'er og dem mødte jeg der i foråret. En han og en tæve.
Hundene var SÅ filtret! Deres pelse var så kompakte at det må stramme rigtig meget i deres hud! og man kunne ikke se eller prøve at røre deres hud, selv i hovedet var de filtret! og de stank langtvæk af muggenrøv/surt, og det kommer ofte hvis man ikke passer en Shih's øjne. Det var så synd for dem. Jeg fik dem forklaret hvad de skulle gøre og klippe dem ned med, så det løsnede sig.

MEN Tæven var høj gravid, og det er jo ikke så anderledes for alt muligt andet til jeg fik afvide at det var 3 gang den skulle have hvalpe, og at den havde fået hvalpe ved hver løbetid! Så I kan jo selv regne ud hvor gammel den var!
Jeg sagde til mine svigerforældre at de virklige skulle forklare dem at Tæven skulle have et pusterum på 1 til 2 år, for det kan hun simpelthen ikke holde til.
Min svigerfar fortæller mig så at de har prøvet at fortælle dem det, men at tæven er i løb for tiden og bliver parret konstant så de skal selvfølgelig have hvalpe igen om 63 dage..!!

Jeg er SÅ rasende, og har virkelig lyst til at slå dem, ringe til noget eller lignende.. Men hvad kan man gøre?
Ved godt det ikke hjælper noget hvis jeg slår dem smiley Men alligevel.. Det er frygtelig skrækkeligt!

Jeg er bare så harm over det!
Håber godt nok ikke at der er nogen som helst som køber Shih til november uden stamtavle 5230 Agedrup ved folk hvor konen kun kan polsk .... !!!!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe i hver løbetid ..!!!!!!
  • #1   23. aug 2009 Hvis du alligevel bestemmer dig til at slå dem, så stik dem lige et par stykker fra mig.

Svineri.

• #3   23. aug 2009 meld dem til Dyrenes beskyttelse, det er vel at regne for mishandling at deres pels er så fucked som du beskriver.

• #4   23. aug 2009 Jeg kan måske godt sige det til dyrenes beskyttelse men jeg har ingen beviser.. Du ved billeder med hensyn til pelsen og de kan jo bare sige at de ikke har fået så mange kuld hvalpe..

Det er godt nok noget R**, for de hunde burde virkelig blive fjernet, når man gør sådan noget..

Hvis jeg møder dem skal jeg da sparke dem over skinnebenet smiley

• #5   23. aug 2009 Men kan de ikke sendes ud til dem og undersøge sagerne hos det par.

Principielt set burde det være nok med en kraftig mistanke og dit ord.

• #6   23. aug 2009 Ja, jeg kan da godt skrive til dyrenes beskyttelse for jeg vil sku gerne stå frem og sige det er mig som har meldt dem.
    Folk som ikke har forstand på at holdes deres hundes pels eller løbetider burde ikke have hunde.

• #7   23. aug 2009 Der er ikke rigtigt noget at gøre. Hvispelsen igen kommer til at se sådan ud, kan du self melde det. Men så længe hundene får mad og vand osv, er der ikke rigtig meget at gøre.
    Der er ingen lov omkring hvor ofte en hund må få hvalpe, og så længe den endnu har sul på kroppen, er der intet at melde.

Men du kan nu alligevel tage en snak med DB og gøre dem opmærksomme på problemet. De kan ikke handle på det NU -men de kan være opmærksomme og holde øje og bliver der noget der kan meldes, kan de gøre det.
    -det kan osse være de kan tage en snak med familien om hvad det betyder for tæven at f¨å hvalpe så tit

• #8   23. aug 2009 Michelle..
    Det lyder som en god ide hvis de kan holde øje med familien og snakke med dem..

• #9   23. aug 2009 Møffe kom oprindeligt fra et sted som DB + andre havde haft i kikkerten gennem lang tid. Det sted avler i dag ikke hunde (HURRA for det), da man faktisk fandt noget at melde, og så blev det for besværligt for ejer af stedet.
    Så nogengange betaler det sig at gøre opmærksom på stedet, så de kan holde øje:o)

• #10   23. aug 2009 Det er gjort. Det er sent til 2 fra dyrenes beskyttelse som bor tættest på Agedrup..

Kommentér på:
Hvalpe i hver løbetid ..!!!!!!

Annonce