Muskelhund eller en kamphund {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen..
Jeg har efterhånden læst så meget pjat her på siden om kamphunde, som rent faktisk ikke er kamphunde..
Og har nu brug for at give afløb.-.
EN kamphund er en hund som er trænet til kamp.
En kamphund kan ikke bare defineres på dens race bare fordi den har kommodeben, eller brede kæber , kuperede ører eller haler..
Eller fordi det er dem som bliver omtalt i medierne..
Eller fordi Unge mennesker køber sådan en hund når de flytter hjemmefra. og synes det er en dejlig hund
Mange racer har igennem årene været brugt til kamp. Men det er ikke ensbetydende med at alle de racer fortsat bliver brugt til kampe.. eller trænet i kamp.
Eller alle hunde indenfor den enkelte racer bliver brugt til dette.,
Fordi der er en et sted, som bruger hunden til kamp og trusler. Og som ikke kan håndtere sin hund, er det ikke ensbetydende med at ALLe hundene er udenfor rækkevidde..
Helt ærligt
Jeg er en meget fredelig person og ikke ørertæve indbydende eller provokerende på nogen måde.
Jeg har en Staffordshire bull terrier på 1 år.. Snoop
Han er fantastisk og legesyg. Tror alle går på gaden for at hilse på ham. Gør ikke,bider ikke , men er meget nysgerrig..
Han har her i området fået betegnelsen KAMPHUND
Og hvorfor.. fordi racen er forbudt her, og vi ved fejl har fået en tilladelse , så er det pludselig en kamphund og ikke en staffordshire bull terrier eller en muskelhund..
Jeg er klar over racen og dens opstandelse..Jeg er klar over dens temperament og dens stærke kæber..
Men med den kærlighed og træning min hund får, ja så bliver det aldrig en kamphund.. ALDRIG::
Min hund´s mor er dagplejemor hund.. Den klarer det fantastisk..
Husk at se hvem der er i den anden ende af snoren..
FØR
hunden betegnes som en KAMPHUND
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Må erkende at jeg er meget uenig med dig, og synes det er skræmmende hvor mange der fornægter deres hunds ophav og gener.
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 32
Han er i konstant træning. Og får ikke bare lov at gå løs m.m
Men synes ski da ikke at man bare kan sige ..
Hey du har racen staffordshire bull terrier..det er en kamphund
Det er det jeg prøver at sige i min forvirring..
Hunden har aldrig gjort noget.. hvorfor så kalde den en kamphund og ikke en muskelhund?
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
kamphund er jo i princippet mere korrekt end muskelhund, da det ikke er nogen deffinition på noget, der er ingen der ved hvad der hører ind under muskelhund.
jeg selv bruger udtrykket molosser, da det er her de fleste af den type hunde kommer ind under. men er fuldstændig ligeglad med hvad andre kalder dem
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.735
Hvor er jeg træt af alle de tudetråde.... og alle de fornægtelser.
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 13
apr 2008
Da vi får tilbudt lejlighed, må man ikke have racen, vi søger dog alligevel og henviser til dansk kennelklub hvor de kan forhøre sig om racen.
Vi får en tilladelse til at have ham,, som de så senere prøver at trække tilbage--
Men vi giver ikke op. Og bliver her med ham.. Vi har loven på vores side hele vejen..
Da bestyrelsen så har lavet denne fejl..
Bliver der lavet et nyt reglement her i afdl..
Det bliver sendt ud til alle med den beskrivelse..forståeligt nok..
Men..
Hele vejen igennem brevet bliver min hund beskrevet som kamphund.. Hvilket nu giver det resultat at folk direkte råber det efter os på gaden.
Det er dem der fik den kamhund ind.. Det er den farlige kamphund som kom ved en fejltagelse.
Flere beboere før os og før ændring i lovgivningen har samme race og andre racer muskelhunde.. Men de bliver ikke ´generet på samme måde , hvis man kan beskrive det sådan..
Det er da irriterende..
apr 2008
Da det ikke kun er min hunderace der angriber andre hunde, mennesker ..
Det er lige så ofte at en schæfer har bidt, en labrador har bidt, eller en hønsehund, bare for at nævne nogen racer..
Det gør jo ikke at de bliver omtalt som hunde i medierne , som skal forbydes og have mundkurv på..
Men fordi de andre har en århundrede gammel fortid ( Og desværre en del ejere som stadig træner dem i dette)., ja så skal det gå ud over alle hunde af de racer..
Jeg synes så at hundeloven skal ændres til kørekort til hund.
Gælder alle ejere og alle hunderacer.
Og skal muskelhunden have mundkurv skal resten ski også
aug 2006
Ønsker man, at alle i samfundet skal elske ens hund, skal man nok ik anskaffe sig en kamphund.
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 57 Hunde: 4 Emner: 133 Svar: 6.410
aug 2006
Hvis en schæfer eller labrador bed lige så ofte som kamphundene, så ville det nok også være dem der stod for skud.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 86
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 26 Svar: 376
En muskelhund er en race der har en fysik og nogle anlæg der kan gøre den lidt svær at håndtere hvis den bliver "arrig".
Kan ikke være mere enig!!
dec 2004
Følger: 34 Følgere: 45 Hunde: 6 Emner: 249 Svar: 1.111
Hunde der i tidernes morgen er avlet til kamp
Muskelhunde:
Hunde der er alvet til at vogte
Det er dette jeg altid har fået af vide.
Det er det samme som at en jagthund er en hund der er avlet til jagt. Ikke at den behøver bruges til dette...
En kamphunde race kan være en yders lækker hund og er derfor ikke en negativ betegnelse bare en opdeling af racer
aug 2006
Desuden kan jeg ik se nogen her der kalder kamphunde for onde, men at fornægte en hunds gener kan være "farligt"
apr 2008
sep 2008
der vil jeg ikke give dig ret , jeg har selv muskelhund og han kan fint med andre hunde , det samme kan de hunde hvor vi har ham fra osse, jeg er mere over i at det er nogle få kamphunde som ikke kan med andre , dermed ikke sagt det er alle sammen.
apr 2008
Så lad vær at læse trådene og gå videre til næste emne som interesserer jer.
Nu er jeg normalt ikke en der laver indlæg..
Så at jeg vælger at lave et indlæg om min frustration, ja så bør det da ikke nedrakkes i mit indlæg fordi du er træt af at høre om det..
Synes da jeg argumenterer for min sag og frustration---
aug 2006
sep 2008
Ved godt han kun lige er blevet kønsmoden ,men hentyde nu osse mest til de voksen hunde jeg kender fra min race. Og jo jeg ved godt jeg har en stor muskelhund race , men syntes bare man skal passe på ikke at samligne muskel/kamphunde , er ikke det samme. feks den race jeg har er jo vagt/gårhund
aug 2006
aug 2007
Selvfølgelig kan man ikke fjerne en hunds instinkt, men de hunde som er blevet brugt til kamp har næppe fået en kærlig og venlig behandling fra hvalp af. Kan jeg i hvertfald ikke forestille mig. Siger bare at de for hurtigt bliver sat i bås. Hvis en af en eller anden slags har gjort noget skidt, så siger man straks at de alle er sådan. Selvfølgelig er der nogen hunde der ikke har det så godt med andre hunde, men kan da godt følge ejerne til kamphunde og muskelhunde. Man bliver set lidt skævt til hvis man kommer gående med sådan en hund igennem byen, og det er da synd. Man har det jo ikke så rart når folk ikke kan lide ens hund. Selvfølgelig må ejerne tage hensyn til den detalje og acceptere den inden de anskaffer sig den slags hund. Jeg mener bare at ejeren ofte også har en meget stor indflydelse på hvordan vedkommendes hund vil komme til at kunne omgås andre hunde og mennesker. En hund der aldrig rigtigt har brugt meget tid med andre hunde, kan blive aggresiv når den så endelig møder dem, men det er så ejeren der har afholdt hunden fra det sociale.
apr 2008
sep 2008
aug 2006
Tror da ik der er nogen her der er i tvivl om ,at der findes nogle yderst gode eksemplarer af racen med nogle fornuftige ejere.
Der hvor filmen knækker for mig, er når ejerne fuldstændig fornægter deres hunds gener og tror deres hund er en labrador i forklædning.
sep 2008
maj 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 1.334
rottweileren bliver bla også betegnet således, bulldogen gør også..
i min verden er en kamphund en der fra tidernes morgen er blevet brugt til kamp - tyre, hunde osv osv... selvom den ikke bliver trænet til kamp i sag, vil det stadig i mine øjne være en kamphund, da det ikke nødvendigvis er noget negativt(kun den negative ladning der er kommet fra medierne osv) det er for mig en betegnelse som jagthund - det er et brugsformål , hunden KAN bruges til... ligeså vel som nogle familie jaghunde har deres instinkter, ligeså vel har nogle muskelhunde egetkøns eller hunde aggressioner generalt..
at der er nogle hunde der ikke har de problemer er bare SUPER men ikke ens betydning med hele racen kan med andre hunde... ej heller behøver det KUN at være ejers opdragelse der gør hvorvidt hunden kan md andre eller ej
maj 2007
maj 2007
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Skulle min så blive overfaldet af en anden hund, ved jeg da den kan forsvare sig i det mindste.
Det er enten eller.
Bortset fra det, så sys jeg os bare man skal lade det gå ind af det ene øre og ud af det andet.
Hunden er vel hvad man selv betegner den til at være. Regner heller ikke med at folk med hurdehunden render rundt og kalder dem for hyrdehunde hele tiden, men er der andre der gør det, hyler de vel ikke op omkring det?
aug 2007
Det er det jeg mener. Alle hunde kan sagtens være farlige. Det er det jeg mener med at opdragelse også spiller en stor rolle. Alle har jo Labrador, Golden Retriever eller Schæfer (i mine øjne) og siger de er så gode hunde. Det er de da også, men uden den rigtigt opdragelse kan de da også blive nogen slemme nogen. Medierne har bare været gode til at vise og fortælle om kamphunde og muskelhunde fra deres dårlige side.
aug 2006
aug 2006
apr 2008
aug 2006
Camila B- Igen hvis en labrador, golden etc. angreb lige så ofte som kamphundene, så ville de nok komme ligeså meget i medierne.
jan 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 143
Hvis en Husky aldrig trækker en slæde, er det ikke en slædehund.
Hvis en Fransk Bulldog ikke deltager i et selskab er det ikke en selskabshund.
Hvis en Hønsehund aldrig har haft en nyskudt and i munden, er det ikke en jagthund...
Egentligt er det bare endnu en tråd, der viser at (nogen) KAMPHUNDE ejere ikke aner hvad de har...
aug 2006
Tag et kig på div netaviser, og du vil se at der er artikler med masse andre hunderacer end kamphundene.
apr 2008
Hatten af for Jer ansvarlige hundeejere, der anerkender hvad I har med at gøre. (Er der ekko herinde...jeg har synes sagt det her før;))
Mange kunne lære af Jer og jeg ville ønske de ville lytte til Jeres erfaringer. Det er ærgerligt, at det er sådan et Sisyfos arbejde for Jer, I kæmper en brav kamp, men den er nok desværre forgæves...
Lise, det er ikke rettet mod dig personligt, jeg kender dig jo ikke...men opretter man en DEBAT må man også være forberedt på at andre kan ha' en anden mening. Specielt ved sådan et hot emne som muskel- kamphundeproblematikken. Emnet interesserer mig og derfor læser jeg trådene og jeg kommenterer også ind imellem, jeg forstår bare ikke hvorfor man SKAL oprette tråde om det hver dag og ikke bare kommenterer i de allerede eksisterende...prøv at søge på muskel- kamphund...der kommer en million tråde op...
Og så er det jeg bli'r lidt træt, man gentager sig selv og argumenterer og modargumenterer, men kommer ingen vegne...i morgen starter det hele forfra igen*suk*
aug 2006
aug 2006
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
aug 2006
Uanset hvad kan vi da ik komme udenom, at der skræmmende ofte bliver fortalt i nyhederne at en kamphund har angrebet.
aug 2006
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.448
Jeg er SÅ træt af de typer!
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.448
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 36
Hvorfor helved kan en hund ikke bare være en hund den dag idag, hvorfor skal den dømmes på udsennet ??
Jeg fatter det simpelthen ikke.
Syns ikke folk kan tillade sig at stille sig op på gaden og råbe og sige til folk, din hund er en "kamphund" Det er en farlig hund, den burde ikke være her.
Jeg siger jo for fanden da heller ikke til damen der kommer gående med hendes børn føj hvor er du grimme, de burde da ikke være her.
At man kan have somvittighed til at dømme på den måde fatter jeg ærligtalt ikke.
Syns der er utroligt at vi ikke kan lade hinanden vær og lade vær med at dømme på den måde.
Jeg har da også min menning og nogle racer men kunne da aldrig finde på ikke og ville hilse på den racer fordi jeg har en menning om den. Jeg skal lære hunden at kende før jeg kan dømme den. !!
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 36
maj 2007
- hvis det var mig du hentydede til
sep 2008
kennth, problemet er jo netop at der også bliver avlet hvad der kan stå og gå indenfor muskelhunde.... det nok der største delen af problemet ligger, at folk(uden kennel licens) avler fordi deres hund er flot... og folk blander på kryds og tværs
Mener du virkelig at der bliver avlet på hvad der kan stå og gå inden for muskelhunde? Der vil jeg så godt se hvad de forskellige avler siger til den. Så jer der avler dogo agentino, Can corso, Dogue Bordeaux, Amerikansk Bulldog,Boer Boel, rottweiler som osse bliver kaldt en muskelhund, avler i bare på alt!!?
maj 2007
sep 2008
Hmm jeg trode nu mest det var Kamphundene der var meget problemer med og ikke muskelhundene , men man lære noget nyt hver dag
maj 2007
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
Helt ærligt - I kender vel jeres hunds historie og selvom den ikke bruges til kamp, så ligger det i historien. Og misforstå mig ikke - jeg synes skam dem jeg kender er skønne skønne hunde, så jeg er slet ikke imod dem - men kan bare ikke forstå at man gider hidse sig op over hvad en hund kaldes!!
Hvis du selv kender din hund og ved den er sød og velopdragen, så skid da på hvad folk kalder den!!
Det er bare det jeg tænker hver gang jeg læser sådan en tråd her og nu ville jeg lige ud med det!!
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
Så hvad siger i: Kunne det ikke hjælpe at vi som ejer disse hundetyper begynder at være ligeglade med hvad de kaldes og i stedet bruger vores krudt på at vise omverdenen at vi har dejlige hunde.... Synes nogengange ejerne af disse hunde kaster mere på bålet end de slukker!
Muskelhund eller en kamphund