{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.216 visninger | Oprettet:

Muskelhund eller muskelmand ? {{forumTopicSubject}}

Nu har vi her over den sidste tid haft en masse topics omkring muskelhunde og om hvorvidt vi ønsker at have dem eller absolut ikke vil.. Og jeg kom til at tænke på følgende..

Jeg har en bekendt (vi kalder ham Mr X fremover) som har en boerboel, en dejlig stor bamsefar.. han har derudover 3 børn, 1 bor fast og er spæd, 2 kommer hver anden weekend.. Og bamsefar har aldrig gjort de har børn noget.. Mr x, er så desværre ikke nogen særlig god far eller hundefar..

En dag kommer 1 af børnene ind i stuen hvor Mr x er god gang med at banke bamsefar, fordi han havde tisset på gulvet eller noget deromkring, barnet siger så - Far du må ikke slå på hunden, Mr x slipper så hunden og går hen til sin datter, svinger hende en må hovede og siger så, - Nej det er rigtig far må ikke slå hunden..

Her tænker jeg, og jeg ved at det ikke er første gang at det her har fundet sted, bamsefar er en dejlig hund, men han er mærket af at han er sky, urolig og rastløs, og man kan ikke lege med ham fordi han ikke ved at det er sjov og ballade...

Hvis nu en dag, bamsefar bider igen, er det så ondskab og ustyrlig muskelhund eller er det mishandlet hund der ville komme til at stå på forsiden af avisen?

Hvornår bliver det fair at hunden forsvarer sig? eller er det bare slet ikke i orden at den siger fra?

Hvad skal en hund finde sig i?

Personlig ville jeg ikke holde op med at smile den dag bamsefar giver igen..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskelhund eller muskelmand ?
  • #1   26. jan 2012 Jeg synes der er pointer her, der er langt vigtigere end en snak om hunde og grænser i den forbindelse.

Du overværer et overgreb på et barn. Jeg håber, du tager din pligt til at indberette det alvorligt.

• #2   26. jan 2012 Ch, jeg var der ikke, men fik det fortalt - det er gået videre i retten med børnene og de har det godt - Desværre har den her hund stadig sit liv i hans hænder smiley

• #3   26. jan 2012 Ja, desværre sælger ond kamphund overfalder uskyldig bedre end ond ejer fik som fortjent smiley

• #4   26. jan 2012 Hvor har du dog ret Helle S

• #5   26. jan 2012 Godt at høre, at der er blevet taget hånd om det.

Dyr er desværre knap så beskyttet....

• #6   26. jan 2012 Tror nu også af hvis hunden var en golden retriver var overskriften ,hund overfaldt ejer, og ikke ejer fik som fortjent..

• #7   26. jan 2012 Ja, og alligevel har jeg det sådan, hvis den hund en dag for nok, så ved jeg for det første han selv slår den ihjel fordi han banker den til den dør, men der er jo bare ikke noget at gøre pga loven, han ikke få et nyt hjem han kan få en sprøjte eller leve med at bank og stadig måske ende med at få en sprøjte smiley

• #8   26. jan 2012 Eva - Mange tak smiley

ch - desværre og fordi han er en den hund han er, så er det bare synd og skam, intet kan gøres for ham ::::(

• #9   26. jan 2012 stakkel hund at den skal leve i de omstændigheder.

men uanset hvad så er det bedst at aflive en hund som har levet sådan, medmindre den kan få en ny ejer som kunne redde den stakkels hund inden uheldet er ude..

Håber da der kommer en løsning. Har du meldt til dyrenes beskyttelse?

• #11   26. jan 2012 Min 1. mastino's morfar knuste hans 1. ejers knæskal. Den var opdraget med knytnæveslag i ansigtet, spark af sikkerhedsstøvler, bank osv. Da hunden var 4-5 år, vendte den sig efter endnu et knytnæveslag og tog til genmæle.
    I min verden helt og aldeles på sin plads.
    Hunden kom ud til den opdrætter, jeg købte min den 1. af, og han fungerede utrolig godt i et hjem, som vidste hvad de havde mellem hænderne.
    Jeg forstår ikke, og kommer aldrig i mit liv til at forstå, hvorfor man skal slå. Hverken børn, eller dyr. Og giver dyrene tilbagemelding i for et angreb, ja, så må jeg inderømme jeg tænker"endelig"

• #12   26. jan 2012 Den har da langt bedre af at blive aflivet end at få tæv!

• #14   26. jan 2012 Mastinoen knækker man ikke. De gemmer alt til senere, når de er voksne. Og forstår slet ikke dette var nødvendigt, for det er faktisk en af de nemmeste racer jeg har haft, at opdrage. Har aldrig haft en, som jeg har haft nød at hæve stemmen overfor. De er som smør det første år. Men deres nerver er af stål.
    Og alt man byder dem, bliver gemt, men ikke glemt. smiley

• #15   26. jan 2012 Folk der skår deres dyr gør det fordi der er noget grueligt galt i deres sind.. måske fordi de selv er opdraget med tæsk og trusler... Hvis man ikke har ordene i sin magt, så tyr man bare til knytnæver og trusler, det er forfærdeligt... endnu værrer at tænke på at selvom den stakkels hund bliver aflivet, så køber han nok bare en ny...

• #16   26. jan 2012 slår*

• #18   26. jan 2012 Lige for en halv time siden var vi nede og insiminere en ko i kostalden her på skolen (hansenberg) - En ung knægt er ved at give noget pasta til en ko , den brokker sig lige og bakker i forvirring, så trækker han den der metal"pistol" over hovedet og svinger den så hårdt han kan ned over koens mule... smiley :( så står der flere lærer der ikke hverken reagere eller siger noget, jeg skabte mig som et lille barn og sagde hvad fanden han havde gang i .. han fik sig en overraskelse og tænker forhåbentlig en ekstra gang næste gang.. Møgknægt!!

Og lærerne vil INTET gøre, han slår og sparker tit dyrene (både hestene grisene(og ungerne) samt køer..

Han er en ung fyr der arbejder her som samfundstjeneste smiley Hvad skal man stille op smiley

• #20   26. jan 2012 Jeg vil helst ikke snakke om en hunds ret til at forsvare sig... for det burde ALDRIG blive nødvendigt for en hund at skulle forsvare sig; i hvert fald ikke mod et menneske!!!

Den historie, du beretter, er en sag for henholdsvis børneværn og dyreværn. Sandsynligvis vil hunden ende med aflivning, men lige præcis i det beskrevne tilfælde mener jeg bestemt også, det er bedre for hunden at være død, end at være levende hos sådan en ejer!!

• #21   26. jan 2012 Krumme, han er af ældre dato 7 - 8 år tror jeg ..

Jeanette og Louise - Jeg er enig i at han nok har bedre af at få en sprøjte end leve resten af sit usle liv der, men han har været der hele hans liv han kender ikke andet, og det er rigtig synd, acceptere han dig er han meget kælen og kontaktsøgende, men han er stadig 200 % opmærksom på hvor mr X er henne af og om han rejser sig op, for han er ikke 5 sekunder i ro når x ikke sidder ned.. men ellers er han bare så dejlig et dyr og jeg ville jo selvfølge lig heller end gerne se ham bare opleve lidt godhed inden han skal herfra smiley

Chiko - den var heldig den fik en chance til smiley men dejlig at ide mindste er der nogle hunde der for en chance til !

Jeg kan faktisk ikke huske hvor det er manden bor eller om de er flyttet, derfor er der ikke nogen der har gjort noget ved sagen ligeledes at det ikke skulle gå udover børnene at han fik taget hunden..

• #23   26. jan 2012 hvis den hund bider ejer, så er det fortjent..... smiley .. et bid et det eneste hunde kan gøre for at forsvare sig mod sådan et fjols smiley
    sukker dybt... tænk at man kan få sig til at slå børn og dyr .. fatter det simpelthen ikke.. kan slet ikke se hvad det skulle nytte... de må være opvokset med det er iorden.... smiley ..

• #24   26. jan 2012 Har ikke læst de andr eindlæg.

JEG mener at enhver hund der bliver trægt op i en krog eller føler smerte forvold af mennesker eller andre hunde har lov til a forsvare sig. Der er forskel på HVORDAN den forsvare sig men der er bestemt også forskel på hvordan man PRESSER hunden ud i den ønsket adfærd. Med presser tænker jeg på hvis børn hiver lidt i dem eller folk tager deres mad osv, der mener jeg det er iorden at markere at de ikke er ok og ellers fortrække sig. HVis du decideret udføre smerte, trænger den op i en krog mener jeg det er ok at reagere anderledes

• #25   29. jan 2012 Men desværre fordi han er den hund han er, så vil han jo blive skudt på stedet hvis han bed fra sig smiley det er så trist..

• #26   30. jan 2012 Ja det er sørgeligt

• #27   30. jan 2012 Måske det for netop ham, ville være bedst at blive aflivet. Han har jo på ingen måde et godt liv. Lever i evig angst og stress.

• #28   30. jan 2012 Ja ja det er vi enige om, men vi er vel også enige om at det er herreren i enden af snoren er årsag til hundens opførsel..

• #29   30. jan 2012 Hvis du har læst mit indlæg længere oppe, tror jeg ikke du er i tvivl om min indstilling om hvem jeg mener er den skyldige. ;-))

• #30   1. feb 2012 chiko, ja det må jeg nok give ret i, jeg kan bare bedst lide historien med pink skum på toppen:) men sådan går det bare sjældent når de har været igennem tæv og tæsk hele livet smiley

Kommentér på:
Muskelhund eller muskelmand ?

Annonce