{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Fodring af hunde.. {{forumTopicSubject}}

I dag har jeg været i Avifauvna for at købe nyt hundefoder... jeg står så og snakker lidt frem og tilbage med ekspedienten.. hun siger så at min rotte er ikke tyk, men i hvert fald heller ikke tynd... jeg siger så at Alou er lidt græsen for hun vil ikke have royal canin, og et par andre produkter vi har prøvet.. så spørger hun så hvordan jeg fodre hende.. og jeg siger, jeg fodre hende to gange faglig med ca 2-300 g. så spørger hun om jeg tog det fra hende, efter en halv times tid, også siger jeg nej, for hun kan godt selv styre ikke at spise det hele på en gang og gemme til resten af dagen. og så får jeg at vide det er forkert? at man skal tage maden fra hunden hvis den ikke har spist det hele inden for en ½ time.. og at det ikke er meningen at en hund skal være mædt men derimod sulten hele tiden.. hmm.. er det mig der er galt på den eller?? .. er sådan lidt i tvivl for mener ikke at en hund bør æde det hele på en gang, og ja hun skal da heller ikke være mædt hele tiden, men skal en hund virkelig være sulten??

god aften og på forhånd tak fra En lidt forvirret rotte ejer..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring af hunde..
  • #1   30. mar 2009 Hmm ja.. jeg mener bare ikke at alou skal tvinges til at spise mere end hvad hun er sulten til.. og hvis hun er på kanten til at blive lidt "buttet" skal hun vel heller ikke spise mere??
    ikke tage det negativt, er skam glad for du svarede (:

• #2   30. mar 2009 det er en klog ekspedient........ det må være dejligt at møde sådan een i en dyrehandler..... der faktisk ved hvad hun snakker om.....:O)

Du kan roligt stole på hun har ret..... :O)

• #3   30. mar 2009 Der er så mange forskellige meninger om dette.....
    Mine har mad stående og spiser efter behov.... Jeg har aldrig haft en grådig hund, der spiste op med det samme og har aldrig haft problemer med denne måde at fodre på...((o:

• #4   30. mar 2009 Jeg vil da ikke sige hun ikke har ret.. synes det var rigtig fintg at hun gad at tage sig tid selv efter lukketid (; mener bare ikke at alou skal gå og være sulten hele tiden, huner måske bare lidt for forkælet engang imellem. (-:
    men jeg synes nemlig også selv at det fungere ganske fint med at hun selv spiser når hun har lyst.

• #6   30. mar 2009 Lonny S: men hun mente bare at alou er blevet lidt buttet af at gå og spise på den måde, det er derfor jeg er lidt forvviret.. men dyrelægen sagde ikke noget til verken hendes vægt eller størrelse her sidst vi var inde og tjekke, og igen derfor jeg er forvirret?, synes i hun ser tyk ud på hendes billeder i min profil? .

• #7   30. mar 2009 Jeg synes man skal gøre det, der virker på hunden.

Min gamle hund var meget småtspisende og han havde maden stående fremme hele tiden. Han kunne frivilligt undlade at spise i nogengange 5-6 dage - også selvom han havde mad stående. Det nyttede bestemt ikke at fjerne det - han havde ikke den store madlyst, så han accepterede det bare.

Min nuværende hund er et madøre og han får sin mad serveret enten i sin skål eller som madsøg. Han spiser den med det samme og det system fungerer upåklageligt på ham.
    HVIS han en sjælden gang går fra sin mad, så fjerner vi den igen.

Der er mange ting, der taler for, at en hund ikke skal spise sig mæt, men kun til den ikke er så sulten. Selv tror jeg det er det sundeste, og skal man arbejde med sin hund, så er det også klart lettere på den måde.

• #8   30. mar 2009 ••• Rotterne •••
    Jaa vores dejlige rotter er nu nogen kloge hunde (:

• #9   30. mar 2009 Tjekkede lige hendes billeder - efter min smag er hun LIDT til den runde side. Jeg selv holder hunden slankere :o)

Måske hun ville have godt af at få styret sin mad lidt?

• #10   30. mar 2009 hehe - jeg havde ikke skrevet færdig, kan jeg mærke *GG*

Jeg vil nemlig tilføje, at en rotte er så fantastisk smuk, når man kan se dens flotte kurver og dens muskuløse krop under pelsen.... Den bliver i mine øjne ret hurtig for rund til at dens smukke ydre virkelig kommer til sin ret.

For mig skal ribbene kunne anes og der skal være en tydelig talje :o).

• #11   30. mar 2009 *CH* Tavlemafioso !
    Jaa det kan du have ret i .. men alou er nu kun en familie hunbd ind til videre.. men hun får dog også dagligt motion lige PT har hun dog ikke da hun havde bedt hendes ene pote i stykker så hun haltede og måtte gå med skærm på .. kan jo være derfor hun måske nu ser lidt buttet ud..

• #12   30. mar 2009 Trine, ja der skal ingeting til ;o)

Cassius tager to kilo på på en uge, hvis han ikke træner.

Han har været skadet i mange måneder og vi har måttet gå helt ned på en tredjedel af foderet for at holde vægten på de to kilo over normalen... Det er lidt vildt.

Han er lige nu lidt rund på samme måde som Alou ser lidt rund ud - bare sådan et par kilo, der fylder lidt mellem pels og muskler ;o)

• #13   30. mar 2009 Med så ung i en hund og i den vægtklasse og de arvelige sygdomme som HD og AD som både rotterne og labberne (som jeg har), vil jeg hellere holde dem i "den tynde ende af skalaen" til de er et par år og fuldt udvokset, end jeg ville lade dem have "et par kilo for meget på sidebenene"...... Kaido bliver holdt den "lette ende"....... Lotus blev det også, men det er svæere med hende, for hun er steriliseret:-)
    Men hellere "for tynd" end for tyk:-)

• #14   31. mar 2009 Mette.: ja har du ret i, men syrelægen har ikke kommenterede det overhovet, hun synes alou havde en rigtig fin vægt..

Julie: Det er lige præcis sådan alou også har det..

• #15   1. apr 2009 er vist forskellig fra hund til hund. vi kan ikke have maden til at stå, den spiser op. De siger det er sund at spinge fodring over en dag, gerne en gang om ugen. er nu ikke noget vi bruger serlig meget:D

Kommentér på:
Fodring af hunde..

Annonce