Fodring af hunde.. {{forumTopicSubject}}
I dag har jeg været i Avifauvna for at købe nyt hundefoder... jeg står så og snakker lidt frem og tilbage med ekspedienten.. hun siger så at min rotte er ikke tyk, men i hvert fald heller ikke tynd... jeg siger så at Alou er lidt græsen for hun vil ikke have royal canin, og et par andre produkter vi har prøvet.. så spørger hun så hvordan jeg fodre hende.. og jeg siger, jeg fodre hende to gange faglig med ca 2-300 g. så spørger hun om jeg tog det fra hende, efter en halv times tid, også siger jeg nej, for hun kan godt selv styre ikke at spise det hele på en gang og gemme til resten af dagen. og så får jeg at vide det er forkert? at man skal tage maden fra hunden hvis den ikke har spist det hele inden for en ½ time.. og at det ikke er meningen at en hund skal være mædt men derimod sulten hele tiden.. hmm.. er det mig der er galt på den eller?? .. er sådan lidt i tvivl for mener ikke at en hund bør æde det hele på en gang, og ja hun skal da heller ikke være mædt hele tiden, men skal en hund virkelig være sulten??
god aften og på forhånd tak fra En lidt forvirret rotte ejer..
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 69 Svar: 374
ikke tage det negativt, er skam glad for du svarede (:
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.993
Du kan roligt stole på hun har ret..... :O)
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.611
Mine har mad stående og spiser efter behov.... Jeg har aldrig haft en grådig hund, der spiste op med det samme og har aldrig haft problemer med denne måde at fodre på...((o:
mar 2008
men jeg synes nemlig også selv at det fungere ganske fint med at hun selv spiser når hun har lyst.
mar 2008
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Min gamle hund var meget småtspisende og han havde maden stående fremme hele tiden. Han kunne frivilligt undlade at spise i nogengange 5-6 dage - også selvom han havde mad stående. Det nyttede bestemt ikke at fjerne det - han havde ikke den store madlyst, så han accepterede det bare.
Min nuværende hund er et madøre og han får sin mad serveret enten i sin skål eller som madsøg. Han spiser den med det samme og det system fungerer upåklageligt på ham.
HVIS han en sjælden gang går fra sin mad, så fjerner vi den igen.
Der er mange ting, der taler for, at en hund ikke skal spise sig mæt, men kun til den ikke er så sulten. Selv tror jeg det er det sundeste, og skal man arbejde med sin hund, så er det også klart lettere på den måde.
mar 2008
Jaa vores dejlige rotter er nu nogen kloge hunde (:
aug 2006
Måske hun ville have godt af at få styret sin mad lidt?
aug 2006
Jeg vil nemlig tilføje, at en rotte er så fantastisk smuk, når man kan se dens flotte kurver og dens muskuløse krop under pelsen.... Den bliver i mine øjne ret hurtig for rund til at dens smukke ydre virkelig kommer til sin ret.
For mig skal ribbene kunne anes og der skal være en tydelig talje :o).
mar 2008
Jaa det kan du have ret i .. men alou er nu kun en familie hunbd ind til videre.. men hun får dog også dagligt motion lige PT har hun dog ikke da hun havde bedt hendes ene pote i stykker så hun haltede og måtte gå med skærm på .. kan jo være derfor hun måske nu ser lidt buttet ud..
aug 2006
Cassius tager to kilo på på en uge, hvis han ikke træner.
Han har været skadet i mange måneder og vi har måttet gå helt ned på en tredjedel af foderet for at holde vægten på de to kilo over normalen... Det er lidt vildt.
Han er lige nu lidt rund på samme måde som Alou ser lidt rund ud - bare sådan et par kilo, der fylder lidt mellem pels og muskler ;o)
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
Men hellere "for tynd" end for tyk:-)
mar 2008
Julie: Det er lige præcis sådan alou også har det..
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 1.170
Fodring af hunde..