fodring af 2 hunde {{forumTopicSubject}}
da jeg til sommer forhåbentlig skal have en lille hundehvalp er jeg begyndt at tænke lidt i fodringssituationer.
mim nuværende hund er småt spisende og taber sig nemt, hun har foder til at stå altid og spiser når hun har lyst. Det er prøvet for nogle år siden at tage gode fra hende for at se om hun ville spise lidt mere når hun vidste det ville blive fjernet igen. uden held dog.
hun er 8 år og taber sig nemt hvis ikke hun spiser og tager ikke så nemt på igen.
Så er ikke så glad for at gamble med hendes spisning og vægt.
den nye hvalp er af en race hvor de altså ikke lader mad stå og kigge på dem, det bliver sgu spist.
Jeg overvejer at få 2 madskåle til chip, så de åbner for den rette hund også fjerne disse madskåle når vi ikke er hjemme, så de ikke splitter dem ad. (trille spiser ikke alligevel når vi ikke er hjemme)
men hvalpen er af racen staffordshire bullterrie, og er da ikke lige sikker på jeg kan finde en der kan holde til en sulten staf.
er der andre der har prøvet dette?
nogen der har erfaringer med nogle skåle til chip eller andre gode ideer ? for jeg er lidt på bar bund.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.144
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.144
Mine forældres tæve var også småtspisende. Det første den hanhund de overtog gjorde da han kom, var at spise deres tæves mad. Hun kiggede noget og har spist sin mad lige siden. Hun skulle fandme ikke nyde noget af at han åd hendes mad
nov 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 69
Vores to år gamle golden retriever har (meget atypisk for racen) altid været småtspisende og til den slanke side grundet manglende interesse for mad generelt - Jeg har virkelig været frustreret over ham, da han bare aldrig har haft voldsomt meget appetit.
Vi har nu fået en MEGET madglad hvalp, som inhalerer sin egen mad for derefter at gå direkte i Sammys.
Det tog vores småtspisende hund to dage at opdage, at hvis man ikke spiser, når maden bliver serveret, så spiser man ikke, og så er der i øvrigt også en konkurrent, som i hvert fald IKKE skal have lov at spise hans mad.
Så han spiser op ved hvert måltid for første gang i sit liv.
Det er ikke første gang, jeg hører om noget lignende, så prøv at give det en chance
jul 2012
men når vi har passet hund (primært hund der også har mad til at stå altid) deler trille hellere end gerne sin mad ??
og det hjælper heller ikke at blande op med noget lækkert for så kan man være sikker på hun har spist alt andet end tørfoderet
jul 2012
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.943
Så ja, jeg vil egentlig også bare sige, slap af, det skal nok gå. Måske den taber sig i starten, men i langt de fleste tilfælde vil en hund nr.2 netop gøre, at en småtspisende hund begynder at spise op, og i så fald skal hun jo nok tage på igen
Derudover, har du nogensinde overvejet at gøre måltiderne mere interessante for din hund? Mine forældres hund er også meget småtspisende, har altid mad stående fremme, da hun, som din, ellers ikke får spist op. Men når hun er ved mig, så giver jeg foder i et viskestykke, som jeg har foldet et par gange. Det gør fodringen sjov for hunden, og så spiser den op
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
Så flyttede han herover. Her var min gamle golden, som var et madøre, og Lotus kom hurtigt til som 8 ugers hvalp. Jeg skal love for at Blackie nu pludselig kunne spise. Det var foder, brød, grøntsager og frugt!!
Så vent og se om der overhovedet bliver problemer.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.633
jul 2012
nu har jeg langt om længe fundet foder hun bare gider og spise hver dag og samtidig fungere på. triller vejer 7.5 kg når hun er fin i vægt og kan altså gå helt ned og veje 5-5.5 kg når hun ikke ville spise, så nej hun sulter sig ikke ihjel, men hun er stædig og jeg vil ikke risikere hun ikke spiser derudover vil jeg heller ikke tilbage til hvor hun var engang, at hun ikke ville have sit tørfoder fordi hun vidste så kom der andet. hun er for gammel til at jeg vil tage chancer nu.
Men håber da det kan gøre hun spiser så ville være så dejlig nemt. så det skal da helt sikkert bare prøves af
trille har altid været sådan og igennem hendes 8 årige liv har jeg prøvet alt, noget jeg har erfaret er at hvis hun skal lave noget for at få hendes mad så er hun sgu ikke sulten, ikke engang hvis det er lækker mad.
jul 2012
har simpelthen tænkt så det bragede hvad jeg kunne gøre, så det er jo bare perfekt hvis hun ville spise når der blev serveret!
jul 2012
jul 2012
Jeg fatter det bare slet ikke og ved simpelthen ikke hvornår de har fået nok af ben, kød osv. så er lidt små ræd for at gøre noget forkert.
derudover bor jeg i lejlighed med nærmest ingen fryserplads.
men jeg overvejer at prøve det der vom hundemad hvis det ikke går.
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 334
jul 2012
så må vi håbe at det kommer til at gå så nemt.
hun får også nu kvalitets vådfoder ved siden af, og det spiser hun altid lige med det samme, så hun kommer ikke til at sulte for det fortsætter vi med.
Så kan være jeg kan lave en blød overgang på den måde, så jeg i starten putter lidt dåse mad i hendes foder så hun spiser med det samme også putter mindre og mindre i efter lidt tid.
jun 2009
Følger: 232 Følgere: 96 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.006
Vores hanhund får sin mad i køkkenet og udestuen ikke i hvalperummet hvor han er om natten for vores madøre (hans søster) spiser hans hvis hun kan komme til det!
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 718
Da Juice så flyttede ind så begyndte hun at spise op når der blev serveret og har gjort det siden.
jul 2012
så kan vi rigtig begynde og glæde os
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 718
jul 2012
jul 2012
Men i tilfælde af at alt går galt når hvalpen kommer, jamen så går vi over til våsfoder hvis det er det der skal til.
fodring af 2 hunde