26. maj 2006 Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
Fodring af hunde {{forumTopicSubject}}
Ja der var en tråd i nat, men det var for sent til jeg gad reagere. Jeg bliver noget chokeret over hvor fanatiske folk er i deres fodring af hunde. Spørgsmålet gik på om de må få menneskemad. At nogen sværger til råfodring det kan jeg godt forstå argumentet for (gør det til dels også selv), men at sige menneskemad er gift for hunde synes jeg er skudt helt over målet. En var sågar forarget over en hund der havde fået en skive ost. Det er selvfølgelig rigtigt at hundene aldrig ville finde forarbejdet mad i naturen, men de ville sandelig heller aldrig finde tørkost. Jeg mener de store firmaer har kørt en meget succesfuld kampagne for deres tørfoder (som min dyrlæge siger, "ja vil er vel nærmest blevet hjernevasket af de firmaer" Min ene hund får kun tilberedt mad, efter ordre fra dyrlægen. Det er pasta, ris og de er ikke kogt ud, revne grønsager og al mulig forskellig kød og fisk. Han har forandret sig meget og blevet en meget gladere hund efter kostomlægningen. De andre får lidt tørfoder om morgenen spredt i gårdspladsen, og råt til aften. Det med at råt ikke må blandes med tørfoder har jeg nu 3 dyrlægers ord for er noget pjat. De trives fint, har aldrig dårlig mave og en fin pels. Det er kun som hvalpe jeg er meget omhyggelig med at de får lige præcis det de skal have for ikke at vokse for hurtigt. Til godbidder til træning bruger jeg både ost, kogt kylling, kogt lever, fiskeboller og lign. Hvorfor er folk blevet så fanatiske?
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
jun 2006
Følger: 49 Følgere: 48 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 751
Ja mange er meget fanatiske.
Jeg råfodrer selv! Minfår også varmebehandlet mad rester osv.
Det eneste der faktisk er No No herhjemme er tørkost. Jeg synes at det da er det mest unaturlige overhovedet.
Og ost -min hun eeeelsker ost!
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 316 Svar: 2.633
jan 2007
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.825
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 1.887
jan 2007
jan 2007
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 316 Svar: 2.633
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Jeg tror blot at menneskeheden og jorden er under en ernorm udvikling og at der i den forbindelse er et stort behov for at få renste ud bla via sundheden.
jun 2006
Følger: 49 Følgere: 48 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 751
Altså lige med hensyn til Mc donalds mad er det jo det klammeste overhovedet. Jeg æder ikke selv den slags papmad. Ad!!
Jeg har aldrig regnet ud hvor mange vitaminer og mineraler vi mennesker skal have. Jeg spiser varieret og hvad jeg har lyst til. Jeg lever i bedste velgående. Jeg tror ikke man skal blive så fanatisk at man går mere op i sin hunds mad end sin egen.
Når jeg siger til folk at jeg råfodrer min hund får jeg tit spørgsmålet om hvordan ved du så at hun får det hun skal have??
Så svare jeg tilbage: Hvordan ved DU at du får hvad du skal have? Afmåler du hver dag din morgenmad, frokost og aftensmad? Det tror jeg de færreste mennesker gør.
Folk der fodrer med tørkost stoler jo ligeså blindt på et eller andet foder firma. Hvordan ved de at tørkosten virkelig indeholder det den skal? Fordi der på posen står: Alt din hund behøver?
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Må ærligt indrømme, at jeg synes at det tog lidt overhånd igår for nogen af jer.
Som sagt bliver mine hunde fodret med tørkost, og det er jeg meget tilfreds med, de har aldrig døjet med allergi eller lignende, jeg tror at det er utroligt vigtigt , at man finder det foder der passer bedst til ens hund. Fordi min hund kører godt på eukanuba f.eks betyder det ikke at naboens hund også kører godt på det.
Der skal da være plads til at man "forkæler" sin hund lidt, men som med alt andet, så med måde, så sker der ikke noget ved, at man giver sin hund et stykke steak eller lignende, selvom den er vant til tørfoder
maj 2006
jun 2007
Tror generelt bare at man skal undgå krydret og meget fed mad.. Men som Lykke siger, så er det jo op til hver enkelt at vurdere hvad ens hund behøver..
jun 2007
Nogle mennesker kan bare ikke klare ,at folk har en anden mening. Aldring nogensinde har jeg været på et forum, hvor der er fare for så mange blodpropper. Folk farer op og man tør snart ikke svare hvis der er noget man er i tvivl om. Grunden til man spørger her i stedet for at læse en bog, kan muligvis være at man vil høre erfaringer og have flere muligheder, som man så kan overveje.
Men langt de fleste herinde er da fornuftige mennesker, som jeg er sikker på jeg kan drage nytte af.
jeg er da ikke dyrlæge eller noget, men synes da jeg vil fortælle hvilke råd vi har fået mod feks. fårlig mave i stedet for at snakke meget grimt og overhovedet ikke hjælpe..
men måske er det bare mig der er for slatten.. ved det ikke.
Der skal lige siges at denne kritik ikke er møntet på nogen bestemt, da det er noget jeg har oplevet mange gange.
maj 2006
jun 2007
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Mine hunde får alt andet end tørkost. Jeg råfodrer i dagligdagen, men er der lidt tibage i kødgryde, ja så kan det sagtens ende i en hundemave. Er der en pakke skinke/leverpostej med sidste salgsdato i køleskabet, ja så får de sandelig også det.
maj 2006
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Skøn,flot, glad og energisk labbe kan jeg kun sige.
dec 2004
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 191
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Jeg er ikke fanatisk og fodrer som jeg syntes mine hunde trives bedst.. Det håber jeg da alle gør
Fodring af hunde