741 visninger
|
Oprettet:
min hund kan ik være alene hjemme {{forumTopicSubject}}
hej jeg fik en amstaff af en af mine venners veninde fordi hun ik kunne ha den mere..
da jeg fik den var lignede den noget der sjældent fik mad og den var meget vild.. men nu er der gået 2 uger siden jeg fik den og den har taget på og blevet meget roligere..
jeg løber med den 1-2 gange om dagen og selvfølgelig går vi også ture..
men bare den er alene hjemme i 10 min spiser den et par sko eller hvad den lige kan komme til og den pisser også altid 1 gang midt i stuen når man er væk..
hun ved godt det er forkert og skammer sig længe når man har skældt hende ud men lige lidt hjælper det
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 24
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
2. Søg i forum eller på google efter alene-hjemme træning og tag nogle dage (eller en uge) fri for at gøre det ordenligt
Hvis ikke en skriftlig guide er til hjælp, prøv at kontakte en adfærdsbehandler - der er en grund til at hun er så bange for at være alene hjemme og det kan stikke meget dybt hvis ikke "almindelig" træning hjælper.
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 311
apr 2007
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
apr 2007
apr 2007
vi løber selvfølgelig så langsomt at det er i trav ligesom en hest i ved jeg har nemlig hørt at hvis man løber sådan at den ligesom galloperer afsted skulle det ik være sundt for dens led..
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.590
Brug i stedet krudtet på træning, små øvelser, spor og andet lege aktivering. det vil den have meget mere gavn af i den alder!!
apr 2007
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Den gør faktisk lige præcis at hunden godt kan blive lidt overgearet - men det skulle helst ikke vare mere end en halv time efter den er kommet i rolige omgivelser igen.
Varer det længere, er hunden generelt stresset.
Motion giver så til gengæld noget mere energi, og derfor skal man påregne, at jo mere motion den får, jo mere skal den bruge for at brænde sit krudt af.
Derfor kan det godt være, at det ud over at være usundt for dens led, at det faktisk bidrager til problemerne, når den er alene hjemme.
Du skal have gang i nogle øvelser til hjernen. Fodersøg, eventuelt spor, opgaver i hjemmet, noget lydighedstræning, kontaktøvelser og så videre.
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 22
jeg har lige overtaget en 10 mdr dobermann, som også kræver en del næse-stimulering for ikke at kede sig.
Derfor gør jeg det, at jeg lægger godbidder rundt om i forskellige højder (dog så hunden nemt kan nå dem) - f.eks. på håndtag til skab, dørtrin, gulvlister, trappetrin, stole, hylder og hvad der ellers er.
Så skal hunden bruge sin næse ligeså meget som ude i græsset og de elsker den leg. Brugte den både til mine gamle schæfer til dobermann'en - det kan godt være, at du i starten skal guide lidt rigtige retning og sige "søøøøøge" eller hvilket ord, du nu vil bruge; men efter et par gange, skal den nok forstå fidussen
Jeg bruger også en tom mælkekarton med godbidder i, som hunden får inden jeg går ud af døren eller ganske simpelt en håndfuld af dens mad spredt ud over hele gulvet. Så opdager han slet ikke, at jeg går.
Min hund tager så gerne en af mine sko eller en af børnenes bamser at putte ved, når den er alene, men den har ikke ødelagt noget og jeg har haft den i 4 uger nu.
Held og lykke med det...
Tanja
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 22
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 11
Tal lige ordentlig, Rene - Folk prøver faktisk at hjælpe både dig og din hvalp!
Og jo, Rotterne ved faktisk hvad hun taler om! Så fjolset - det er dig.
apr 2007
min hund kan ik være alene hjemme