{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

min hund kan ik være alene hjemme {{forumTopicSubject}}

hej jeg fik en amstaff af en af mine venners veninde fordi hun ik kunne ha den mere..
da jeg fik den var lignede den noget der sjældent fik mad og den var meget vild.. men nu er der gået 2 uger siden jeg fik den og den har taget på og blevet meget roligere..
jeg løber med den 1-2 gange om dagen og selvfølgelig går vi også ture..
men bare den er alene hjemme i 10 min spiser den et par sko eller hvad den lige kan komme til og den pisser også altid 1 gang midt i stuen når man er væk..
hun ved godt det er forkert og skammer sig længe når man har skældt hende ud men lige lidt hjælper det

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund kan ik være alene hjemme
  • #1   23. mar 2009 så hvad skal jeg gøre.. jeg har snart fået nok og overvejer at aflevere hende tilbage hvis ik snart hun holder op..

• #2   23. mar 2009 1. Skæld ikke ud, hun gør det fordi hun er bange for at være alene hjemme
    2. Søg i forum eller på google efter alene-hjemme træning og tag nogle dage (eller en uge) fri for at gøre det ordenligt

Hvis ikke en skriftlig guide er til hjælp, prøv at kontakte en adfærdsbehandler - der er en grund til at hun er så bange for at være alene hjemme og det kan stikke meget dybt hvis ikke "almindelig" træning hjælper.

• #3   23. mar 2009 lyder som om at den er lidt bange for at være alene.. har ikke selv haft en hun der har været det.. men kender nogle der har.. de har haft et bur i stuen, som den har brugt som kurv i løbet af dagen, og når den er alene så bliver den lukket inde der.. det giver vist noget tryghed for hunden,.. men ved ikke helt hvordan det virker, men det kan du jo nok læse et eller andet sted

• #4   23. mar 2009 den er snart 6 mdr

• #5   23. mar 2009 Du skriver at du løber med den to gange om dagen. Mener du at du løber en tur, eller går du?

• #6   23. mar 2009 tak for alle de gode svar det vil mig og hunden prøve at arbejde lidt med..

• #7   23. mar 2009 jeg går med hende 4-5 gange om dagen og løber med hende 1-2 gange om dagen også..
    vi løber selvfølgelig så langsomt at det er i trav ligesom en hest i ved smiley jeg har nemlig hørt at hvis man løber sådan at den ligesom galloperer afsted skulle det ik være sundt for dens led..

• #8   23. mar 2009 Pas på med at løbe med den! det har hunden ikke godt af før den er færdigudvokset, og det er den langt fra ved 6 mdr. Lad din hund være 1½-2 år før du løber ture med den! du risikerer at ødelægge den..

Brug i stedet krudtet på træning, små øvelser, spor og andet lege aktivering. det vil den have meget mere gavn af i den alder!!

• #9   23. mar 2009 rotterne hvad snakker du om dit fjols selvfølgelig bliver MIN hund ik overgeeret af at løbe.. så havde det jo nok kun været en engangsforstilling.. men til i andre det var godt lige at vide hun skal være omkring 18 mdr inden jeg må løbe med hende

• #10   23. mar 2009 Rene, der sådan med fysisk stimulation - både for hunde og mennesker - at vi får en masse adrenalin i blodet, når vi udøver det.

Den gør faktisk lige præcis at hunden godt kan blive lidt overgearet - men det skulle helst ikke vare mere end en halv time efter den er kommet i rolige omgivelser igen.
    Varer det længere, er hunden generelt stresset.

Motion giver så til gengæld noget mere energi, og derfor skal man påregne, at jo mere motion den får, jo mere skal den bruge for at brænde sit krudt af.

Derfor kan det godt være, at det ud over at være usundt for dens led, at det faktisk bidrager til problemerne, når den er alene hjemme.

Du skal have gang i nogle øvelser til hjernen. Fodersøg, eventuelt spor, opgaver i hjemmet, noget lydighedstræning, kontaktøvelser og så videre.

• #11   23. mar 2009 Hvis du ikke lige har nem adgang til et græsareal, så er der en anden god snuseøvelse, du kan bruge.

jeg har lige overtaget en 10 mdr dobermann, som også kræver en del næse-stimulering for ikke at kede sig.

Derfor gør jeg det, at jeg lægger godbidder rundt om i forskellige højder (dog så hunden nemt kan nå dem) - f.eks. på håndtag til skab, dørtrin, gulvlister, trappetrin, stole, hylder og hvad der ellers er.

Så skal hunden bruge sin næse ligeså meget som ude i græsset og de elsker den leg. Brugte den både til mine gamle schæfer til dobermann'en - det kan godt være, at du i starten skal guide lidt rigtige retning og sige "søøøøøge" eller hvilket ord, du nu vil bruge; men efter et par gange, skal den nok forstå fidussen smiley

Jeg bruger også en tom mælkekarton med godbidder i, som hunden får inden jeg går ud af døren eller ganske simpelt en håndfuld af dens mad spredt ud over hele gulvet. Så opdager han slet ikke, at jeg går.

Min hund tager så gerne en af mine sko eller en af børnenes bamser at putte ved, når den er alene, men den har ikke ødelagt noget og jeg har haft den i 4 uger nu.

Held og lykke med det...

Tanja

• #12   23. mar 2009 Åh ja - og de der købben med marv i er også gode og giver mange timers arbejde - og når den så har fået det hele ud, kan man stoppe leverpostej i og putte den i fryseren - så er den klar til en ny omgang smiley

• #13   23. mar 2009 min kan ikke være alene hjemme i længere tid han besørgede flere gange på gulvet, nu er han blevet så tryg ved os så går vi en god lang tur først kan han være alene 3-4 timer, ellers kommer han i hundegård, men bor på landet så har jo muligheden for det.skal lige siges han også var en "genbrugshund"

• #14   23. mar 2009 gode råd... (link fjernet)

• #15   23. mar 2009 "rotterne hvad snakker du om dit fjols selvfølgelig bliver MIN hund ik overgeeret af at løbe.."

Tal lige ordentlig, Rene - Folk prøver faktisk at hjælpe både dig og din hvalp!

Og jo, Rotterne ved faktisk hvad hun taler om! Så fjolset - det er dig.

• #16   1. apr 2009 ja jeg er godt klar over at folk prover at hjælpe.. men nogle tror bare de ved alt uden engtlig at vide sætlig meget om særlig mange ting.. jeg ved nok bedst om min hund er træt eller overgeeret efter en løbetut

Kommentér på:
min hund kan ik være alene hjemme

Annonce