Unge og hunde? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Hvordan kan nogle unge mennesker bare få en hund have den 1 års tid og så bare sælge den for at gå ud og købe endnu en hund nogle måneder senere? hvordan kan man få sig selv til bare at sælge noget man har fået en form for forhold til? jeg kan godt forstå dem der står i en situation hvor de bliver nød til det men der er sku også mange der går af med dem fordi de pludselig ikke har tid til hunden mere selvom hunden feks. blot er ½ til 1 år gammel. jeg hakker ikke på nogle bestemt eller noget undre mig blot over man mennesket kan være så kold hjertet.. jeg er selv ung hunde ejer 26 år og ejer kali som er en amerikansk staffortshire terrier for 4 måneder siden stod jeg i den situation at kæresten skred og jeg stod alene med kali og som alle ved er det svært med den hunde race at finde en bolig. så jeg måtte flytte til en by jeg ingen kender overhoved blot for at kunne beholde min hund jeg har også haft en MASSE hyr, en pressende og masende familie der ikke kunne forstå hvorfor jeg ikke bare kunne sæge den skide hund så jeg kunne finde en lejlighed for det er jo hunden der er en hemsko for mig ifølge min familie. de kan ikke forstå jeg har en hund for så kan jeg jo ikke feste osv. jeg er jo tvunget til at komme hjem til hende og passe hende siger de jeg har sku opgivet meget for at beholde min hund hvor meget ville du ofre for at beholde din hund?
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Godt nok er hun til salg, og tro mig det piner mig virkelig meget..
Men har nu ikke tænkt mig at købe ny hund, da jeg simpelthen ikke har den tid til dem som de fortjener..
Desværre..
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Jeg tror at det er manglende empati og så det faktum at en hund på DBA og herinde koster ca. 1000,- og det er peanuts for mange unge mennesker. De glemmer bare at sætte sig ind i hvad det koster at have hunden i dagligdagen..........Og at en hund rent faktisk kræver noget af en.....
maj 2006
Følger: 57 Følgere: 56 Hunde: 4 Emner: 266 Svar: 1.142
sep 2008
Det vil jeg givve dig 100% ret i..
Jeg har godt nok fundet ud af at det er herre dyrt at have hund, og især en stor hund som jeg har..
Men jeg ahr det sådan at bare hunden får mad osv, så f*ck mig selv..
Jeg skal sgu nok klare den, men det er mig der har valgt at få hund og det er mig der skal sørge for den..
Den kan ikke bare gå ud og tjene penge til mig så jeg kan købe mad til den..
Nej det skal jeg gøre..
Det er min pligt som hundejer..
sep 2008
Jeg kan godt nogle gange "fortryde" at jeg har købt min hund..
Men den dag idag kan jeg jo ikke undværre hende..
Godt nok er hun til salg, men det er for hendes eget bedste..
Jeg er lige startet i skole og sådan for at få styr på økonomien (min dårlige økonomi har dog aldrig gået udover hunden), så har desværre ikke den fornødne tid til min prisesse..
Min mor ville ellers gerne have taget sig af hende, men da hun døjer med hænder der sover konstant og er følelsesløse så kan hun desværre ikke gå med hende..
Det gør min mor ked af det, for hun ved hvor meget hunden betyder for mig..
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Svar: 82
dec 2007
Det ville jeg til enhver tid gøre, men hvis man er imod det, så er det jo også et valg. Skriver slet ikke for at dømme.
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 135
at folk (unge som ældre) definere andre
ud fra hvilken hund man har. Derfor er det tit sådan
at man gerne vil fremstå, som den person man gerne
vil være, ud fra hvilken hund man har.
Men i "unges" forsvar: nogen af os kan godt tage
ansvar for vores dyr og elsker dem himmel højt =)
dec 2007
Det var absolut heller ikke fordi jeg var sikker på facts, bare hvad jeg har hørt. Og undskylder hvis det har været negativt ladet. Ikke min mening. Ved også fx. at Frankrig er lidt lægere fremme med at give nogle sprøjter. Har forældre der er udenlands-danskere i Frankrig og min far er meget allergisk og han kan få behandling dér, som han ikke kan få i DK. Men nok en helt anden snak.
Men giver dig ret, man skal jo absolut ikke sætte livet på spil eller leve dårligt pga. allergi overfor fx. hund. ( Endnu engang undskyld, hvis du følte jeg mente, man altid kunne gøre noget selv.)
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 226
I de svære perioder tager min kæreste her hjemme sig af hende... dog har jeg ikke 100% ro i kroppen, men jeg er altså under uddannelse og bliver nød til at gi mig 110% når jeg er afsted... hun er i gode hænder.
MEN, MEN, MEN!!!! Gik min kæreste og jeg nu fra hinanden i den periode så ville jeg finde et sted tæt på skolen hvor det kunne lade sig gøre at have hende med! også selvom det ville tære godt på min usle elevløn, så SKAL min hund forbliver min. Jeg ville slet ikke kunne forstille mig et liv uden min prinsesse.
Faktisk var jeg meget modstander af at få hende mens jeg var under uddannelse men min kæreste "skubbet" mig ud i det. (her skal det lige sige at han interessere sig stor set ikke for hund, men han har stor respekt for alt det arbejde og interesse jeg ligger i hende). Hvis jeg skulle ha hund så blev det som jeg ville ha det... og hermed indforstået at man ikke lader hende være alene hjemme i længere tid bare fordi fester og venner kalder.... Tror faktisk lidt mine venner mener jeg er små kedelig! Men her går jeg bare ikke på komprimer, måske lidt et atypisk ungt menneske. Meeen hva fanden...
mar 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 472
Lige nu har jeg en amerikansk cocker, det er smart med en langhåret hund i sofaen - men i morgen sælger jeg ham nok og køber en amstaff, fordi jeg får nogle andre venner på besøg... -(Ironi ?? hvad er det for noget???)
- Nej jeg bliver sku også lidt harm over folk kan finde på at skifte hunden ud som en anden sofapude der er blevet støvet!!
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
De var ejet af en ung mand (22år) der lige er blevet far - og åbenbart ikke gad sine hunde mere
og hvad jeg mener kan ses på de sidste 5 billeder i dette album - men jeg advarerer
STÆRKE BILLEDER
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=31012
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 413
Han skal ikke herfra før naturen tager over, så hvis det hele går galt, hvilket man jo aldrig regner med, så er det ham der har 1. prioritet.
maj 2007
De billeder giver mig store tårer i øjnene hver gang jeg ser dem. Og jeg bliver så VRED!!!!! Jeg er glad for at de hunde nu har fået fred og en "værdig" en af slagsen. Men ja, mange unge mennesker lever en ustabil tilværelse, hvor der ikke både er plads til fester, byture og dyr. Men det er jo seeeeejt at have en hund........Eller nowet.
Jeg fik min første hund da jeg var 18. Men inden den tid havde jeg min egen hest fra jeg var 11 år. Her var INGEN kære mor. Det var op til hesten HVER dag og passe og ride den. Så jeg er vokset op med det ansvar det er at have dyr og gøre alt hvad man kan for dem. Imens jeg læset, cyklede jeg med hunden hen til mine forældre hver morgen, hvor han så var i "dagpleje" og når jeg kom hjem, cyklede jeg igen til mine forældre og hentede ham igen. LANG dag, men det var det hele værd. Weekender gik med hundeudstillinger og træning. Kedeligt for nogle måske, men livet for mig:-)
okt 2007
Nogen mennesker er født og opdraget til at have et ansvar - andre har bare ikke den evne i kroppen - desværre ser det bare ud til at der er flere uansvarlige end omvendt - men det er fordi det skriger os i øjnene hvergang vi logger på - og de typer ødelægger det for de ansvarlige unge
okt 2007
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 542
maj 2007
Hvem har skrevet at det er ALLE unge????
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
Tror simpelthen grunden til de skal af med hunden er løgn mange gange, men fordi de ikke sætter sig ind i racen, kan de ikke overskue den når den når "lømmelalderen" Synes det er noget så uansvarligt, både fra ejerens side, men for de ejere der er under 18, eller stadig bor hjemme: Hvor er forældrene? hvor er deres råd og vejledning til deres børn? Vors 13 årige vil også åhh så gerne have en Amstaff, hun synes vi er åh så uretfærdige over at hun ikke må gå med Chilli (RR) men kun må gå med Luna (FB) for det er jo slet ikke sejt at gå med en FB som hvis hun går med en RR. Men nu er det altså også Amstaff der er "IN" herhjemme hos frøken teenager. Men der er et altså os som forældre går ind og siger nej, fortæller hende hvorfor, altså råder og vejleder hende, men stadig bestemmer et nej!! Vi for ALDRIG Amstaff herhjemme, om datteren vil eller ej
okt 2007
Ina - der tror jeg du har ret
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
Forstår faktisk ikke hvorfor man helst vil have en helt lille en! der er så meget arbejde med dem! Glæder mig da enormt til coda bliver de der 2-3 år så hun ikke er lømmel mere, komandoerne sidder osv!
Stakkels dyr
sep 2008
Jeg er "kun" 19, men jeg vil ofre alt i verden for min hund..
Hun er jo mit lille barn..
Men jeg ahr desværre været nødt til at sætte hende til salg, da jeg pga skole, arbejde osv, så jeg har desværre ikke den fornødne tid til hende længere..
Og tro mig det PINER mig så MEGET..
Hver gang der er en ny mulig køber til hende bryder jeg grædende sammen..
Men det er jo for min piges eget bedste..
Og det er bedre at hun kommer et sted hen hvor der er masser af tid til hende, end at jeg er glad for at kunne beholde min hund, men aldrig ser hende..
Så jeg vil nu ikke betegne mig som en uansvarlig ung hundeejer, men mere som en ansvarlig ung hundejer der tænker på sin hunds velvære frem for sit eget..
aug 2006
Hvad med at vente til du havde været færdig???????
sep 2008
Jeg købte Malika forrige år..
Og jeg er først lige startet på produktionsskole og på arbejde for at kunne leve..
Så drop lige det der..
aug 2006
sep 2008
Vil hellere undvære skole og arbejde i stedet for..
Og tro mig, går kun i skole nu for at få nogle penge så jeg kan leve..
Jeg kan altid finde penge til mad, dyrlæge osv til hunden..
Men nu skal jeg også have til regninger..
Kunne sagtens finde på at droppe skole hvis jeg ikke var så plaget af finanskrisen lige nu..
Og nej, går ikke af med hunden for pengenes skyld..
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 133
jeg går stadig i skole, og er færdig til sommer,men med hensyn til videre uddannelse. det må tænke over inden man anskaffer sig en hund. det er jo ikke bare en ting man skiller sig af med, fordi der kommer nogle ting i vejen, det gør man jo heller ikke med sine børn.
jeg tog ansvaret for ham den dag jeg købte ham, han kommer i første række, så må alt andet vente.
sep 2008
Og jeg gider heller ikke..
Lige så snart jeg får arbejde så er det bye bye til skolen..
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 133
sep 2008
Prøv at læs hvad jeg har skrevet længere oppe..
Jeg gør ALT for min hund..
Hun er min baby..
Hun er mit ET OG ALT!!
Så drop det dog!!
okt 2007
Nej der har ikke vøret noget i pressen - endnu - men det er også langt fra alle sager der ender der, medmindre pressen får øje på tingene - eller vi vælger at offentlig gøre sagen
aug 2006
Nul tolerance over for den slags mennesker------
okt 2007
Ellers får pressen blot et svar via DB - for billederne er også lagt ind der - og er på den måde tilgængelige for pressen
okt 2007
Tak for at løfte hatten for det arbejde vi gør - det er desværre en del af det der er stigende - og vi har allerede nu så mange sager at dette år allerede er ved at "slå" rekorden for den slags :O(
okt 2007
Håber det giver mening
aug 2006
Kors hvor er der mange regler som beskytter de som i min verden ikke skal beskyttes----Ofrene det være sig mennesker som dyr----Dem er det lige meget med-----
Men tak for din forklaring-------
okt 2007
Jeg mener også at vi på den måde holder hånden over de forkerte
Men jeg kan jo ikke gøre for det, hvis f.eks nogen smider et link til ekstra bladet til mine billeder - om du forstår
okt 2007
sep 2008
Der er en masse personlige ting som INGEN ville kunne forstå med mindre de har prøvet det selv, som gør at det tager meget af min tid..
Og det går udover min tid med min hund og det er synd for hende..
Prøv dog at fat at jeg tænker på min hunds bedste frem for mit eget..
sep 2008
ER DET MÅSKE DEN SAMME RILLE DU HØRER HVER GANG??
ER EN VOLDTÆGT NOGET PJAT ELLER HVAD??
NEJ DET ER DET IKKE!!
maj 2007
Med fare for at gentage mig selv fra en anden tråd:
Slap lige lidt af.......
sep 2008
hvorfor i alverden skulle jeg gøre det??
Hvis andre herinde kan hidse sig op over man siger sin mening, så må jeg vel også..
maj 2007
Nåååå ja........Og det får du det MEGET bedre af???????
Og hvem har påstået at voldtægt er noget pjat? Jeg tror at du læser folks indlæg og tolker det til din egen indre tilfredsstillelse og så du kan lukke noget damp ud!
sep 2008
Nej jeg tolker det som folk læser det..
Hvis folk laver et direkte angreb mod mig, ¨så skal de da kun forvente at få det samme tilbage..
sep 2008
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 119
jul 2007
Voldtægt er grimt, og føler ekstremt med dig. Men at gå til psykolog er ikke varigt, og selvfølgelig vil det være muligt at finde en løsning for hunden, i det tidsrum det vil tage dig at få bearbejdet din grimme oplevelse. Tror ikke det er det, der gør du skal af med hende, men simpelthen fordi det hele er blevet for uoverskueligt. Det er normalt i din alder, og man kan ikke forlange du skal kunne overskue det samme som voksne mennesker. Også derfor jeg synes det er en god ide du kommer af med hende nu, istedet for du beholder hende. Og venter med at købe hund igen, til den dag du er blevet voksen, og har overskuet til at give et andet væsen tryghed og sikkerhed i op til 15 år!
sep 2008
maj 2007
Dejligt for dig at få noget hjælp i dette lorteland, hva`??
sep 2008
jul 2007
sep 2008
Men den kommer aldrig herind og være..
sep 2008
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 226
Pt er jeg ikke hængt op, men jeg var jeg det... ville jeg nok istedet ha brugt min dyrebare tid på hunden istedet for (undskyld) unødvendig internetsider.
Men * I Keel U * Elsker Skattefar * kan have sine grunde og det skal jeg ikke gøre mig til herre over... men man kunne jo godt ha ønsket at man som 18-19 år at man tænkte at sådan vil mit liv evt ikke blive ved med at se ud. Men jeg har meget respekt for at du tager hånd om dit liv, og siger fra når du ikke magter opgaven længere.
Det er okay at akende sine fejl. Sådan havde jeg det også da jeg kom af med min tidligere hest... men jeg har hermed erkendt at jeg ALDIG skal ha hest igen! Jeg er ikke den fødte hesteejer... Jeg har lært af det!
sep 2008
sep 2008
sep 2008
Så kan jeg jo bare tage mit tørklæde af..
sep 2008
sep 2008
Man er uansvalig hvis man tænker på sig selv før hunden, ikke giver den det den har brug for oav oav..
sep 2008
Men ja jeg vil da gerne gøre noget godt for racen..
Hvem vil da ikke gøre noget godt for hunde generelt..
sep 2008
De minder så meget om hinanden, AmStaff og Pit, og så alligevel ikke..
Self kan man ikke gøre noget ved deres gener men man kan mindske det ved meget god og fast opdragelse..
sep 2008
Dem der sidder på magten er meget svære at få til at forstå ting..
sep 2008
Især for os som ejer og elsker AmStaff'en..
For folk er meget hurtigetil at generalisere og det er ikke kun omkring hunde, men og så omkring mennesker..
sep 2008
Må bare lige finde ud af hvordan pokker jeg skal kæmpe hundenes kamp (især AmStaff) her hjemme.. Det er jo ikke lige det letteste..
maj 2007
*Mette: Tag dig fucking sammen nu og hold dig til et emne.. SPADE!!*
af en pige, som nemt kunne være min datter!!!!
Jeg har jo ikke skrevet noget, som er hemmeligt!!
Og gu lever vi i et godt land og kan man ikke affinde sig, kan man jo bare flytte??
sep 2008
Hold dig til et emne..
aug 2006
sep 2008
Han kom fra en rigtig fin kennel i Polen og han vandt bare stortset alt både i Polen og i Dk..
Kunne virkelig godt tænke mig en AmStaff dernede fra igen..
Og helst med kup øre (syntes det er pænest), men det er jo en smagssag..
Men de koster let 20.000kr dernede fra og det har jeg bare ikke råd til..
Ja min GD har jo også stamtavle, men hun er til salg pga tidsmangel (lyder måske som en dårlig undskyldning, men dette er den pure sandhed)..
Så skal nok ikke lige have hund igen før jeg har fået helt styr på tid og økonomi..
Men indtil videre, må jeg gøre hvad jeg kan uden AmStaff..
sep 2008
Har været ude og gå mange ture med hende, min stedfar har lige haft hende på stranden og sådan.. Så rolig rolig..
sep 2008
Men så må jeg lige spare en del op..
Håber bare ikke at AmStaff'en bliver ulovlig indtil da..
Har bare et krav til den, den skal have stamtavle, og helst en fin en..
sep 2008
Hvis man skal have en AmStaff med tavle så skal det sgu være noget ordentligt..
Meen så må jeg kvitte smøgerne, finde et job, betale min gæld af osv og så spare op på den måde..
jul 2007
Så vidt jeg kan læse, virker du utrolig useriøs og intet af det du foretager dig er gennemtænkt!
Lad nu være med at tænke på andre hunde-racer og hvordan du skal kæmpe for dem. men på den hund du har nu, og hvordan du skal kæmpe med hende, om at få et andet godt hjem.
sep 2008
Deres hunde og afkom derfra vinder ALT, uanset race..
Ina: Det Mette snakker om er noget som slet ikke har med denne tråd at gøre men noget som der blev skrevet om i en anden tråd..
Jeg tænker skam også kun på den hund jeg har i øjeblikket..
Hun er jo mit barn..
Har dog fundet et hjem til hende..
Og hun flytter på fredag..
Unge og hunde?