{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.338 visninger | Oprettet:

Hunde og unge ejere.... {{forumTopicSubject}}

Jeg vil MEGET gerne i snak med nogen unge ejere af hunde. Om det er muskelhunde, gravhund eller labrador er underordnet.

Jeg ser sådan her på det.

Jeg selv er 25 år gammel, jeg har haft 3 hunde foruden dem jeg har nu. Andy er den første hund jeg har fået fra start af og helt alene uden kæreste. Jason er primæst min kærestes og er lige kommet til, så han får hans opmærksomhed og Andy min...

JEG har måtte opgive en hulens masse for at min hund har det godt. Så som de første 6 uger da jeg fik ham hjem havde jeg taget fri fra job og var sammen med ham 24/7 og aktiverede ham 100%. Spontane rejser, byture, shoppingture, spise ude osv osv var og er der ikke mange af mere, da jeg ikke sætter ham i hænderne på hvem som helst hver weekend og forvirre ham.

Da jeg har den alder jeg har, har jeg jo prøvet en "del" ELLER NOGET MERE end nogen på 16-18. (skal ikke lyde gammel klog)

Jeg vil meget gerne vide hvordan i bære det her an, hvordan i får tid til skolen, venner og byture og alt det andet der skal plejes når man er teenager.?!

Jeg har endnu ikke rigtig nogen mening omkring alder før man køber en hund, men jeg har en mening omkring det miljø man kan tilbyde en hund. Og hvilket miljø kan en 14-18 pige/dreng tilbyde???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde og unge ejere....
  • #1   4. dec 2007 Jeg er 17 år. og mig og min kæreste (23 år) har hund sammen

• #2   4. dec 2007 Jeg er 25 år gammel, og har 2 hunde, samtidig med at jeg har startet kennel. Jeg har givet afkald på byture, men ikke andet, min hunde er med mig det meste af tiden, selv på job sommetider. Jeg bruger alt min tid på mine hunde, men det har jeg valgt da det er min store viden og interesse.

Jeg må sige da jeg var 18 havde jeg min først hund, men jeg flyttede også hjemmefra da jeg var 15, så er nok modnet lidt mere end andre piger på den alder.

Jeg ser det ikke som noget problem at have hund i en tidlig alder, hvis bare man ved hvordan man skal behandle dem, og man er klar over at det er et levende væsen og kræver det meste af din tid.

Jeg syntes det er skønt at bruge alt min tid på hunde.

• #3   4. dec 2007 Jeg er den lykkelige ejer af en GD på 9 måneder... jeg selv er 26 og har haft 2 GD før Harald... Jeg kunne ikke undvære en hund også fordi jeg er opvokset med hunde omkring mig... jeg kan kun sige af min egen erfaring, at jeg er glad for jeg ikke har haft min egen hund da jeg var teenager.. det ville jeg ikke have været parat til... nemlig fordi mine byture og HH var vigtigere... synes jeg på det tidspunkt. Hunden ville have endt hos mine forældre hele tiden.. Men til gengæld tror jeg heller ikke der er forældre i dette land som indvilger i at deres teenager får en hund, uden at være indstillet på at den i sidste ende nok havner hos dem.... hvis man er de der 14-15 år i hvert fald..

• #4   4. dec 2007 Jeg har nogle søde forældre der er vilde med Bob...

• #5   4. dec 2007 jeg er bare mig ..en 21årig fyr fra det fynske ...er ejer af den største dræberhund man kan få *lol*

skriver lidt mere senere..skal en tur ned at svømme

• #6   4. dec 2007 Dennie: Yes det er jo det jeg mener. Men folk der går i skole kan jo ikke have hunden med, kan de knytte bånd på samme måde osv osv. Det er det jeg gerne vil vide. Andy har også været med mig på job flere gange...

Måske det bare er mig der ikke vil kaste min hund i pension eller hos familie og venner hele tiden i tide og utide.... ;o)

• #7   4. dec 2007 Jeg er 22år har to hunde nu, men fik Akita der jeg var 20år.
    Men i hverdagende bliver vi hjemme hvis de ikke kan komme med og i weekenderne hvis det skal være en hel dag hvor de ikke kan komme med passer min mor dem, men det er nu sjældent, tager ikke i byen og alt det fjant, i vores liv (kærstens og mit) er hundene nr1.
    Men nu er jeg jo heller ikke helt så ung som du taler om.

• #8   4. dec 2007 Hvis jeg gik i skole og havde job ved siden af, ville jeg nok vælge at vente med at få hund. Jeg kaster heller ikke mine hunde ud til hvem som helst, jeg har lært af min fejl.

• #9   4. dec 2007 Mig og min kæreste fik Malou da jeg var 17.
    På det tidspunkt boede vi i en 60 m2 lejlighed på 1. sal. Jeg gik (og går stadig) sygemeldt.

Fordi at vi boede på 1. sal, kom Malou ud at gå HVER 3. time.. Og hvor jeg nød det smiley
    Vi havde mange ture i hundeskoven og haveleg hos de venner vi havde, som havde en have vi kunne lege i..

Rejser og byture .. jah, det har vi egentlig aldrig gået så meget op i ..
    Sidste nytårsaften holdte vi, med nogle "medhundeejere".. Så det var en nytårsaften der drejede sig om vores hunde.. Nu var det jo også Malous første..

Nu er vi flyttet hjem til mine forældre i en seperat del af huset pga min sygemelding trækker ud .. og tro det eller lad være, man tjener ikk så meget ved at være på sygedagpenge, når de regner ud fra ens løn da man var 17 smiley Så det måtte simpelthen blive valget indtil jeg kommer i arbejde igen ..

Pga at jeg er sygemeldt, og har været det så længe, går jeg jo hjemme ved Malou i langt de fleste af dagens timer.. Så vi kan sagtens tillade os at smutte ud og spise om aftenen .. Eller være sammen med venner, der ikk har hund..

• #10   4. dec 2007 Så kommer mit 2 spørgsmål så. Hvorfor anskaffe sig en hund man ved man vil give hænde til forældre eller familie i tide og utide??? Hunden har jo ikke valgt dig, du har valgt hunden og må derfor indordnet livet efter hunden...og senere hen skal hunden nok indordne sig efter dit liv og rytme

• #11   4. dec 2007 Jeg er 21 og har min første hund... Jeg begynde tideligt med at gå i byne og gjorde det godt så jeg har ikke den der trang til at skulel i byen og har ikek haft de sidste år. Jeg vil heller sidde hjemme og hygge med det glad rødvin!

Ferier er der ikek råd og tid til da vi lige har sat vores hus i stand og nu sælger vi det og køber et nyt vi også skal renuvere... Så vores ferier er sommerhus med hunden! Og det vil jeg lige så gerne som jeg vil sydpå...

• #12   4. dec 2007 Jeg er 20, og min kæreste 21, og vi har en skøn hvalp på snart 6 mdr og det går helt fint. Der er selvfølgelig nogle ting man må give afkald på nogen gange, men det synes jeg ikke har været noget problem, hvis ikke vi synes det vi nu skal er vigtigt nok til at få hende passet, så bliver vi enten hjemme sammen, eller også tager den ene bare afsted.

• #13   4. dec 2007 Jeg tager i byen nogle gange, gerne en lørdag så har jeg gået hjemme hele dagen med Lulu også føler jeg godt jeg kan være væk i en 5 - 7 timer om natten.

Hvis jeg skal ud at rejse har jeg endten min mor eller søster som meget gerne vil passe hende.

Men jo der er da ting man må give afkald på, f.eks. kan jeg ikke flytte med min kæreste til KBH i super billig og flot lejlighed fordi der ikke må være dyr, men sådan er det.

• #14   4. dec 2007 Rolig rolig... der er rigtig mange som har hund og stadig passer et 8 til 4 job hver dag.. hvor hunden er alene hjemme imens.. det er de færreste som kan tage hunden med sig... hunden binder stadig et kæmpe bånd til dig og du vil stadig være nr. 1 i dens øjne...

• #15   4. dec 2007 Ja andy&jason, du har fat i noget rigtig godt der.

Hvis jeg skal noget mine hunde ikke kan komme med til, er det min svoger der passer dem, i mit hjem.

• #16   4. dec 2007 Jeg er 21 år og har to små vapser....

• #17   4. dec 2007 Hanne: jeg tror heller ikke det er så meget det andy vil frem til, tror det er et spørgsmål til de "unge" mennesker der gerne vil gå i byen osv. Det er jo klart vi bliver nød til at have et job for at kunne fodre vores dyr fx. Jeg tager enten mine hunde med eller også er de bare her hjemme.

• #18   4. dec 2007 * Andy & Jason * skrev:
    Så kommer mit 2 spørgsmål så. Hvorfor anskaffe sig en hund man ved man vil give hænde til forældre eller familie i tide og utide??? Hunden har jo ikke valgt dig, du har valgt hunden og må derfor indordnet livet efter hunden...og senere hen skal hunden nok indordne sig efter dit liv og rytme
    ------------

Ens liv behøves jo ikke gå fuldstændigt i stå pga. man har fået sig en hund.
    Får man børn bliver de jo tit og ofte også passet af bedsteforældrene.

• #19   4. dec 2007 Ja helt ærligt, slap dog lige lidt af... Man kan altså godt få en hund selvom man ikke er hjemme hele dagen.... Vi går ikke ret meget i byen, det er som regl til privat fester og der har vi ham bare med... og så læsser vi ham af der hjemme inden vi tager videre i byen... Min veninde (som også har hund) passer vores hvis vi ikke kan have ham med ellers har han en farmor som han bare ELSKER at besøge... Han er nu kun alene de timer hvor jeg er i skole 8-14 + når vi er nede og handle julegaver ;o) for han sidder ikke så pænt nede i gågaden... ;o)

• #20   4. dec 2007 jeg er 24år..

• #21   4. dec 2007 Jeg er 20 år. Jeg har lige fået en hundehvalp for nogen uger siden og jeg vil give dig helt ret i at man må afgive meget men det gør jeg nu også gerne. Jeg ved godt man nok ikke kan samligne en hunde med et barn men nogen gange kan det føles sådan. Jeg har det i hvertfald skidt med at smide balou over og blive passet bare for jeg skal i byen. Jeg føler som du siger det er mig der har valgt at få ham så er det også mig der står for at han for et godt liv og ikke bare følger mine egen lyster. Men nu har jeg også en kæreste som er god til at vi kan skiftes med at blive hjemme ved balou hvis der er noget vi skal afsted til.

• #22   4. dec 2007 Jeg var 19 år da jeg fik Lilly - som min helt egen hund med fuld ansvar. Før det havde jeg også Ronja, men der blev mad og dyrlæge betalt af min stedfar.

Jeg føler bestemt ikke at jeg har måtte ofre noget pga hunden, men det er nok fordi jeg ikke er typen der tager i byen, tager til udlandet eller andre steder hvor min hund ikke må komme med.

Jeg har indrettet mit liv efter min hund. Mit arbejde måtte ikke være med for lange arbejdsdage, så jeg droppede ud af en uddannelse, fordi jeg vidste at ville jeg blive færdiguddannet ville det betyde lange arbejdsdage.

Mit liv ville ikke være godt uden min hund - så det er min hund der gir mig lykke - ikke alt mulig andet.

• #23   4. dec 2007 Tinna
    Hvorfor står der så i din profil du er 22 år?
    Det er ikke fordi jeg vil blande mig, men i mine øjne så er det da dumt at opgive uddannelse for en hund.
    Altså en hund bør da kunne være alene hjemme.
    - også en 'lang' arbejdsdag.
    Det er i hvert fald min mening.

• #24   4. dec 2007 vil nu give andy ret....
    hvorfor få en hund hvis den hele tiden skal passes af andre...
    min kæreste og jeg er 25 - 26 år og har skiftende arbejdstider... dvs han arbejder aften og jeg dag så buller er normalt alene 2-4 timer om dagen... for vildt dårlig samvittighed hvis han skal være alene længere selvom jeg ved at andre sagtens kan lade hunden være i op til 9 timer pga arbejde...

• #25   4. dec 2007 Jeg er 19 og har Pemfo efter min kæreste og jeg flyttede fra hinanden. Selvfølgelig er der nogle ting man må vælge fra, men alt det Pemfo giver mig, opvejer de ting 110%. Kunne ikke undvære hende i mit liv. Man kan sagtens være ung og have en hund på fornuftig vis.

• #26   4. dec 2007 Jeg hentede min første hund som 19årig og er nu i gang med min 3. hund.

For at være ærlig har jeg ikke rigtig haft venner, så de har ikke taget min tid. Mine klasse"kammerater" gik mere op i at drikke end hvilken person man var og da alkohol i de mængder ikke siger mig noget, var jeg jo bare kedelig i deres øjne...

I de 3½ år jeg har haft hund har min mor max passet 10-15 gange og min x en enkelt gang...

Der har været en periode hvor jeg 2 gange om ugen var væk i 12-14timer, da jeg måtte gå på aftenskole ved siden af mit fuldtidsstudie, da skolen for første gang i historien ikke havde nok tilmeldinger til at starte hold. Der kom min kæreste og gik med min hund og lavede mad til jeg kom hjem...

Jeg var meget bevidst om hvad jeg ville gå glip af, da jeg valgte at have hund og tænkte godt frem i tiden, men jeg har ikke fortrudt, selvom jeg ikke havde forudseet hvor svært det ville være at finde en bolig, som kunne betales på SU.

Det var også vigtigt for mig at jeg ikke ville være afhængig af andre kan passe i tide og utide, da jeg finder det uansvarligt at sende gåsen videre fordi man skal noget som er vigtigere - så det er endt med at min mor spørger konstant om hun ikke snart må passe hund igen smiley

• #27   4. dec 2007 Nu ved jeg ikke hvilken grad * Andy & Jason * mener det i.
    Er det hver eller hver anden weekend, så giver jeg ret.
    Er det en gang om måneden eller sådan så ser jeg intet i problem i det, og det tror jeg heller ikke hunden gør.

• #28   4. dec 2007 Jeg er 20 år...
    Jeg er ikk en der render i byen hele tiden de 4 gange om året er fint for mig...

• Lotte  -
    Lotte - Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 8
    #29   4. dec 2007 Jeg er 18 år og har Kambei .,
    Som jeg er startet fra bunden med .,

Jeg venter en hvalp hjem i 2008 ., forhåbentligt en Amerikansk Staffordshire Terrier .,

Jeg sætter mine hunde før Venner .,
    Jeg fester ikke og ej heller drikker ., og har jeg aldrig gjordt ., jeg er ikke et fest menneske .,
    Stortset alle mine weekender går på og udstille hunde både for andre og mine egne .,

Jeg har haft med hunde at gøre i 6 - 7 år ., har handlet andres hunde, har trænet andres .,
    Jeeg står for hundene herhjemme ., træningen, børstningen, give dem mad og kan blive ved .,

Det handler om erfaring ., og ikke om alder efter min mening .,

• #30   4. dec 2007 Hmm jeg er 19 og har tre hunde. En bla tæve på 2 med adfærdsproblemer. En bla hanhund på ca 8 måneder også en hvalp på ca 4 måneder. Der er noget og se til, ingen tvivl om det. Men de er daa alene hjemme alt den tid jeg er i skole og skal vi nogle steder hen. Jamen, det er langt fra hver 14 dag at vi tager hjemmefra, men hvis vi skal noget må de blive hjemme. Kenzo og den bette kan vi godt få passet hvis det er det der er nødvendigt. Men Mizka, med adfærdsproblemer er det kun min søster der kan passe og hun bor ca 100 km væk. Så det er ikke lige det man gør hverdag. Og man skal da selvfølelig give afkald på nogle ting og bruge tid på sin hund. Men så slemt synes jeg nu heller ikke det er (:

• #31   4. dec 2007 jeg er ligeglad den samme diskution har lige været på muskelhunden.dk Og hvis folk har ondt i r.... over at jeg/vi ikke sætter vores livet helt i stå fordi vi har fået en hund, så lad dog dem om det...

Hvad fa.... vil folk gøre den dag de får børn, sidder hjemme uden gæster, uddannelse, venner, arbejde og skrive på HG???

• #32   4. dec 2007 Human: du kan heldigvis lade være med at deltage...

• #33   4. dec 2007 Hej,
    Jeg fik Micki da jeg var 23år og er nu 25 og har 2 hunde, jeg tror siden jeg fik hund har jeg været i byen 1 gang, men det gør mig ikke noget..
    Jeg tror nok jeg har taget flere byture end de fleste i mine "unge" dage og været ude og rejse, gået ud med veninder og lavet sjov og ballade, og det var skide sjovt, dengang, men det siger mig ikke så meget nu.
    Jeg bruger stort set alt min tid på mine hunde de er faktisk med mig over alt, og har aldrig hørt nogle brokke sig over de er med, men har da også tid til veninder, og gå ud og shoppe selvfølgelig, men det sker bare ikke så tit mere..
    Nytårsaften tilbringer jeg alene med hundene, og eller sammen med andre som ikke gider det der nytårshalløj, det har jeg valgt da mine hunde under ingen omstændigheder skal være alene nytårsaften..
    Mine hunde er en stor del af mig og det ved folk godt, så de respktere at sådan er jeg bare.
    Det vil nok lyde for mange som et kedelig liv, men jeg elsker det og har det super godt:o)

• #34   4. dec 2007 Lisbeth: Du har så misforstået mine spørgsmål..... Og du har ikke læst tråden ordenligt. Jeg skrev intet om livet gik i stå, mit liv står da heller ikke stille. Men jeg ville høre historier fra folk UNGE folk der går i skole, bor hjemme hos forældrene osv osv. Jeg skrev også jeg har ingen mening om det, KUN miljøet hvori man smider hunden ind...;o)

Jeg har ikke ondt i røven nogen steder, det er den for stor til så det ville tage dagen lang...;o) Jeg er bare interesseret......

• #36   4. dec 2007 Fru Robbie: Ja se det er jo sådan noget jeg ville høre om...;o) Nu er du jo godt nok ikke teenager....,o) Længere..*g*..

• #37   4. dec 2007 Jeg har to hunde, en papillon og en amr. bulldog. Jeg arbejder ca. 30 timer om ugen og er ikke gået igang med uddannelse endnu, vil gerne på seminariet til næste år. For at få penge og tid til hundene bliver jeg nødt til at tage et studielån, det bevirker at jeg ikke behøver arbejde ved siden af mine studier. Skal have ca. 18 timer om ugen på skolen, men med lektielæsning og projektarbejde svarer det til en 37 timer lang arb. uge, men altså folk med fuldtidsarbejde har jo både børn og kæledyr nutildags så kan ikke se problemet. De har hinanden når jeg ikke er hjemme.

• #38   4. dec 2007 *Andy & Jason*:

Det kommer muligvis som en overraskelse for dig, men selv om man er over 30 kan man altså også godt have et aktivt liv.
    Og hvis man har et aktivt liv - ja så må man give afkald når man får en hund, uanset ens alder.

Men ellers har man da ofte mere tid man selv er bestemmer over når man er ung - hvilket gør det nemmere at gøre plads til en hund.

Desuden er det jo ikke alle der tager i byen hver weekend....

Synes ærligt talt dit indlæg ligner et klassisk HG indlæg:
    Stiller et spørgsmål og siger at man ikke selv har en holdning til det. Det har man så når alt kommer til alt - og den viser man tydeligt når man får svar på sit "spørgsmål". Man skynder sig så at irettesætte/svine andre hundeejere til. Og på den måde får man så styrket sit eget ego....

• #39   4. dec 2007 Andy og Jason,
    Hihi nej det kan jeg hvis ikke prale med, guuuuuud hvor tiden dog går hurtig, mit første chok da min søster fik en dreng dagen efter min fødselsdag, når han så blver 25år er jeg 50år AHHHHHHHH;o)

• #40   4. dec 2007 Så jeg har ikke sat mig selv i den nemmeste situation, men hvad gør man ikke for sine hunde? smiley

• #41   4. dec 2007 Charlotte: Det var sgu da en omgang mundlort. Jeg stiller et spørgsmål fordig jeg er nysgerrig, og siger jeg har INGEN holdning til alder og hund men MILJØET og ville høre om de forskellige mijøer.

Og grunden til dette, er fordi mange mener og man hører at det er unge folk der ikke kan passe deres hunde, leve op til ansvaret, eller har til dem.

Og nej folk på 40 kan have et aktivt liv, men de har ikke samme behøv som en på 15??? Eller er du ikke enig? og hvis du læser tråden, så er der fakisk fin tone herinde...

• #42   4. dec 2007 *Andy & Jason*

Ok, så definere vi bare god tone forskelligt.

Du siger alder ifht. hund er irelevant - men du vil kun høre fra unge!?

Hvorfor spørger du ikke til hvad folk gør der har et meget uafvendt aktivt liv og hvordan de får det til at hænge sammen med at have hund?

• #43   4. dec 2007 Vi er 21 og 23 og har en amstaff... Vores første fælles hund var den smukke franske bulldog rocky, som desværre er i hundehimlen nu....

• #44   4. dec 2007 Charlotte: Ingen har da givet sviner endnu herinde.....*dukker mig lige for øretæver*

Fordi det er ikke det jeg vil vide. Jeg er interesseret i at vide hvordan unge med skole og bor hjemme osv får det til at hænge sammen, som oftest har de fleste unge jo et aktivt liv. Men hvordan vender de bøtten til ligepludselig at være "låst". Og nej med dette mener jeg ikke livet går i stå...mit er da ikke...;o) Jeg er selv en aktiv person så jeg ved godt hvordan JEG får det til at hænge sammen og med 2 små børn.

Men vil gerne vide noget om dem der er unge hvad for et miljø de kan tilbyde osv. Fordi man netop hører om at de ikke kan være seriøse og stabile ejere....

• #45   4. dec 2007 Hos os foregår det således... Møder nogle dage kl 6.40/7 om morgenen og så har jeg tidligt fri, så tager jeg hjem til joker og er sammen med ham, indtil kæresten har fri kl 16.30.... Andre dage møder jeg kl 15 og har fri kl 23, men så er kæresten hjemme fra halv fem til jeg har fri..... det er forskelligt...

• #46   4. dec 2007 Alder er måske ikke så vigtig. Det er måden du lever dit liv på. Du kan være 50, og med så mange andre aktiviteter, at du ikke kan give din hund et ordentligt liv.
    Du kan være 14 og og gå umådelig op i at give din hund et ordentligt liv.
    Og det samme kan være lige modsat.

• #47   4. dec 2007 Hvad er et klassisk HG indlæg. Findes der en defination på det?????

• #48   4. dec 2007 Snow: nemlig lige præcis, men det er bare ikke alle der mener dette...så derfor var jeg bare nysgerrig og ville høre....;o)

• #49   4. dec 2007 Jeg har en amstaff, og bruger al min fritid sammen med ham... Jeg har droppet alle de vilde by ture, man kan jo også have det sjovt hjemme... Men min hund betyder mere end vilde by ture. Man kan jo selvfølgelig godt tage i byen en gang imellem, men jeg har gået meget i byen inden jeg fik hund, så har brugt penge nok på den slags.

• #50   4. dec 2007 Hvis man både har skole og arbejde som mig kan man jo også få en hunde sitter... Det har jeg de dage jeg er sent hjemme..

• #51   4. dec 2007 Maria: okey......ja jeg er jo så imod hundesitter osv osv. Men selvfølgelig fungere det for nogen......;o) Men tak...

• #52   4. dec 2007 Nu er det sådan at vi går i by eller til fest 4-5 gange om ÅRET... Og de gange vi har haft ham med har det såmændt været stille og roligt nu holder vi ikke de vilde fester vi spiser, drikker lidt vin og måske øl, snakkerosv og så er vi som regel kun 4-5 par af gangen.... Det er faktisk mere roligt end at besøge min mor til en børnefødselsdag....

Min venindes hund var da også hjemme... Nu skal det siges at jeg er 24 og min mand er 29 og ja vi er gift.

Men du sagde bare din mening det er helt ok....

• #53   4. dec 2007 det er min veninde som har kendt min hund fra hvalp som er min hunde sitter, kunne aldrig finde på og lade en fremmede gå med min hund, faktisk er det kun mig og min veninde (hunde sitter) der går med ham. Er du også imod når det er en person min hund er tryg ved og som han kender.

• #54   4. dec 2007 Maria: Nej nej, min mor har da passet andy 5 gange siden jeg har fået ham. Og det er KUN hende der får lov. Men en hundesitter eller pension PLEJER jo ikke være nogen de kender...;o)

• #55   4. dec 2007 Nåhh... Jamen så er jeg enig med dig... Ville ikke lukke en vildt fremmede ind til min hund.. Det tror jeg heller ikke han ville acceptere..

• #56   4. dec 2007 Ej... en hund kan jo også sagtens være alene en gang imellem...

• #57   4. dec 2007 Jeg var 21 da jeg købte Lupe. Jeg boede for mig selv. Jeg savnede at have hund, det var jeg vant til da jeg boede hjemme. Jeg ville gerne opgave bytue og være "bundet" af en hund. Det følger jo med. Jeg studeret og havde mange selvstudie dage hvor jeg var hjemme. De dage jeg skulle på skole eller arbejde passede min farmor hende. Så jeg var heldig at ku få hjælp der. Jeg mødte min kæreste kort efter jeg havde fået hende. og han elsker hende også og have ikke noget problem med jeg havde hund.

• #58   4. dec 2007 Charlotte: Nej nej du skal jo stadig leve livet.... MEN jeg har og havde Andy med OVERALT! Og det er ganske få butikker og cafer der synes det er sjovt at have en hund ind...;o) Så derfor er i jo nød til at "efterlade" jeres hund for at shoppe eller gå i byen osv???

• #59   4. dec 2007 Maria: YES YES....når de er sikre i deres base....;o) Synes jeg.....det er først 1,5 mdrs tid siden Andy har fået lov til at blive passet ude....;o)

• #60   4. dec 2007 Bine: ja det forstår jeg så ikke...men det er vel et valg man træffer....

Charlotte: Nearj det forventer de vel ikke og livet går jo heller ikke i stå, men så er det nok bare mig der aldrig ville lade Andy være alene da han var lille....som sagt er det først nu for 1,5 mdr siden han har fået lov til at være ved mine forældre længere tid af gangen...

• #61   4. dec 2007 bine hver weekend

• #62   4. dec 2007 Charlotte: Ja pylret...er du vild.....han er stadig en hund, men mit barn og jeg vil gøre aaalt for jeg skaffer ham de rette rammer og det rette miljø......så i 8 uger gjorde jeg ikke andet end træne med ham 2 gange om ugen og ellers bare aktivere og socialisere ham...*g*..og der gik mit liv på standby...;o)

• #63   4. dec 2007 Bo og Kristina: Enig....er lidt forundret....

• #64   4. dec 2007 bor du alene

• #65   4. dec 2007 Bine: var du ikke uddannet hundepsykolog så vidt jeg husker???

• #66   4. dec 2007 Bine: Kan bare huske du talte om du have haft psykologi om det var hunde eller mennesker kan jeg ikke huske og du var hundetræner....... Også synes jeg bare det er lidt vildt du er ude hver weekend.....;o)

• #67   4. dec 2007 Bine: men dit valg selvfølgelig...;O)

• #68   4. dec 2007 Bine: Passer ikke.....vi havde en diskussion engang i de dømte, muskelhunde. Og der var du med. Og der havde vi en diskussion om opdragelse osv hvor du sagde at du var ved at uddanne dig som hundetræner og hvordan du havde lært din hund alt det den kunne med godbidder og milde ord. Hvor vi talte om du ikke råbte af din hund.....

• #69   4. dec 2007 Bine: nej fordi jeg har andre der kan huske dig også. Du slettede tilsidst alt hvad du havde skrevet i tråden...så husker tråden ganske vist. En der tog hunden i nakken for at holde op med at bide....hvor du sagde det var gamle metoder og de var heldigvis forældet osv osv..

• #70   4. dec 2007 Bine: Bla bla...lige meget....du har slettet alt så det bliver vi ikke enige om. Men held og lykke med din hund...;o)

• #71   4. dec 2007 BINE er lidt mundlam lige nu... du vidste meget bedre end alle os andre hvordan man opdragede hunde og så er dine hunde alene hver weekend.... må man spørge hvor mange timer???

• #72   4. dec 2007 Bine: Ja ja..... Og hende som skrev hun var ved at uddanne sig ER ved at uddanne sig....;o) Og hendes metoder om at tage i nakkeskindet er ganske brugt....;o) Ingen var imod dine metoder, men vi var bare alle enige om at VORES hunde ikke bare kunne klares med klap og søde ord og godbidder hele tiden.....;o)

• #73   4. dec 2007 Bo og Kristina: ja i deltog da også i den tråd...;o)

• #74   4. dec 2007 bine hvornår tager du i byen...??? normalt når jeg endelig går i byen er det lidt mere end 4 timer
    og nu var det mig der blev mundlam over at du indrømmede det

• #75   4. dec 2007 Bine: I rest my case...........

• #76   4. dec 2007 Bine: nu overdriver du også lidt ikke? Men gider ikke diskutere mere....det er ikke det tråden handler om.....

• #77   4. dec 2007 Bine: det er hun sikkert heller ikke....jeg arbejder da 37 timer om ugen....sååå...;o) Men jeg går så ikke i byen. Siden jeg har fået andy kan det tælles på 1 hånd minus 1 finger....;o)

• #78   4. dec 2007 andy: jeg tror også jeg smider håndklædet i ringen på forhånd kan huske noget med at det ikke var så nemt at trænge igennem....

men bine står du stadig op som du plejer efter 4-6 timer i byen???? eller skal hundene underholde sig selv mens mor sover rusen ud

• #79   4. dec 2007 oki altså et minimum af ???? hvis du er væk 6 timer må man vel godt gå ud fra at du sover ca det samme altså 12 timer også oven på en bytur??? syndes nu stadig det er synd men som sidste gang tager vi alle fejl på nær dig

• #80   4. dec 2007 FAIR NOK så er det vel op til mig om jeg tror på dig eller ej

• #81   4. dec 2007 I får det til at lyde helt fyfy at tage i byen smiley (Har kun læst halvvejs dog)

Jeg indrømmer da gerne at jeg drikker mig en kæp i øret en gang i mellem, men det gør mig da ikke til en dårlig hunde ejer smiley

Jeg går i skole ca. 15 timer om ugen, og arbejder i øjeblikket kun 3-4 timer (det kommer dog snart op på 15). Jeg har Caiser med ud til venner hvis jeg kan, og kan jeg ikke det tager jeg afsted selv (hvis han ikke har været alene om dagen).

Udover det, så bor jeg sammen med en veninde, som også har hund. Vi er ret gode til at være selskab for hinandens hunde smiley Så når hun ikke er hjemme, har jeg dem hos mig, og omvendt.

Mit liv er nu ikke gået i stå, og jeg vil da ikke lade være med at få en uddannelse smiley Jeg har sikkert også udsigt til lange arbejdsdage som tolk, men det skal nok ordne sig smiley Så får jeg en hjemmegående mand smiley

• #82   4. dec 2007 Og der fik jeg så lige læst lidt mere smiley Kan se at Bine også går i byen.

Stadig ser jeg intet problem i det - mit liv er da ikke gået i stå fordi jeg har fået hund smiley

Jeg synes tonen er lidt i stil af at "kan man ikke have sin hund med på arbejde, burde man ikke have hund". Fair nok, sådan har jeg det nu bare ikke smiley

• #83   4. dec 2007 *Andy og Jason*

Det var ikke din intention at svine folk til med denne tråd - men nu er det da lykkedes......

Tør slet ikke tænke på hvilken sviner du ville give mig for mon måde at holde hund på....
    (i en alder af 11 uger er den alene ca. 8 timer hver dag - og den sover alene i stuen om natten)

Jeg synes egetnlig ikke der er noget galt i at hunden en gang imellem er alene når den alligevel sover.

Og Bine, jeg kender godt det med at vågne pissetidligt når man har tømmermænd - det er SÅ irriterende når man ved at søvn er det eneste som hjælper......

• #84   4. dec 2007 Jeg er 22 og Zuco er MIN første hund udover vores fælles Bella. Jeg kan sagtens passe mit studie og job ved siden af, men sørger selvfølgelig for at bassen ikke er alene hjemme for mange timer hver dag. Altså byture bliver det næsten ikke noget til, det siger mig ikke meget, og studiet kræver jo en del tid, så jeg tror Zuco synes det er rart, når jeg læser hjemme og så får han lov til at lede efter kiks eller andet, hvis han keder sig. Men vi går nogle gode ture, dem bliver der ikke skåret ned i. Det er nok mere mit studie der kræver meget tid, for tid til sport eller andet har jeg ikke, vil gerne være hjemme ved min hund, når jeg endelig har fri og bruger så min fritid på ham.

• #85   5. dec 2007 Charlotte: Du læser da kun det du vil læse..;o) Jeg har på ingen måde svinet Bine til, men i en anden tråd fremstod hun bare anderledes hvilket Bo og Kristina jo så også havde set. Såååå....

Igen har du deffineret noget HELT forkert. Andy er alene 9-10 timer om dagen når jeg er på job, godt nok ikke da han var 11 uger. Men sådan er vi så forskellige. Andy sover også alene i stuen men har mulighed for at komme ind i en seng ved siden af min seng.

Din "måde" at holde hund på er vel ganske normal, for dem der ikke tager ferie når de får hund som JEG gjorde. Og igen er det ikke DIN historie jeg er interesseret i, men dem der er yngre end mig selv og dem som ALLE debattere som. Her var en mulighed for dem at forsvare og fortælle om det miljø de giver hunden....

• #86   5. dec 2007 Sonja: Hehehhe....lyder som om du har hænderne fulde...men lyder som om bassen har det godt...;o

• #87   5. dec 2007 Bine: Gider ikke diskutere det længe...hold dig til tråden...ok?

• #88   5. dec 2007 Bine: Godt ord igen....

• #89   6. jan 2008 Vi har netop købt en engelsk staffordshire, og vi er 21 og 22 år. Vi har planlagt det sådan, at vi fik ham et par uger op til jul, så tog min kæreste fri den ene uge og jeg den anden, og så har vi så haft hele julen og nytåret sammen med ham + plus at min kæreste har opsagt sit job så han starter på noget nyt til februar.. sådan har vi gjort det smiley

• #90   8. maj 2009 Jeg er 19 og min kæreste er snart 21..
    vi har 2 amerikanske staffordshire terrier.. en hunhund på 10md. og en hanhund på snart 4 år.
    Da vi fik vores hunhund, gik min kæreste hjemme pga. dårlig ryg, så der var masser af tid til hende.. Vi har boet ved min kærestes far og er først lige flyttet i lejlighed..
    Men vi har altid haft meget tid til vores hunde da vi ikke er dem der går så meget i byen mere og hvis vi endelig gør, så er vi ikke i byen til langt ud på natten, ca. 1 gang i mdr..
    Der er stadig masser af tid til vennerne da nogle af dem også har hunde og så bruger vi jo tiden sammen med alle vores hunde...

Men nu skal vi så til tyrkiet til sommer i 2 uger og der skal hundene passes ved kærestens far, så det passer jo fint da det er de er opvokset..

Men der er jo selvfølgelig nogle ting som man må give afkald på( at man kan jo ikke være væk en hel dag) men det vil vi meget hellere af alt det glæde en hund giver og så er der jo ikke noget bedre end at komme hjem til sine glade hunde smiley
    men jeg vil da tro at unge har mere tid til deres hunde, end dem som har børn og arbejder fuldtid samtidig...

• #91   8. maj 2009 buller 2 år:

det med at du skriver om hunden selv skal underholde sig selv hvis man har været på bytur og sover længe om morgen.. der vil jeg lige sige at vores 2 hunde HADER at stå tidligt op.. hvis man tænder lyset kl. 07 så kigger de med det blik "hva fanden laver du oppe så tidligt på døgnet" og skynder de sig ind under dynen og sover videre hvis de fik lov så kunne de sagtens sove til kl.12, hvis ikk mere.
    så det er altså ikk alle hunde der er aktiv tidligt om morgen..

Kommentér på:
Hunde og unge ejere....

Annonce