{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Tæve+tæve eller tæve+han? {{forumTopicSubject}}

Når eller HVIS man skulle have hund nr. 2 engang, vil I så mene at to af samme eller forskelligt køn fungerer bedst sammen?? Vi har en tæve og kunne egentlig godt tænke mig en tæve mere engang (hvis manden går med til det:-), så ville lige høre jeres mening?!
Nu kommer det måske også an på om man neutraliserer dyret....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæve+tæve eller tæve+han?
  • #1   13. mar 2009 Ja neutralisering (eller holde hundene adskilt) er den eneste bekymring, hvis man har tæve+han. Jeg har aldrig hørt om, at de ikke ellers havde det fantastisk sammen.

Tæver kan derimod være noget mere problematiske. Absolut ikke altid - men hvis tæver først ser sig sure på hinanden, så varer det resten af livet.

• #2   13. mar 2009 Ja, hun skal være 2 år før vi vil overvejde det...
    Men hvis begge tæver er stereliserede, burde der så komme problemer?

• #3   13. mar 2009 Betina - både Lanka og Punktum er steriliseret, og der er ikke mindre end 7 års aldersforskel. Alligevel havde de hinanden som pesten, og ville absolut foretrække, at den anden ikke var der. Derimod elsker de begge to begge vores hanhunde.

Så nej, det er absolut ikke min opfattelse, at man kan forebygge uvenskab mellem tæver ved at sterilisere.

• #4   13. mar 2009 Karina, okay det var jeg ikke lige klar over at de ku blive så uvenner!! Jeg troede, at hvis den ene ex var 2 år og man fik en ny lille hun, kunne de da ikke blive andet end gode venner:-)

• #5   13. mar 2009 Nix.. Man kan begrænse riskikoen ved at sørge for, at der er aldersforskel, men man kan ikke fjerne den.

Én af mine gode venner havde en Newfoundlændertæve, som var 4 år ældre end deres leonbergertæve. Men da newfoundlænderen blev ældre, så røg de ud i gevaldige slåskampe, fordi leonbergeren så gerne ville overtage positionen som førertæve. Det ville man aldrig opleve med han/tæve - tror faktisk ikke engang, jeg har hørt om det med to hanner.

• #6   13. mar 2009 Har aldrig tænkt over at de ikke ville kunne lide hinanden faktisk! Kan da kun se fordele fra hundenes side, den lille nye hvalp får en voksen at se op til, lege med og være tryk ved og den "gamle" får en ny ven og en til at holde sig med selskab. Men nu er jeg jo selvfølgelig heller ikke hund:-)
    Men det må da egentlig være forfærdeligt hvis man anskaffer sig nr. 2 og de ikke kan lide hinanden...

• #7   13. mar 2009 Jeg kan ikke generalisere----Nogen gange er det super at have flere tæver sammen---og nogen gande det modsatte-----De bedste hundeoplevelser jeg selv har haft--var da min hundeflok talte 3 tæver og en han-------Det var så kanon at studere dem-----særlig når der så også var hvalpekuld engang imellem-----

• #8   13. mar 2009 Ulve (og vilde hunde) vil jo aldrig vælge at omgåes en fremmed ulv/hund af samme køn. Så når vi laver vores egen flok, så er det et lotteri, om de har god kemi med hinanden. Nogle hunde er bare "ligeglade" med den nye hund/hvalp. Ander elsker dem fra starten. Og andre igen kommer til at hade dem, når de begge bliver kønsmodne. Man kan aldrig vide det på forhånd.

• #9   13. mar 2009 Okay, det var da utroligt! Hvorfor sker det ike med en han og en tæve? Er det da naturligt at hannen overtager førerrollen eller hvordan?

• #10   13. mar 2009 Vil iøvrigt lige sige, at det selvfølgelig også afhænger lidt af racen. Fx. beagler, der er avlet til at kunne gå og arbejde sammen i store flokke vil sjældent have problemer med at gå to eller flere tæver sammen.

• #11   13. mar 2009 En han og en tæve har hver deres "ansvarsområde". Tæven bestemmer hjemme i "hulen" og hannen bestemmer, når de er ude (sådan vil det ihvertfald ofte være) Og så ligger det så dybt i hunde, at dem af det andet køn KUNNE være nogle, de skal bruge for at føre deres gener videre, så dem skal man altså ikke slås med.

• #12   13. mar 2009 Snow, har du haft problemer med at dine tæver ikke kunne sammen?
    For man vil jo gerne have at de ikke bare skal "ku sammen" de skal jo ELSKE hinanden, efter mit hovede:-)

• #13   13. mar 2009 Okay på den måde! Ja så er det nok bedre at satse på en han, bare for at være sikker...

• #14   13. mar 2009 Betina - jeg har også venner der altid har haft tæver sammen uden problemer. èn af dem har hele 4 stk, og de andre har altid haft 2 stk. af gangen. Så selvfølgelig kan det lade sig gøre - men hvis man vil være helt sikker på "fred og harmoni", kan man kun opnå det, ved at vælge han+tæve smiley

• #15   13. mar 2009 Ja det er da noget af et sats hvis det gik galt og hvor ville man da blive ked af det, hvis de ville slås hele tiden.

• #16   13. mar 2009 Heldigvis---har der ikke endnu været problemer meller de tæver jeg har haft........Den gamle tæve bestemte----så kom hanhunden og så de 2 andre tæver hvoraf den ene var en datter af den gamle-----Disse to nært beslægtede tæver de kunne noget med øjnene som ville noget---Hanjunden kunne bedst li den tæve som var lavest i rang---- Måske fordi deres gener passede bedre sammen eller også fordi hun var langt mere blid over for ham----De lå også og sov sammen........
    Lige nu har jeg kun 2 tæver -----Een af mine egne som snart er 3 år og så en stor hvalp som kommer fra en anden kennel----og har en helt anden psyke------Allerede nu prøver den at dominere den gamle---som meget large giver den unge lov----til en hvis grænse----Hvad der så sker når den ujnge bliver kønsmoden...det vil de næste par måneder afgøre----

• #17   13. mar 2009 Jamen det lyder da ret idylisk:-) Hvis man ku være så heldig var der jo ikke nogen problemer. Men nu vi se, vores skal jo lige blive en voksen dame og så ser vi om hun skal have en bror eller søster - eller slet ingen.
    Men tak for jeres svar:-)

• #18   13. mar 2009 Kathrine, det var da dejligt at de kunne sammen dine hunde, det er jo sådan man håber på det skal være.
    Men måske en god opdrætter kan vælge en god hvalp til den hund man har i forvejen så de måske passer lidt bedre sammen fra starten af. Men igen, det er nok en ret svær opgave, som måske ikke holder stik i længden...

• #19   13. mar 2009 Hej har 3 tæver sammen på 7 år 3 år og 6mnd det går rigtig fint de kan være lidt skrape i løbetid de gamle men der er ingen slåskamp måske fordi de ved det er mig der bestemmer de to af dem er papilloner og den tredije er at gadekryds i samme størrelse kan ses inde på min sidde smiley

• #20   13. mar 2009 Jane, Hvor dejligt at de kan sammen og at de ikke slås:-)

• #21   13. mar 2009 jeg har en han og en tæve, de kan godt komme op og slås hvor jeg må skille dem ad, men tror det er fordi min hanhund ikke helt fatter det normalt er tæven der bestemmer, han er fløjtende ligeglad, han går bare på hende.
    og det samme gør han ved sin bedste veninde, skælder hun ham ud fordi han er for voldsom eller irriterende blir han gal. egohund.

• #22   13. mar 2009 Tanja: okay, det kan også forekomme de anden vej:-) Jamen bare det kun er en gang imellem og din tæve kan sætte ham på plads igen.

Kommentér på:
Tæve+tæve eller tæve+han?

Annonce