{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.671 visninger | Oprettet:

Rottweiler som familiehund? {{forumTopicSubject}}

Vi er blevet tilbudt en rottweiler af én af min mands venner. Vi har i ca. ½ år snakket om at få hund igen (nu hvor vi er flyttet), og har pladsen og tiden til en hund (160 m2 hus med ca. 400 m2 lukket have til). Vi bor i udkanten af byen, så der er gåafstand til grusvej, marker osv..

Vi har tiden idet at jeg er fjernstuderende og er hjemme hele dagen, samt at min mand arbejder nat 3 x 12 timer (og har 4 dage fri).

Vi har et barn på 2½ år, han elsker dyr og vores katte.

Hunden er 2½ år gammel, gammel vagthund, godt opdraget, vant til katte og opvokset med små børn. Kan være alene hjemme.

Vi har haft rottweiler før, inden vi fik barn, kender til racen og ved hvad det indebærer med respekt, opdragelse og hundetræning!

Men nu til spørgsmålet, kan I anbefale en rottweiler som familiehund? Det er jo en super dejlig hund, med et dejligt sind osv..

Vi har aftalt at vi lige får tænkt os lidt om, så må vi lige alle 3 komme og hilse på den og så evt. få den på prøve 1 uges tid.

Mvh Moni


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rottweiler som familiehund?
  • #2   5. mar 2009 Lyder da godt. Jeg ville ikke have betænkeligheder, når I nu har erfaring med racen.

    En rotte er en dejlig familiehund, alle dem jeg kender er meget glade for børn, og hvis den bliver trænet og stimuleret i dagligdagen giver den sikkert ingen problemer.


  • #3   5. mar 2009 Dejlig familiehund hvis det de rigtige ejere og de lyder i jo til at være. Så jeg ser ikke noget problem i det.

  • #4   5. mar 2009 de kan være noget så dejlige som familiehunde. nogle rigtige bamser. synes da helt klart at I skulle få den på prøve hvis I synes om hunden.. misunder jer meget.. smiley

  • #5   5. mar 2009 Ja da.. hvorfor ikke?

  • #6   5. mar 2009 fantastisk familie hund - men den vil da også passe på jer

  • #7   5. mar 2009 Rottweileren er en super familiehund, en trofast hund, passer på sin familie, og dens hjem.
    kan kun varmt anbefale en rottweiler


  • #8   5. mar 2009 Nu er hunden 2 år og vant til børn. Gælder det også små børn? altså på alder med jeres?
    Ellers ser jeg ikke nogen problemer. Det er jo en dejlig hund, og i lyder til at vide hvad i har med at gøre, så hvorfor ikke...


  • #9   5. mar 2009 Ingen betænkeligheder her.... Just do it!

  • #10   5. mar 2009 Vil også sige det er en dejlig hund der går rent ind som alle andre hunde. Det eneste problem vi har med vores er at hun tror hun er en skøde-hund:-) Og jeg har en datter på 7 år, der har aldrig været noget. ej heller små børn har der været problemer med at have i huset.

  • #11   5. mar 2009 Min Oscar er også rigtig god til børn. Bare ikke alt for små børn. Ikke at han gør dem noget, han bliver bare lidt vild i det. Tror ikke helt han forstår at de er så små. De er jo helt nede i øjenhøjde med ham. I alt fald kan han jo så godt komme til at vælte dem ell.

    Det er bare derfor jeg spørger om den er vant til så små børn....


  • #12   6. mar 2009 jeg har kun haft rotter og jeg havde 2 da mine drenge blev født så de er vokset op med rotter og deres venner er kommet i vores hjem og har kunnet komme og gå som det passede dem . der har aldrig været noget med hundene . de har været glade for børnene og passet på dem og huset og famillien . hende vi har nu tror også hun er en lille hund da hun elsker at ligge på skødet af en hehe ..
    og i kender til racen . så ja hvis den kan med mindre børn så er det da bare at få den hentet held og lykke ..


  • #13   6. mar 2009 Det er en kanon familiehund! Min mor havde 3 + en golden da min og min søster var små smiley

  • #14   6. mar 2009 Hmm.. Gammel vagthund på 2 1/2 år.. Ja her stopper jeg lige op en gang..

    Det er jo en ung hund og jeg ville vide,hvad form for vagt den har været brugt til.. rondering eller plads ?

    Samt hvad er grunden til man skal af med den.. ?

    Når det er sagt,ja så kan rotten sagtens være en god familiehund..

    Men den skal jo aktiveres.. Dette går jeg ud fra i ved smiley

    Så tag ud og se den,gå en tur med den,uden ejer.. Vudere ud fra det smiley

    Pøj pøj med det


  • #15   6. mar 2009 hej og tak for alle jeres svar smiley

    Mette, jeg er ikke betænkelig ved at den har været vagthund, det er for mig et tegn på at den er godt opdraget og kender kommandoerne. Ham der har den har et barn, og hunden har aldrig snappet ud eller noget..

    Ham der skal af med den er lige flyttet sammen med en dame der ikke vil have så stor en hund. Plus de skal flytte om 1 måneds tid, der kan de desværre ikke have ham med.. Han er selvfølgelig meget ked af at skulle af med hunden, der har været hans makker i 2½ år nu. Hvis han ikke kan finde et godt hjem til ham, vil han have ham aflivet (han vil ikke have han ender et sted hvor han evt. vil blive behandlet forkert).


  • #16   6. mar 2009 Hov Stine mener jeg..

  • #17   7. mar 2009 Så har vi snakket med kammeraten igen, hunden kommer hjem til os onsdag morgen/formiddag smiley Uhh jeg glæder mig! Og så skal jeg nok lægge billeder på min profil..

    Vi har aftalt at vi ser hinanden an 1 uges tid, hvis ikke det går med barn, kat osv. har kammeraten en anden der vil tage ham (opdrætteren).


  • #18   7. mar 2009 Monika J

    Jamen tillykke med den nye hund så smiley og held og lykke med det hele.


  • #19   8. mar 2009 det lyder da super. held og lykke med den. glæder mig til billederne kommer. smiley

  • #20   8. mar 2009 Mange tak for alle jeres svar.. Jeg troede nu godt nok der var flere fordomme mod disse muskelhunde, men det er jeg glad for at høre at der ikke er smiley Men min holdning er nu også at en rottweiler kan være en lige så god familiehund som en labrador, med den rette opdragelse!



  • #21   11. mar 2009 så er han kommet, og ligger nu og slapper af! jeg har oprettet ham, så kig I ham bare ud smiley

Kommentér på:
Rottweiler som familiehund?

Annonce