{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.671 visninger | Oprettet:

Rottweiler som familiehund? {{forumTopicSubject}}

Vi er blevet tilbudt en rottweiler af én af min mands venner. Vi har i ca. ½ år snakket om at få hund igen (nu hvor vi er flyttet), og har pladsen og tiden til en hund (160 m2 hus med ca. 400 m2 lukket have til). Vi bor i udkanten af byen, så der er gåafstand til grusvej, marker osv..

Vi har tiden idet at jeg er fjernstuderende og er hjemme hele dagen, samt at min mand arbejder nat 3 x 12 timer (og har 4 dage fri).

Vi har et barn på 2½ år, han elsker dyr og vores katte.

Hunden er 2½ år gammel, gammel vagthund, godt opdraget, vant til katte og opvokset med små børn. Kan være alene hjemme.

Vi har haft rottweiler før, inden vi fik barn, kender til racen og ved hvad det indebærer med respekt, opdragelse og hundetræning!

Men nu til spørgsmålet, kan I anbefale en rottweiler som familiehund? Det er jo en super dejlig hund, med et dejligt sind osv..

Vi har aftalt at vi lige får tænkt os lidt om, så må vi lige alle 3 komme og hilse på den og så evt. få den på prøve 1 uges tid.

Mvh Moni


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rottweiler som familiehund?
  • #2   5. mar 2009 Lyder da godt. Jeg ville ikke have betænkeligheder, når I nu har erfaring med racen.

    En rotte er en dejlig familiehund, alle dem jeg kender er meget glade for børn, og hvis den bliver trænet og stimuleret i dagligdagen giver den sikkert ingen problemer.


  • #3   5. mar 2009 Dejlig familiehund hvis det de rigtige ejere og de lyder i jo til at være. Så jeg ser ikke noget problem i det.

  • #4   5. mar 2009 de kan være noget så dejlige som familiehunde. nogle rigtige bamser. synes da helt klart at I skulle få den på prøve hvis I synes om hunden.. misunder jer meget.. smiley