{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Klaus R
Klaus R
Tilmeldt:
27. dec 2005
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Rottweiler {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Vi har fået tilbudt en 3årig han rotweiler som er import fra norge dog med stambog. Den har i sin korte tid i dk boet i en lejlighed(ikke smart) og er ikke særlig opdraget, men glad for børn ! Så vi har nogle spørgsmål til jer hunde kyndige :Kan den gen-opdrages til alm familiehund ? Vil det være et problem med vores gravhund(han-fredelig)? Er der noget vi ellers skal være opmærksomme på da vi har børn ? Andre gode råd ?
Hilsen Klaus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rottweiler
  • #1   27. dec 2005 ok..hvad er der galt ved at bo i lejlighed..????:)

  • Klaus R
    Klaus R Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   27. dec 2005 Da det en hund der kræver plads og motion.. er lejlighed, børn og manglene tid ikke det bedste mix .. Sådan forstået .. Der er bestemt ikke noget galt med at bo i lejlighed .. Sorry

  • Klaus R
    Klaus R Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #3   27. dec 2005 Grav hunden er 8 år .. Men har levet som "under" gravhund til for et år siden da vores anden gravhund døde..

  • Klaus R
    Klaus R Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   27. dec 2005 Det jeg mener med alm familiehund er at vi ikke er vilde med at have en så stor hund i sofaen og slet ikke at han lige går over sofabordet når han skal ned .. Vi vil gerne athan bliver på gulvet og er stille og rolig indendørs..Desuden da han boede i lejlighed var han tit til træning og lign for at aktivere ham, vi bor på landet og derfor er det ikke nødvendigt..

  • Klaus R
    Klaus R Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   27. dec 2005 Det jeg mente var at betale for tid og sted til at aktivere sin hund er ikke nødvendigt, vi gør det bare når vi har tid og lyst .. Den er også mindre nødvendig når hunden bare kan løbe fri omkring når den har lyst .. Håber du forstår..?

  • #6   27. dec 2005 Hunde i lejlighed oplever ofte mere end hunde i hus/på landet. Alle hunde skal aktiveres......selvfølgelig har han en masse plads han kan rende på ude, men mon det er så spændende i længden ?....der lugter jo kun af ham og den anden hund......ikke særlig mange spændende lugte, som der er når man går tur.....hunde på landet bliver let meget isoleret.
    Jeg bor ikke selv i lejlighed, men mener ikke at det er dårligt for hunden.


  • #7   27. dec 2005 Jeg synes at man altid skal overveje det meget grundigt inden man anskaffer sig en hund - specielt en stor brugshund.
    Han har jo mange kræfter og hvis han ikke er særlig godt opdraget kan det jo være meget smart at gå til noget træning.
    Man skal jo være indstillet på at arbejde med hunden, ellers sker der jo ingenting.
    Det er synd for hunden ikke at blive brugt - så hvis du ikke vil det, så ville jeg sige nej tak til hunden.


  • Klaus R
    Klaus R Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   27. dec 2005 Sig mig lige engang former i alle jeres liv omkring en hund? Mit skal ikke ! Selvf skal hunden bruges og aktiveres.. Men da kun når jeg har tid og lyst.. Hunden bliver da ikke gladere af rammer..

  • #9   27. dec 2005 Klaus R..
    Jeg er ikke enig med dig, men det behøver man jo heller ikke altid være...
    En brugshund skal bruges, og det er ikke altid kun når man har lyst selv...Hvis du gerne vil have en glad og afbalanceret hund er du nød til at stimulere den også når du ikke "gider"... Ellers laver den unoder pga. under stimulering..


  • #10   27. dec 2005 Nej vi gør da ej - men man kigger da og man har tid, plads og overskud til at give hunden det den har brug for hver dag - og har man ikke, skal man ikke købe en hund og slet ikke en rottweiler.
    Måske hvis du ville købe en lille selskabshund, ville jeg svare anderledes, men det er en stor stærk brugshund du overvejer.
    Hvis du er det mindste i tvivl - så spring over!


  • #11   27. dec 2005 Hmmmmmm.
    En hund er ikke en bamse, som man kan tage frem og lege med når man har lyst !!!
    Hvis man ikke vil bruge tid på hunden hver dag, så er det bedre at lade være med at have hund.


  • #12   27. dec 2005 Klaus... Hvorfor ville dem i Norge ikke have den mere ?

  • Klaus R
    Klaus R Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #13   27. dec 2005 Nej en hund er en del af en familie der skal fungere, det gør man ikke ved at sætte hunden behov først. Gravhunden jeg har er med når jeg er ude at lave noget efter arbejde .. Den er med i weekenderne ved skov og strand .. Det er en almindelig almindelig familiehund i mine øjne..

  • #14   27. dec 2005 Jeg syntes du skulle gøre som michael p forslår....ring til rottweiler klubben. Og så syntes jeg du skal overveje hvad du vil bruge hunden til. Du skal ikke blot tage den til dig, fordi den skal have et nyt hjem, men fordi du mener, at du har noget at tilbyde en sådan hund.


  • #15   27. dec 2005 jeg boede på nørrebro i en lejlighed og er nu flyttet på landet..mine hunde havde det bedre i en lijlighed..de kom i parken hver dag og leget med de andre hunde,,efter jeg er flyttet på landet er det blevet meget kedeligt for dem..de møder ikke særlig mange hunde og kommer de samme kedlige steder..man har bedre kontakt til en hun i lejlighed.. og i starten jeg fik dalma sagde folk,, de skal rigtig ud og løbe meget den race...og jeg løb og løb.. men fik kun ud af det at mine hunde blev endu mere aktive..så nu mere man aktivere dem ,nu mere aktiv..:)

  • #16   27. dec 2005 Klaus... Undskyld mig , men der er forskel på en gravhund og en rottweiler.. Det virker voldsommere når en rotte er understimuleret og laver unode en når det er gravhunden..

  • #17   27. dec 2005 ja..nu er det ikke lige den race jeg ser som mest brugshund..men træning er da altid en go ting..:) jeg ville mere tænke over at anskaffe mig en 3 årig hanhund, som jeg ikke selv har opdraget..:)

  • #18   27. dec 2005 hvis det er en hund i kan tænke jer og den passer til jer, så spørg om i kan prøve at have ham i en uge eller 14 dage og så se om det går, men man skal altså kunne sætte sig i respekt over for hunden når han er i den alder og turde at vise hvem der bestemmer, dog uden at tæve hunden, men bestemt..
    men hvis det er jeres første rottweiler vil jeg også råde jer til en hvalp, der følger altid så meget med til en voksen af unoder, og det er sjældent de passer netpo til jeres familie...


  • #19   27. dec 2005 jeg har min nr 2 rotthan nu, og har behandlet begge mine som mine andre hunde, har aldrig haft problemer med dominans, det er en voldsommere og tungere race, og man siger at en rott skal have tingene at vide mange gange men så sidder det fast for livstid. og hvis man undgår at der opstår konflikter, burde der ikke være problemer med at have en. jeg fodrer ham for sig selv da de har ejerfornemmelse over deres mad. og han kommer ikke sammen med andre hanner, igen for at undgå evt konflikt. har ingen problemer med tæver og hvalpe sammen med ham.

  • #22   27. dec 2005 man kan altså godt ha en rottweiler i en lejlighed, ok hvis den er på 40m2 så er det nok småt, men ellers kan en lejlighed da være lige så stort som et hus og man kan altså også bo i hus uden have så om det er lejlighed eller hus er da lige gyldigt, bare man går de turer de skal ha...

Kommentér på:
Rottweiler

Annonce