{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Hjælp... Have problemer... {{forumTopicSubject}}

Vi har kæmpe problemer med vores hund og have...
Sidste forår brugte vi rigtig mange timer og penge på at lave vores have nogenlunde pæn... Vi har så siden fået Tego...
Men nu her i vinter, er vi så begyndt at få det problem at han graver... Ved det ligger i hans natur, så derfor er det også okay, at grave et sted... Men når nu han har gravet 25 meget dybe huller, så er jeg ved at blive lidt irriteret.
Hvordan vender vi ham af med det?

Nu, siger vi nej¨, når vi opdager det. Og han flytter sig så... Men vi er altså ikke over ham konstant, og han elsker at være i haven. Dels kommer han i bad og får vasket fødder hver gang, for han bliver rimelig beskidt af det...
Men mangler virkelig gode råd til, at få ham til at holde op....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp... Have problemer...
  • #1   3. feb 2009 Du kan putte hans egen aff. i hullerne. Det får mange hunde til at lade være :o)

Min have ligner et krater men det er fordi det er Kias legeplads. Jeg er ikke meget til have og havearb. Derfor får Kia lov til at boltre sig og grave sine ben op og ned :o)

• #2   3. feb 2009 Ane-Mari: Hvordan sammen med opdragelse? Det er jo lidt det jeg eftersøger...

• #3   3. feb 2009 jeg ville gå med ham ud, hver gang han er i haven. når han begynder at lægge op til at grave, kalder i ham ind og roser ham for at komme, afleder ham med legetøj evt. Han skal slet ikke have lov til at grave i haven.

det med høj-høm'erne ved jeg ikke rigtig, så graver han vel bare et andet sted

• #4   3. feb 2009 Hjemme ved os har vi et kompromis. Baghaven er hundenes og der må de grave, bide i buske og hvad de ellers har lyst til. Forhaven er så vores, som vi forsøger at holde nogenlunde pæn. smiley

• #5   3. feb 2009 Vores gamle hund gravede altid de samme steder. Vi boede dengang til leje i et sommerhus, og ejerne var ikke rigtig glade for de par huller, hunden havde lavet i haven.

Så vi gjorde det, at vi lagde dyrehegn henover hullerne, ganske enkelt, efter vi havde jævnet og sået noget nyt græs.

Samtidig stoppede vi selvfølgelig hunden hver gang han lagde an til at grave.

Da vi flyttede, fik han faktisk lov til at få et par enkelte gravesteder i haven til sine kødben. Og ud over det, så tog vi på stranden, så han kunne grave igennem en gang imellem.

Hvorfor ved jeg ikke, men han havde virkelig brug for at grave.

Vores nuværende graver kun en smule på stranden..

• #6   3. feb 2009 Kia har et enormt behov for at grave og garver også på alle gåture :o)

• #7   3. feb 2009 vores graver også - og også i haven. men hvis man ikke vil have det i haven, så kender jeg ikke andet råd end at gå med ud og stoppe det hver gang

• #8   3. feb 2009 Hmmm takker for svarene... Men det meste er prøvet af... Vi kalder ham ind hver gang han begynder at grave... Men som sagt så kan jeg ikke stå og kigge ud af vinduet hver gang han er ude...

CH:
    Desværre vil vores ikke grave på stranden... Vi bor tæt på den og bruger den derfor ugentligt... Måske vi skal prøve at dække dem til med hegn... Tror bare han så starter et andet sted... Vi må prøve...

• #9   3. feb 2009 Sakki nåede ikk at grave så meget i bed og plæne, før han holdt op.
    Ud over at være lidt efter ham opfordrede jeg ham til at grave helt bagest i haven på et bestemt sted ved at grave foder ned til ham. Samme opfordring fik han over i skoven og her gør han det nu uopfordret steder, hvor det er OK...dét nyder han.

Herhjemme graver han nu kun en fordybning bagest i haven til lille ´hule´, hvis det er megavarmt sommer...og det stadigt der, hvor det er tilladt smiley

• #10   3. feb 2009 Sakki:
    Jeg har også overvejet om det var måden. For som jeg skriver, så ligger det i hans natur, men 25 huller i haven er jeg ikke vild med... Må prøve i weekenden... Desværre er jeg først hjemme, når det er mørkt i hver dagen...

• #11   3. feb 2009 hvorfor kan du ikke være ude sammen med ham hver gang. det går vi altid når vi har hvalpe ikke mindst for at kunne rose, når der bliver tisset det rigtige sted.

hvis det er p.gr.af mørket, så må du have en lang snor på ham i stedet og en lommelygte

• #12   3. feb 2009 Ja, det problem har jeg også haft, men for nogle år siden, gik jeg og lagde kartofler i urtehaven og hunden var der selvføllig også med.

Den mente også at den skulle hjælpe til, så den grave de kartofler op som jeg lige havde lagt.

det blev jeg temmelig træt af, så i iretation over hundens graveri, to jeg en kartoffel og smed efter den.

jeg ramte hunden, og sage føj samtigt, og hunden blev sq noget forskrækket over det som ramte den, men siden har jeg ikke haft problemer med at hunden har gravet i haven.

Om metoden er fin eller ej, det kan man ho selv vudere, men det virkede efter hensigen.

• #13   3. feb 2009 Connie:
    Fordi jeg som regel har andre ting at lave, når han er ude... Daglige gøremål og sådan... Jeg var også ude med ham, da han var hvalp og skulle lære at besørge udenfor... Men når han er ude nu, er det for at lege, og jeg har andre ting i min hverdag, end at stå ude ved siden af ham. Og er vi derude, graver han ikke, for han er godt klar over, at han ikke skal, når vi er der...

• #14   3. feb 2009 hehe lucas graver hver gang han skal tisse, lige når han blir lukket ud i haven så spurter han hen og graver i vildskab for så at tisse på det gravede, det aner jeg heller ikke hvorfor han gør, total nederen for der er jord UD over det hele :-s

• #15   3. feb 2009 Betina: Haha sikke da en tosse :o)
    Jeg har ikke noget imod at han graver... Men han behøver vel ikke grave i hele haven... :o)

• #16   3. feb 2009 Marianne, man kan kun forvente at få et resultat der er helt afspejler den indsats, man har lagt i projektet.

Hvis du virkelig ønsker, at hunden stopper med at grave, så må du også gøre det, der skal til. Enten det, eller acceptere tingenes tilstand :o)

Jeg tror ikke, man kan få begge dele :o)

• #17   3. feb 2009 CH, det er jo også derfor jeg spørger efter metoder... Men det med at tage ham ind hver gang han graver, det er afprøvet, og fungere ikke... Og da jeg ikke kan stå og kigge på ham konstant, fungere den løsning ikke hjemme hos os, derfor jeg søger efter andre. Som din egen med at lægge hegn over eller grave godbidder ned et sted, han må grave....

Det er jo ikke fordi, jeg ikke gider at ofre tid på det, men har bare en daglig dag, der skal fungere samtidig....

• #18   3. feb 2009 Hvis jeg var dig Marianne, ville jeg sætte weekend´en af kun til dette....bedre at være på med fuld koncentration end at gøre halve indsatser i dagligdagen...så tror jeg på godt resultat... ellers ikke smiley

• #19   3. feb 2009 Sakki:
    Tak for svaret... Vil prøve med dit forsøg. Da det andet ikke rigtig har fungeret... Så jeg skal ud og grave godbidder ned i weekenden.. Tak smiley

• #20   3. feb 2009 En lille ting mere...husk endeligt at rose, når hunden graver det rigtige sted...både hjemme og i naturen - held og lykke ;O)

Kommentér på:
Hjælp... Have problemer...

Annonce