{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.422 visninger | Oprettet:

Opdragelse af hunden. {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man, når man gerne vil opdrage en hund, til at være en rigtigt god familiehund?

Opdrager man den til at være ”vagthund”, så den kan fare i hoved på alle der kommer ind ad døren, eller skal den bare holde fri, og så vide at det er far og mor der passer på hjemme??

Der er jo mange måde man kan opdrage hunden til, nogle er gode og andre er rigtigt dårlige.

Nogle racer tænder lyndhurtigt og reagere med det samme, når far eller mor siger ”pas på” – ”kommer der nogen” – eller hvad man nu bruger.

Jeg og andre har diskuteret dette, og er kommet frem til den konklusion, at det er en rigtigt dårlig ide, at opdrage hunden på denne måde.

Da det er far og mor der nok skal passe på hjemme, og ordne de ting der skal ordnes, uden at blande hunden ind i det.

Man skal jo tænke sig rigtigt godt om, hvad man giver hunden lov til og ikke, og hvad man opfordre hunden til, da det er i sidste ende kan gå helt galt..

Man skal gøre sig helt klart fra starten, hvad er det jeg skal bruge hunden til, og kan jeg magte den opgave..

Det viser sig bare at det er de færreste, der ikke magter den opgave, der har sat i gang, desværre, og så har man selv fået et stort problem, som man ikke kan magte.

Mig selv og min hund, hjemmer her passer far på, det er far der nok skal klare de problemmer der opstår, hunden har total fri, den skal ikke opfordres til noget som helst,

Derfor for går der ingen træning i hjemmet, (den eneste træning der forgår, er at alene hjemme, renlighed, og så være stille.)

Alt andet trænen forgår uden for grunden, ude på andre arialer, hvor hunden kan udfolde sig.

Hvordan bærer du dig ad??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdragelse af hunden.
  • #1   21. jan 2009 Jeg træner og leger, ude som hjemme, men hverken pas på eller noget i den stil, det er ikke nødvendigt, da jeg godt kan passe på mig selv .)

• #2   21. jan 2009 Vi træner ikke "pas på" derhjemme. Men anden form for træning/opdragelse foregår både hjemme og ude.
    Nogle af de ting som trænes hjemme, er bla. at omgåes børn og det er specielt hvad som er ok og ikke ok i forhold til børn. Og det går selvfølgelig også den anden vej rundt, så børn ved hvad er og hvad ikke er tilladt i forhold til hundene.

• #3   21. jan 2009 Først og fremmest havde jeg ønsket en vagthund, havde jeg valgt en helt anden race ;0) Så dette er slet ikke noget vi træner...

Dinas træning har mest foregået ude på andre arealer end hjemme.
    så som : Ringtræning, alm. lydighed og træk.

Det eneste vi "træner" hjemme er små aktivitetsøvelser som high five, kravle, hvor er tommelfinger og rul rundt........

• #4   21. jan 2009 samme svar som sheila
    dog tror jeg nok at han ville passe på mig hvis han følte det blev nødvendigt, men det er ikke noget han lærer eller noget vil roser for eller fremskynder

• #5   21. jan 2009 Vi har aldrig trænet "passe på" derhjemme eller lagt op til, at hundene skal tage ansvar. Men hvis man siger "Kommer der nogen?" i den der helt specielle tone, så kan man være fuldstændig sikker på, at hundene reagerer med det samme smiley

• #6   21. jan 2009 Nu har jeg kun haft Tervueren og Groenendael, som jo er vogtende racer, så mine hunde har altid passet på, men det er mig, der tager stilling til om der er en trussel eller ej, og hvis der er, så er det mig, som håndterer situationen og det er simpelthen nødvendigt med disse racer. For det kan jo ske at hunden tager fejl af den nye nabo og så en indbrudstyv. Jeg har med min første hund haft situationer hvor hun mente, at nogen var en trussel mod mig og havde hun ikke lært at det var mig, som tager beslutningerne, så havde hun sandsynligvis bidt.

Lia, som jeg har nu, er mere blød og hun ville slet ikke have det godt med at skulle have ansvar. Kender også til en situation hvor det var hundens opgave at passe på og det resulterede i en stresset og usikker hund, der endte med at bide postbudet.

• #7   21. jan 2009 vi træner både ude og hjemme.. men nu træner jeg heller aldrig at noddie ska passe på os, vi lydighedstræner derimod

Kommentér på:
Opdragelse af hunden.

Annonce