917 visninger
|
Oprettet:
Opdragelse af SBT {{forumTopicSubject}}
Hej,
Har lige fået mig en Staffordshire, dejlig hund
Men vil gerne hører lidt til opdragelsen af den, mht. sådan noget som at ligge i møbler osv.
Ved dem den blev købt af var den vant til at måtte ligge i sofaen, men nu har jeg så hørt at det må sådan nogle helst ikk,
fordi de så føler at de er på samme "niveau" som os.
Men har det så meget at sige, hvis den bare går ned i sin kurv hvis man ber den om det?
Har ikk rigtíg kunnet finde noget specifikt om opdragelse af hunden, udover man skal være bestemt overfor den, men alt dette er jeg klar over...
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Det er ikke afgørende ang. lederskab for hunden om den ligger i møblerne eller ej......det er hele ens omgang med hunden der betyder noget og ikke om den spiser først/sidst....om den går først eller sidst ud af døren o.s.v
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
hunde får ikke ejerfornemmelse af verdensherredømmet af at ligge i møbler.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
egenskaber, temperament, gode og dårlige sider?
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Du bliver ikke mindre leder/fører ved at hunden ligger i møblerne eller sengen :o)
Det er hvor god enn fører du er i hverdagen som betyder noget. At du er tilregnelig og konsekvent, stærk, intelligent, sørger for aktivering, leg, mad etc. Dine handlinger i din omgang med vapperen :o)
dec 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Det var mere lige sådan noget specifikt som det med møblerne jeg ikke har kunne finde noget om.
Og om det er er ejere af SBT'er til stævner eller om det er ejere af dem på hundegalleri jeg spørger og får svaret går vel ud på et?
dec 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Nej, faktisk er det noget pjat. Om man vil have hund i sofaen eller ej er jo en smagssag, og det er helt ok ikke at ville det. Men det er absolut ikke noget der afgør hvordan hunden ellers fungerer i familien, og hunden tror ikke den er konge over verden blot fordi den ligger i sofaen
Opdragelse af SBT