{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Info om SBT'en {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg er faldet for Staffordshire Bull Terrieren og har læst en del om den osv. Men synes at informationen er meget ensartet på nettet, så tænkte om der ikke var nogle SBT-ejere/kendere på HG som kunne have lyst til at fortælle om deres hunde?
Det er ikke en hund jeg ønsker at anskaffe mig lige nu, så søger udelukkende info om racen :b

Hvilken personlighed er der tale om? Ubetinget kærlig, reserveret over for fremmede?
Kender flere muskelbasser og tænker om SBT'ens personlighed også er rolig, selvsikker og kærlig?(som de muskelbasser jeg kender, er) Elsker det rolige og selvsikre sind man møder hos muskelbasserne :b

Har også læst at SBT'en, er en hund der har brug for en kærlig opdragelse, men selvfølgelig stadig faste rammer og regler.
Kan ikke finde ud af nogen steder om det er en race som har tendens til at prøve og indtage lederrollen? Om man skal have "magtkampe" med den? Altså, hvor fast en leder skal man være overfor sin SBT?


Hmm.. Jeg har så mange spørgsmål og ønsker så meget information som muligt, håber på input smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Info om SBT'en
  • #2   31. aug 2013 Sbt er en utrolig kærlig hund elsker sine ejer og følger dem i tykt og tyndt, de er gode børne hunde de har endda kæle navntet nanny dogs i england.

    De kan ofte gå hen og blive egnkøns diskrimination med alderen.
    De skal have en kærlig fast opvækst, ingen stress eller negativ opdragelse.

    Nogle sbt er mere selvsikker end andre det kommer meget an på deres psyke samt opdragelse.

    Vil ikke anbefale hunden som første gangs hund.
    Angående det med at søge granser det gør alle hunde jo og her er sbt heller ikke nogeb undtagelse, betragtes som teenagere til tider hehe.

    De er utrolig lærenemme og indlærings villige hunde.

    staff mom her inde kan også besvare dine spørgsmål godt hun er dygtig:-)
    http://www.hundegalleri.dk/bruger/7240-_staffordshire_bull_terrier_mom_

    Syntes du skal møde op på udstillinger og møde hundene samt opdrætter. Besøg div kenneler, studere racen nøje og den kennel du vil have den fra. Pøj pøj


  • #3   31. aug 2013 Sender lige en pb smiley

  • #4   31. aug 2013 Phillip - mange tak for dit input smiley
    Mit indtryk af racen bliver bedre og bedre! Havde også tænkt at jeg skulle rundt og kigge på udstillinger og møde nogle opdrættere og hunde. Har du nogen ide om kenneler lukker dørene op for folk der blot er interesserede i at møde hundene og få en snak?
    Puh, det er jo et længere varende projekt sådan at begynde og udforske en helt ny race smiley


  • #5   31. aug 2013 Dygtige seriøse kenneler har altid dørene åben for besøg og en snak

  • #6   31. aug 2013 En staff giver ubetinget kærlighed til alle mennesker og børn på sin vej.
    Det viser den med sin iver, som godt kan virke voldsom.

    Det man ofte høre om hos folk med staff, er dens iver når der kommer gæster. De bliver SÅ glade, og hopper meget op af folk, og skal helst sidde på skødet af dem, eller over slikke dem i hele hovedet.
    Derfor kan den godt virke voldsom, men der er intet ondt i det.
    Den vil bare gerne kæles med smiley

    Den er utrolig lærenem. Den er meget alsidig rent træningsmæssigt. Jeg vil derfor også anbefale, at en staff bliver brugt. Den elsker det.
    Jeg har selv trænet lydighed, og nu træner vi spor.
    Staffen vil meget gerne bruge hovedet.

    Som Philip skriver, så kan du med stor sandsynlighed regne med, at den ikke kan med eget køn når den er kønsmoden. Det er bare noget man må accepetere, ellers er det ikke en staff man skal have.

    Den vil ikke overtage nogen lederrolle, men den vil helt sikkert prøve dig af, lige som mange andre ungehunde :).
    Nogle staff kan give mange grå hår i hovedet, mens teenagerperioden står på :).

    Du skal se dig rigtig godt for, inden du vælger opdrætter. Der vil altid være nogen, hvor der er lidt ugler i mosen, men vi har også nogle der er rigtig dygtige, og går meget op i, at gøre det bedste for racen og dens hvalpekøbere.
    Kig dig godt for hvad sundhed angår, og lige så sindet.

    Tag endelig på udstillinger, hvor du kan se forskellen rent typemæssigt på racen, og hvor du kan mødes med en masse dejlige mennesker :).

    Godt du begynder allerede nu, at tjekke alt op om racen, for så har du også tiden til at finde den rette opdrætter, og blive skrevet op :).

    Man skal også lige have i baghovedet, at det er ikke alle steder man kan bo med en staff. Nogle boligselskaber har deres egen hundeliste, så det skal man også lige tjekke op på smiley

    Hvis du har nogle specifikke spørgsmål, skriver du bare til mig smiley


  • #7   31. aug 2013 Nu ved jeg ikke lige hvor du bor Camilla, men skulle det være i nærheden af nordjylland, kan du sagtens komme og opleve en staff her hos mig smiley

  • #8   31. aug 2013 Som jeg skrev spørg staff mom hehe:-):-):-):-)



  • #9   31. aug 2013 Haha Philip :). I andre kan jo også sagtens smiley

  • #10   31. aug 2013 Men du har årne samt erfaring bag dig tilxat bakke dine udtalelser op

  • #11   31. aug 2013 Kun knap 5 år :).
    Så jeg er jo faktisk også ret ny i racen. Men jeg har nogle meget stejle og klare meninger om, hvad jeg selv synes er okay i bla avlen :), og der er jeg nok ret kritisk :). Men jeg vil kun racen det bedste smiley


  • #13   31. aug 2013 Staff mom - mange tak smiley
    Det du skriver omkring træning lyder rigtig godt. Jeg kunne nemlig godt tænke mig en hund som jeg kunne træne noget med. Agility har jeg overvejet, synes det virker som en skøn "sport" for hund og ejer :b Eller spor som du skriver, det har jeg før trænet lidt med mine forældres lab smiley
    Jeg bor desværre på Sjælland, men mange tak for tilbuddet - meget venligt af dig!.

    Hvordan finder man ud af hvilke udstillinger man skal tage ud til? Har aldrig været til en udstilling før så ved ikke hvordan det fungere?


  • #14   31. aug 2013 Er fra Holstebro her er du også velkommen

  • #15   31. aug 2013 Christian - Vestsjælland smiley

  • #16   31. aug 2013 http://www.hundeweb.dk/dkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=23

    Her kan du se udstillinger


  • #17   31. aug 2013 Vælge staffordshire bull terrier i race og så søger du så kan du se hvor og hvornår der er

  • #18   31. aug 2013 Phillip - Mange tak smiley Kigger lige. Tager du ikke også til udstillinger med Cooper? Synes jeg at kunne huske fra hans galleri-side.

  • #19   31. aug 2013 Jo er meget afsted til udstilling

  • #20   31. aug 2013 Camilla der er en stor udstilling i Ballerup hvor du garanteret kan finde en del staffer smiley
    Du skal dog være obs på at du måske ikke kan gå til agility. Mange træningssteder vil ikke have staffer. Om det bare er mig der er blind ved jeg ikke, men jeg kan ikke finde et DKK agility sted på sjælland..


  • #21   31. aug 2013 Phillip, så kunne det jo være man kunne møde jer der smiley

    Og mange tak for tippet om Ballerup.

    Overvejer også om man skulle prøve at tage til Roskilde på store heste dag og se om man skulle være heldig. Der står at de har et samarbejde med DKK smiley


  • #22   31. aug 2013 Tror ikke den i Roskilde er en rigtig udstilling, eller.. har hørt nogle sige vi ikke kan melde os til - eller noget i den stil. Min bil er lige blevet totaltskadet så jeg kommer ikke afsted pt så har ikke lige undersøgt det.
    Men ballerup er der garanti for en god del sbt'er smiley


Kommentér på:
Info om SBT'en

Annonce