{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Opdragelse af hund {{forumTopicSubject}}

Har brug lidt viden fra alle..
Min kære mor, har haft probler med hendes hund.. Den mistet lidt respekt for min mor, så hun skulle starte forfra med opdragelse..
Det største problem, var når hun kom hjem, hoppede han meget op af dem og nappede i ærmet.. Da har hun læst ud af en bog (skrevet af en adfærdsteraput) at hun skulle vende rygge til og når han så slapper af kan man hilse.. Dette har hun gjort med succes..
Har læst herinde, at flere har svaret sådan..
MEN så idag var vi ude ved BARF og købe fodrer og stod og talte med ejeren derude.. Han sagde at det direkte var mishandling af hunden og det måtte man ikke!!!
Forøvrigt kunne han nævne 100 adfærdsteraputer, som kaldte sig det, fordi de havde læst i en bog..
ÅÅhh undskyld.. man hva ska man så gøre.. ja det ville han ikke fortælle end man skulle bestille en tid hos hans teraput, så man kunne finde årsagen..
Undskyld mig.. men kold skid og ubehøvlet mener jeg..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdragelse af hund
  • #1   11. sep 2008 Ubehøvlet... ja tak for kaffe smiley

Der findes en million gode råd... bare ikke alle råd der virker på samtlige hunde, derfor må man prøve sig frem og finde ud af hvordan man opnår positive resultater med sin hund.

• #2   11. sep 2008 Han er da kun ude på én ting, og det er da at tjene penge.. På mig lyder det som om din mor gør det helt rigtige smiley

• #3   11. sep 2008 Tjaa....jeg havde det i sin tid fint med at ignorere (vende ryg til) uønsket adfærd - det har virket hurtigt og godt...endda på længeresigt :))

• #4   11. sep 2008 altså hvad så dem dem der mener, at for at være the boss så skal man ikke hilse på hunden man må ikke snakke til den, og den skal spise efter os , og sådan nogle regler, det der en fra usa en dygtig hunde teapout som mere at det er alfå og omega ...

• #5   11. sep 2008 Mener sku hellere ikke at der er noget forkert i det.. men det er åbenbart mishandling i hans øjne..
    EPO hundene.. ja det var nøjagtigt det samme jeg sagde til min mor..

Men min mor er så godtroende.. og blev faktisk trist til mode over.. hendes argument, er at nu lever hun jo efter hans "levestil" altså BARF normer..
    Men stadig lider han jo ikke last - han hører da efter nu og opfører sig ordenligt..

• #6   11. sep 2008 Line: det er da vist kun hende den gamle engelske kone, der mener det - kan simpelthen ikke komme på hendes navn. Det er ondt, da hunden er et flok dyr - men det malenes mor gør, er at ignorer uønsket adfærdt og det er noget helt andet

• #7   11. sep 2008 Desuden mener han så også at det ligeledes er mishandling at lukke sin hund ude fra soveværelset.. Det forstår jeg hellere ikke, har da hørt mange som ikke har dem inde i værelset.. (har selv vores derinde) men det er da ikke dyreplageri.. Forstå ikke helt hans tankegang.. især ikke når han tager det ud fra ulve.. Meget forvirret er jeg..

• #8   11. sep 2008 Sagde så til ham, at jeg var på HG og havde læst fra mange bruger, om at gøre dette ved uønsket adfære..
    Hans svar; de er jo hellere ikke adfærdsteraputer og alle dem som gør dette, mishandler deres hunde..
    Okay tænkte jeg så, dvs at ca 85% af danske hundeejer mishandler deres hunde ved dette..
    Kan slet ikke forstå dette.. TOTAL SÆLGER.. Min mor har lagt så mange penge der nede og så kan han ikke svare på sådan et simpel spørgsmål.. garanteret fordi han ikke ved en skid.. men belærer skal han nok.. ja undskyld det sure opstød..

• #9   11. sep 2008 mit råd er at læse og høre fordrag med så mange forskælige som muligt lad være med at vælge en guru.... og afprøv det så. og brug det der virker og smid resten ud. ikke alle metoder virker på alle hunde. . og ikke samme tybe metoder virker helevejen igennem et trænings forløb.. jeg har måtte skifte trænings metoder en 4 5 gange i løbet af beates to år fordi hun udviklet sig udover

• #10   11. sep 2008 Hvis det er ham fra BARF i glostrup kan jeg kun give dig ret i at han er mærkelig! Han sagde til min veninde at når hunden følte sult var det ligesom når vi har menstruationssmerter... Ved ikke helt hvor han ved det fra...
    Men vi havde også problemer med at Lupa blev fuldstændig overgearet og sprang op når vi kom hjem eller hun mødte folk hun kendte. Så begyndte vi at ignorere hende og det virkede rigtig godt efter lidt tid... Jeg kan ikke se det er dyremishanding, det er da bedre end at skælde hunden ud! Den lærer jo bare at den ikke får noget ud af det.... Mærkelig mand!

• #11   12. sep 2008 Kirsteine H
    Sjovt nok snakke vi også omkring sult.. Han sagde til os at hunde føler ikke sult.. Såå ?? skifter vist mening som vi andre skifter tøj..
    Men kan kun give dig ret.. mærklig er han..

• #12   12. sep 2008 Malene M: Okay, nu har jeg kun læst de første indlæg, men så vidt jeg kan forstå, så vil du gerne have en til at hjælpe din mor med forholdet til sin hund.

Du har ret i, at der er dårlige adfærdsbehandlere derude. Titlen er ikke beskyttet så enhver kan teoretisk oprette en skole selv. Jeg er selv inde i faget, så jeg kender en del folk og nogle gode steder. Jeg kan dog ikke udtale mig om alle adfærdsskoler i DK.

Siden at du bor i København vil jeg anbefale dig at kontakte Etologisk Institut www.etologi.dk for hjælp, hvis du ønsker en færdiguddannet til at hjælpe jer. Hvis du mener at en elev er nok, kan du sende mig en pb med de relevante oplysninger og så kan jeg hjælpe dig med at finde en kvalifiseret hjælp.

Hvis du blot ønsker råd og vejledning, vil du generelt opnå mere hvis du læser nogle gode bøger, da de korte råd, som du kan få herinde generelt er for korte og upræcise og ofte ikke relevante nok. Dette er ikke personligt, men mange skrive noget seriøst .... skrammel herinde i en god mening.

Af bøger kan jeg anbefale:
    Træn din hund af Maiken Lysholm Sten. For præcis og brugbar træning af din hund. Kan lånes på biblioteket.

Politikkens Hundeskole samt Træn din hvalp af Christina Ingerslev. God, præcis og brugbar. Opdateret viden. Kan vist nok lånes på biblioteket.

Hvalpen og Familiehunden af Lone Greva. Ligeledes god og opdateret. Hun skriver en del om processerne bag problemerne. Kan vist nok lånes på biblioteket.

Som tommelfingerregel bør du undgå bøger der er mere end 5 år gamle da udviklingen på hundefeltet sker så hurtigt, at de hurtigt bliver forældede igen. Det gør det ikke bedre at meget af de serøse studer, vi rent faktisk har om hunde (og ikke bare ulve) er på andre sprog og kun bliver publicerede i mere ller mindre ukendte videnskabskredse.

• #13   16. sep 2008 Christina S

Tak for dine råd... Nu havde min mor ikke lige tænkt sig at søge en adfærdsteraput.. men ville gerne have en nogle råd og ham fra BARF nedrakkede de foreslag hun havde for af vide..

Men vil ihvert fald give hende disse titler til bøgerne, så hun kan lån dem..

Mange tak..

Kommentér på:
Opdragelse af hund

Annonce