{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

opdragelse af hund {{forumTopicSubject}}

en af mine venner har fået sig en amstaff men han kan ik ha den mere for den æder alt når han ik er hjemme og er begyndt at bide ud efter ham når han sætter den på plads...
men så har jeg sagt jeg gerne vil se om jeg kan nå at rette op på den inden den bliver for stor..
men kunne godt bruge nogle gode råd for den er helt kold når man tager fat i den og skælder den ud?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opdragelse af hund
  • #1   17. sep 2007 har haft 2 hunde før men de har dog ik været så svære at opdrage på

• #2   17. sep 2007 Man tager bestemt heller ikke fat i sin hund for at opdrage den ....

• #3   17. sep 2007 jo man gør sku da så! jeg tager fat i nakke skindet og viser den hvad den har gjordt forkert og skælder den ud.. siger du puuuhaaaa

• #4   17. sep 2007 NEJ det gør man bestemt ikke !!!

• #5   17. sep 2007 Skælder ikke min 8 md hvalp ud ...

• #7   17. sep 2007 Jeg har godt nok heller aldrig hørt om en hund før, som bidder ud efter sin ejer, fordi man beder den om at sætte sig eller lægge sig osv. - han må da gøre det helt forkert og hvis det er fordi han er voldelig og angriber hunden, ja så ville jeg også bide ud efter ham.

• #8   17. sep 2007 Hmmm . . enig med modstander .

• #10   17. sep 2007 Hunden bliver bange når du river fat i den, og en bange hund er ude af stand til, at gøre det du beder den om - så kort kan det siges.

• #11   17. sep 2007 René: du er nok ikk den rigtige til at rette op på hunden, hvis du anvender vold på din egen hund. Overlad det hellere til professionelle.

• #12   17. sep 2007 så i vil ha man skal vise hunden tilid når den bider ud efter en? og nej han er ik ond eller noget.. men jeg mener bare man bliver nødt til at sætte den på plads hvis den begynder at bide ellers ender det jo med den har overtaget over dig.. enig?

• #13   17. sep 2007 NEJ !!!

• #14   17. sep 2007 Rene - man behøver stadig ikke tage fat i hunden . . for at sætte den på plads . .

• #15   17. sep 2007 Det lyder sjovt nok , som en jeg lige har diskuteret med i chi gruppen , personen mente også at man ikke kunne opdrage en rottweiler ,uden der skulle tages i fat i den.... pinligt at folk er så primitive........!!

• #16   17. sep 2007 vold hvad snakker i om? læs hvad jeg skriver.. jeg tager fat i nakke skindet som hvis du holder din hund i halsbondet og siger til den det er forkert.. i misforstår mig helt.. jeg slår den jo ik eller løfter den op!

• #18   17. sep 2007 rené: en hund der ikk er bange for dig, bider ikke. Det eneste du får ud a at tage fat i din hund er at du viser den at du er en dårlig og uberegnelig leder og en bange hund.

• #19   17. sep 2007 Rene - hvem snakker om vold ?? . .

det er da stadig at tage fat i hunden om du gør det i nakkeskindet eller ej ??
    enig ?!. .

• #20   17. sep 2007 René: det er vold at tage fat i nakkeskindet som straf.

• #22   17. sep 2007 Rene jeg syntes at du lige skal læse det link, som Helle fornuftigt nok smed til dig :-))

• #23   17. sep 2007 helle du har en behåret gravhund det er da klart man kan opdrage sådan en ved at sige nej.. den vider jo ik særlig hårdt.. så i vil ha jeg bare skal snak til den når den begynder at bide for alvor?

• #24   17. sep 2007 Der er stor forskel på at udøve vold mod sin hund og så at tage fat i den i extreme tilfælde, såsom hvis den bider ud efter sin ejer eller en anden hund. Det lærer vi til træning :=)

• #25   17. sep 2007 Nu har jeg lige siddet i en anden tråd også . . eller en jeg selv lavet hvor nogen skrev at hvis dne bed vilel de aflive . .

Vil du aflive hunden hvis den bider dig . . ved du tager den op i nakkeskindet og opdrager på den måde så bider den en dag . . også ryger den måske eller ?! . :o/

• #26   17. sep 2007 helle forstår du ik den bider og æder hans seng før han tager fat i nakken og fortæller den det er forkert

• #27   17. sep 2007 Rene - hvor gammel er hunden ?! . .

Har han før den bed ham taget fat i hunden ?!

• #28   17. sep 2007 HUnde bider ikk sin ejer med mindre den har smerter, er bange eller lært at man får sin vilje ved at bruge vold.
    Så man ligger som man har redt vis man har en aggresiv hund.

• #29   17. sep 2007 du er da en tøffelhelt dkiilotte

• #31   17. sep 2007 Rene - hvad menr du lige ? . . *G*

• #32   17. sep 2007 nej han har ik taget fat i den på den måde før den begyndte at bide.. den er ca 8 mdr

• #33   17. sep 2007 Rene - hmm okaj . .

Bed den . . nappede den ?! . .
    sagde den fra . eller . . :o/

• #35   17. sep 2007 hør jer selv.. jeg spørger om hjælp og det eneste i kan fortælle mig er at jeg gør det forkert og det er vold.. i kan jo ik selv komme med nogle ider til opdragelsen af en hund der bider alt ting i stykker og sin ejer når den bliver stor nok!

• #36   17. sep 2007 Rene - hmm synes jeg prøver at få nogen oplysninger fra dig om hvad hunden har gjordt og ikke gjordt . . :o/

• #37   17. sep 2007 den bider ik kun ham også gæster.. selvom man sidder i sofaen og er rolig.. den bider ik kun når han tager fat i den

• #39   17. sep 2007 Uanset hvad, så skal man ikke tage fat i hunden - der er jo en grund til, at den bidder ting i stykker - måske er den bange for at være alene hjemme - har i tænt på det ?

• #40   17. sep 2007 han har mærker efter det så vil sige den bider når det er

• #41   17. sep 2007 Får den den motion, omsorg og kærlighed som den har krav på og brug for - beder i den om at gøre ting som den er god til, så den kan få en masse ros ?

• #42   17. sep 2007 Du kan se det din ven har præsteret ikke har virket - vil du kunne gøre det anderledes? Det lyder det ikke til...
    Hvis det er dømt til at mislykes for dig fra start, hvorfor så overhovedet forsøge?
    Nej giv i hellere hunden til nogle prof. hundeejere, eller få den aflivet hvis i ikke kan finde et kompatent hjem til den!
    Det vil den sikkert takke jer for...

• #43   17. sep 2007 hvis han ik må råbe af hunden eller røre den hvad skal han så når han kommer hjem og den har smadret helle hytten?

• #44   17. sep 2007 tror de fleste ville tage fat i deres hund hvis det kom så vidt... For hvis den går første gang hva så med næste?
    René jeg er enig smiley

Træner men et par store rotter, som er totalt ligeglad med et " NEJ"!! det hjælper kun på den når deres ( ellers ret erfarne ejere ) tager fat i dem

• #45   17. sep 2007 ulla.. ja han går med den 3-4 gange dagligt og den får den kærlighed den skal ha når den så er rolig

• #46   17. sep 2007 Rene> Give den snor på og gå en god tur med den... Eller f.eks. tage den med i snor til noget hundetræning...

Så kan han rydte op når han kommer hjem fra dette!

• #47   17. sep 2007 afliv lortet, så er vi fri for endnu en "min hund blev bidt af en amstaff"-historie, på længere sigt :b

• #49   17. sep 2007 Rene - det hjælper ikek at gå hjem og skælde hunden ud når den har gjordt noget . .

ellers så lærer den det ikke . . den skal kun have et nej eller skæld ud når den er i gang med det og ikke når den har gjordt det . . ellers lærer den noget helt andet at den ikke må , . . :o/

• #50   17. sep 2007 glad for der er en der kan se det lidt for min side smiley

• #51   17. sep 2007 prøv at tage kontakt til Marlene herinde fra, hun læser til dyreadfærdsterapeut. Hun er rigtig sød og hjælpsom, og har hjulpet en del ejere/hunde herinde fra.
    (link fjernet)

hun tager også hunde ind til terapi, gratis som led i uddannelsen, mod at man betaler evt. benzin. Kan ikke lige se hvor du bor. Ellers kan det være hun kender nogen som kan hjælpe i dit nærområde.
    det er da et forsøg hver smiley

• #53   17. sep 2007 og min mening er at aggresivitet avler aggresivitet.

opbyg lederskabet istedet.

• #54   17. sep 2007 Rottweiler Tor : det kunne jeg sku bruge til noget. tak for det

• #55   17. sep 2007 Meget visé ord...rottweiler Tor :0)

• #56   17. sep 2007 Giv ham et mindre område der er "hundesikkert" når han er alene. Der er ingen grund til at indbyde til ballade, hvis man ved at han keder sig meget når han er alene.

Vi ved f.eks. at Samson vil æde alt hvis han er alene hjemme i øjeblikket - han er ved at skifte tænder - så han har et mindre sikkert område hvor han er tryg og rolig når han er alene.

• #58   17. sep 2007 Rene at hjælpe dig, er lige som at smide vand på en gås eller at slå i en dyne - for du vil kun opdrage hunden med råb og skæld ud, samt et par flade hvis den har bidt noget i stykker. smiley

Jeg mistede sku en hav bildør den anden dag, fordi jeg havde taget alle tre hunde med i bilen, ud på træningspladsen - Money kunne åbenbart ikke klare, at hun skulle sidde i bilen og se mig træne med en af drengene - jeg gjorde eller sagde intet - det var ikke hundens skyld men min dumhed - og nej tager hende ikke med som tilskuer i bilen igen :-))

• #59   17. sep 2007 Man skal finde årsagen til hvorfor tingene sker og så rette årsagen - du kan ikke staffe hunden for noget, som sker medens du er væk .

• #60   17. sep 2007 Når du kommmer hjem og ser hunden har ødelagt det halve af hytten,, sorry to say, der er intet du kan gøre..

Skælder du den ud forstår den ikke at kæde det sammen med det den har ødelagt,, Derimod hvis du ser hunden gøre det i det øjeblik du ser det så sig strengt nej, grib ikke fat i hunden eller noget..

Tror hunden gør det enten af kedsomhed,, eller fordi den ikke har lært at være alene hjemme?

Giv noget du kan stimulere hunden med,, fx. en bold med godbidder i, eller gem noget hundetørfodder rundt i huset som den kan gå og lede efter..

For at træne hunden til at være alene hjeme, starter du først ved at stå lige udenfor døren i nogle få minutter,, og så gå ind igen inden hunden finder på at lave ballade.. Lidt efter lidt øger du tiden hvor du er væk...

Lige hvad jeg havde af idéer til hvad jeg ville gøre hvis jeg stod i situationen smiley

• #63   17. sep 2007 Man kan kun irettesætte hunden for noget den er i gang med her-og-nu, og det burde man kunne gøre med et nej.

Kan man ikke få sin hund til at lytte uden at tage fat eller råbe ubehersket ad den, er det kontaktøvelser der skal til. Her ville det være smart at melde sig til noget træning, enten hold eller privatundervisning.

Tommelreglen er at man aldrig skælder ud, men i stedet afleder (få hundens opmærksomhed væk fra det den laver) og roser ved ønsket adfærd.

Eksempelvis ved bideriet: giv den noget som den godt må bide i, og ROS den for at bide i det. Det er jo meget sjovere end at blive råbt ad når man alligevel ikke kan lade være med at bide (og som jeg forstår det er Amstaffer ret glade for at bruge munden)..

• #64   17. sep 2007 Lyder som om at den er understimuleret og keder sig når den er alene hjemme..
    Lyder også lidt som om at den har fået en forkert opdragelse, siden at den bider ud efter ham....

Nu ved jeg ikke hvor gammel den er, men den er højst sansynligt usikker når den bider ud...
    Ellers respekterer den ikke sin ejer. Hvilket sker når han ikke selv behandler den med respekt...

Men ved det , eftersom jeg hverken kender hund eller ejer.. Så gætter kun smiley

Jeg har selv haft en stor og meget Dominerende Rottweiler boende og styrede ham uden nogensinde at tage fat i ham..
    Tror at det havde endt grueligt galt, hvis jeg var begyndt at være fysisk overfor sådan en stor og selvsikker hund.
    Så det var med stemmen, fremtoning og positiv prægning, jeg styrede ham...

• #65   17. sep 2007 (link fjernet)

• #66   18. sep 2007 Jeg går bestemt heller ikk ind for at man tar fat i sin hund, når den har bidt noget i stykker... Men come on mand... Hunden bider helt umotiveret ud efter hans gæster, så havde jeg dæleme os taget fat i den..... Men tror bestemt os du skal kontakte en adfærdskonsulent.

Og vil lige sige, at min hund havde en mani med at bide ledninger over, når jeg ikk var hjemme.. Kunne ikk gøre så meget ved det når jeg ikk havde set det, men tog ham i det en dag, eller det vil sige sad og så fjernsyn, og lige pludselig var der helt sort skærm, og der havde han bidt den over, der råbte jeg altså af ham, og slog ham over snuden med ledningen (ikk voldsomt hårdt), og han har ikke gjort det siden... og han har ikke lidt overlast af det.. Tror sgu ikk hunde tar skade a at blive skældt ud....

• #67   18. sep 2007 det kan også være fordi hunden føler sig truet når du tager ved den også den forsvare sig selv. som nogen af de andre siger du skal tage ham i det før du kan skæle ud også prøv og afskræme rummene at han måske kun har 2 rum og gå i når han er alene det kan være han er stresset over at huset eller lejligheden er for stor til han kan overskue det . jeg har en kasse til min hund hvor alt hans lege tøj er i og nogen gange så putter jeg noget nyt i også det jo sjovet og lege med , gøre også nogen gange jeg tager halvdelen af legetøjet også efter et stykke tid så bytter jeg det ud det er jo nyt og spændene. det hjalp på min holdt op med og ødelægge ting. man behøver ikke og tage ved hunden for at opdage jeg har ikke haft ved min og han er lydig han gøre hvad jeg siger. mange tror fordi de har en store hund så skal de tage hårdt ved den for at opdage men prøv at tænk hvis nogen tog dig i nakken for hver gang du gjorde noget galt så ville du også blive sur og bide ud efter en. respektere du den respektere den også dig. jeg gjorde mange det hvis min hund var i færd med og ødelægge noget så sagde jeg føj eller puuuhaaa også inorede jeg ham i 5 til 10 min det er mange gange det værste du kan gøre ved en hund. tænkte på hvornår for han mad før eller efter dig??????

• #68   18. sep 2007 og det vil jeg give ret i det er sværet det ved men man må ikke råbe af hunden hvis den har ødelagt noget når man kommer hjem for ja den kan ikke kæde det sammen den ved godt der er noget gal fordi i råber og tager fat i den men den ved ikke hvorfor???? han skal vide hvor hans plads er ja men som en af de andre siger opbyg et lederskab, hvis hunden han er nederst. det kan du ved at han spiser efter dig også lad som om du spiser af hans mad først også skal han vente på du har sat maden ned og sagt hver skod. hunden er 8 mdr og er i den periode hvor han modtager mest. har hørt hvad der sker for hunden i det første år er sådan en hunden du for det vil sige hvis du slår , tager fat jamen er aggersiv over for den jamen så for du en aggersiv hund desværre.

• #69   18. sep 2007 Jenni P : Vil gi dig ret i at det er forkert hvis den har ødelagt noget at tage fat i den, men at den bider ganske umotiveret folk der kommer på besøg.. Sådan skal en hund ikke opføre sig, og så syns jeg altså det er på sin plads at der blir taget fat i den... Tænk hvis det næste blir at den bider et barn???

Tror der skal en adfærdskonsulent til....

• #71   18. sep 2007 Hmm jeg tænker lidt om ikke hele tråden er lidt en provokation......
    Ingen er vel så dum at de seriøst går og tror at hvis man kommer hjem til en ødelagt seng, at så hjælper det at råbe af hunden og give den verbalt skæld ud på menneskesprog, og så at hive den i nakkeskindet?
    Hvor h..... sku en hund kunne forstå det fra..

Hvis du var en tur i kina og en pludselig overfaldt dig på åben gade og stak dig en flad og skældte dig ud på kinesisk, ville du så straks forbinde det med det slik papir du smed der for 8 timer siden. NEJ

Så dumme har folk altså heller ikke lov til at være

• #75   19. sep 2007 hmm - der er da vist en der trænger til at læse liiiidt op på det med hundesprog og hundens signaler.....at være leder er ikke en titel man selv kan tage - det er en titel hunden giver en i kraft af at man ved hvordan man opføre sig - ikke fordi den er bange for en...at vi er den fysisk overlegen giver ikke os lederstatus

• #76   19. sep 2007 Hvis en hund bider sin ejer, så er det da klart fordi den ikke har tillid til ejeren.
    Og så hjælper det ikke at tage fat i nakken, eller sætte sig på hunden, eller tvinge den til at overgive sig, for det bekræfter jo bare hunden i, at den havde grund til at føle sig utryg...

Man er nødt til at starte helt forfra, og genopbygge tilliden. Og det kan tage rigtig lang tid..

• #78   19. sep 2007 belinda: nemlig

• #81   19. sep 2007 Vanessa - nu må du sgu spænde hjelmen !!! Det gør Helle jo heller ikke, vel, hun opriser sig bare lykkelig for ikke at være hund hos dig, det er IKKE = at udtale sig om DINE hunde eller deres velbefindende...

"...og endda sat mig oven på dem..." Øøøøhh - det er en lille bitte chi - lidt voldsomt for så lille hund syntes jeg nok....

• #83   20. sep 2007 Hvis man overhovedet er noget i nærheden af at ligne en leder for sn hund burde det ikke være nødvendigt at være fysisk på nogen måde overfor sin hund. En hund skal opdrages og læres til at være alene osv, og uden den rette træning i dette går den bare ikke.
    Jeg er bestemt ikke den perfekte hundeejer med en perfekt hund men synes godt nok der er nogen der kunne trænge til et kursus i basal hundeadfærd og opdragelse. Jeg kender en mand med en shæfer der har fået opdragelsen på den hårde måde og hver gang han kalder på den, kryber den hen ad gulvet. Fedt at have sådan et forhold til sin hund.
    En hund der frygter dig og en hund der respektere dig kan se ud af det samme, men er det bestemt ikke.

• #84   20. sep 2007 Smydi: tror sgu den er spændt - desværre så hårdt at den stopper blodtilførslen til øverste etage.........det vil jo forklare en del

Kommentér på:
opdragelse af hund

Annonce