1.765 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Mælketænder / nye tænder Mælketænder / nye tænder

Vores hvalp på nu 6 måneder er/har jo været ved at skifte tænder.
Jeg ser så ved den ene hjørnetand, at mælketanden stadig sidder ved siden af. Den nye hjørnetand er endnu ikke helt vokset ud. Men jeg spekulere på, om jeg måske skal have dyrlægen til at fjerne mælketanden, så der ikke skal opstå problemer senere.

Har tidligere læst om en her på HG hvis hund havde samme problem og den fik vist først fjernet mælketanden i 9-måneders alderen (hvis jeg husker rigtig) og det endte med at den nye hjørnetand sad løs, formentlig pga. for meget plads nu hvor mælketanden var fjernet - for sent.

Hvornår er det for sent ?
Er er stadig en chance for, at den falder ud af sig selv.

Skal til dyrlægen tirsdag med en af de andre til allergi-vacc., så havde tænkt mig at tage den lille med og få dyrlægens mening også.
Men også rart hvis nogen her på HG ved noget om det, så jeg kan være lidt forberedt !

Hvis den skal fjernes, så koster det vel også en bedøvelse - ikk ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mælketænder / nye tænder
  • #1   25. dec 2008 altså chica er 11 mdr og har samme problem og de skal først fjernes når hun er 13 mdr. dyrelæge sagde ca 1500.-

men kommer an på så meget hvor meget bedøvelse hun skal bruge og hvor lang tid osv

• #2   25. dec 2008 Kaido havde også dobbelanlæg ved den ene hjørnetand, men den blivende så fin ud og sad hvor den skulle. Efter en uges tid, tabte hun mælketanden, så det gik helt af sig selv:-))

• #3   25. dec 2008 13 mdr. - er det ikke sent.
    Så lang tid tror jeg ikke jeg tør vente, specielt ikke efter den historie jeg læste her på HG.

• #4   25. dec 2008 13mdr. er Alt for sent, så har de nye tænder vokset sig fast i den stilling og det kan gi hunden tyggeprobs. nu og evt. senere i livet.

Gør som du havde tænkt dig, tal med dr.dyr om det, for mælketænderne skal fjernes senest når der er ca.7mdr. det er helt normalt for de små racer at de mangler det "hormon" der får dem til at tabe mælkebisserne.
    så det er ikke noget du skal være nervøs over, mælketanden Skal bare trækkes ud.
    Held og lykke med det, min Chi fik fjernet 1 hjørne og 1 kindtand sommers og det gik helt fint.

• #5   27. dec 2008 Anita Ønsker alle en GLÆDELIG JUL og et GODT NYTÅR J & Julie & Westierne .
    Præcis min tanke. Jeg taler med dr. dyr nu her efter jul (mandag d. 29/12) og der har mælketanden i hvert fald også siddet der i en uge +

• #6   27. dec 2008 vores dyrlæge sagde 6 mdr. fimze havde alle 4 som dobbelt hjørnetænder og de blev trukket ud. Hvis ikke de kommer ud, kan de skade de blivende tænder.

• #7   27. dec 2008 Da min vuf var 4 mdr. havde hun også dobbelte tænder et sted. Min dyrlæge så på det og sagde at hvis den ikke var faldet ud af sig selv når hun var 6 mdr skulle den fjernes.
    Den røg ud efter en uges tid eller sådan..

• #8   27. dec 2008 Jamen Dian er nu 6 mdr. så dyrlægen måvist hellere lige ordne den lille sag med at trække mælketanden ud. Vi skal ikke have nogen skader her - ellers tak !
    smiley

• #9   27. dec 2008 Hvis bare mælketanden er lidt løs skal den nok selv komme ud. Problemet er dem der sidder helt fast.

Giv ham nogle gode kraftige ben han kan ligge og virkelig gnave i. Gerne hvor han skal kæmpe for at få marven ud. Det er den mest effektive måde at få tænder løs på.

2 uger med et stort hesteben, så var begge Frida's hjørnetænder ude.

• #10   27. dec 2008 Men han har tygget en masse ben o.l. gennem længere tid, som ikke har hjulpet !
    Jeg har ikke kunne mærke om den sidder løs, da han ikke er specielt samarbejds-villig endnu med at få kigget tænder.
    Jeg må få Rene til at holde ham i morgen, så jeg kan få ordentlig fat.
    Men dyrlægen bliver med stor sandsynlighe nok løsningen, så vi undgår skader e.l.

• #11   27. dec 2008 Cody skal først i det nye år ha fjernet alle 4 hjørnetænder, som han har dobbelt af.... Dyrlægen mente de øverste ville falde ud... men ingen af dem er løse eller noget... Cody er 6,5 mdr. nu...

min dyrlæge sagde ikke nogen desideret alder, men han sagde, at den blivende tand må ikk ha været helt oppe i ret meget mere end end uge, før det kunne lave ravage (staves?)..... men at alle tænder gerne skulle være skiftet som 7 mdr.

• #12   28. dec 2008 Kræver det altid bedøvelse når hunden skal have flere tænder ud??

Tulle har desværre nok 4 -5 der ikk er faldet ud endnu og hun blir syv mdr snart så vi ender os ved dyrlægen selvom jeg er ked af det hvis hun skal i bedøvelse:(

• #13   28. dec 2008 mopsejer R
    Altså hvis jeg selv skulle have trukket tænder ud, så ville jeg bestemt foretrække en bedøvelse = lokalbedøvelse.
    Hvis man kunne garantere at hunden ville sidde stille 100% som vi mennesker sidder i tandlægestolen, kunne man nok nøjes med lokalbedøvelse. Man sandsynligheden for at det sker er nok meget lille, derfor får hunden hel-bedøvelse så den ligger helt stille under tandudtrækningen.

• #14   28. dec 2008 Ja selvføgelig skal de bedøves tænkte på fuldbedøvelse..

er sååå bange for at der sku ske noget, at hun ikk vågner op igen osv..

• #15   29. dec 2008 Julie, der er dyr der dør under fuld beedøvelse og jeg har læst mopsen var svær at have i bedøvelse og derfor blir man da nervøs når man er så glad for sin nu bedste ven..

• #16   29. dec 2008 Har snakket med dyrlægen her til morgen. Ikke nemt at komme igennem per telefon, næsten som hos ens egen læge mandag morgen, hvor der bare er konstant optaget og man er heldig hvis man finder et hul igennem til ventekøen.

Nå, men han sagde, som "Lotte N (Tager mod alle udfordringer)" beskrev, nemlig at give ham et godt marvben og så lad ham tygge/gnave på det i en 14 dages tid og hvis det ikke havde hjulpet, jamen så skulle tanden trækkes ud.
    Så jeg må lige ned i Kvickly og kigge efter marvben !

• #17   29. dec 2008 Kan nu ikke se der er noget galt med slagteren hos Kvickly ! Ikke vores kvickly i hvert fald.

Dyrlægen sagde, at hvis tandstillingen var pæn på nuværende tidspunkt, så er der ikke noget galt i at vente 14 dage, Det var kun hvis tandstillingen på nuværende tidspunkt var forkert, at tanden skulle ud med det samme.

• #18   29. dec 2008 altså min dyrlæge sagde Tulles tænder sku ha mulighed for at falde ud selv da det er det bedste så jeg sku komme når hun var 7-8mdr hvis de ikk selv var faldet ud..

Kommentér på:
Mælketænder / nye tænder

Annonce