{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Adskillelse af hun i løb og han? {{forumTopicSubject}}

Min Princess er på vej i hendes anden løbetid kan jeg både se og mærke, men denne gang bor jeg med min veninde og hendes lille pomse han. Når jeg er på arbejde er Princess i køkken med børnegitter ind til stuen for at hun ikke er "lukket" helt inde - den eneste løsning hvor hun ikke æder køkken. Min veninde går hjemme og er som oftes i stuen med hendes han hund hvor hundene så nogle gange leger gennem lågen, da de nemt bliver for overgearet er de hver for sig når jeg ikke er hjemme (Princess er mors hund og hører ikke altid lige godt efter andre) Er jo godt klar over at der kan ske uheld gennem sådan en låge og skal ikke risikere noget.. Men når hun så ikke er hjemme vil jeg jo gerne have Princess i stuen, hvor de begge plejer at går sammen, og hannen er ikke god til at være lukket ude mens der er andre hjemme da han så står og hyler og hyler(så naboer klager)...

Hvordan ville i takle det??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adskillelse af hun i løb og han?
  • #1   16. dec 2008 sterrelisere eller kastrere eller sende den ene på ferie.

• #2   16. dec 2008 ja, de skal ikke være sammen og helt sikkert vil han hyle hvis han skal lukkes inde i et rum og han kan lugte hende.

hunde er opfindsomme i parringstid. så de kan sagtens finde ud af at undgå at blive opdaget

jeg ville også sende på ferie, netop nu har jeg to ekstra løbske tæver her, fordi deres familier også har hanhunde.

• #3   16. dec 2008 Connie - Han hyler sq altid smiley Ej hvis der er nogen hjemme og han ikek er sammen med dem gør han...

Der er ingen af dem der skal neutraliseres som det ser ud, og hvor ville det være nemt bare at sende på ferie, men den mulighed har vi sq ikke lige...

• #4   16. dec 2008 Tina *TullsTown * - Nej min overbo er bestemt ikke til at tale til fornuft, de brokkede sig en dag over at Princess havde lavet en lille en på MIN terrasse, som jeg først samlede op dagen efter da jeg ikke havde set det... De er mega sippede...

• #5   16. dec 2008 Tina *TullsTown * - ikke just, min mor bor i lejlighed med 3 katte der ikke kan med hund og min far på fyn med endnu en han, som er også er syg og bliver skør af andre hunde... Det er ret meget noget fis, emn det havde vi jo ikke lige tænkt da hun akut flyttede ind hos mig...

• #6   16. dec 2008 altså en han hund der er syg og bliver skør af andre hunde...

• #7   16. dec 2008 Tina *TullsTown * - ja men hendes forældre har i forvejen hendes katte da vi lige måtte tage det med ro med dyr her(har også selv en kat) og så har hun kun sin kæreste som har endnu en stor amstaff som ikke er helt tilregnelig efter forrige ejer, og hun er nød til at have mundkurv på når de er sammen, og det kan man jo ikke byde en hund hele døgnet... Argh det her er ikke sjovt...

• #8   16. dec 2008 Tina *TullsTown * - nemlig og det ville ikke gå... Min nuværende udlejer var i foevejen ikke klar over jeg havde hund, da man ikke må, men jeg havde fået lov af den forrige lejer...

• #9   16. dec 2008 Forresten, hvornår er det så det er værst med hende og man skal være endnu mere opmærksom?? For hun startede i går med dårlig mave (gjorde hun også første gang) og så var hun selvfølgelig pylret og morsyg og synes hun er lidt hævet i dag og stadig lidt mere morsyg end hun plejer... Derfor er jeg ret sikker på hun er på vej...

• #10   16. dec 2008 Hvad med en hundepension til hannen?

• #11   16. dec 2008 Hundepension må da være vejen frem så.. Ellers bliver din veninde vel nødt til at finde et sted hos en ven eller så hvor han kan passes? Hvilke ideer har du selv til problemet? Hvilke ideer havde i om det med løbetid da i valgte at sætte en tæve og en hanhund sammen, som ikke kan gå alene når i ikke er hjemme?

• #12   17. dec 2008 Hmmm står selv lige midt i det med den tæve i løb og vi har selv hannen, tror måske vi lader hende få det kuld hvalpe og så bliver hun steraliseret, for det er ikke godt for nogen af hundene at være i samme hun, da bliver stressede....
    De kører begge totalt op over det, da de også er vant til at gå sammen og selvfølglig homoner der spiller ind....
    Selvom vi bor i hus tænker jeg også meget over, at de ikke skal stå og hyle eller gø.
    Sådan noget kan folk faktisk blive ret irriteret over, vi har 3 hunde og vores naboer siger de nærmest aldrig hører dem og sådan skal det helst blive ved med at være.

Vh Gitte

• #13   17. dec 2008 Tina *TullsTown * - Tak så må jeg jo bare være ekstra opmærksom, men min veninde vil prøve at være så meget muligt væk når jeg ikke er der..

Dan & Stephanie - altså nu flyttede hun ind til mig med ingen varsel, så det var der slet ikke fokus på da hun bare skulle væk fra sin eks... Og hun har ikke bare lige et sted hun kan droppe hund af ved, hvilket jeg da heller ikke selv ville kunne, da jeg ikke rigtig ville stole på andre der ikke kender min hund og sådan.. Og ja pension ville da være en løsning, men ikke pengemæssigt... Og nu går de aldrig nogensinde sammen når der ikek er nogen hjemme...

*Gitte* P - normalt kommer der heller aldrig en lyd fra Princess og vi øver hæftigt med pomsen, da han er god til at hyle, hvis han som sagt bliver lukket i gang mens jeg er i stue... Men Princess er langt fra gammel nok og er pomsen heller ikke (6 måneder) og de skal jo heller ikke blandes... Tror Princess kommer i soveværelse som er efter køkken, så er hun så langt væk fra som muligt...

• #14   17. dec 2008 maj-Britt L - hov overså lige dig, men ved jeg hun ikke har råd til - derfor hun kom til mig, da hun ikke har til indskud til eget..

• #16   17. dec 2008 marianne C - det lyder nærmere som noget der kan bruges, for min veninde regner med at han da skal være far hvis han egner sig... Tusinde tak - tager lige en snak med dyrlægen, for han skal jo alligevel ikke bruges før det nu han hun er 6 måneder...

• #18   18. dec 2008 der er lige en ting med den kemiske måde, det tager altså op til en måned før det virker... Og man siger den holder i op til seks måneder.

• #20   18. dec 2008 KEMISK kasteration gør IKKe at hanhunden IKKE kan lave hvalpe - det kan han nemlig godt på en kemisk kasteration! Egen og dyrekøbt erfaring smiley
    Og den holder iøvrigt kun 3 mdr og det eneste den gør er at DÆMPE sexlysten.
    Så det er ikke en løsning - adskillelse af han og tæve, træning - sammen med evt kemisk til hannen og clorofyll piller til tæven kan måske mindske generne.

• #21   19. dec 2008 det er den nye metode jeg taler om. Har snakket med mange om den og det er den generelle viden og hvad jeg også har fra min dyrlæge.
    Den nye er en stav der blvier sat ind under huden, mellem skulderbladene og frigiver en mængde hormoner lidt af gangen. Som en p-stav til kvinder...
    Herhjemme har vi fået det til den ene hanhund da han konstant er over tæven ellers, plus han taber sig enormt når hun er i løbetid. Men jeg ville aldrig lade dem være sammen uden overvågning når man er hjemme, og i hver sin ende adskilt af to døre når de er selv.

• #23   19. dec 2008 Hvis man bruger denne kemiske kasteration, kan den ikke have bivirkninget som, at han senere måske ikke kan lave hvalpe eller øget risiko for kræft ????

• #24   19. dec 2008 Iøvreig ser man godt nok mange forskellige holdninger hos dyrlægerne, også bare mht, hvilken alder man skal kasterer sin hanhund.... Ikke altid nemt at finde ud af

• #25   19. dec 2008 den nye skulle være uden bivirkninger, og han skulle fint kunne blive produktiv igen når virkningen tager af

Ja hvis de dyrlæger var enige om alt, så var det hele noget nemmere smiley

• #26   19. dec 2008 tja - dyrlægerne er jo langt fra enig om det - min dyrlæge sagdeogså at hanhundenblev steril af behandlingen (altså midlertidigt) men det gør han ikke - i bagklogskabens navn - hvordan hulen skulle han også blive det af behandling emd hormoner?
    Min fik så godt nok den gamle, da det er 10 år siden, men jeg tror stadig ikke på at hanhunden skulle blive ude af stand til at levere "kuddet" smiley

Nå men anyways ville aldrig selv løbe risikoen med kemisk og han tæve sammen

• #27   19. dec 2008 vi bruger den også kun til at dæmpe stressen, ikke for at undgå hvalpe, det må man bruge hovedet og adskille hundene hvis ikke de er under konstant overvågning.

• #28   22. dec 2008 Tak for alle de gode svar... :o) "dejligt" at høre det kan gå galt med den kemiske, så vi ikke forventer der intet sker... Men det går endnu rigtig godt og hun er kun lidt hævet og bløder endnu ikke - hannen er ikke vildt interesseret, og snuser kun lidt, men de er kun sammen når der er konstant opsyn

Kommentér på:
Adskillelse af hun i løb og han?

Annonce