{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.893 visninger | Oprettet:

Når den ene hund dør?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har brug for et godt råd af folk der har forstand på hvad man gør når den ene hund dør.

En god bekendt af mig har 2 hunde hvor af at den ene desværre for besked af dyrlægen i morgen om den skal aflives eller den kan betale sig for dens helbred at få en operation. Hvis ikke, ja så er den anden hund jo så alene.

Er det bedst for den tilbageblivende hund at den får lov at tage afsked med den døde hund (altså så den bliver taget med hjem fra dyrlægen så hun kan snuse til den) eller er det bedst den ikke ser den, men at den bare bliver begravet direkte?

Og hvad med at begrave sin hund i haven? Er det en dårlig ide? Kan den anden hund mon lugte den??

Håber på i har nogen gode råd da dommen desværre skal komme i morgen og min bekendte er SÅ ked af situationen!!

Vh MAlene

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når den ene hund dør??
  • #1   23. nov 2008 I vores familie har de tilbageblivende hunde altid været med - jeg har en eller anden ide om at de på en måde forstår hvad der foregår og dermed ikke går og leder efter den døde..

Alle hunde (med undtagelse af en) er begravet i haven uden problemer..

• #2   23. nov 2008 Hej Malene.
    De hunde vi har haft som måtte aflives grundet alderdom tog vi med hjem og lod den anden hund snuse til den. For at den måske kan forstå hvorfor den anden ikke er længere og så begravede vi den i haven. Vores hund kunne godt forstå at den anden var død da den snuste det var som om han blev trist. han blev hvert fald ret stille.

• #3   23. nov 2008 VI har kun haft god erfaring med at lade dem se den døde ven bagefter. For de har jo også en sorg periode..

• #4   23. nov 2008 Jeg har altid ladet den tilbageværende hund "sige farvel"... Jeg har også haft dyrlægen hjemme ved os og fået hunden aflivet i den vante omgivelser. Vores hunde er derefter blevet begravet i haven og har aldrig oplevet at der har været proble,er med dette,

• #5   23. nov 2008 Jeg har også praktiseret at lade vores andre hunde "sige farvel" ved at få lov at se dem og snuse til dem - og jeg har heller ikke haft problemer med at begrave dem i vores have.
    Men øv - det er en sørgelig ting :0(

• #6   23. nov 2008 Jeg har aldrig ladet mine hunde sige farvel til en afdød hund. Der har ingen problemer været efterfølgende med at de sørgede. Hunde lever i nuet, og når jeg spurgte dem hvor f.eks. Cherie var, så gloede de på mig som om de ikke vidste hvem jeg snakkede om.

• #7   23. nov 2008 Vi lod den tilbagebilvende snuse til den døde så den ligesom vidste hvad der skete og fik sagt farvel og det forstod den, vi gravede et ca 90 cm dybt hul til hende i haven og der er ingen problemer. Men hullet skal mindst være 90 cm dybt hvis det skal gøres i haven.

• #8   23. nov 2008 Ok - tak for alle jeres svar. Vi håber på de kan redde hende i morgen:/

• #9   23. nov 2008 jeg har begravet 3 af mine store hunde ude i haven, plus 2 hvalpe og havde i forvejen 3 hunde dengang, den sidste store hunds aflivning(flokføreren) havde jeg 4-dem jeg har nu- ingen af mine hunde har rørt stedet, de vil faktisk helst ikke i nærheden af det... min tæve som jeg har nu har 2 af hendes hvalpe nede i jorden samme sted, og går ikke derhen...-overhovedet..
    min dyrlægen sagde til mig at det var en god ide at lade de andre hunde være med til aflivningen,(da jeg aflivet den ældste, førende tæve) for de kunne følge med i var der var sket, og hvor den blev af... når de andre hunde havde snuset til hende, og gik væk,- havde de accepteret at hun var borte...-MEN man skulle lade den ligge så den blev lidt kølig, for ellers ville de ikke kunne forstå det....-så ville de tro hun sov...

• #10   23. nov 2008 Vores har aldrig været med og ingen af vores hunde er begravet i haven

• #12   23. nov 2008 Bjarke var meget syg - kom meget pludselig - Stella, Edda og Liv var med i bilen. Inden vi gik ind til dyrlægen holdt jeg Bjarke hen til buret med tøserne og sagde at de skulle sige farvel og de så også jeg havde ham med hjem og at han blev lagt i en kasse......
    Jeg tror at de forstod at Bjarke var væk... jeg husker ikke de ledte efter ham.

Bjarke er begravet i haven, men fremover tror jeg nok at det bliver deres urner der bliver nedgravet. Jeg vil ikke have mine hunde som affald, men vi har ikke fysik til at grave så store huller mere.

Kommentér på:
Når den ene hund dør??

Annonce