{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
481 visninger | Oprettet:

Den ene dominerer den anden.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Ja vi har jo to Schæfere på næsten 3 år (ikke søskende dog). De har det generelt fint sammen, men når vi skal lukke dem sammen er der er et lidt mindre problem. De går i hver sin hundegård når de er alene, så når de skal lukkes sammen igen, opstår problemet.
Den ene er meget dominerende og knurrer og rejser børster og rynker snude af den anden, så vi føler vi er nødt til at være på vagt hele tiden. Det varer kun i fem minutters tid, til de har fået et stykke guf, og så er det ovre.
Men er der ikke noget man kan gøre, så hun holder helt op med det?
-Det er begge to tæver.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den ene dominerer den anden..
  • #1   3. apr 2008 Det samme problem har jeg med mine tøser. Der er 4½ måned imellem dem. Det handler om at de ikke helt kan finde ud af hierarkiet. Så jeg går ind og tager ansvar og sørger for de ikke ryger i totterne på hinanden. Men det sker en gang imellem, og det er ubehageligt. Det er den lille der prøver at vriste førerpositionen fra den store. Normalt er den store ligeglad og ignorer hende. Når det så bliver for meget, så er hun nødt til at sætte den lille på plads.

Min dr. Dyr sagde at hundene selv er nødt til at finde ud af pladsen i hierarkiet. Det er bare ubehageligt at den lille ikke bare kan acceptere hendes plads. Så længe hun ikke gør det, så vil det vist altid være til stede.

• #2   3. apr 2008 Altså det er jo ulempen ved at have to tæver på samme alder. Jeg tror dybest set problemet er at de endnu ikke har afgjordt rangordnen og det er ikke sikkert at den nogenside biver bedre, måske skal i bare være glade for at det trods alt ikke er værre.

Håber meget at i finder en løsning

• #3   3. apr 2008 Gitte - Så dvs. at den hund, som ligner en lidt usikker hund lige når de bliver lukket sammen, hun prøver at overtage styringen og ledelsen, fra hende der så bliver dominerende?

• #4   3. apr 2008 Jeg vil mene det er helt normalt adfær hvis jeg tager mine fra hinanden så skal min han da have tæsk når de kommer sammen igen fordi min tæve vil vise ham at det altså stadig er hende der bestemmer.
    Og jeg talte med min hundetræner om det og han sagde da de havde 4hunde og den nedereste i flokken hvade været med så fik den tæsk af alle sammen når den kom hjem, men ellers var der ikke noget.
    Men han rådede mig til at smide nogle godbider på jorden de så kunne gå og finde og gnaske i så blev der som regel ikke noget, det har jeg dog ikke gjordt da min tæve ikke altid er god til at dele og jeg så var bange for at det ville gå helt galt.

• #5   3. apr 2008 Anne - Ja heldigvis er det da ikke værre end vi sagtens kan styre det. De har kun været tæt på at ryge i totterne på hinanden én gang. Det er ikke galt, i forhold til hvad man hører om.

• #6   3. apr 2008 Ja, og den store er ikke særlig dominerende. Hun ved at hun er føreren. Hun holder trit i rangordenen, når den lille tager kampen op. Det skal lige siges, at de begge to har et stærkt sind og personlighed, og de er "lige stærke". Så den lille er ikke trykket på den måde at hun er bange for den store.

• #7   3. apr 2008 Gitte - Okay. Hos os er det så "den lille" der dominerer, men nu er det også kun 10 dage der er i mellem. Men der er heller ikke nogen tegn på, at den ene er bange for den anden - det er mere mig der er bange *gg*

• #8   3. apr 2008 Jeg kan da også blive lidt forskrækket når de tager en tur. Vi ønsker alle at forstå hvorfor de ikke holder op med det.

Kommentér på:
Den ene dominerer den anden..

Annonce