{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
279 visninger | Oprettet:

Dominerer legetøjet {{forumTopicSubject}}

Vi har 3 dejlige hundebasser, men den ene er sgu lidt en "kælling" på nogle punkter. Dette er kærligt ment...ss.

Når vi lægger legetøj frem til hundene, vil den ældste bestemme. Dette er jo sådan set naturligt nok, men det undrer os, at hun ofte forlader et bestemt stykke legetøj. Hvilket selvfølgelig får de andre hunde til at tro, at de kan komme til det. Det er hun så ikke helt enig i, og bliver faktisk noget markant overfor de andre, hvis de kommer for tæt på det. Efter at have læst Anders Hallgren er det klart min opfattelse, at hvis man har forladt noget, så er det ikke mit mere... Tager jeg fejl?

De 2 andre hunde render rundt og leger med det andet legetøj sammen, men ve den der nærmer sig den ældste.

Kan hun lære det? Og hvordan?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dominerer legetøjet
  • #1   5. nov 2008 Jeg sidder og tænker over grunden til, at hun skal lære det?

Skaber det nogen problemer?

• #2   5. nov 2008 Jeg synes helt klart det ville være rart, hvis man kunne have noget legetøj liggende fremme. Vi har en hvalp på 6 mdr. som ynder, at lege med hjørnet af vores købmandsdisk i stedet.

Derudover har de to andre hunde så meget glæde af legetøjet sammen, at det ville være rart at kunne have det fremme.

Men om det bare er min egen fikse idé ved jeg ikke...

• #3   5. nov 2008 Altså lige nu tør vi slet ikke have det fremme medmindre vi er i stuen...

• #4   5. nov 2008 Jeg tror du har ret, Bodil, men jeg synse nu hun er ret voldsom i sin "afstraffelse" af de andre.... Måske jeg bare er pylret?

• #5   5. nov 2008 Altså - jeg kender et par stykker hunde som bare aldrig nogensinde kommer af med det igen, de ligger fælder hele dagen for andre hunde.. Nogle gange endda for mennesker..
    I sådanne tilfælde må man konsekvent fjerne legetøj hvis man ikke leger med hunden..

Andre gange, gør de det for at lære unghunde om "dit og mit" - min tæve er igang med at lære mine forældres hvalp om præcis dette, det gøres ved at mside legetøj eller tyggeting og så knurre af den lille når hun kommer for tæt..
    I sådanne tilfælde skal man ikke træde ind da det simpelthen bare er.. natur..

• #6   5. nov 2008 Ja vi har det som Bodil D.
    Alf får sin opdragelse på den måde af sin far,
    og det er ikke næmt at være hvalp, når man den ene dag må og så den anden da må man ikke,
    det er ikke noget vi har blandet os i, man har da tit rystet på hovede af dem,

Kommentér på:
Dominerer legetøjet

Annonce